Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Audi 80 B4 8C
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
FranoF1
Witam,
Chciałem przedstawić swój projekt, przy którym od 2007 wraz z ojcem(pierwszy właściciel 80tki) w wolnych chwilach grzebiemy, prawie wszystko zostało przez nas zmontowane, prócz klatki bezpieczeństwa. Seryjne Audi było przednio napędówką w dodatku z marnym silnikiem, po skończeniu technikum musiał od razu zawitać jakiś „mądrzejszy silnik” i tak zaczęła się cała przygoda…

Model: Audi 80 B4 8c quattro, rok produkcji 1992

Modyfikacje;

Silnik: swap z 2,0 8v na 1,8 20 vt R4

Seria z kończącą się turbiną(k03)

Układ dolotowy: TIP v2a, filtr gąbkowy Raid HP, DV Forge 007, FMIC Iveco, szlauchy Samco, przerobiony OCT z powrotem do TIP`a

Układ wydechowy: v2a 2,5cal na V-bandzie, Tłumik końcowy z v2a końcówka 2 rurka 2 cal + bandaż na cały układ wydechowy, uchwyty PU powerflexa

Układ wtryskowy: Wtryski seryjne, listwa wtryskowa wspawane końcówki v2a pod dash D-06, Zbiornik Paliwa ATL FIA FT3 15 gal, Alu 2,5mm osłona zbiornika paliwa, Deckplatta ATL 195 , Szlauch seria 600 Teflon w metalowym oplocie , kolektor ATL IBC301 na pompe 60mm, kolektor o pojemności 3Litrów, Pompa Paliwa Bosch 044, filtr paliwa 300l/h

Elektronika: Seria, doszło jedynie kilka dodatkowych wskaźników, Akumulator Żelowy 26Ah 685A, Przewody zasilające 50gmm, pozłacane końcówki, specjalny oplot, Aluminiowa klatka na akumulator 600gram, Licznik: Obrotomierz UN4/ Prędkościomierz VDO

Układ chłodzenia: Chłodnica ukł kierowniczego, Mocal 10 rzędowa, Teflon Dash D-06 seria 600, Złączki, Uszka itp., Zbiorniczek v2a,
-chłodnica stage 2(dedykowana do S3) 650x415x50mm,
-thermoschalter 80/85 stopni (z jakiegoś Mercedesa)
-wentylator Spal wciągający 12V 412mm 385mm 87,6mm 3430 m³/h 19,5Amp

Chłodnica Oleju Mocal 16 rzędowa, przystawka przerobiona na własne życzenie, czujniki temp & ciśnienia, zmiana filtra oleju(ori wadził o łape silnika)

Układ napędowy: Skrzynia CRB 6-gang Rs2, półosie Rs2, piasty Rs2, zwrotnice Rs2, Łożyska RS2, Przewód sprzęgła Dash D-03 seria 600, 12x1 na 10x1, Customowa Łapa Dyfra, Hydrauliczne łożysko AP Racing (Waga 425g Materiał Aluminium Powierzchnia tłoka 920mm2 Max ciśnienie 69bar).


Zawieszenie: KW Variant 3 inox-line – Perfect Street Performance
Frezowanie kolumn by móc regulować siły odbicia i dobicia, Wszystkie tuleje PU, większość Powerflex`a + Poduszki i tuleje w tylni & przedni wózek AP Motorsport Aluminium, Cambery do B4, Przeróbka wózka, i belki, niestety było za mało miejsca na wydech

Hamulce: Audi Rs2 Big Break Kit Porsche 323 & 299mm, Pompa hamulcowa 25,40. Servo 10calowe, Kierownice powietrza RS2, Adaptery Hamulca RS2, Felgi Porsche Turbo 18x8,5J ET55, Opony Semi Slicki Toyo R888 225/40/18, Przewody hamulcowe, metalowy oplot Teflon Seria 600 Dash D-03, Hamulec ręczny poziomy hydrauliczny, Korektor siły hamowania

Układ Kierowniczy: Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1, Kierownica OMP Carbon alkantara 32cm, Quick Release, Naba MoMo OMP, Kolumna kierownicza obniżona o kilka mm w dół

