czaqqR
Mon, 25 Jun 2012 - 00:09
Witam .
Troche pogrzebałem i poczytałem na innych forach na ten temat ale nie moge uzyskac jednoznacznej opinii .
Co jest bardziej wydajniejsze oraz mniej obciążające silnik ? seryjna wiskoza czy customowy wiatrak elektryczny ?
Auto to e36 m50b25 vanos - jedynie do upalania . czy wisko zabiera to 5 mitycznych koni ? o ktorych piszą na każdym z forum a nikt nie ma dowodów o tym ?
czy wiatrak elektryczny da sobie rade przy ciaglym upalaniu ? , nie chce tez robic wiatraka na przelacznik w kabinie poniewaz autkiem nie raz smigam po ulicy... jezeli zaadaptowac termostat z innego autka to z jakiego ? jak podlaczyc wentylator by mial 2 biegi pracy tak aby uniknac skoków temp. ? i od jakiego autka wpasowac wentylator zeby mial odpowiednia wydajnosc ?
przepraszam za mnogosc pytan ale na zadnym z forów nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi .
ryczko100
Mon, 25 Jun 2012 - 09:27
Nauczony doświadczeniem - miewałem elektrykę założoną na własne życzenie - nie znalazłem praktycznego dowodu wyżości tejże nad wiskozą jeżeli ta druga jest całkiem sprawna.
Zaletą elektryki jest napewno często mniej zabranego w komorze miejsca, co może ułatwić serwisowanie. A pstryczek - jakiś termowłącznik z omegi, czy innego pojazdu, i załatwioną masz sprawę kontrolowania tego palcem.
Zaletą elektryki jest napewno możliwość chłodzenia na postoju, jeżeli się auto dobrze nie wychłodzi po upalaniu.
artix
Mon, 25 Jun 2012 - 09:36
Ja wybrałem jeszcze inną opcję. Visco pozostało, ale zmieniłem wszystkie koła pasowe na większe.
Teraz jestem pewien że generator, pompa i wspomaganie kradną mniej.
Patu
Mon, 25 Jun 2012 - 11:01
Witaj,
ja mam zrobione u siebie podobnie jak przedmówca.
Silnik to m54, mam visco zostawione, a Wentylator spięty na wyższy bieg odpalany z kabiny.
Co do 5km zabieranych przez wiskozę, to mam w zaprzyjaźnionym warsztacie wykres z hamowni, jest to prawda.
czaqqR
Mon, 25 Jun 2012 - 17:57
szczerze mowiac napalilem sie bardziej na wentylator elektryczny i wiskoza out , ale caly czas mnie dreczy czy nie przekombinuje i czy wentylator wydoła przy dluższym lataniem bokiem ;/ . Moze ktoś posiada fotki e36 z takimi customowymi wiatrakami ? lub jakies materiał z przebiegu prac ?
lepiej wiatraki wpasować na zewnątrz czy od silnika ? i z jakiego autka szukac by był wystarczajaco wydajny ?
Patu
Mon, 25 Jun 2012 - 18:15
Lepiej wentylator zamontować po zewnętrznej stronie, od przodu, aby zasysał powietrze z zewnątrz.
Ja mam fabryczny włożony, więc fotek nie ma sensu wrzucać.
Słyszałem o wentylatorze z omegi, albo mercedesa podwójnych.
ww#296
Mon, 25 Jun 2012 - 22:44
Wentylator fabryczny z wersji z klimatyzacją - ma dwa biegi, montowany z zewnątrz chłodnicy - fabryczny czujnik w chłodnicy go uruchamia a podpiąć do tego prosty przełącznik i masz dwa w jednym - czyli automatyczne włączanie plus w niczym nieprzeszkadzający włącznik jesli chcesz przewietrzyć komorę. Visko wymienił bym na nowe oryginalne - jesli elektryką sobie schłodziśz to nie zabierze tych pieciu koni a przy ostrym upalania lepiej na chwile stracić pięć koni niż remontować silnik.
Patu
Mon, 25 Jun 2012 - 22:50
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny.
artix
Mon, 25 Jun 2012 - 22:55
CYTAT(Patu @ Mon, 25 Jun 2012 - 22:50)
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny.
Tez zmieniles kola na wieksze ?
Patu
Tue, 26 Jun 2012 - 23:13
Nie, nie kół nie ruszałem. Komentarz tyczy się wentylatora i wiskozy.
Baks
Fri, 29 Jun 2012 - 21:28
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze.
Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac?
czaqqR
Fri, 29 Jun 2012 - 22:58
dzieki za podpowiedzi , jak narazie zdecyduje sie na jakis duzy wentylator z przodu i wisko wyleci , na dniach będe montował temp. oleju wiec raczej bede miał pod kontrolą to co sie dzieje z silnikiem przy upalaniu
lucasp
Mon, 02 Jul 2012 - 20:58
W E46 328 wywaliłem wisko bo już mnie dobijało szczególnie podczas jazdy na włączonej klimatyzacji po mieście nonstop wisko zapięte. A na trasie kompresor zabiera moc to jeszcze zwalniając trochę wisko już mi łapało i wolałem wyłączyć klimę i otworzyć okna. Teraz wentylator od klimy który jest przed chłodnicą daje radę sam. W korkach z włączoną klimatyzacją i ostrej jezdzie po miescie temperatura utrzymuje się tak samo jak z pomocą wiska.
Wojtek
Fri, 13 Jul 2012 - 20:25
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu.
Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow.
jankes
Tue, 17 Jul 2012 - 01:08
CYTAT(freebsd @ Fri, 13 Jul 2012 - 20:25)
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu.
Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow.
zalezy czy auto po bulki czy na tor/drift, moje auto nigdy sie nie grzalo (540i) jakkolwiek bym sie staral na ulicy ale w drifcie na torze juz tak nie bylo fajnie wiec wisko wrocilo i jest ok, A to jest 5BHP czy 5% (z 300koni to te 5% to troche jest przyduzawo jak na realne straty)
Kajman
Tue, 17 Jul 2012 - 08:41
Ja wisko wymieniłem na lżej chodzące, na wysokich obrotach wciąż git, ale kurde w korkach temperatura rośnie, dołożę jeszcze elektryczny wiatrak od przodu i będzie git. Tylko jak się takie z FMIC montuje?
artix
Tue, 17 Jul 2012 - 08:50
CYTAT(Baks @ Fri, 29 Jun 2012 - 21:28)
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze.
Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac?
To zmiana przełożenia, jak przerzutki w rowerze górskim.
Ją mam takie.
http://www.turnermotorsport.com/p-1250-und...50-mz3-s52.aspx
Wojtek
Tue, 17 Jul 2012 - 11:03
pisalo o 5% wiec w przypadku 300km+ to juz jest cos, ja upalam po miescie lotniskach itd i caly czas mam zapiety wentylator na 2 bieg i nic sie nie grzeje - nawet do tego stopnia ze kiedys mialem klejony kruciec od chlodnicy, ruszylem reka za weza a kruciec odpadl a wczesniej kilka godzin ostro upalalem i nie wydarlo tego wiec mysle ze nie robilo prawie w ogole cisnienia co by znaczylo ze byla dosc niska temp.
Andrzej87
Tue, 17 Jul 2012 - 13:15
Artix te duże koła zmniejszają pobór mocy przez osprzęt, a jak wpływają na pracę osprzętu?
Pasek trzeba dłuższy założyć?
artix
Tue, 17 Jul 2012 - 14:17
Pasek mam dłuższy, a osprzęt działa jak należy.
m52owner
Tue, 17 Jul 2012 - 20:40
Ale czy te kółka napewno mają inną średnicę ? Wydaje mi się że są poprostu tylko lżejsze.
artix
Tue, 17 Jul 2012 - 21:26
Jezeli byly by takiej samej srednicy, to po co dluzszy pasek w komplecie ?
Misior
Wed, 18 Jul 2012 - 09:06
CYTAT(Kajman @ Tue, 17 Jul 2012 - 08:41)
Tylko jak się takie z FMIC montuje?
Mają na stronie takie zestawy montażowe - montuje się go do rdzenia chłodnicy.
markus344
Wed, 18 Jul 2012 - 12:14
Chciałem dwa słowa do tematu- visco to pomyłka!!! w jakimkolwiek aucie ! - większe spalanie, większe obciążenie silnika, większy hałas, większa awaryjność,a za razem mniejsza moc- przy całkowicie sprawnej visco-zie 3-5KM mniej, mniej miejsca pod maską. Dźwięk pracy jak wialnia w suszarni- przynajmniej w okresie letnim...
Elektryczne wiatraki osiągnęły znacznie lepsze rezultaty we wszystkich w/w opcjach jak i wydajności dmuchanych lub zaciąganych litrów powietrza. Dlatego dla mnie Visco to pomyłka konstruktorów, w cywilnym aucie jest kiepska w użytkowaniu,a co dopiero przy modach....
artix
Wed, 18 Jul 2012 - 12:27
Ją nie mam nic do Visco. Mam w dwóch beemkach, jedną z turbo i nie narzekam na brak miejsca. Byłem też wiele razy we włoszech w korkach + 40 stopni i nigdy nie zawaliło.
W turbo mam wywalone na to że mi 5 koni ucieknie, choć mam większe koła pasowe więc to i tak nie możliwe.
jankes
Thu, 19 Jul 2012 - 23:59
CYTAT(markus344 @ Wed, 18 Jul 2012 - 12:14)
Chciałem dwa słowa do tematu- visco to pomyłka!!! w jakimkolwiek aucie ! - większe spalanie, większe obciążenie silnika, większy hałas, większa awaryjność,a za razem mniejsza moc- przy całkowicie sprawnej visco-zie 3-5KM mniej, mniej miejsca pod maską. Dźwięk pracy jak wialnia w suszarni- przynajmniej w okresie letnim...
Elektryczne wiatraki osiągnęły znacznie lepsze rezultaty we wszystkich w/w opcjach jak i wydajności dmuchanych lub zaciąganych litrów powietrza. Dlatego dla mnie Visco to pomyłka konstruktorów, w cywilnym aucie jest kiepska w użytkowaniu,a co dopiero przy modach....
tez tak kiedys gadalem.......ale juz sie przeprosilem z panem wiskiem i niech juz sobie bedzie, a tych 3- 5koni niedalem rady na dupie poczuc, miejsce pod maska??? niekumam do czego to miejsce, do pracy? z awaryjnoscia tez nie do konca bo juz widzialem e46 z uszczelkami wydmuchanymi bo elektryki sie spierdolily. Kto liczy spalanie w BMW to chyba zla marke wybral ;-)
Andrzej87
Fri, 20 Jul 2012 - 01:08
Awaryjność wisca jest mała. Prosty element. Ma w sobie sterowanie i działa wg prostych praw fizyki. Nie ma włączników, czujników, przekaźników, silniczków, kabli, sterownika itp. A to wszystko może się zepsuć.
kirpek
Wed, 22 Aug 2018 - 20:42
wywaliłem wiskozę...
była nowa ale chciałem zobaczyć jaka to różnica,
może to proszenie się o kłopoty, bo wisko jednak jest prawie nie zabijalne..
ale spodobała mi się ta cisza...
i dla spokoju duszy chciałbym jakiś wspomagający wentylator podłączyć.
ten od klimy daje radę na razie, nie było kłopotów
ale chciałbym się zabezpieczyć i dołożyć jakiś uniwersalny elektryk do wspomagania.
czy te wentylatory z fmic czy turboworks dają radę? ma w zasadzie tylko wspomagać,
i załączać się wraz z drugim biegiem głównego.
z osobnym czujnikiem i przekaźnikiem.
są spoko te tuningowe wentylatory? czy dobrać coś z seryjnych aut?
jankes
Thu, 23 Aug 2018 - 10:24
o kurde ale zes artefakt z ziemi wykopal.......
AT89S52
Thu, 23 Aug 2018 - 15:11
Testowaliśmy ostatnio parę wentyli.
Org spal dmucha podobnie do Forda 2.0 tdci, tzn wciąga dzieci i małe zwierzęta.
Chinol Mishimoto porównywalnie do oryginalnego wisko. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.
Ważna jest też odpowiednia zabudowa żeby wentylator ciągnął powietrze przez chłodnicę a nie bokami.
jankes
Thu, 23 Aug 2018 - 15:28
CYTAT(AT89S52 @ Thu, 23 Aug 2018 - 15:11)
Testowaliśmy ostatnio parę wentyli.
Org spal dmucha podobnie do Forda 2.0 tdci, tzn wciąga dzieci i małe zwierzęta.
Chinol Mishimoto porównywalnie do oryginalnego wisko. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.
Ważna jest też odpowiednia zabudowa żeby wentylator ciągnął powietrze przez chłodnicę a nie bokami.
jak juz dalej drazymy temat, to kupilem niedawno podjebe spala z FMIC to sie rozczarowalem sila tego czegos, oryginalne wiatraki z aut lepiej dmuchaja niz te chinczyki badziewne.
AT89S52
Thu, 23 Aug 2018 - 15:57
CYTAT(jankes @ Thu, 23 Aug 2018 - 15:28)
, oryginalne wiatraki z aut lepiej dmuchaja niz te chinczyki badziewne.
To akurat żadna nowość.
kirpek
Thu, 23 Aug 2018 - 17:34
Sie używa wyszukiwajki, to się znajdue:) wentylator wpasowac chcę mniej więcej wpakowac w ori obudowe chkodnicy.
Dumel
Tue, 07 Jan 2020 - 10:22
Odświeżę temat bo mam mały problem co wybrac.
Potrzebuje dobrać wentylator elektryczny tłoczący do e30 z 2jz. Ssacego nie wsadze bo mam jakieś 4cm do koł pasowych od chłodnicy. Zastanawiam sie czy jeden taki wentylator poradzi sobie z wychłodzeniem silnika:
Wentylator SPAL VA18-AP70/LL 86S,
Strumień powietrza: 3450 m3/h,
Średnica śmigieł: Ø 385 mm,
http://www.inter-instal.com/produkt/351800...m-12v-tloczenieMoże lepiej będzie zamontować 2 mniejsze wentylatory tylko jest większy problem z upchnięciem ich.
SPAL VA26-AP70/C-60s
Strumień powietrza: 2090 m3/h,
Średnica śmigieł: Ø280 mm
http://www.inter-instal.com/produkt/352600...m-12v-tloczeniePytanie czy ten duży wentylator sobie poradzi czy jednak lepiej zamontowac 2 mniejsze bo sumarycznie maja ciut wieksza powierzchnie i strumień powietrza, tylko cena większa i ciaśniej z montażem będzie pewnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.