Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap e30
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
kremat0r
Witam

Na wstępie chciałem powiedzieć, że przejrzałem trochę tematów odnośnie swapu do e30. Duża część jest mocno nie aktualna, pozostała albo zamknięta albo z epoki kamienia łupanego, ale dobra przejdźmy do konkretów.

Co na dzień dzisiejszy opłaca się wrzucić do e30? Auto ma być 100% streetowe, żadnego bebeszenia, klatek i cudów wianków. Interesują mnie okolice 300KM

Na tę chwilę rozważam przynajmniej 2 opcje. Budżet na silnik powiedzmy z 6000-8000zł

- s50b30 , kocham za dźwięk, wytrzymałość jeżeli ktoś wie co to wymiany oleju itp. Minus to że to dosyć stare konstrukcje już i można kupić padło.
- n54b30 , nie jeździłem nigdy autem z tym silnikiem, podobno fajny. Boję się jednak elektryki przy swapie.

Zaznaczam od razu że m60/m62 , m50/m52 mnie nie interesuje smile.gif

Pozdrawiam
Sputnik
To chyba za mały budżet na te silniki.
kremat0r
Bez problemu idzie kupić w kwocie + - , szczególnie s50. Odejdźmy może trochę dalej od zakładanego budżetu, jak będzie trzeba to dozbieram miesiąc czy dwa. Chodzi mi bardziej o opinie i zasadność swapowania danego silnika na dzień dzisiejszy.;
ZiG
Korzystając z tematu to z ciekawości zapytam czy ktoś coś może powiedzieć o silnikach n52b30 i n53b30 w kontekście swapa do e30 ?
Offczar
A może trochę oldschoolu i dopaść m106 + FMIC i takie tam powinno dać fajny wynik...
slawo
CYTAT(Offczar @ Wed, 04 Jul 2012 - 23:43) *
A może trochę oldschoolu i dopaść m106 + FMIC i takie tam powinno dać fajny wynik...



i zrobione z glowa jest bezawaryjne wink.gif
ja polecam wink.gif
mihas66
N54B sobie odpuść łagodnie rzecz ujmując widziałem ten silnik na żywo jeździłem i nawet wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia... Wg mnie charakterystyka fajna jednak BMW spieprzyło całość wtryskiem bezpośrednim nie dość ze wtryskiwacze bez osłony silnika cykają niemiłosiernie to cały układ wtryskowy lubi się kolokwialnie rzecz mówić pierdolić a koszty napraw nie są tanie... Dodatkowo pomysł kto ogarnie ci SWAPa bo tego cholerstwa na pewno nie odpalisz na EMU czy VEMS... S50B30 fajny silnik ale sam wisz ze ma swoje lata i niestety koszty części są spore do niego zaczynając na przepływce a kończąc na pierścieniach... Wg mnie jeśli auto ma być jako DD które w podczas wysrania się silnika nie pochłonie całego budżetu pomyśl nad m50 plus kompresor jeśli zależy ci nad prostym swapem i tanimi naprawami lub jeśli ma być ponad bliżej 400hp to silnik saaba 2.3 plus potem gt28rs
killme
CYTAT(Offczar @ Wed, 04 Jul 2012 - 23:43) *
A może trochę oldschoolu i dopaść m106 + FMIC i takie tam powinno dać fajny wynik...


To ja dodam jeszcze bardziej oryginalne S38, i to raczej B36 - lepsze dostepność od B38, relacja ceny do możliwosci, najlepszy dźwięk z wszystkich R6 z palety bmw i możliwosci rozwoju jako NA i doładowne
kremat0r
m106 odpada, miałem m30b35 w poprzednim e30 i niestety jest to ciężki żeliwny betonowy klocek. Fakt, że złego słowa nie mogę powiedzieć bo znosił takie katuszek, spalił dużo kompletów opon a nie brał grama oleju jeżdżąc na 10w60.

Co do s38, to już w ogóle jest relikt przeszłości, nie nadaję się do DD. Mimo że dużo części pasuje z s50. Pomyślałbym tylko nad tą jednostką jeżeli kupił bym szrota i zrobił remont, albo kupił już po remoncie.

m50 z turbo, bardzo długo rozważałem tę opcję, w sumie chyba nawet dalej rozważam pomimo tego że silnik raczej duszy niema wink.gif

Dziękuję, za opis n54 w takim razie odpada.
Offczar
No to może lżejsza konstrukcja oparta na m20? Mój kolega coś takiego stworzył:

m20b27 blok + stroker na 2.8 na wale z m52 + głowica i kolektory z m20b25 + eaton chyba m90