BODY KIT: Zderzak Audi Cabrio 99r, Halogeny + kierunkowskazy Audi RS2 (Porsche 993) , Soczewki Audi RS2 + Xenon 6000K, Tylne światła USA/Japa, Blenda na tablice rejestracyjną 12x6, Pomalowane klamki, lusterka i wszystkie listwy w kolorze nadwozia, Zderzak Tył Audi 80 B4 Competetion 16V quattro, Spryskiwacze reflektorów Audi RS2, Progi RS2, Listwa progowa(str. l+p), Fotele kubełkowe alkantara, waga ok 7kg

Klatka bezpieczeństwa: Ireco Motorsport Wykonanej ze Stali chromowo-molibdenowej 25CrMo4, waga 47 kg
Kompletne odchudzenia samochodu
Kompletnie obspawanie nadwozia(10 butli po 20L 200 Bar argonu 4.6)
System gaśniczy; Lifeline Zero 2000, 4Litry, 4 dysze

Plus masa rzeczy, o których się zapomniało..

Podziękowania:
Darek Bugla(Lakier)
Ireco Motorsport (klatka bezpieczeństwa)
Niedźwiadek AP Motorsport (tuleje + poduszki)
Birol(cambery)
Rodziny za wsparcie przy projekcie, w szczególności Ojcu, dziadkowi oraz przyszłej żonce Basi :*


Poniżej link do całej biblioteki fotek z przebudowy:
http://www.megalol.d2.pl/franof1/B4_8C_20vt/


Kilka fotek, tak na szybko, żeby można było wiedzieć o jakie auto chodzi:













































fmaverick
super projekt, silnik taki ze względu na masę??
w0wacik
Jak przeczytałem początek opisu, to nie myślałem, że będzie to takie coś fajnego... Fajnie wykonane.

Jaka moc?
sebabyl
fajny projekt gratulacje za wytrwałość i dopracowanie
Rafalek114
samchod znany juz z innego forum. Bardzo ciekawy projekt. gratulacje
ROBI 81
Gratuluje Super Projektu cool.gif a głównie to wytrwałości bo widać,że włożone sporo pracy cool.gif
mihas66
to wkręcone w wydech przy dyfrze to szekokopasmówka? bo jeśli tak to ona nie może być poziomo min kąt od poziomu to 10* a najlepiej jak jest pionowo...
wladas
CYTAT(mihas66 @ Sat, 13 Oct 2012 - 08:03) *
to wkręcone w wydech przy dyfrze to szekokopasmówka? bo jeśli tak to ona nie może być poziomo min kąt od poziomu to 10* a najlepiej jak jest pionowo...

to nie jetst szerokopasmówka tylko zwykłą sonda 4 przewodowa (szerokopasmówka ma czarną duzą wtyczkę)
GODZIO
najlepsze, najbardziej doinwestowany projekt w tej budzie jaki widziałem, a śledzę postępy od początku na audi80.... wielki szacunek za wkład włożony w auto !
kiwi
Auto,czystość i profesjonalizm wykonania ,oraz opis coś wspaniałego ....wielkie gratki wink.gif
RobertGTI
Zajeiste auto, piękna robota.

Opisz tylko zgodnie ze wzorem i wrzuć więcej fot smile.gif
Offczar
Fajne wykonanie, podoba mi się.
ROBI 81
Jaka waga auta ??
FranoF1
CYTAT(fmaverick @ Fri, 12 Oct 2012 - 22:35) *
super projekt, silnik taki ze względu na masę??


Nie koniecznie na masę, swap silnika nastąpił w 2007 roku, wtedy to był jedyny motor, który mnie tak naprawdę zainteresował, w dzisiejszych czasach, zapakowałbym jakiś młodszy silnik, mam na myśli 2.0 TFSI.

CYTAT(w0wacik @ Fri, 12 Oct 2012 - 22:37) *
Jak przeczytałem początek opisu, to nie myślałem, że będzie to takie coś fajnego... Fajnie wykonane.

Jaka moc?


Moc nie znana, jednostka nie hamowana, mody silnika nastąpią dopiero po złożeniu całego auta, chciałbym jeszcze dobić to turbo co jest, a pożniej coś mocniejszego zbudować.

CYTAT(ROBI 81 @ Mon, 15 Oct 2012 - 07:36) *
Jaka waga auta ??


