![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Witam
Posiadam silnik 2E w ibizie ze skrzynia 4T (220 km/h max) ,i planuje teraz sprawdzić AUG jest to krótka skrzynia(max na 3-125 km/h,4-160,5-200)ale chcialbym zapodać ostatni bieg V z 4T(max na 3-145-150km/h,4-180-185km/h) do AUG ,czy jest to wykonalne?????????na 4T auto zbiera sie bardzo dobrze jak na ten silnik ale ostatnio dowiedzialem sie że po wymianie w 2E(golf3) z 4T na AUG auto które było w pełni seryjne i przyspieszało w ok 10,8 sek do setki po wymianie tej skrzyni robiło setke w 8,9 sek,moja ibiza robi teraz 1 setke w 7,7 sek przy 18-20 st C ,jak wam sie wydaje jakbym wymienil te skrzynie ile moge urwać z mojego czasu??wiem że nie da sie tak dokładnie tego określić ale pytam z ciekawości Dzięki za każda informacje, Pozdr -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Moze 0.5 sek ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
CYTAT("DeviLL":1sfmiuxw) Moze 0.5 sek ?
zawsze coś ,ciekawy jestem czy da sie przenieść ten 5 bieg z jednej do drugiej -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Ale możesz też stracić na przyspieszeniu.
Jeżeli skrzynia biegów będzie zbut krótka, a mocy będzie zbyt duzo to będziesz miał problemy z trakcją. To samo tyczy sie 400m...zysk na skróceniu przełożen moze być nie wystarczalny...by nadrobić stratę przy większej ilości zmian biegu. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
CYTAT("LCQ":2hb8fqnv) CYTAT("DeviLL":2hb8fqnv) Moze 0.5 sek ? zawsze coś ,ciekawy jestem czy da sie przenieść ten 5 bieg z jednej do drugiej da się przeniesc bieg nie ma z tym najmniejszego problemu, muzisz posiadac 2 koła zębate o przełozeniu 0,75 miałem kiedys tak w swojej AGU, podczas testów na lodzie wyszło cos takiego ![]() a co do skrzyn biegów to mam bardzo ładną skrzynę do sprzedania baardzo krótką, sprzęglo na hydraulice ale biegi na wodzikach 98 rok przelozenie główne 4.46 , 5 ty bieg 0,805 (3500rpm ok 100km/h) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RUfi":9y014dfx) Ale możesz też stracić na przyspieszeniu.
Jeżeli skrzynia biegów będzie zbut krótka, a mocy będzie zbyt duzo to będziesz miał problemy z trakcją. To samo tyczy sie 400m...zysk na skróceniu przełożen moze być nie wystarczalny...by nadrobić stratę przy większej ilości zmian biegu. Rufi - wierz mi, w tym silniku to nie grozi |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Najlepiej sprawdzac sobie w car tescie , niekiedy lepiej zapodac dluzsze przelozenie glowne , i zamiast na 3 biegu to na 2 dochodzic do 100km/h (strata sek na zmianie biegu) , itd
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
CYTAT("DeviLL":1yopxzt4) Najlepiej sprawdzac sobie w car tescie , niekiedy lepiej zapodac dluzsze przelozenie glowne , i zamiast na 3 biegu to na 2 dochodzic do 100km/h (strata sek na zmianie biegu) , itd
dokladnie ja mialem most w swojej V6 wczesniej 3,92 a zmienilem na 3,62 zmerzone G techem przyspieeszenie sie poprawilo i latwiej wystartowac ciute bo mniej sie slizga -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
CYTAT("wladas":2ckck74s) CYTAT("LCQ":2ckck74s) CYTAT("DeviLL":2ckck74s) Moze 0.5 sek ? zawsze coś ,ciekawy jestem czy da sie przenieść ten 5 bieg z jednej do drugiej da się przeniesc bieg nie ma z tym najmniejszego problemu, muzisz posiadac 2 koła zębate o przełozeniu 0,75 miałem kiedys tak w swojej AGU, podczas testów na lodzie wyszło cos takiego ![]() a co do skrzyn biegów to mam bardzo ładną skrzynę do sprzedania baardzo krótką, sprzęglo na hydraulice ale biegi na wodzikach 98 rok przelozenie główne 4.46 , 5 ty bieg 0,805 (3500rpm ok 100km/h) Dzięki za informacje , Added after 1 minutes: CYTAT("Gr00bY":2ckck74s) CYTAT("RUfi":2ckck74s) Ale możesz też stracić na przyspieszeniu. Jeżeli skrzynia biegów będzie zbut krótka, a mocy będzie zbyt duzo to będziesz miał problemy z trakcją. To samo tyczy sie 400m...zysk na skróceniu przełożen moze być nie wystarczalny...by nadrobić stratę przy większej ilości zmian biegu. Rufi - wierz mi, w tym silniku to nie grozi Gr00bY Ty zawsze jesteś wszystkiego pewien Added after 1 minutes: CYTAT("DeviLL":2ckck74s) Najlepiej sprawdzac sobie w car tescie , niekiedy lepiej zapodac dluzsze przelozenie glowne , i zamiast na 3 biegu to na 2 dochodzic do 100km/h (strata sek na zmianie biegu) , itd
Chyba jednak przestesuje moją i ta krotka skrzynie wtedy prawda wyjdzie na jaw -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Ja takie testy robie w car tescie i sa roznice Wiele tez daje zejscie z masa np o 200kg
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
CYTAT("DeviLL":40feiknh) Ja takie testy robie w car tescie i sa roznice Wiele tez daje zejscie z masa np o 200kg
To w takim razie też sprawdze car test ,no racja 200 Kg to jakieś całe 0,8 sek -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
zamiast fascynować sie przyśpieszeniem od 0 km/h do iluś tam, postawił bym na 40 km/h do iluś tam, gdyż większość aut przyśpieszenie na pierwszym biegu ma podobne, dopiero drugi bieg robi róznice a trzeci wygrywa.
Skracanie całego układu przeniesienia napędu sprawdza sie tylko w słabych samochodach... -------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Szaba, ale łatwiej skrócić przełożenie główne niż poszczególne biegi.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
jasne, że łatwiej a co za tym idzie taniej i niektórzy nie mają wyjścia ze względów finansowych, a raczej powinienem powiedzieć, że niektorzy mają wyjście.... ale skracanie całego przełożenia w mocnym samochodzie jest troche bezsensowne, gdyż na 1 i 2 biegu będziemy mieli nadmiar momentu
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 November 2006 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("szaba":lpvlhqzu) gdyż na 1 i 2 biegu będziemy mieli nadmiar momentu
Całkiem prawdopodobne, że lepszy czas bedzie przy ruszaniu z 2;-) Skrócenie głównego od razu zmniejszy nam zakres obrotów na każdym biegu bez wymiany wszystkich biegów więc jest to dobre moim zdaniem. Ideałem było by trafić dwójką w idealny start. Jedynka na złom a zamiast niej coś dłuższego na dojazd autostradą. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT("jaras":34f8mvys) Skrócenie głównego od razu zmniejszy nam zakres obrotów na każdym biegu bez wymiany wszystkich biegów....