Brakuje jeszcze paru gadżetów jak sylikony itd., ale konstrukcja śmiga, ma się dobrze, a całość wygląda w miare niepozornie smile.gif
kremat0r
Ciekawa wydumka, ale chyba zbyt skomplikowana jak na DD.
darekwawa
N52B30, jak się da na seryjnym kompie odpalić, to niezła opcja by była, bo najlżejszy z 6-cylindrówek. Gdzieś widziałem zrobionego go na ~300 koni: dolot, wydech, pewnie głowica obrobiona, wysterowane SA.

edit: tu jest właśnie o tym modyfikowanym N52 - ponoć 335 kucy, ale wykresu nie ma.
mihas66
Jeśli ma być DD pomysł nad 2.3 z saaba dobrze radze, tak wiem tylko 4cyl nie BMW i pełno tego ale za to 400hp robisz na gt28rs i śmigasz bez obaw a jak coś to kupujesz drugi silnik za mniej niż pierścienie do s50...
Grzesi(E30)k
Tylko patrząc na projekty z tego forum jest to dobra rzeźba mimo wszystko. I nie powiedział bym że dobry słupek to aż tak tania inwestycja, a głupia zdrowa kaseta z cewkami kosztuje swoje. Nawet śmiem twierdzić że powoli robi się nam jakaś mityczna otoczka wokół B2xx rolleyes.gif



Szkoda że M60 odpuszczasz. Chyba bardziej bezawaryjnych 300PS w E30 nie można mieć. Przykleić pompę na loctite i tylko lać wachę i zmieniać oleje z filtrami...no i opony na tylnej osi tongue.gif
Pat-325
chyba najbardziej bezawaryjne 300koni to jednak m60/m62.
m30 i pochodne odpuściłbym. tak jak wspomniano zbyt ciężka konstrukcja do lekkiej e30.
s50 nigdy nie brałem pod uwagę, ze względu na koszty ewentualnego defektu.

ja od pół roku walczę z tematem m50 turbo, tyle że w e36. bardzo podobają mi się efekty tej walki.
generalnie wiele rzeczy trzeba było dopracować zanim zaczęło to jeździć, jednak na czymś trzeba się nauczyć wink.gif

jeśli uda się sprzedać e36 tak jak stoi to wtedy buduję e30 m20 turbo coś na kształt tej pokazanej wyżej smile.gif

obecnie wygląda to tak:
artix
Choc sam upalam M50B25T wlasciwie w tym roku B28T streetlegal to nie polecam tej opcji na DD.
Nie ma szans aby bylo trwalsze i bardziej niezawodne niz S50.

Gdy mam na mysli s50 mysle o pelnym remoncie silnika i jak kolega wczesniej wspomnial porzadnym serwisowaniu.

Po torze raczej nic dluzej nie wytrzyma niz ///M a w sumie na dluzsza mete wyjdzie najtaniej.
kremat0r
Jakbym budował zabawkę, coś oklatkowanego to brałbym tylko m50b28 + turbo.

No to podsumowując opinię wszystkich zostaje s50 smile.gif
pinin
CYTAT(kremat0r @ Thu, 05 Jul 2012 - 22:05) *
Jakbym budował zabawkę, coś oklatkowanego to brałbym tylko m50b28 + turbo.

No to podsumowując opinię wszystkich zostaje s50 smile.gif


Tak, jeśli koniecznie chcesz okolice 300KM, to tylko S50. Tak generalnie, to trzymaj się w miarę seryjnych silników, bez większych udziwnień.

Żaden saab, czy inna wydumka pokroju turbo na dd. Ktoś, kto klepie i tak "dobrze radzi", nie ma po prostu zielonego pojęcia na ten temat. Saab rośnie "mitologicznie" jak i turbo na zmiennej geometrii...
Patu
CYTAT(kremat0r @ Thu, 05 Jul 2012 - 22:05) *
Jakbym budował zabawkę, coś oklatkowanego to brałbym tylko m50b28 + turbo.

No to podsumowując opinię wszystkich zostaje s50 smile.gif



Siemano,

Ja mam M54B30, tyle, że w compact' cie. Zatem porównywalna masa co e30.
Do tego skrzynia 5 biegowa i dyfer 3,43. bardzo chwalę sobie ten zestaw.
Silnik dosyć delikatny, trzeba o niego dbać, często sprawdzać olej, gdyż trochę go żłopie.

Polecam taki zestaw, gdyż jeżdzę ponad rok i naprawdę nic sie nie dzieje.
Zrobiony mam wydech i dolot. Auto na zaniżającej hamowni wypluło 230 km i 320 nm momentu.

Powodzenia! Gdybyś był w Warszawie zapraszam na przejażdzkę!
kremat0r
m54b30 jakoś nie specjalnie mnie przekonuje. Jedzie to nie wiele lepiej od m52b28, ma trochę lepszy dół. Tylko dźwięk tego silnika i jego odcinki woła o pomstę do nieba. Wkurzała by mnie też reakcja na gaz elektronicznego pedału.