Trudno powiedzieć, ponieważ nie miałem okazji zważyć, możliwe że uda się zamknąć w 1300kg, z racji tego, że samochód został sporo odchudzony, jakby było mniej, to bym sie bardzo ucieszył.

Dzięki wielkie za dobre słowo smile.gif

p.s. zaraz poprawie treśc oraz dodam wiecej fotek

pozdrawiam
Tiziano
Super autko smile.gif
BeeMiX
Jak widzę taki projekt jak Twój to aż mnie onieśmiela przy tym co sam w życiu zrobiłem ze swoim autem smile.gif Widać mnóstwo pasji, czasu i pieniędzy poświęconych w projekcie, chciałbym mieć takie możliwości. No i duży plus za OEMowy wygląd + ładną felgę.
Słonik
Hehe ciekawe co z tego OEMa zostanie finalnie. Ja jestem za tym zebys Krzychu zostawił jak najwiecej tak jak jest.
Pozdro.
kompot
Czapy bas, świetne wykonanie. Gratuluję.
S3 CHRIS
bardzo fajny projekt czy to ten samochód co kiedys na wałach jezdził?
FranoF1
CYTAT(S3 CHRIS @ Thu, 18 Oct 2012 - 21:21) *
bardzo fajny projekt czy to ten samochód co kiedys na wałach jezdził?


Tak Krzyś, to ten sam samochów.

Dzięki Panowie smile.gif
grU
w końcu ten projekt i tu zawitał. Wykonanie estetyczne i mechaniczne walą na kolana. Gratuluję uporu i dążenia do celu! B4 malina!
FranoF1
Dzięki

Miałem tylko wymienić uszczelniacz wału, a skończyło sie jak widać na fotkach :razz:

Update

Hydrauliczne łożysko AP Racing
Waga 425g
Materiał Aluminium
Powierzchnia tłoka 920mm2
Max ciśnienie 69bar
gwint M12x1
CP 3859-1254




p.s. serwer z fotkami padł, sorrki
FranoF1
Update

Docisk Sachs Race Enegineering
Lekki zamach 6,75 Kg (seria 10 Kg)
Tarcza 228 mm F1 Racing Carbon Kevlar Stage 2








arek-lin
Przecież to jest mechaniczne porno... wub.gif
Luckystrike1979
Na kiedy planowany jest koniec prac ?

FranoF1
Ciężko powiedziec, kiedy koniec, pewnie nigdy, jedynie na lato chciałbym na tor wyskoczyć, przynajmniej kilka okrążen zrobić i później może znowu stać. Najważniejsze jest mieć ucieche z tego co sie robi tongue.gif
raich
ATL IBC301 to po prostu swirl pot?
doinwestowany strasznie,dwa razy przejrzalem zdjecia,opis przeczytalem jeszcze wiecej razy,malo kto uzywa tak ''technicznego'' jezyka...
FranoF1
Tak to tzw Swirl Pot z ATL`a

Dzięki za dobre słowo smile.gif
FranoF1
Update, auto wróciło od Lakiernika






pozdrawiam
emtees
Ten projekt po prostu rzuca na kolana biggrin.gif
adanus
wow nie wiedziałem że w naszej okolicy takie projekty

gratuluje naprawdę profi robota.

to auto tylko na tor czy coś jeszcze w planach.
i w jaką moc celujesz?
DOHC
Dlaczego Klatka jest prowadzona tak daleko od dachu?

Pozdrawiam
DoLeCk
Gorąco kibicuję Ci aby wszystko udało się do końca zrealizować.
Poświęcenie i przykładanie się do szczegółów powinno być wzorem.

Jakieś terminy wstępne zakończenia prac?
FranoF1
Dzięki Panowie biggrin.gif

Autko raczej tylko na tor...
Moc póki co okolice serii, motor dopiero za rok, musze najpierw pojeździć, nauczyć sie auta

Klatka im bliżej dachu tym lepiej.

