Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: wentylator elektryczny vs wisko ?
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
czaqqR
Witam .
Troche pogrzebałem i poczytałem na innych forach na ten temat ale nie moge uzyskac jednoznacznej opinii .
Co jest bardziej wydajniejsze oraz mniej obciążające silnik ? seryjna wiskoza czy customowy wiatrak elektryczny ?
Auto to e36 m50b25 vanos - jedynie do upalania . czy wisko zabiera to 5 mitycznych koni ? o ktorych piszą na każdym z forum a nikt nie ma dowodów o tym ?
czy wiatrak elektryczny da sobie rade przy ciaglym upalaniu ? , nie chce tez robic wiatraka na przelacznik w kabinie poniewaz autkiem nie raz smigam po ulicy... jezeli zaadaptowac termostat z innego autka to z jakiego ? jak podlaczyc wentylator by mial 2 biegi pracy tak aby uniknac skoków temp. ? i od jakiego autka wpasowac wentylator zeby mial odpowiednia wydajnosc ?
przepraszam za mnogosc pytan ale na zadnym z forów nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi .
ryczko100
Nauczony doświadczeniem - miewałem elektrykę założoną na własne życzenie - nie znalazłem praktycznego dowodu wyżości tejże nad wiskozą jeżeli ta druga jest całkiem sprawna.

Zaletą elektryki jest napewno często mniej zabranego w komorze miejsca, co może ułatwić serwisowanie. A pstryczek - jakiś termowłącznik z omegi, czy innego pojazdu, i załatwioną masz sprawę kontrolowania tego palcem.

Zaletą elektryki jest napewno możliwość chłodzenia na postoju, jeżeli się auto dobrze nie wychłodzi po upalaniu.
artix
Ja wybrałem jeszcze inną opcję. Visco pozostało, ale zmieniłem wszystkie koła pasowe na większe.
Teraz jestem pewien że generator, pompa i wspomaganie kradną mniej.
Patu
Witaj,

ja mam zrobione u siebie podobnie jak przedmówca.
Silnik to m54, mam visco zostawione, a Wentylator spięty na wyższy bieg odpalany z kabiny.

Co do 5km zabieranych przez wiskozę, to mam w zaprzyjaźnionym warsztacie wykres z hamowni, jest to prawda.
czaqqR
szczerze mowiac napalilem sie bardziej na wentylator elektryczny i wiskoza out , ale caly czas mnie dreczy czy nie przekombinuje i czy wentylator wydoła przy dluższym lataniem bokiem ;/ . Moze ktoś posiada fotki e36 z takimi customowymi wiatrakami ? lub jakies materiał z przebiegu prac ?
lepiej wiatraki wpasować na zewnątrz czy od silnika ? i z jakiego autka szukac by był wystarczajaco wydajny ?
Patu
Lepiej wentylator zamontować po zewnętrznej stronie, od przodu, aby zasysał powietrze z zewnątrz.
Ja mam fabryczny włożony, więc fotek nie ma sensu wrzucać.

Słyszałem o wentylatorze z omegi, albo mercedesa podwójnych.

ww#296
Wentylator fabryczny z wersji z klimatyzacją - ma dwa biegi, montowany z zewnątrz chłodnicy - fabryczny czujnik w chłodnicy go uruchamia a podpiąć do tego prosty przełącznik i masz dwa w jednym - czyli automatyczne włączanie plus w niczym nieprzeszkadzający włącznik jesli chcesz przewietrzyć komorę. Visko wymienił bym na nowe oryginalne - jesli elektryką sobie schłodziśz to nie zabierze tych pieciu koni a przy ostrym upalania lepiej na chwile stracić pięć koni niż remontować silnik.
Patu
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny.
artix
CYTAT(Patu @ Mon, 25 Jun 2012 - 22:50) *
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny.


Tez zmieniles kola na wieksze ?
Patu
Nie, nie kół nie ruszałem. Komentarz tyczy się wentylatora i wiskozy.
Baks
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze.

Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac?
czaqqR
dzieki za podpowiedzi , jak narazie zdecyduje sie na jakis duzy wentylator z przodu i wisko wyleci , na dniach będe montował temp. oleju wiec raczej bede miał pod kontrolą to co sie dzieje z silnikiem przy upalaniu smile.gif
lucasp
W E46 328 wywaliłem wisko bo już mnie dobijało szczególnie podczas jazdy na włączonej klimatyzacji po mieście nonstop wisko zapięte. A na trasie kompresor zabiera moc to jeszcze zwalniając trochę wisko już mi łapało i wolałem wyłączyć klimę i otworzyć okna. Teraz wentylator od klimy który jest przed chłodnicą daje radę sam. W korkach z włączoną klimatyzacją i ostrej jezdzie po miescie temperatura utrzymuje się tak samo jak z pomocą wiska.
Wojtek
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu.
Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow.
jankes
CYTAT(freebsd @ Fri, 13 Jul 2012 - 20:25) *
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu.
Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow.


zalezy czy auto po bulki czy na tor/drift, moje auto nigdy sie nie grzalo (540i) jakkolwiek bym sie staral na ulicy ale w drifcie na torze juz tak nie bylo fajnie wiec wisko wrocilo i jest ok, A to jest 5BHP czy 5% (z 300koni to te 5% to troche jest przyduzawo jak na realne straty)
Kajman
Ja wisko wymieniłem na lżej chodzące, na wysokich obrotach wciąż git, ale kurde w korkach temperatura rośnie, dołożę jeszcze elektryczny wiatrak od przodu i będzie git. Tylko jak się takie z FMIC montuje?
artix
CYTAT(Baks @ Fri, 29 Jun 2012 - 21:28) *
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze.

Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac?

To zmiana przełożenia, jak przerzutki w rowerze górskim. smile.gif

Ją mam takie.


http://www.turnermotorsport.com/p-1250-und...50-mz3-s52.aspx
Wojtek
pisalo o 5% wiec w przypadku 300km+ to juz jest cos, ja upalam po miescie lotniskach itd i caly czas mam zapiety wentylator na 2 bieg i nic sie nie grzeje - nawet do tego stopnia ze kiedys mialem klejony kruciec od chlodnicy, ruszylem reka za weza a kruciec odpadl a wczesniej kilka godzin ostro upalalem i nie wydarlo tego wiec mysle ze nie robilo prawie w ogole cisnienia co by znaczylo ze byla dosc niska temp.
Andrzej87
Artix te duże koła zmniejszają pobór mocy przez osprzęt, a jak wpływają na pracę osprzętu?
Pasek trzeba dłuższy założyć?
artix
Pasek mam dłuższy, a osprzęt działa jak należy.
m52owner
Ale czy te kółka napewno mają inną średnicę ? Wydaje mi się że są poprostu tylko lżejsze.
artix
Jezeli byly by takiej samej srednicy, to po co dluzszy pasek w komplecie ?
Misior
CYTAT(Kajman @ Tue, 17 Jul 2012 - 08:41) *
Tylko jak się takie z FMIC montuje?

Mają na stronie takie zestawy montażowe - montuje się go do rdzenia chłodnicy.
markus344
Chciałem dwa słowa do tematu- visco to pomyłka!!! w jakimkolwiek aucie ! - większe spalanie, większe obciążenie silnika, większy hałas, większa awaryjność,a za razem mniejsza moc- przy całkowicie sprawnej visco-zie 3-5KM mniej, mniej miejsca pod maską. Dźwięk pracy jak wialnia w suszarni- przynajmniej w okresie letnim...
Elektryczne wiatraki osiągnęły znacznie lepsze rezultaty we wszystkich w/w opcjach jak i wydajności dmuchanych lub zaciąganych litrów powietrza. Dlatego dla mnie Visco to pomyłka konstruktorów, w cywilnym aucie jest kiepska w użytkowaniu,a co dopiero przy modach....
artix
Ją nie mam nic do Visco. Mam w dwóch beemkach, jedną z turbo i nie narzekam na brak miejsca. Byłem też wiele razy we włoszech w korkach + 40 stopni i nigdy nie zawaliło.
W turbo mam wywalone na to że mi 5 koni ucieknie, choć mam większe koła pasowe więc to i tak nie możliwe.
jankes
CYTAT(markus344 @ Wed, 18 Jul 2012 - 12:14) *
Chciałem dwa słowa do tematu- visco to pomyłka!!! w jakimkolwiek aucie ! - większe spalanie, większe obciążenie silnika, większy hałas, większa awaryjność,a za razem mniejsza moc- przy całkowicie sprawnej visco-zie 3-5KM mniej, mniej miejsca pod maską. Dźwięk pracy jak wialnia w suszarni- przynajmniej w okresie letnim...
Elektryczne wiatraki osiągnęły znacznie lepsze rezultaty we wszystkich w/w opcjach jak i wydajności dmuchanych lub zaciąganych litrów powietrza. Dlatego dla mnie Visco to pomyłka konstruktorów, w cywilnym aucie jest kiepska w użytkowaniu,a co dopiero przy modach....