Wracając do s50. Czy zna ktoś sposób co zrobić z serwem przy swapie? Czytałem że oryginalne się nie mieści i trzeba założyć od swifta 1.0. Średnio mi się to uśmiecha szczególnie że ma być cały set 5x120 z hamulcami m3.
Misior
Serwo z opla vectry b. Do grodzi pasuje idealnie, jest sporo mniejsze ale grubsze, trzeba tylko przerobić pręta pomiędzy pompą a pedałem i jeden przewód hamulcowy z gwintu 10x1 na 12x1.
killme
CYTAT(kremat0r @ Thu, 05 Jul 2012 - 22:05) *
Jakbym budował zabawkę, coś oklatkowanego to brałbym tylko m50b28 + turbo.

No to podsumowując opinię wszystkich zostaje s50 smile.gif


A po swapie trzeba jeszcze "powalczyć" aby te 300km w S50 było wink.gif

Tak na poważnie to najbardziej radziłbym sie przejechać E30 +silnik na ITB i wtedy wybór jest bardziej klarowny.
Auto sporo szybciej reaguje na dodanie gazu, jak też na jego odjęcie, co ma tutaj niebegatelne znaczenie i wielki wpływ na bezpieczeństwo.
Fun z użytkowania silnika na ITB jest przeogromny. Sam ma przyjemność z E30 S38b36 na standalone(alphaN) i radość jest przeokrutna, na suchym można robić wszystko,a moim zdaniem pojecie "cieżki kloc" odnośnie S38 to kolejny mit w E30 jeśli sie podejdzie z głową do swapa. A przy okazji jedzie jak mega odchudzone E36 ~450km wink.gif
kremat0r
CYTAT(Misior @ Fri, 06 Jul 2012 - 09:25) *
Serwo z opla vectry b. Do grodzi pasuje idealnie, jest sporo mniejsze ale grubsze, trzeba tylko przerobić pręta pomiędzy pompą a pedałem i jeden przewód hamulcowy z gwintu 10x1 na 12x1.


Jakiś konkretny rocznik, wersja silnikowa ?

CYTAT
Sam ma przyjemność z E30 S38b36 na standalone(alphaN) i radość jest przeokrutna,


Nie masz jakiś problemów z tym silnikiem ? Dostępność części itp ? Ciężko w ogóle kupić tę jednostkę, a co dopiero w stanie zadowalającym żeby od razu nie robić generalki.
killme
CYTAT(kremat0r @ Fri, 06 Jul 2012 - 09:42) *
Nie masz jakiś problemów z tym silnikiem ? Dostępność części itp ? Ciężko w ogóle kupić tę jednostkę, a co dopiero w stanie zadowalającym żeby od razu nie robić generalki.


Czesci są absolutnie wszystkie – z ceną gorzej – jeśli się nie myle to czesci do tego silnika są chyba najdroższe z wszytkich bmw…coś za coś bo przecież jego potencjał to 1xxxkm

Problemy? Przez 3 lata katowania nie stało się nic. Wytrzymał trase z Ślaska do Rothenurga, potem katy na ¼ przy 30st. Upale, zmiana kół i powrót 380 km do domu, paląc przy okazji na trasie 8l/100 przy kołach 17’ tongue.gif .Po wystrojeniu na SA z b36 jest 338km i 380nm na zwykłym paliwie, gdyby zalać 100oct. podstroić pod to, to 350km pęka spokojnie.

Grunt ko kupić ze zdrową mechaniką i koniecznie zdrową głowicą, wstawić jakieś SA zamiast motronica, który ma pewnie na 90% padnietą przepływke, potem szerokopasmówka w wydech i porządnie wystroić.

Jest plan żeby całość opisac w dziale projekty..
Pat-325
nie planuj tylko wrzucaj w projekty!
chętnie poczytam smile.gif
Misior
CYTAT(kremat0r @ Fri, 06 Jul 2012 - 09:42) *
Jakiś konkretny rocznik, wersja silnikowa ?

Ja miałem z 2,5 v6 98r ale z tego co kiedyś wyczytałem na forum vectry to wszystkie miały takie same.
Grzesi(E30)k
Problemem chyba jest małe zaplecze części używanych w dobrym stanie. To nie S50 gdzie tego swego czasu naciągano z UK ile się da
jakub1t
Jeszcze jest coś takiego jak silnik z x5 e70 usa 3.0si 270km , wychodzi na to że wtrysk pośredni szedł na stany http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15
Chyba że się mylę
k11
Ale ten silnik jest z Valvetronicem. Valvetronic jest do ogarnięcia czy wymaga zaawansowanego Foo?

r.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.