Co do terminu, to mam zamiar w lato polatać po Nordschleifie tongue.gif
lightman
Coś pięknego... tongue.gif uwielbiam takie czyste przemyślane prace
MQuattron
CYTAT(FranoF1 @ Fri, 18 Jan 2013 - 20:48) *
Co do terminu, to mam zamiar w lato polatać po Nordschleifie tongue.gif

Daj znać jak będziesz jechał to skoczymy na dwa auta smile.gif
Co do auta...jak juz kolega wczesniej napisał PORNOGRAFIA! I fajnie, ze moc odchodzi na drugi plan a najpierw zabierasz się za grube rzeczy, żeby potem tylko pompowac i pompować smile.gif Gratulacje!
noorec
CYTAT(MQuattron @ Fri, 18 Jan 2013 - 23:03) *
Co do auta...jak juz kolega wczesniej napisał PORNOGRAFIA! I fajnie, ze moc odchodzi na drugi plan a najpierw zabierasz się za grube rzeczy, żeby potem tylko pompowac i pompować smile.gif Gratulacje!


Ja tez do tego dojrzalem smile.gif Jakbym teraz robil auto to pewnie zakonczylo by sie na seryjnym motorze, i to niekoniecznie na takim jak jest smile.gif

Swietna robota Frano, tak trzymaj!
FranoF1
Ogromne dzięki Panowie biggrin.gif
MQuattron
CYTAT(noorec @ Fri, 18 Jan 2013 - 23:18) *
Ja tez do tego dojrzalem smile.gif Jakbym teraz robil auto to pewnie zakonczylo by sie na seryjnym motorze, i to niekoniecznie na takim jak jest smile.gif


Z perspektywy czasu wychodzi, że do upalania w b2 ważniejszy jest przede wszystkim zawias i heble , moc i moment nie maja juz takiego znaczenia. Gdybyśmy mieli taki rozkład mas i zawias jak Evo to co innego ale w starej kontrukcji na trojkatnych wahaczach i motorem metr z przodu ciezko coś wywalczyć samą mocą smile.gif Myślę, że teraz założyłbym ABZ ktory wydaje mi sie do amatorskich pojedzawek nadaje sie idealnie i jest o niebo tańszy w utrzymaniu smile.gif


CYTAT(FranoF1 @ Sat, 19 Jan 2013 - 21:04) *
Ogromne dzięki Panowie biggrin.gif

Nie masz za co dziękować, świetna dbałość o szczególy, jakość montowanych czesci i przede wszystkim przystosowanie od razu wszystkiego pod duzo wieksze moce, co powoduje ze na krótszą mete wszystko wychodzi taniej niż kolejne stage zawiasu i hebli smile.gif Pewnie nie tylko ja czekam na efekt po złożeniu !
dżordżyk
U mnie kute korby i Holset leży na półce już ponad rok, ale chyba jeszcze poleży bo ostatnio stwierdziłem ze zamiast pompować kasę w auto i dokładać KM, wolę po prostu je zatankować i uczyć się auta, prowadzenia. Co mi po tym że będę miał 500KM jak nie będę umiał tym autem normalnie jeździć bo więcej będzie stało rozebrane w garażu niż będzie na drodze.
Poza tym turbo dziura duża, no a jak już w końcu turbo wstanie to momentu tyle że auto samo robi co chce, a nie to co ja chce.
Najpierw trza się nauczyć dobrze ogarniać mniejszą moc, a dopiero potem iść w górę.
Co do podsterowności to powiem wam, że ja w B3 Coupe jej nie odczuwam. Wczoraj z autopsji upalania na śniegu o północy kiedy drogi są zupełnie puste, a bezsenność zakłóca ryk silnika laugh.gif na prawdę ta podsterowność nie jest aż taka dramatyczna jak narzekają niektórzy posiadacze S2. Nie wiem o co dokładnie w tym chodzi.
Czy różnica jest w tym, że ja mam CQ a nie S2, może S2 przez swój większy ciężar jest bardziej podsterowne, czy może chodzi o przełożenie skrzyni, bo ja mam bardzo krótką skrzynię i moment jest szybko na koła przekazywany. Z pod maski wywaliłem też co zbędne, nawet ciężką łapę wiska, bo po co ona.
Przy wyłączonej blokadzie tyłu auto idzie lekko bokiem i przód nie ma tendencji żeby ryć mocno przodem. Przy włączonej blokadzie to już w ogóle auto jest nadsterowne i idzie cały czas bokiem.

