Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MR2 ZTR-TUNING
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2
HamerMR2
Witam,
Po wielu latach mozolnych zmian w końcu udało się dopracować moją Toyote MR2 która obecnie dysponuje mocą 511 KM i 508 NM





MODEL:
1995 Toyota MR2 fabrycznie 175 KM

Silnik:

przekładka na 3S-GTE 225 KM
panewki – ACL
koło zamachowe – Fidanza
kute tloki – Wiseco
kute korby – Pauter
sruby główne i korbowodowe – ARP
wałki, talerzyki, sprężynki, regulowane kółka – CatCams
wtryski – Sard 800
pompa paliwowa – Aeromotive 344
listwa paliwowa – Sard
regulator paliwa – Aeromotive
zawory i uszczelniacze – Ferrea + 1mm
szklanki od 1ZZ
turbo Garrett - GTX3076
wastegate – Tial
blow off – Tial
intercooler by ZTR + 2 wiatraki Spal
kolektor ssący – Racer X Fabrication
separator odmy – Cusco
filtr - K&N
przepustnica - 70 mm
przewody – TRD
termostat – TRD
chłodnica wody – PWR
chłodnica oleju – MOCAL
podstawka pod filtr oleju z termostatem - Greedy
zawór ciśnienia wody – TRD
pompa oleju – TODA
pasek rozrządu – Greedy
wtrysk wody/metanolu – AEM

Elektronika:

komputer – AEM EMS
sonda – AEM UEGO
zegar – AEM 18 in 1
wzmacniacz iskry – MSD
cewka – MSD

Napęd:

skrzynia od MR2 turbo
szpera – Quaife
sprzęgło – ACT
wysprzęglik i pompa z 1ZZ
mocniejsze koszyki półosi

Zawieszenie:

amortyzatory – KONI
sprężyny – EIBACH
rozpórka – TEIN
rozpórka dolna - Ultra Racing
Fender Bars - Ultra Racing
zestaw pouliretanów - Energy Suspension

Hamulce:

przód, zestaw D2 - tarcza 330mm 8 tloczkow
tył - EBC TG, klocki EBC RS

Wygląd:

światła – Hella
pozycje - clear smoke
światła do jazdy dziennej Hella
felgi 17" ATS DTM COMPETITION

Podziękowania:

Show www.motorsportshop.pl - wielkie podziękowanie za pomoc w dostępie do części
MacPL - wystrojenie AEM'a i wielokrotne trasy do Łodzi

ZTR www.ZTR-TUNING.pl - Największe podziękowania dla firmy ZTR za całość modyfikacji w moim aucie, pomysły, dokładność, wykończenie i wsparcie. Szczególnie dla Bartka z ZTR za poświęcony czas, zdrowie i za ciągłą motywacje, gorąco polecam tą Łódzką firmę.


Auto ma aktualny setup dosc lagodny, jeszcze mozna troche dołożyć doladowania i uruchomic Nitro NX, jak na razie chcialem zobaczyc jak przy tych parametrach bedzie sie zachowywac i jestem bardzo zadowolony.
Czas na 1/4 jaki mi sie udalo uzyskac w Rudnikach to 12.4 - da sie sporo poprawic biorac pod uwage iz jest padniety synchronizator 1 i 2 biegu, oraz kierowca wymaga troche wprawy gdyz pierwsze 3 biegi wpadam w odcinke smile.gif, następne przejazdy powinny byc szybsze.

Filmiki z Rudnik:

http://www.youtube.com/watch?v=K9ClqGgVJ68

http://www.youtube.com/watch?v=NDl74jkoTOg

Zdjęcia:











