Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E36 328 - opłacalne modyfikacje rady
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
owenik
Witam,

Posiadam e36 328 coupe, ostatnio zrobiłem generalny remont silnika bo brała już trochę oleju więc silnik jest już w idealnym stanie - jak dla mnie różnica diametralna, no ale niestety trochę to kosztowało. Posiada teraz katalogowe 193 KM. Chciałbym oscylować przy 230-250 KM . Nie chciałbym raczej pchać się w żadne turbo ani kompresor bo z tego co wyczytałem to raczej droga sprawa. Myślałem o : ( i teraz bardzo bym prosił o opinie czy te częśći rzeczywiście pomogą i czy rzeczywiście aż tak )

- kolektor wydechowy ze stali kwasoodpornej - 10 KM - 800 zł
- sportowy filtr powietrza KN - 3 KM - 300 zł
- układ wydechowy ze stali nierdzewnej - 7 KM - 700 zł
- układ dolotowy - tutaj mam mało wiedzę - 7 KM? - 500 zł ?
- kolektory ssące od m50 ? - 10 KM ? - cena hm ktoś może powiedzieć ile by to kosztowało
- wyciąć katalizator ?
- no i na koniec CHIP u sprawdzonego fachowca - 1500 zł - 10 KM

Razem wychodzi - prawie 50 koni więcej to by mi odpowiadało . Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi smile.gif)smile.gifsmile.gif: Czy może silnik od m3 ? ale to wtedy chyba prawie całe samochód by trzeba było wymieniać smile.gif ? Jestem laikiem w tym temacie więc byłbym bardzo wdzięczny za w miarę obszerne wytłumaczenie tematu smile.gif
Krzysztofff
Wszystko co tu opisałeś da Ci max 15- 20 KM, chyba ze pojedziesz do profesjonalnej firmy która zrobi wydech od początku do końca potem profi remap, można też przedtem zainwestować w ostrzejsze wałki, ale to wszystko już duże koszta i przyrosty bez większych rewelacji.

Robiłeś remont generalny, trzeba bylo zrobić stroker na 3.0.

Nie sumuj tak tych KM bo to strasznie komiczne smile.gif a temat modyfikacji m52 jest na forach obszernie opisany.
arek-lin
Na 50 koni przyrostu to nie licz tongue.gif Generalnie kolektor dolotowy od M50B25, do tego możesz dać barany od M3 i ewentualnie jakiś chip, powinno dojść do 220 koni jeśli faktycznie teraz masz silnik w dobrej kondycji. Na więcej bym raczej nie liczył z tego silnika tanim kosztem (bez turbo/kompresora).
Swap na M3 to oprócz silnika także hamulce, zawias, cały układ przeniesienia napędu (najlepiej ze wzmocnieniem mocowań wózka) smile.gif
owenik
Aha, dziękuje bardzo za Wasze pomocne rady, w sumie 220 KM ze 193 to by mnie zadawalało, jak by to się około przekładało w różnicy w przyśpieszeniu do 100 km/h ? Co to jest stroker? rozwiercenie silnika do większej pojemności ? Jaki jest koszt około kupienia wszystkich gratów potrzebnych na swap z m3 ? albo może polecacie jakiś inny godny silnik ?
k64
za 3500 zalozysz jakies dmuchadlo mechaniczne , no moze doloz jeszce z 500 biggrin.gif wink.gif

pozdrawiam k64
ww#296
- kolektor wydechowy ze stali kwasoodpornej - 10 KM - 800 zł
- sportowy filtr powietrza KN - 3 KM - 300 zł
- układ wydechowy ze stali nierdzewnej - 7 KM - 700 zł
- wyciąć katalizator ?
- no i na koniec CHIP u sprawdzonego fachowca - 1500 zł - 10 KM

Te zabiegi powinny ZABRAĆ około 20 KM...

pozostałe mogą dać około 10-15 KM jeśli nie będą zastosowane z powyższymi. Osiągi przy trochę ponad 200 KM z seryjna wagą na seryjnym rozmiarze kół, bez ciężkich felg aluminiowych. 0-100 6,5 sek. 0-400m 13,8.
Krzysztofff
CYTAT(ww#296 @ Thu, 30 Aug 2012 - 23:51) *
0-100 6,5 sek. 0-400m 13,8.


