![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.
Jaki może być koszt naprawy czopu wału motocyklowego 450-550cc. Chodzą na nim 2 korbowody na panewkach. Wał jest kuty. Myślę, że trzeba zrobić szlif, napawanie, szlif, azotowanie i polerowanie pod końcowy wymiar. Przydałoby się też sprawdzić/wyprostować wał po naprawie, żeby nie było bicia... Czop po naprawie powinien mieć wymiar w zakresie: 34,984 - 35,000mm ![]() -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
zadzwon spytaj do swojego szlifierza albo do wyboru
weps iwiczna auto szlif parowcowa czy po drugiej stronie wisly np krasnobrodzka wal wyglada w miare typowo, nie powinno sie to roznic za bardzo od walu/cen samochodowego |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Azotowanie po napawaniu hmmm... zawsze azot chociaż dokona dyfuzji wglab stali ale pytanie co za pierwiastki są obecne w materiale napawujacym co rzekomo maja tworzyć azotki? I jeszcze ta temperatura azotowania oraz temperatura opuszczania walu jak i materiału napawujacego...
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie lepiej przeszlifować wał na taki wymiar jak wyjdzie (ewentualnie utwardzić potem powierzchniowo) i dorobić panewki na wymiar?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Jeśli chodzi o czop korbowy na panewkach to najprościej szlif + panewki.
Do motocykla dorabiałem panewki w cenie 200zł. Natomiast jeśli chodzi o napylanie to raz łożyskowy napylałem węglikiem i szlifowałem, działa do dziś. Azotowanie po napawaniu hmmm... zawsze azot chociaż dokona dyfuzji wglab stali ale pytanie co za pierwiastki są obecne w materiale napawujacym co rzekomo maja tworzyć azotki? I jeszcze ta temperatura azotowania oraz temperatura opuszczania walu jak i materiału napawujacego... Milion pytań a tak mało odpowiedzi ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za sugestie.
Silnik jest bardzo delikatny i wrażliwy. Kręci się do 13 tyś obrotów, więc to nie żaden niewysilony pyrkacz... Szlif + nowe panewki były nie raz próbowane i zaraz trzeba było od nowa silnik robić... W grę wchodzi tylko ta opcja o której pisałem + nowe , oryginalne panewki. Czytałem też o napawaniu wibrostykowym, ale krążą opinię, że przy silnikach wysokoobrotowych, napawana powierzchnia potrafi się łuszczyć i nie zdaje to egzaminu... -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Moze napisz na fejsie do firmy co robi w Poznaniu regenerację wałów korbowych korczynski pl oni też wibrostykowym robią może coś pomogą
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:12 |