Witam,
Chciałem przedstawić swój projekt, przy którym od 2007 wraz z ojcem(pierwszy właściciel 80tki) w wolnych chwilach grzebiemy, prawie wszystko zostało przez nas zmontowane, prócz klatki bezpieczeństwa. Seryjne Audi było przednio napędówką w dodatku z marnym silnikiem, po skończeniu technikum musiał od razu zawitać jakiś „mądrzejszy silnik” i tak zaczęła się cała przygoda…
Model: Audi 80 B4 8c quattro, rok produkcji 1992
Modyfikacje;
Silnik: swap z 2,0 8v na 1,8 20 vt R4
Seria z kończącą się turbiną(k03)
Układ dolotowy: TIP v2a, filtr gąbkowy Raid HP, DV Forge 007, FMIC Iveco, szlauchy Samco, przerobiony OCT z powrotem do TIP`a
Układ wydechowy: v2a 2,5cal na V-bandzie, Tłumik końcowy z v2a końcówka 2 rurka 2 cal + bandaż na cały układ wydechowy, uchwyty PU powerflexa
Układ wtryskowy: Wtryski seryjne, listwa wtryskowa wspawane końcówki v2a pod dash D-06, Zbiornik Paliwa ATL FIA FT3 15 gal, Alu 2,5mm osłona zbiornika paliwa, Deckplatta ATL 195 , Szlauch seria 600 Teflon w metalowym oplocie , kolektor ATL IBC301 na pompe 60mm, kolektor o pojemności 3Litrów, Pompa Paliwa Bosch 044, filtr paliwa 300l/h
Elektronika: Seria, doszło jedynie kilka dodatkowych wskaźników, Akumulator Żelowy 26Ah 685A, Przewody zasilające 50gmm, pozłacane końcówki, specjalny oplot, Aluminiowa klatka na akumulator 600gram, Licznik: Obrotomierz UN4/ Prędkościomierz VDO
Układ chłodzenia: Chłodnica ukł kierowniczego, Mocal 10 rzędowa, Teflon Dash D-06 seria 600, Złączki, Uszka itp., Zbiorniczek v2a,
-chłodnica stage 2(dedykowana do S3) 650x415x50mm,
-thermoschalter 80/85 stopni (z jakiegoś Mercedesa)
-wentylator Spal wciągający 12V 412mm 385mm 87,6mm 3430 m³/h 19,5Amp
Chłodnica Oleju Mocal 16 rzędowa, przystawka przerobiona na własne życzenie, czujniki temp & ciśnienia, zmiana filtra oleju(ori wadził o łape silnika)
Układ napędowy: Skrzynia CRB 6-gang Rs2, półosie Rs2, piasty Rs2, zwrotnice Rs2, Łożyska RS2, Przewód sprzęgła Dash D-03 seria 600, 12x1 na 10x1, Customowa Łapa Dyfra, Hydrauliczne łożysko AP Racing (Waga 425g Materiał Aluminium Powierzchnia tłoka 920mm2 Max ciśnienie 69bar).
Zawieszenie: KW Variant 3 inox-line – Perfect Street Performance
Frezowanie kolumn by móc regulować siły odbicia i dobicia, Wszystkie tuleje PU, większość Powerflex`a + Poduszki i tuleje w tylni & przedni wózek AP Motorsport Aluminium, Cambery do B4, Przeróbka wózka, i belki, niestety było za mało miejsca na wydech
Hamulce: Audi Rs2 Big Break Kit Porsche 323 & 299mm, Pompa hamulcowa 25,40. Servo 10calowe, Kierownice powietrza RS2, Adaptery Hamulca RS2, Felgi Porsche Turbo 18x8,5J ET55, Opony Semi Slicki Toyo R888 225/40/18, Przewody hamulcowe, metalowy oplot Teflon Seria 600 Dash D-03, Hamulec ręczny poziomy hydrauliczny, Korektor siły hamowania
Układ Kierowniczy: Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1, Kierownica OMP Carbon alkantara 32cm, Quick Release, Naba MoMo OMP, Kolumna kierownicza obniżona o kilka mm w dół
BODY KIT: Zderzak Audi Cabrio 99r, Halogeny + kierunkowskazy Audi RS2 (Porsche 993) , Soczewki Audi RS2 + Xenon 6000K, Tylne światła USA/Japa, Blenda na tablice rejestracyjną 12x6, Pomalowane klamki, lusterka i wszystkie listwy w kolorze nadwozia, Zderzak Tył Audi 80 B4 Competetion 16V quattro, Spryskiwacze reflektorów Audi RS2, Progi RS2, Listwa progowa(str. l+p), Fotele kubełkowe alkantara, waga ok 7kg
Klatka bezpieczeństwa: Ireco Motorsport Wykonanej ze Stali chromowo-molibdenowej 25CrMo4, waga 47 kg
Kompletne odchudzenia samochodu
Kompletnie obspawanie nadwozia(10 butli po 20L 200 Bar argonu 4.6)
System gaśniczy; Lifeline Zero 2000, 4Litry, 4 dysze
Plus masa rzeczy, o których się zapomniało..
Podziękowania:
Darek Bugla(Lakier)
Ireco Motorsport (klatka bezpieczeństwa)
Niedźwiadek AP Motorsport (tuleje + poduszki)
Birol(cambery)
Rodziny za wsparcie przy projekcie, w szczególności Ojcu, dziadkowi oraz przyszłej żonce Basi :*
Poniżej link do całej biblioteki fotek z przebudowy:
http://www.megalol.d2.pl/franof1/B4_8C_20vt/
Kilka fotek, tak na szybko, żeby można było wiedzieć o jakie auto chodzi: