Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wał z M5 E39 do E36 V8
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Kajman
Witka,
Pacjent E36 4.4. Z tyłu gumy szerokie, ostre starty i wał mi się już skręcił niemało, krzyżaki pękają. Podobno metodą będzie wał od M5 E39 (na końcu ma chyba przegub a nie krzyżak). Jako że skrzynię mam getraga 420g 6 biegów z 540i/M5 e39 więc od jej strony będzie to samo zapewne. Problem pojawia się od strony dyfra, który jest z E36, wyjście z wału i wejście w dyfrze są inne, czy muszę zrobić stalowe przejście, potem dać to do skrócenia i wyważenia, czy też jest jakiś inny sposób na połączenie tego? Wiadomo że skrócić będę musiał, kwestia połączenia z dyfrem, jak to zrobić?
ROTOR
mozesz to zrobic na 3 sposoby.

1.przekladasz flansze w dyfrze na pasujaca. uwazaj bo trzeba ja dokrecic odpowiednim momentem.

2. wkladasz dyfer z wozkiem od m3 3.2. mocniejszy dyfer i poloski i lozyska/piasty. najlepsze rozwiazanie.

3. robisz mix walow. pewnie dlugosc nie bedzie pasowac a przy skracaniu to zaden problem wstawic tyl walu "pasujacy"

ogolnie to i tak dojdziesz do wniosku ze najlepsza jest opcja nr.2. poprostu dyfer zacznie sprawiac problemy. masz tam szpere? czy zaspawany? probowales zrobic baczka? watpie aby na ori szperze z e36 da sie zrobic prawilnego boka/baczka na oponach ktore upierdalaja krzyzaki.
Kajman
Mam szperę 40%, bączka mogę zrobić bez problemu. A ta z m3 jest tak bardzo trwalsza/mocniejsza? Starałem się wózka m3 wystrzegać, bardzo dużo zmian to niesie a potem podraża eksploatację, a podobno wał jednak mocniejszy w m5, choć nie wiem jak to zweryfikować. Czy do m3 do tyłu wchodzą koła 15"?
Misior
Wał z e39 jest chyba aluminiowy. Nie wiem czy takie też skracają? Da się zrobić tulejkę w środek i pospawać ale czy to będzie trzymać?
ROTOR
CYTAT(Kajman @ Fri, 22 Jun 2012 - 07:11) *
Mam szperę 40%, bączka mogę zrobić bez problemu. A ta z m3 jest tak bardzo trwalsza/mocniejsza? Starałem się wózka m3 wystrzegać, bardzo dużo zmian to niesie a potem podraża eksploatację, a podobno wał jednak mocniejszy w m5, choć nie wiem jak to zweryfikować. Czy do m3 do tyłu wchodzą koła 15"?



wytrzymalosc jest w innej galaktyce wporownaniu ztym co masz. Wiesz te chlopy tam w Bmw tak jakos wymyslily ze silniki v8,v12, i duze r6 maja w swoich oryginalnych nadwoziach dyfry 211mm. (najwieksze).
W 3'kach tylko 3.2 m3 ma wlasnie taki duzy dyfer.

powiedz mi jakie przerobki trzeba robic? przykrecenie i odkrecenie to dla Ciebie przerobka? wszystko pasuje p&p. trzeba kupic kompletny wozek poprostu.
Kajman
Co ty gadasz, z V8 do m3 3.2 to nie jest p&p... Trza wał robić, heble są nie takie, kilka spraw nie pasuje do filozofii...
ROTOR
CYTAT(Kajman @ Sat, 23 Jun 2012 - 21:30) *
Co ty gadasz, z V8 do m3 3.2 to nie jest p&p... Trza wał robić, heble są nie takie, kilka spraw nie pasuje do filozofii...


ok, ja tam na filozofi sie nie znam tongue.gif , chcialem pomoc.
Kajman
Filozofia zakłada, że może czasem chciałbym założyć 15" dragslicki, a kurde w m3 15" nie założysz. Rozważam downgrade hebli, ale chyba się nie da od 328 założyć?
MACK-
Da rade 15" do 3.2 przywdziac - trzeba tylko w felgi z e34 sie zaopatrzyc
ryczko100
CYTAT(ROTOR @ Thu, 21 Jun 2012 - 23:17) *
1.przekladasz flansze w dyfrze na pasujaca. uwazaj bo trzeba ja dokrecic odpowiednim momentem.


Czyli jakim ?

CYTAT(ROTOR @ Thu, 21 Jun 2012 - 23:17) *
2. wkladasz dyfer z wozkiem od m3 3.2. mocniejszy dyfer i poloski i lozyska/piasty. najlepsze rozwiazanie.

A jakie to mocniejsze półosie były w M3 3.2 ? I jakie łożysko/piasta ?
CYTAT(ROTOR @ Sat, 23 Jun 2012 - 19:05) *
wytrzymalosc jest w innej galaktyce wporownaniu ztym co masz. [/cut/] W 3'kach tylko 3.2 m3 ma wlasnie taki duzy dyfer.


Nie poddając dyskusji przewagi większego nad mniejszym, zapomniałeś dodać, że mocowanie dyfra do wózka w 3.2 już w innej galaktyce nie jest. Pękające śruby przy katowaniu nie są rzadkością.
piotrek89
pekaja sruby na tulejach co jest przykrecony wozek, a zazwyczaj jest to spowodowane ze ktos jezdzi na lekko luźnych właśnie tych tulejach, najlepiej poprostu zrobic lepsze mocowania tylnego wozka i dbac sprawdzac stan tulejek,

a co do walu zawsze mozesz wpasowac dyferencjal od e34 trzeba lekko przerobic mocowania dyfru i hamulce zostana stare i wal bedzie pasowac zeby go przykrecic
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.