Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> kompendium wiedzy m42 i inne 4cyl
mihas66
post Sat, 05 May 2012 - 08:39
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Panowie tak jak w temacie poszukuje informacji co można zrobić z silnikiem m42 i pochodnymi... Wiem że do m42 zakładają wał z m47 i tłoki od s50by zwiększyć pojemność. Co dodatkowo można zrobić poza portingiem głowicy? o ile można odprężyć ten silnik na fabrycznych bebechach bez kolizji zaworów z tłokami jeśli mam dostęp do nieograniczonej ilości paliwa 100-105oktan? jakie są różnice między m44 a m42-co można miedzy nimi przekładać aby zyskać trochę hp? Na razie interesuje mnie temat n/a bez turbo? Dodatkowo jak wygląda swap tego silnika w budę e36 po na przykład zajeżdżonym m43?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 May 2012 - 08:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lukey
post Sat, 05 May 2012 - 09:27
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Zależy do jakich celów ma być ten motor. Poza portingiem można włożyć ostrzejsze walki , duże zawory , dobry kolektor ,itb. Wszystko jak zwykle zależy od posiadanych środków na modyfikacje.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Sat, 05 May 2012 - 11:52
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





tutaj troche opisane http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=93414&hl=


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 05 May 2012 - 21:22
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Panowie auto ma być DD przez 80% czasu reszta to upalanie na ciasnym torze gokartowym, dodatkowo budżet na silnik ma nie przekroczyć wartości samochodu tak więc rozglądam się za silnikiem w miejsce dogorywającego m43 przy czym m42 jest super ciekawą opcją bo chyba wszystkie łapy i większość osprzętu mi podejdzie dlatego ten silnik... Jednak jak wiadomo fundusze nas trzymają dlatego rozglądam się za opcją hybrydy silników BMW dodatkowo wszystkie rzeczy będę wykonywał sam(lub pomocą znajomego który spawa aluminium tigiem czy też coś wytoczy) i raczej początkowo nie myślę o kuciu i turbieniu tylko o następujących kwestiach:

-wał z m47-do ilu można kęcic ten silnik na tym wale?
-seryjne tłoki z m42 lub m44 i tu pytanie które lepsze? czy może szukać z s50 zwłok(zawsze to może 4 tłoki z 6 się ostały);p
-głowica po własnoręcznym portingu+zawory większe by się przydały tylko od czego m44 i m42 maja takie same? z jakiego innego silnika by dopasował? mam autoszlif co wykonuje cuda tylko muszę tam iść z konkretami a nie marzeniami...
-wałki na razie seria jedynie kręcenie kółeczkami w celu dopieszczenia wykresu(m44 i m42 maja takie same?)
-odprężenie silnika poprzez planowanie głowicy-tylko o ile? auto będzie minimum dostawało 98oktan od biedy i 100-105 normalnie więc o ile lizać głowice aby nie stukało?
-ITB na bazie s50 lub przepustnic z motocykli ale to już po ogarnięciu wcześniejszych punktów-jak ma się ITB do spalania da rade się z tym w 12L zmieścić czy to bajki?
- jaki wydech to takiego cuda? Łączyć to z wydechem od większych modeli typu m50b28 czy spawać coś na przelocie? auto ma być w miarę ciche...
-oczywiście soft+ szerokopasmówka na co dzień w dupę...

Generalnie auto ma być na co dzień a silnik będzie budowany przez kilka miesięcy aż m43 powie dość i wszystko w docelowym silniku będzie ładnie poskładane...

Tak wiem wróżka stłukła szklana kule ale ilu koni można się spodziewać i Nm? czy może olać całość i iść w turbo i tam bawić się w VNT dla przyjemności? Swap m50 i pochodnych 6cyl odpada i tyle ma być 4cyl...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiczkaRypiczka
post Sat, 05 May 2012 - 22:16
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 21 March 2012





Jakbyś potrzebował to tłoki z S50B30 mam do sprzedania. Nie kute, seryjne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 05 May 2012 - 22:38
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





chyba chcesz doprężać planując głowicę...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=1304 zaglądnij tutaj- kupa fajnych tanich modów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pocisk997
post Sun, 06 May 2012 - 01:07
Post #7


User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: Strzegom





Z góry przepraszam za OT: Mam silnik na sprzedaż jeśli byś chciał. Mogę sprzedać ze szperą, wydechem itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 06 May 2012 - 07:05
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





ceny poproszę na pw... tak tak doprażanie oczywiście pomyłka...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:15