górnik
kozak smile.gif
jarek1111
w pierwszym filmiku jechałeś ze mną ile to twoje auto waży
HamerMR2
W obecnej konfiguracji wazy okolo 1250 kg
mati199
Załóż jakiś wodny cooler, bo tam pewnie mała ciepłownia jest
Feluke
Zarabisty sleeper. Takie autka uwielbiam.
Takie pytanko pod intercoolerem zamontowane sa wentylatory czy poprostu zostawiono go samemu sobie?
HamerMR2
Dwa wiatraki Spal'a zamontowane pod coolerem i wtrysk wody daja rade do jazdy po miescie i na 1/4 wystarcza spokojnie. Wodny cooler pewnie predzej czy pozniej wjedzie ale na razie chce sie pocieszyc autem bo juz dosc dlugo stal na modach smile.gif
CELICA FAN
Wiedziałem ze kiedyś wyjedzie. Jaka specifikacja tych walkow Catcamsa? Masz może foto kolektora ssacego? Przepustnica 70 mm custom czy jakiś aftermarket?
Boris86
Wow:) Super że doczekała się premiery:) Mity i legendy po Łodzi o aucie chodziły i w końcu jasne. Jak dla mnie rewelka. Ja wogóle jak do ZTR wchodzę, to wychodzę chory. Profeska
ROBI 81
Autko pełen wypasik cool.gif Myśle ,że jak wjeździsz się w furke i zrobisz te skrzynie biegów to średnie 11xx powinny być bez stresu cool.gif gratuluje fajnego Killera do karania cwaniaczków na mieście wink.gif
PiurielSR
Też czekałem na ten projekt od chyba 6-8 lat (tyle to trwało jak nic).

Gratulacje Hamer i gratulacje dla ZTR.

Auto nie dość, że zdrowa buda i zadbana mocno z zewnątrz to jeszcze pod "klapą" czysto jak w salonie.

Bravo!! smile.gif

Edit:

jeszcze tak filmik z hamowni... fajna smażalnia z wydechu

TJung
Ale piękna. Gratulacje
HamerMR2
Walki byly zamawiane kolo 6 lat temu i juz nie pamietam specyfikacji chyba 268 ale nie jestem pewien moze gdzies znajde fakture to sprawdze, kolektor jak i przepustnica sciagane z USA ale producenta nie pamietam postaram sie znalezc jakies zdjecie i wrzuce.
-=wasq=-
Super sie prezentuje i dbalosc o szczegoly jak zawsze smile.gif


Techno
cukiereczek, gratki
maaaad
Bardzo fajne auto, wynik z hamowni bdb, z fotek widać, że wszystko robione starannie, bez drutu i ze smakiem.
Joker
Awesome.
maciej_ek
Zajebiste auto. Gdzie można Cię zobaczyć nim najczęściej? W Łodzi chamowałeś autko czy gdzie indziej? jak w Łodzi to gdzie i do kogo najlepiej się udać.

Pozdrawiam i gratuluje samozaparcia smile.gif
-=wasq=-
CYTAT(maciej_ek @ Fri, 15 Jun 2012 - 23:03) *
Zajebiste auto. Gdzie można Cię zobaczyć nim najczęściej? W Łodzi chamowałeś autko czy gdzie indziej? jak w Łodzi to gdzie i do kogo najlepiej się udać.

Pozdrawiam i gratuluje samozaparcia smile.gif


auto hamowane w ZTR (dawniej Zastec) na puszkina
torek
extra auto. gratki
goldi860628
jakie szpilki trzymają głowice? ARP2000 czy juz L19 ? chyba ze to nie ARP ;> ?
Brawo wyniku! i Bardzo słusznego samochodu wink.gif
HamerMR2
Szpilki glowicy jak i dolu silnika to ARP auto jak widac na filmiku od kolegi hamowane w ZTR w Łodzi na ul. Puszkina
g.mario
jedyne co mogę powiedzieć to: ja pierdziu biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
yapko
[1] RT 0.730, 60ft 2.026, ET 12.403 @ 191.04 KPH
[2] RT 0.732, 60ft 1.799, ET 12.421 @ 188.67 KPH
[3] RT 0.474, 60ft 2.132, ET 12.821 @ 188.43 KPH
[4] RT 0.745, 60ft 2.079, ET 12.716 @ 189.70 KPH
to wyniki z lotniska Rudniki.

Auto jak najbardziej fajne tylko nie rozumiem za bardzo... jak można ponad 500 konnym, lekkim autem, RWD (czyli niezła trakcja) zrobić tylko ET 12.4 ? Przecież powinny 11-tki sypać się jak z rękawa. No, ale dobra moze nie chodzi o czas. Może chodzi o prędkość końcową. Ta też nie powala, bo 191 km/h to nie za bogato jak na taką moc.
Nie chce podważać autorytetów i renomy firmy ZTR, ale czy to auto miało ponad 500 koni na zawodach w Rudnikach ?

Swoją drogą kierowca RT też ma do poprawy smile.gif

Ogólnie samochód mega mi się podoba z zewnątrz i performance też super, jednak wyniki na ćwiartkę nie powalają lekko mówiąc.

no offence, po prostu mnie zastanawiają te fakty

goldi860628
CYTAT(HamerMR2 @ Sat, 16 Jun 2012 - 00:17) *
Szpilki glowicy jak i dolu silnika to ARP
ale czy to ARP2000 czy ARP L19 ?
HamerMR2
Rozumiem zastanowienie jezeli chodzi o czasy tez bym chcial aby byly nizsze ale tak jak wspomnialem w 1 poscie praktycznie nie mam synchronizatora miedzy 1 a 2 biegiem wiec sama przepinka trwa z 0.5 sekundy aby nie zabic skrzyni, a co widac na filmikach z biegami 2 i 3 wskoczylem na odcinke nie jezdzilem wiecej aby nie zniszczyc skrzyni biegow. Poprawie synchronizator i skupie sie na przejazdach aby do odciecia nie ciagnac i spokojnie 11 powinno byc
Showkemp
No Hamer, w końcu. smile.gif



Goldi - szpilki to standardowe ARP2000. (Jak byś szukał L19, to leży u mnie komplet smile.gif )
Chester
Auto prezentuje się pięknie i o ile bez rewelacji czas na 1/4 można jakoś sobie wytłumaczyć, to prędkości na mecie rzeczywiście jak w aucie na poziomie 350-400KM.
goldi860628
CYTAT(Showkemp @ Sat, 16 Jun 2012 - 10:23) *
Goldi - szpilki to standardowe ARP2000. (Jak byś szukał L19, to leży u mnie komplet smile.gif )
Dzięki Artur za odpowiedź smile.gif Pytanie zadałem dlatego ponieważ w Polsce w środowisku ludzi modzących 3sgte panuje pewna "Mitologia Polska", iż przekraczając 1,4 bara na ARP2000 te śruby zaczynają się poddawać i wydmuchuje uszczelkę.




P.s. Artur by nie robić OT w temacie to napiszę do Ciebie maila później w sprawi szpilek ale do 1MZ-FE bo teraz coś takiego składam do Mr2 wink.gif


CELICA FAN
CYTAT(HamerMR2 @ Fri, 15 Jun 2012 - 20:19) *
Walki byly zamawiane kolo 6 lat temu i juz nie pamietam specyfikacji chyba 268 ale nie jestem pewien moze gdzies znajde fakture to sprawdze, kolektor jak i przepustnica sciagane z USA ale producenta nie pamietam postaram sie znalezc jakies zdjecie i wrzuce.

Pytałem bo zastanawia mnie kwestia spasowania przepustnica/kolektor. Sam mam nieco większa z TTE w Celice, ale nie taka duża. Co do śrub to nie słyszałem takiej opini, skrecaja nawet bez ARP i żyją jakoś te silniki. Imponująca lista gratow.
LeVVy
Zacna sztuka, widziałem na własne oczy. Na pierwszy rzut oka cichociemna, dopóki nie zobaczyłem coolera wink.gif Nawet na drugim filmiku widać moją Supre...
Pawel-2005
rozumiem że turbo to GTX3076 ? bo w opisie tematu jest co innego tongue.gif
a pojemność silnika to 2.0?
CELICA FAN
Tak 3 sgte to 2,0 chyba ze się strocker robi, ale tu nie ma wzmianki.
HamerMR2
Oczywiscie GTX3076 smile.gif, pojemnosc to troszke ponad 2.0 ze wzgledu iz tloki sa troche wieksze
Bartek1986
Mickey w Calibrze ma silnik 2.0 o prawie identycznych parametrach i zrobił chyba 11.6. Wiem, że on ma Haldexa, ale też pewnie sporo cięższe auto.
Myślę, że to powinno robic co najmniej takie czasy jak on.
HamerMR2
Spokojnie, poprawie pare drobnostek w skrzyni i wjezdze sie w auto i beda szly 11. Przypominam iz w Rudnikach to byly moje pierwsze jazdy i to srednio udane i tylko 4. Dajcie troche czasu a beda nizsze czasy. Auto jest dobrze przygotowane tylko kierowaca musi je ogarnac
CELICA FAN
Mickey w zeszłym tyg mówił ze Calibra waży ponad 1400. Gdybyś wygrzebal zdjęcia tego kolektora byłbym wdzięczny.
Showkemp
Góral, mam jeszcze jeden taki kolektor "luzem" do mojego silnika.
W weekend mogę zrobić zdjęcie i Ci podeślę.
CELICA FAN
Jakie korzyści da względem seryjnego, oczywiście z ruszona głowica, walkami , większa przepustnica itd? Możesz tez wysłać cenę na PW.
Mirage
pikna furka. gratuluję...
HamerMR2
Dzieki za slowa uznania smile.gif
ronino
gratulacje ... pięknie moje byłe auto zrobiłeś! w dobre ręce trafiło biggrin.gif
HamerMR2
Witam,

