Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> kompresor do silnika vitara 1.6 8V - pytań kilka
Sloid
post Sat, 12 Apr 2008 - 19:49
Post #1


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





Witam wszystkich. Może pytanie jest nie typowe, ale od kilku lat scigam się w rajdach samochodow terenowych (jako pilot) z lepszymi, badz gorszymi efektami. Nasze autko to sj 413, z ktorego zostala tylko deska rozdzielcza i autko dzieki niskiej masie dzielnie radzi sobie w terenie. Jednak ciągły wyścig zbrojeń skłania nas do modyfikacji. Mosty pójdą pewnie od LC, reduktor i skrzynia moze zostana (bardzo niska masa) ale trzeba coś z silnikiem zrobić smile.gif Ze względu na mała wage chcemy zostać przy suzukowskiej jednostce, a wybor padl na kompresor bo w tym sporcie wazniejszy jest "płaski wykres" od mocy maksymalnej. Czy ktoś wie może jaka wytrzymalosc ma ten silnik? Ile mozna mu "dmuchnąć", jaki przyrost może to dać, jaki kompresor najlepiej zalozyc, jaki warsztat moze sie tego podjac. Prosze o konkrety i z góry za nie dziękuję smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 12 Apr 2008 - 19:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Sun, 13 Apr 2008 - 19:04
Post #2


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Sloid @ Sat, 12 Apr 2008 - 19:49) *
Witam wszystkich. Może pytanie jest nie typowe, ale od kilku lat scigam się w rajdach samochodow terenowych (jako pilot) z lepszymi, badz gorszymi efektami. Nasze autko to sj 413, z ktorego zostala tylko deska rozdzielcza i autko dzieki niskiej masie dzielnie radzi sobie w terenie. Jednak ciągły wyścig zbrojeń skłania nas do modywikacji. Mosty pójdą pewnie od LC, reduktor i skrzynia moze zostana (bardzo niska masa) ale trzeba coś z silnikiem zrobić smile.gif Ze względu na mała wage chcemy zostać przy suzukowskiej jednostce, a wybor padl na kompresor bo w tym sporcie wazniejszy jest "płaski wykres" od mocy maksymalnej. Czy ktoś wie może jaka wytrzymalosc ma ten silnik? Ile mozna mu "dmuchnąć", jaki przyrost może to dać, jaki kompresor najlepiej zalozyc, jaki warsztat moze sie tego podjac. Prosze o konkrety i z głry za nie dziękuję smile.gif

Hej,
Korby to okolice 220KM, ale z kompresorem moze byc problem, bo nie lubia dmuchania od dolu. Tloki z 8V to miedzy 300 a 380KM (nie mam pewnosci), z 16v to 350-380KM. Blok fajny pod dmuchanie (zamkniety), tylko korby pasowalo by wymienic dla swietego spokoju. Jezeli zalezy na plaskim przebiegu momentu i szerokim zakresie uzytkowych obrotow, to polecam glowice 16v (najlepiej DOHC). Co do samego kompresora, to wlasciwie wkladac cos podobnego jak do hond d-serii ludzie pchaja. Zdaje sie, ze w projektach jest jedna taka, to mozesz wykres zobaczyc.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sloid
post Tue, 15 Apr 2008 - 12:17
Post #3


User
Dołączył: Fri, 21 March 2008
Skąd: Nieporęt





O widze ze silnik wytrzymalszy niż myślałem, co bardzo mnie cieszy smile.gif A możesz polecić kogoś, kto by sie mogl podjac zalozenia takiego kompresora za rozsadne pieniadze? I jakie te korby polecasz, zeby były ok? Ile go doładować, czy może zostać na seryjnym wtrysku (mono), co z kompem, czy do odprężenia wystarczą dwie uszczelki i "przekładka" z kwasówki? No i czy na DOHC będzie o wiele lepszy efekt (chodzi o płaski wykres głównie)? Temat jest dosyć pilny, bo miło by było dokonać tej wymiany jeszcze w tym sezonie, tak żeby w pucharze troche powalczyc pod koniec wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 16:09