nieprawda, zakres obrotów użytecznych silnika jest IDENTYCZNY i nic sie nie zmieni. Biegi będziemy zmieniać przy identycznych obrotach jak na innym przełożeniu. Czy będzie to przełożenie 3,45:1 czy 1:1 przy tych samych obrotach będziemy zmieniać biegi. Plusem jest to, że mamy przeniesiony większy moment na wszystkich biegach, ale jest to też i minusem, jeżeli moment jest za duży na pierwszych dwóch. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 24 November 2006 Skąd: Sosnowiec ![]() |
CYTAT("szaba":13df92rv) CYTAT("jaras":13df92rv) Skrócenie głównego od razu zmniejszy nam zakres obrotów na każdym biegu bez wymiany wszystkich biegów.... nieprawda, zakres obrotów użytecznych silnika jest IDENTYCZNY i nic sie nie zmieni. Biegi będziemy zmieniać przy identycznych obrotach jak na innym przełożeniu. Czy będzie to przełożenie 3,45:1 czy 1:1 przy tych samych obrotach będziemy zmieniać biegi. Plusem jest to, że mamy przeniesiony większy moment na wszystkich biegach, ale jest to też i minusem, jeżeli moment jest za duży na pierwszych dwóch. Tak, bedziemy zmieniac przy tej samej wartości obr. Tylko po zmianie na wyższy bieg będziemy mieli wyższą prędkość obrotową. Czy ja pisałem coś o obrotach uzytecznych silnika?? NIE, to juz sam dośpiewałeś. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT("jaras":3f70dkzn) CYTAT("szaba":3f70dkzn) CYTAT("jaras":3f70dkzn) Skrócenie głównego od razu zmniejszy nam zakres obrotów na każdym biegu bez wymiany wszystkich biegów.... nieprawda, zakres obrotów użytecznych silnika jest IDENTYCZNY i nic sie nie zmieni. Biegi będziemy zmieniać przy identycznych obrotach jak na innym przełożeniu. Czy będzie to przełożenie 3,45:1 czy 1:1 przy tych samych obrotach będziemy zmieniać biegi. Plusem jest to, że mamy przeniesiony większy moment na wszystkich biegach, ale jest to też i minusem, jeżeli moment jest za duży na pierwszych dwóch. Tak, bedziemy zmieniac przy tej samej wartości obr. Tylko po zmianie na wyższy bieg będziemy mieli wyższą prędkość obrotową. Czy ja pisałem coś o obrotach uzytecznych silnika?? NIE, to juz sam dośpiewałeś. chłopie, czytaj ze zrozumieniem, obroty będą identyczne.... rozumiesz?? IDENTYCZNE!!! dopóki nie zmienisz przełożeń w skrzyni biegów NIC SIE NIE ZMIENI z obrotami !!!!!! |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("szaba":3a4wn3tb) CYTAT("jaras":3a4wn3tb) CYTAT("szaba":3a4wn3tb) CYTAT("jaras":3a4wn3tb) Skrócenie głównego od razu zmniejszy nam zakres obrotów na każdym biegu bez wymiany wszystkich biegów.... nieprawda, zakres obrotów użytecznych silnika jest IDENTYCZNY i nic sie nie zmieni. Biegi będziemy zmieniać przy identycznych obrotach jak na innym przełożeniu. Czy będzie to przełożenie 3,45:1 czy 1:1 przy tych samych obrotach będziemy zmieniać biegi. Plusem jest to, że mamy przeniesiony większy moment na wszystkich biegach, ale jest to też i minusem, jeżeli moment jest za duży na pierwszych dwóch. Tak, bedziemy zmieniac przy tej samej wartości obr. Tylko po zmianie na wyższy bieg będziemy mieli wyższą prędkość obrotową. Czy ja pisałem coś o obrotach uzytecznych silnika?? NIE, to juz sam dośpiewałeś. chłopie, czytaj ze zrozumieniem, obroty będą identyczne.... rozumiesz?? IDENTYCZNE!!! dopóki nie zmienisz przełożeń w skrzyni biegów NIC SIE NIE ZMIENI z obrotami !!!!!! Nie masz racji. Zakladajac, ze zmieniasz biegi przy dajmy na to 7krpm, to im krotsze przelozenie glowne, tym w wyzszy zakres obrotow bedziesz wpadal z kolejnymi biegami przy zmianach. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Szaba ma rację , a wy koledzy Marty i Jaras jesteście w błędzie. Proporcje pomiędzy biegami zależą od przełożeń skrzyni. Pomnożenie przełożeń skrzyni przez dowolne przełożenie główne NIE ZMIENI proporcji pomiędzy biegami. Przełożenie główne jest takie same dla każdego biegu. Więc zmiana przy tych sakramenckich 7krpm da w efekcie spadek na takie same obroty, tylko prędkość jazdy będzie w tym momencie inna.
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:49 |