![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
Witam . W pewnym programie tv na temat tuningu byl pokazany kompresor wielkosci alternatora i ksztaltu jak turbina . Z tego co pamietam to producent jest podobno z Holandii . Czy wiecie moze cos wiecej o tym kompresorze ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Rotrex?
http://www.kraftwerksusa.com/products/rotrex/c30large.jpg http://www.supercharger-experience.com/ -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
To się nazywa "sprężarka odśrodkowa" (centrifugal supercharger) i wygląda jak zimna część turbo z wirnikiem napędzanym paskiem zamiast spalin. Mówiąc krótko, sprężarka odśrodkowa ma wysoką sprawność na wysokich obrotach, ale średnią przy niższych, i w odróżnieniu od kompresora śrubowego (Eaton itp.) ciśnienie doładowania nie zwiększa liniowo. Jest to więc fajne rozwiązanie jeżeli nie potrzebujesz wysokiej w stosunku do serii mocy na niskich obrotach, którą zapewnia kompresor śrubowy. Poza tym jest dość kompaktowa, i jest wiele gotowych kitów do różnych silników, np. ESS Tuning do BMW czy Vortech do amerykańskich V8 i niektórych aut japońskich. Ostatnio też Alpina zaczęła to stosować do silników V8 4,4.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
to jest kompresor "Rotrex" fajna mala nie zabiera wiele miejsca ma niezalezny swoj system smarowania wiec niema problemu z doprowadzeniem smarowania i doplywem, minimalna ingerencja w silnik bardzo bardzo fajna. Popularna w UK widzialem wiele aut na niej zrobionych wszyscy bardzo chwala.
-------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
jak wyglada to cenowo, taki kit do m50b25?
-------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
tutaj masz link
ale taniej jest kupic gola i samemu dorobic kit mocujacy.. http://www.ccr-racing.com/shop/supercharge...n-kit-212p.html Jak chcesz to moge zapytac ile kosztuje sama daj znac na pw -------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
tutaj masz link ale taniej jest kupic gola i samemu dorobic kit mocujacy.. http://www.ccr-racing.com/shop/supercharge...n-kit-212p.html Jak chcesz to moge zapytac ile kosztuje sama daj znac na pw nie wiem czy poszlo pw . Sprawdzil bys ile kosztuje golas c30-74 . Dziekowac . I jaka jest roznica miedzy c30-74 a c30-84 . Dziekowac |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Przecież masz napisane ile kosztuje: http://www.ccr-racing.com/shop/superchargers-3c1.html
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
tak sie tym zajaralem ze nie pomyslalem ze moge kliknac wyzej
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka ![]() |
Rotrex robi najdroższe ale i najlepsze (o najwyższej sprawności termicznej) kompresory odśrodkowe. Poza tym wszystko ładnie opisał 240Z poza jednym drobnym szczegółem: Eaton nie robi kompresorów śrubowych a tylko kompresory typu Roots. Śrubowe robią IHI, Opcon, Kleeman i pewnie jeszcze ktoś, ale Eaton robi tylko roots-y.
I co do kompresora odśrodkowego i silnika V8 to ten diwajs świetnie pasuje do charakterystyki 8-ki: V8 ma na dole zwykle dość sporo momentu obrotowego więc nie zawsze jest sens zakładać coś co zwiększy jego wartość w niskich obrotach. Natomiast kompresor odśrodkowy spełnia swoją rolę w wyższych partiach obrotów, podnosząc moment obrotowy a więc i moc "na górze". Z moich doświadczeń wynika że poza rotrex-em nawet nikt nie robi małych kompresorów odśrodkowych dla silników typu 4 cylindry/ 2000 ccm (kiedyś dobierałem taki kompresor dla 4 cylindrowej 2-litrówki o dośc przyzwoitej sprawności wolumetrycznej, kontaktowałem się z producentami: Powerdyne, Paxton, ATI/ Procharger, Vortech oraz Rotrex i tylko ten ostatni miał na tyle mały kompresor żeby do tego silnika przy założonym doładowaniu pasował). -------------------- stara Toyota
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
na allegro się jakiś pojawił
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=639286196 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 September 2008 Skąd: UK ![]() |
niewatpliwie duza zaleta rotrexa jest swoje niezalezne smarowanie nie potzrba zadnych splywow do miski itp a wprzypadku problemy z panewkami kompresor nic na tym nie ucierpi....
-------------------- Data logging, race car engineering ,
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
na allegro się jakiś pojawił http://www.allegro.pl/show_item.php?item=639286196 \ ten kit jest tez na tym forum w dziale " sprzedam " Dzieki Hin za wyczerpujace opisanie tematu w zasadzie nie mam pytan . Fajna sprawa jest ten rotrex ale cena jak dla mnie zaporowa . O nisko budrzetowych projektach raczej mozna zapomniec . Pozdrawiam . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:41 |