Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> korekty paliwa w seryjnym silniku, short long fuel trim
penek
post Tue, 24 Jul 2012 - 20:14
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 26 June 2003





Witam,
mam kilka pytań odnośnie korekt paliwa, mianowicie padła mi sonda lambda i korekty długoterminowe zjechały na -11 %.
Sonda jest teraz nowa, czy jest możliwość skasowania korekty długoterminowej, odpięcie aku nic nie daje. Ile czasu trzeba żeby się wyzerowała?
Drugie pytanie to czy korekta długoterminowa jest tylko średnią z dłuższego okresu zmian dawki paliwa do zwizualizowania zmian, czy komputer zaczyna jeździć na takiej korekcie -11% dodam, że korekta krótkoterminowa jest teraz w miare ok. Tzn. oscyluje w okolicach zera, nie raz skoczy wyżej, opadnie itp. Sonda ładnie oscyluje.
Rozumiem, że jeżeli sonda ładnie lata 0-0,9V i korekte mam cały czas -11% to leje wtrysk lub coś podobnego, może to być wina filtra powietrza, jakiś zamiennik mam (sam w to nie wierze)?
Korekta krótkoterminowa powinna skakać tak jak sonda, czy powinna stać ładnie na zero?
Korzystam z darmowych programów obd, w jednym mam Bank 1 i Bank 3 i na nich krótkie i długie korekty, na bank1 -11%, na bank3 +2%, skąd w silniku czterocylindrowym wyświetla dwa banki, myślałem ,że powinien być tylko bank1, pierwszy cylinder. Silnik ma czujnik na wałku, może stąd komp widzi korekte na trzecim cylindrze?
Silnik B4204T5 volvo v40 2001, 1948 ccm, 200 kM.

Dzięki za wszytkie podpowiedzi. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 24 Jul 2012 - 20:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Tue, 24 Jul 2012 - 21:01
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Wydaje mi się, że skoro lambda skacze 0-1 to nie ma się czym przejmować i szukać tzw. dziury w całym.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Tue, 24 Jul 2012 - 21:16
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Jest takie coś jak reset wartości adaptacynych ale raczej tylko w testerze fabrycznym lub wypasionym uniwersalnym.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 24 Jul 2012 - 22:50
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kompot @ Tue, 24 Jul 2012 - 21:01) *
Wydaje mi się, że skoro lambda skacze 0-1 to nie ma się czym przejmować i szukać tzw. dziury w całym.


Jesli sa korekty dlugoterminowe w tym volvo (takie jak sa w saabie),to wplywa to na CALA mape , nawet przy bucie w podloge). Wtedy jest ryzyko,ze moze jezdzic na ubogo. Taka adaptacja dokonuje sie po dlugim czasie, gdy notorycznie w danym przedziale obrotow i obciazenia jest za malo lub za duzo paliwa.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
penek
post Wed, 25 Jul 2012 - 09:09
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 26 June 2003





Korekta wpływa na całą mapę nawet jak jedzie w otwartej pętli ?
W volvo nie ma sondy szerokopasmowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:30