Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> kolektor 4/2/1 czy 4/1 / układ wydechowy / samochód do SKJS
lukasz81
post Mon, 02 Mar 2020 - 20:49
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 14 January 2019





Czołem!
Jestem w trakcie budowy C2 VTS 1.6 16V pod kątem SKJS / RO.
Auto jest w trakcie klatkowania, "krótka" skrzynia zrobiona, zawias trochę poprawiony więc chciałbym popracować nad mocą i momentem (póki co seryjne 125KM i 143Nm).
Kierunek jest taki, by docelowo podejść w okolice 150-160KM a więc zmiana wałków+wydech+strojenie.

Zacząć chcę od wydechu gdyż aktualnie siedzi fabryczny kolektor z katalizatorem + środkowy + przelot zamiast końcowego.
Potrzebuję Waszej fachowej porady w jakim kierunku iść odnośnie całego układu gdyż wiem że w n/a całość musi być z głową dobrana bo inaczej efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
Problem w tym, że przeglądając oferty różnych firm - powiedzmy tych raczej budżetowych lub ze średniej półki - systemy znacząco się od siebie różnią.

Np dedykowany do wyścigów zestaw marki SuperSprint składa się z kolektora 4/1 + zamiast środkowego rura + końcowy
Firma Ashley mimo iż posiada do VTS zarówno kolektor 4/2/1 i 4/1 również do wyścigów/rajdów dedykuje zestaw jak SuperSprint czyli kolektor 4/1 + rura + końcowy
Z kolei rajdowa cytryna C2R2 dysponująca mocą ok 180KM latała z kolektorem 4/2/1 i generalnie w "amatorskim światku rajdowym" przewijają się opinie że 4/2/1 podnosi osiągi w szerszym zakresie i bardziej nadaje się do rajdów niż 4/1 który podnosi głównie "górę" i bardziej pasuje pod wyścigi i jazdę torową.

Tyle teorii z którą się spotkałem... Wypowiedzcie się proszę w temacie i doradźcie w którym kierunku iść. Przede wszystkim 4/2/1 czy 4/1? Auto nie będzie latało w imprezach gdzie trzeba mieć homologowane graty.

Dzięki!


--------------------
Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Mar 2020 - 20:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 02 Mar 2020 - 21:54
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zależy od tego jak długie zastosujesz walki rozrządu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz81
post Mon, 02 Mar 2020 - 21:59
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 14 January 2019





Myślę dokładnie o tych:

http://www.newman-cams.co.uk/Newman-Cams-C..._3575_18875.jsp

Na tych wałkach + dolot + wydech + strojenie ludzie uzyskują na seryjnym dole +- 160KM. Widziałem nawet wykresy pod 170KM.


--------------------
Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 02 Mar 2020 - 22:11
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Sprawdź jak się one mają do wałków c2r2 oraz max. Jeżeli są sporo krótsze to 4w1 a jak są podobne to 421. W przypadku tego silnika masz przetarta ścieżkę prze citroen sport. Czasami widywalem walki do s1600 w cit rac boutique za grosze czyli jakieś 150E sztuka. Warto tam zajrzeć.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Mon, 02 Mar 2020 - 22:30
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Kolektory 4/1 gdzie zejście jest pod silnikiem są dużo grubsze, możesz mieć problem z założeniem płyty albo będziesz ją musiał dodatkowo opuszczać, co w rajdach średnio się sprawdzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz81
post Mon, 02 Mar 2020 - 22:38
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 14 January 2019





Te które przeglądałem mają zejście w części między chłodnicą a silnikiem więc będzie OK.
Mam już płytę założoną i prześwit jest na tyle mały że nie mogę sobie pozwolić na jej dalsze obniżenie biggrin.gif


--------------------
Citroen C2 1.6 VTS 155KM/170Nm (C2CUP SKJS Tarmac Masters)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Mon, 02 Mar 2020 - 23:33
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Z kolektora 4/1 na krótkich runnerach mocy nie będzie, no chyba że utniesz go zaraz za zejściem i wspawasz flansze pod turbo. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:14