Troszke czasu minelo od ostatniego wpisu, bardzo duzo problemow oraz nieprzewidzianych wydatkow odwlekaly jazde w pelni sprawnym autem.
W miedzyczasie zdazylem zrobic od nowa silnik gdyz okazuje sie ze powyzej 7500 obr/min pompa wody (mimo wymiany na pompe z 3 gen) nie daje rady i blok peka na wysokosci 3 cylindra

To co w aucie sie zmienilo od czasu ostatnich wpisow:

Wodny cooler Precisionzion

Elektryczna pompa wody Davies Craig

Fajko cewki z 1ZZ (usuniete MSD oraz tradycyjny system zplonowy)

Catch oil tank ze splywem do miski

Miska olejowa Moroso

Z mieniejszych zmian to:

Udalo mi sie poszerzyc felgi ATS DTM do 9 cali aby zmiescic opony 255/35/17

Karbonowe boczne wloty powietrza

Gałka zmiany biegów TRD

Wiele godzin strojenia oraz rozwiazywania coraz to nowszych problemow zaowocowala wynikiem: 587 KM i 568 NM

Fawor
wstawanie bosota specjalnie ograniczone? Bo pierwszy wykres był tak bardziej..."ori GTXowy" smile.gif Nagłe wstanie na prawie 500 niuta i utrzymanie płasko przez długi czas prawie do końca. Tutaj na 4,5k jest ponad 150Nm mniej..czy to po prostu mniejsze obciązenie na rolkach?
HamerMR2
Od pierwszego wykresu minelo wiele lat strojenia i zabawy z doladowaniem, wstawania turbo jakos specjalnie nie ograniczalismy ale faktycznie ze wzgledu na surge to doladowanie bylo lekko przyciete no i GTX nie slyna zbytnio z wczesnego wstawania ale za to oddaja w gorze o co najbardziej mi chodzilo
Boris86
świetnie że dalej ją rozwijasz smile.gif
piwo
masz kontrole trakcji? jak tym autem jezdzi sie na codzien? da sie nie rozbic fury przy szybkiej i agresywnej jezdzie?
HamerMR2
Kontroli trakcji nie ma, ogólnie MR2 nawet w seryjnej wersji turbo nie jest łatwym autem do prowadzenia, trzeba mieć sporo rozsądku i da się pojeździć
piwo
CYTAT
MR2 nawet w seryjnej wersji turbo nie jest łatwym autem do prowadzenia,

no wlasnie o tym wiem stad moje pytanie. zainwestuja w jakas kontrole trakcji dla wlasnego zdrowia.
np jackkpl sprzedaje taka gdzie mozna ustawic sobie prob poslizgu jaki sie chce.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0
ustawiasz powiedzmy 20% jak lubisz jezdzic bokiem i tyle. masz zawsze kontrole nad autem i nie ma sytuacji ze nagle jedno tylne kolo zacznie obracac sie powiedzmy 30% szybciej i lecisz momentalnie do rowu.
mi zawsze ten filmik w takich sytuacjach sie przypomina. co prawda nie mr ale inne auto z silnikiem centralnie:
ZUCZEKTT
Auto niemal kultowe, części z najwyższej półki, moc imponująca, to mi sie podoba niestety para w gwizdek, bo trakcja fatalna, więc gdzie sens budowania szybkiego auta?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.