Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: saab 9-3 2.0 B204 podniesienie boostu
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
kubeq_Sq
Witam, kolega mnie prosil, zebym sie wywiedzial co musi zrobic, zeby podniesc sobie boost w saabie 9-3 2.0 b204 rok produkcji 1999. Widzial w necie rozne zestawy z kompem wlacznie i EBC, ale mowi, ze u niego jest taka wtyczka do podlaczenia EBC. W tej chwili jest to kontrolowane MBC... Obecnie jest chyba 0.4 bara. Dodatkowo czy da sie to zrobic bez zmiany sterownika (bo wtyczka wisi gotowa do uzycia) i czym mozna sie w saabie polaczyc, zeby poustawiac te parametry??
z gory dziekuje
pozdrawiam
Kuba
novaauto
B204 ale L czy inny, bo tam już powinien być EBC może to LPT ? Cewka zapłonowa jest czerwona ?, ma MAF ? B204 są na T5 i tylko MAP a B205 na T7 i maja czarne cewki i MAF. Moc jest 150KM czy 185KM przez pierwsze 2 lata 9-3 produkowali z T5 i T7 ten drugi występował jako FTP i miał EBC a LPT nie miał i tylko 150KM z doładowanie na poziomie 0.45. Podaj nr sterownika jak oryginał to pomogę.
P@ffcio
proponuję pogadać z Coobciem smile.gif będzie jasno i klarownie smile.gif
kubeq_Sq
Cewka czerwona. Saab 9-3 2.0 154 Km T5.

SAAB 9,3 2.0 L ISOLE; ESS/BPL

Warpi
to zeby było jak z fabryki to trzeba dołożyć takie coś które występuje w mocniejszych wersjach:

i przeprogramować kompa na takie ciśnienie jakie się chce.
kubeq_Sq
czym mozna sie w saabie polaczyc, zeby poustawiac te parametry
rex
Z tego co wiem na seryjnym turbo bezpieczne 220-230 kucy. t5 suit i jakis interfejs
novaauto
Proszę silnik to b204E.

http://www.razey.karoo.net/SaabMods.htm

a tu oprogramowanie można przez kabe lub lutować podstawkę, poleca ten drugi, kości są już nie najmłodsze cena 20zł za dwie.

http://trionic.mobixs.eu/
kubeq_Sq
Na jakim programie to zrobić i jakie kable.
novaauto
Odp. dwa post wyżej.
kubeq_Sq
Dzięki
kubeq_Sq
http://www.agkom.pl/informacje/144478758
co otym sądzicie
PPP
Taki interfejs jest potrzebny - są też wersję DIY.

BDM np. takiego typu. Kiedyś można było kupić na allegro gotowe, od użytkownika "modelloo", możesz go popytać czy ma jeszcze.
kubeq_Sq
Gdzie kupić, można taki interfejs?
Warpi
ja mam interfejs taki ze trzeba wyjąć kompa na stół ale nic ni trzeba lutować tylko odpowiednie kabelki do pinów podłączyć, kupiłem na forum saaba juz nie pamietam od kogo samoróbka ale działa i kosztowała ok 100zł jak mnie pamiec nie myli
zork
BDM do dostania na ebay, 100pln z wysyłką z Niemiec
elm nadaje się tylko do diagnostyki.


doładowanie na szybko możesz podnieść też regulując cięgno sterujące wastegate.
kubeq_Sq
Po co podnosić ciśnienie westegate skoro bypass i tak je zmniejszy do wartości żądanej
szeniman
Polecam Coobcia u mnie wyszło 239 z 900 za , dzis stroił mi saaba 9-5 wyszło ponad 280hp 530nm wiec jestem mega zadowolony .
szczerze za kase która bierze nie wachał bym sie ani chwili , duzo slyszalem o innych tunerach saabów ....
kubeq_Sq
Jakie to są mniej więcej koszty? Bo wolałbym sam nie kombinować.
zxcv
Qubek, wyczyść skrzynkę. Jeśli jesteś zainteresowany programem do Saaba odezwij się na PM.
Pozdrawiam
siewcu
CYTAT(szeniman @ Sat, 11 Aug 2012 - 00:21) *
dzis stroił mi saaba 9-5 wyszło ponad 280hp 530nm wiec jestem mega zadowolony

Diesel, tak?
szeniman
biggrin.gif tfu nie żaden diesel
kubeq_Sq
PM oproznione....
Nie wiem jak sie kumpel i na co dokladnie zdecyduje, ale zainteresowany jest mocno.
Coobcio
CYTAT(kubeq_Sq @ Fri, 10 Aug 2012 - 10:06) *
Witam, kolega mnie prosil, zebym sie wywiedzial co musi zrobic, zeby podniesc sobie boost w saabie 9-3 2.0 b204 rok produkcji 1999. Widzial w necie rozne zestawy z kompem wlacznie i EBC, ale mowi, ze u niego jest taka wtyczka do podlaczenia EBC. W tej chwili jest to kontrolowane MBC... Obecnie jest chyba 0.4 bara. Dodatkowo czy da sie to zrobic bez zmiany sterownika (bo wtyczka wisi gotowa do uzycia) i czym mozna sie w saabie polaczyc, zeby poustawiac te parametry??
z gory dziekuje
pozdrawiam
Kuba

Wtyczkę ma luzem nie podłączoną ale można zmienić soft oraz dołożyć EBC wszystko PNP a moc rośnie z ok 154KM nawet do 230KM smile.gif
W tych najsłabszych modelach bardzo dużo daje zmiana intercoolera bo seryjny mocno blokuje to auto, jest na nim lagliwe i zdycha górą.

Ps. bez grzebania w ECU można ręcznie podnieść doładowanie do ok. 0,6 bara powinna CI wówczas moc skoczyć do ok. 180KM więcej nie ma co podnosić boostu bez remapu bo tak są zrobione mapy że im więcej będziesz dmuchać tym będzie ci bardziej cofało zapłon i przelewało...

Na pocieszenie dodam że te najsłabsze silniki są najwytrzymalsze w 9-3 bowiem są to B204, poniżej przedstawiam mojego autorstwa rozpiskę co jak i ile daje:
http://www.coobcio.pl/?page_id=524
szeniman
fajne przyrosty biggrin.gif
Coobcio
A moment z 240Nm do nawet 400 - więc jest zaczątek ciosu i wsio na seryjnej TB25 smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.