![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 January 2019 ![]() |
Czołem!
Jestem w trakcie budowy C2 VTS 1.6 16V pod kątem SKJS / RO. Auto jest w trakcie klatkowania, "krótka" skrzynia zrobiona, zawias trochę poprawiony więc chciałbym popracować nad mocą i momentem (póki co seryjne 125KM i 143Nm). Kierunek jest taki, by docelowo podejść w okolice 150-160KM a więc zmiana wałków+wydech+strojenie. Zacząć chcę od wydechu gdyż aktualnie siedzi fabryczny kolektor z katalizatorem + środkowy + przelot zamiast końcowego. Potrzebuję Waszej fachowej porady w jakim kierunku iść odnośnie całego układu gdyż wiem że w n/a całość musi być z głową dobrana bo inaczej efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Problem w tym, że przeglądając oferty różnych firm - powiedzmy tych raczej budżetowych lub ze średniej półki - systemy znacząco się od siebie różnią. Np dedykowany do wyścigów zestaw marki SuperSprint składa się z kolektora 4/1 + zamiast środkowego rura + końcowy Firma Ashley mimo iż posiada do VTS zarówno kolektor 4/2/1 i 4/1 również do wyścigów/rajdów dedykuje zestaw jak SuperSprint czyli kolektor 4/1 + rura + końcowy Z kolei rajdowa cytryna C2R2 dysponująca mocą ok 180KM latała z kolektorem 4/2/1 i generalnie w "amatorskim światku rajdowym" przewijają się opinie że 4/2/1 podnosi osiągi w szerszym zakresie i bardziej nadaje się do rajdów niż 4/1 który podnosi głównie "górę" i bardziej pasuje pod wyścigi i jazdę torową. Tyle teorii z którą się spotkałem... Wypowiedzcie się proszę w temacie i doradźcie w którym kierunku iść. Przede wszystkim 4/2/1 czy 4/1? Auto nie będzie latało w imprezach gdzie trzeba mieć homologowane graty. Dzięki! -------------------- Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zależy od tego jak długie zastosujesz walki rozrządu.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 January 2019 ![]() |
Myślę dokładnie o tych:
http://www.newman-cams.co.uk/Newman-Cams-C..._3575_18875.jsp Na tych wałkach + dolot + wydech + strojenie ludzie uzyskują na seryjnym dole +- 160KM. Widziałem nawet wykresy pod 170KM. -------------------- Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Sprawdź jak się one mają do wałków c2r2 oraz max. Jeżeli są sporo krótsze to 4w1 a jak są podobne to 421. W przypadku tego silnika masz przetarta ścieżkę prze citroen sport. Czasami widywalem walki do s1600 w cit rac boutique za grosze czyli jakieś 150E sztuka. Warto tam zajrzeć.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Kolektory 4/1 gdzie zejście jest pod silnikiem są dużo grubsze, możesz mieć problem z założeniem płyty albo będziesz ją musiał dodatkowo opuszczać, co w rajdach średnio się sprawdzi.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 14 January 2019 ![]() |
Te które przeglądałem mają zejście w części między chłodnicą a silnikiem więc będzie OK.
Mam już płytę założoną i prześwit jest na tyle mały że nie mogę sobie pozwolić na jej dalsze obniżenie ![]() -------------------- Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Z kolektora 4/1 na krótkich runnerach mocy nie będzie, no chyba że utniesz go zaraz za zejściem i wspawasz flansze pod turbo.
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:14 |