Oj wątpię, M3 e46 robi wysokie 13
m52owner
Raczej 14,8 wink.gif Moje m52 coupe z seryjnym 1360kg zrobiło 14,3 -fakt że przy 30 stopniach na zewnątrz.Tak się odpychało http://www.youtube.com/watch?v=yipcnMdq4NQ...mp;feature=plcp i na szybsze 328 jeszcze nie trafiłem tongue.gif więc uważam że zejście ponizej 14 jest nie możliwe rolleyes.gif

Co do modów m52 to z tych bardziej sensownych to ostzrejsze wałki np: shrick,catcams (ok4000zł)
bądź szukac używek od m3 USA s52b32 ok 1200zł albo zaryzykować świątka -1800zł
Następnie kolektor dolotowy od m50b25-(od tego można zacząć) ok300-400zł
Barany jakieś dedykowane bądź m3 s50b30 no i na koniec strojenie.
Tanio nie będzie ,ok 5000zł oczywiście w zależności jakie części wybierzesz, i będziesz miał max 240KM

Lepiej chyba się opłaca swap na s50b30-jeśli jesteś laikiem to koszt ok 11000zł

Albo ewentualnie dmuchnąć eatonem na te 0,3 0,4b -ok 260km ale jeśli nie znasz się na doładowanych silnikach to te auto zniszczy
cię psychicznie i finansowo
Słonik
To wszystko co napisales ma sens, zmiany kolektora wydechowego co prawda nie testowalismy wiec nie wiem co i czy wogole cos to da.
Max na ktore mozesz liczyc w ten sposob to 240KM i ze skutkow ubocznych to spalanie srednie rzedu 14litrow/100km.
W trasie ponizej 10 da sie zejsc.
Nasze "podwórkowe" E36 328 pokazalo swego czasu po strojeniu na seryjnym ECU 238KM/nie pamietam ile Nm i na ktorejstam edycji Z ulicy na Tor na torze Poznan przegralo o pol dlugosci maski z M3, na cywilnych oponach i mokrej nawierzchni po deszczu.
Kolektor dolotowy od m50b25 mozna kupic na allegro za 150zl wink.gif.
Adddam
U siebie w e36 328 zamierzam zmienić kolektor ssący na ten z m50, dolot z zimnym powietrzem na koniec strojenie i myślę, że te 220 może blisko 230 powinno być a koszty niskie. Nic więcej w n/a nie zamierzam robić ani nie polecam bo to już rzeźbienie w g****i nieopłacalne wg mnie. Wydasz kupę kasy a okaże się, że do s50 i tak daleko a koszta niebezpiecznie zbliżą się do potencjalnego swap'a. Dalej to już tylko doładowanie silnika który znów najlepszy podobno do tego nie jest...
Niektórzy wisko zastępują wiatrakiem elektrycznym bo podobno daje 5KM wink.gif
Najwyższy wynik jaki widziałem w m52b28 n/a to 240 KM 277NM. Wałki z s52b32, dedykowany dolot i jakiś końcowy tłumik. Zestrojone ecumasterem chyba.
Wentyl
wiec tak
-Porting głowicy (polerowanie kanałów powiekszanie itp)
-Kolektor M50 lub ITB z S50 pasuje po przerobieniu flansz
-Ostre wałki rozrządu z S52 lub zrobione na zamówienie
-możesz zastosować lekkie koło pasowe tylko żeby było z tłumnikiem drgań
-odelżyć zamach
-Barany z S50
- wydech robiony na wymiar
- możesz robić jakiś dolot simoty lub coś w tym stylu byle by był zabudowany i dostęp zimnego powietrza
-Następnie strojenie Ecumaster
Ewentualnie możesz pomysleć nad swapem m54,








artix
Propozycji padlo co nie miara, tych madrych i mniej madrych, a tak na marginesie to temat walkowany od lat.

Zakljuczaju.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.