Reasumując to do zabaw na śnieg nie trzeba 500KM, styka seryjne 2.2T po chipie. Momentu i tak jest tyle że styka na 3....4 biegu iść bokiem. Turbo szybko wstaje i momentalnie jest reakcja na gaz.
Fakt faktem dobry zawias, drążki stabilizacyjne, ustawienia zawieszenia, sprawne hamulce, dobre opony, są ważniejsze od holseta pod maską. ~300KM styka w zupełności.

@quattron daj spokój z ABZ. To taki sam ciężki stary klocek z przodu, trudniej coś przy motorze zrobić bo wszędzie mega ciasno, a paliwa to pochłania jeszcze dużo dużo więcej niż poczciwe 2.2T
Poza tym to mniej rozwojowy od 2.2T bo jak już faktycznie przyjdzie ochota na coś więcej to nie zrobisz nic, bo koszta tuningu cię przerosną i dupa.
GREGOR10
Projekt kosmicznie doinwestowan. Przemyślamy. 1.8T idealnie wpisuje się w te samochód i z pewością pozytywie wpłynie a kwestie prowadzenia się samochodu.
MQuattron
CYTAT(dżordżyk @ Fri, 25 Jan 2013 - 10:35) *
Reasumując to do zabaw na śnieg nie trzeba 500KM, styka seryjne 2.2T po chipie. Momentu i tak jest tyle że styka na 3....4 biegu iść bokiem. Turbo szybko wstaje i momentalnie jest reakcja na gaz.
Fakt faktem dobry zawias, drążki stabilizacyjne, ustawienia zawieszenia, sprawne hamulce, dobre opony, są ważniejsze od holseta pod maską. ~300KM styka w zupełności.

@quattron daj spokój z ABZ. To taki sam ciężki stary klocek z przodu, trudniej coś przy motorze zrobić bo wszędzie mega ciasno, a paliwa to pochłania jeszcze dużo dużo więcej niż poczciwe 2.2T
Poza tym to mniej rozwojowy od 2.2T bo jak już faktycznie przyjdzie ochota na coś więcej to nie zrobisz nic, bo koszta tuningu cię przerosną i dupa.

Zgadzam sie, ze umiejetnosci, heble i zawias sa duzo wazniejsze od 500KM wstajacych przy 4000 obrotow.
Co do abz'a : fakt, ze nie jest rozwojowy i jedyne co wchodzi w gre to uturbienie, ktore kosztowalo by wiecej niz porzadnie zlozony aan ale ma jedna zalete: doskonale nadaje sie do bezkarnego upalania , katowania bez zastanawiania sie czy padnie Ci turbo i np co jeszcze mozesz popsuc;) mysle ze 300 KM v8 jest lepsze do kjs niz 300KM 2.2 20vt.
FranoF1
Silnik po wymianie zawórów, przeskoczony rozrząd...
Wyspawany spust do płynu chłodzącego na Dash 10 oraz kilka innych dupereli, na dniach więcej fotek...

Mabrothrax
Strasznie podoba mi się rozwiązanie catch tanka i chłodzenia wodnego turbo smile.gif
FranoF1
Dziś odbyły sie pierwsze testy na drodze, i jak mogło by być inaczej, niż jakaś awaria,
pękła chłodnica Mocala, która podpięta była w hydralike wspomagania, jednym słowem quickener dał o sobie znać...

Kefirsky
Na którym przewodzie miałeś zamontowaną chłodnicę?
FranoF1
Na powrocie tak jak kiedyś pisałeś na forum AP.
Kefirsky
Ale numer. Konieczne będzie wydajniejsze odpowietrzenie zbiorniczka lub większy zbiorniczek i ewentualnie grubszy przewód, żeby pozbyć się skoków ciśnienia.
FranoF1
Ajjj shit, przewody rzeczywiście popieprzone... moja wina, były na zasilaniu wpięte :evil:

Kefir nadal masz racje, trzeba wpiąć na powrocie, a nie jak ja zrobiłem...


w0wacik
Szkoda by mi było takim autem wyjeżdżać z garażu... Chociaż nie, wyjeżdżałbym, żeby je umyć, nawoskować i z powrotem wstawić biggrin.gif . Cudne jest cool.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.