tez tak kiedys gadalem.......ale juz sie przeprosilem z panem wiskiem i niech juz sobie bedzie, a tych 3- 5koni niedalem rady na dupie poczuc, miejsce pod maska??? niekumam do czego to miejsce, do pracy? z awaryjnoscia tez nie do konca bo juz widzialem e46 z uszczelkami wydmuchanymi bo elektryki sie spierdolily. Kto liczy spalanie w BMW to chyba zla marke wybral ;-)
Andrzej87
Awaryjność wisca jest mała. Prosty element. Ma w sobie sterowanie i działa wg prostych praw fizyki. Nie ma włączników, czujników, przekaźników, silniczków, kabli, sterownika itp. A to wszystko może się zepsuć.
kirpek
wywaliłem wiskozę...
była nowa ale chciałem zobaczyć jaka to różnica,
może to proszenie się o kłopoty, bo wisko jednak jest prawie nie zabijalne..
ale spodobała mi się ta cisza...
i dla spokoju duszy chciałbym jakiś wspomagający wentylator podłączyć.
ten od klimy daje radę na razie, nie było kłopotów
ale chciałbym się zabezpieczyć i dołożyć jakiś uniwersalny elektryk do wspomagania.
czy te wentylatory z fmic czy turboworks dają radę? ma w zasadzie tylko wspomagać,
i załączać się wraz z drugim biegiem głównego.
z osobnym czujnikiem i przekaźnikiem.
są spoko te tuningowe wentylatory? czy dobrać coś z seryjnych aut?
jankes
o kurde ale zes artefakt z ziemi wykopal.......
AT89S52
Testowaliśmy ostatnio parę wentyli.

Org spal dmucha podobnie do Forda 2.0 tdci, tzn wciąga dzieci i małe zwierzęta.

Chinol Mishimoto porównywalnie do oryginalnego wisko. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.

Ważna jest też odpowiednia zabudowa żeby wentylator ciągnął powietrze przez chłodnicę a nie bokami.

jankes
CYTAT(AT89S52 @ Thu, 23 Aug 2018 - 15:11) *
Testowaliśmy ostatnio parę wentyli.

Org spal dmucha podobnie do Forda 2.0 tdci, tzn wciąga dzieci i małe zwierzęta.

Chinol Mishimoto porównywalnie do oryginalnego wisko. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.

Ważna jest też odpowiednia zabudowa żeby wentylator ciągnął powietrze przez chłodnicę a nie bokami.



jak juz dalej drazymy temat, to kupilem niedawno podjebe spala z FMIC to sie rozczarowalem sila tego czegos, oryginalne wiatraki z aut lepiej dmuchaja niz te chinczyki badziewne.
AT89S52
CYTAT(jankes @ Thu, 23 Aug 2018 - 15:28) *
, oryginalne wiatraki z aut lepiej dmuchaja niz te chinczyki badziewne.


To akurat żadna nowość.
kirpek
Sie używa wyszukiwajki, to się znajdue:) wentylator wpasowac chcę mniej więcej wpakowac w ori obudowe chkodnicy.
Dumel
Odświeżę temat bo mam mały problem co wybrac.
Potrzebuje dobrać wentylator elektryczny tłoczący do e30 z 2jz. Ssacego nie wsadze bo mam jakieś 4cm do koł pasowych od chłodnicy. Zastanawiam sie czy jeden taki wentylator poradzi sobie z wychłodzeniem silnika:
Wentylator SPAL VA18-AP70/LL 86S,
Strumień powietrza: 3450 m3/h,
Średnica śmigieł: Ø 385 mm,
http://www.inter-instal.com/produkt/351800...m-12v-tloczenie

Może lepiej będzie zamontować 2 mniejsze wentylatory tylko jest większy problem z upchnięciem ich.
SPAL VA26-AP70/C-60s
Strumień powietrza: 2090 m3/h,
Średnica śmigieł: Ø280 mm
http://www.inter-instal.com/produkt/352600...m-12v-tloczenie

Pytanie czy ten duży wentylator sobie poradzi czy jednak lepiej zamontowac 2 mniejsze bo sumarycznie maja ciut wieksza powierzchnie i strumień powietrza, tylko cena większa i ciaśniej z montażem będzie pewnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.