![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Miał ktoś może styczność z silnikiem 2.0 16v 163km g4kd montowanym w kia/hyundai?
pacjent to sportage 2012 i sprawia wrazenie strasznie zmulonego podobno wydech jest bardzo restrykcyjny w tym modelu? jakies rezerwy w ecu moze sa? w sieci nic na temat tego silnika nie moge znalezc a wlasciciel sie uparl ze na pewno cos mozna poprawic, za wszelka podpowiedz z gory dziekuje |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jaki to rocznik ? dowiedz sie czy wogóle ktokolwiek rusza to ECU bo coś mi sie o uszy obija że ciężki jest do współpracy ale mogę się mylić.
Istnieje wersja Turbo tego silnika i to byłby chyba najlepszy przeszczep, zresztą poczytaj w Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Theta_engine -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
w sieci nic na temat tego silnika nie moge znalezc a wlasciciel sie uparl ze na pewno cos mozna poprawic, za wszelka podpowiedz z gory dziekuje Na ecu ugrasz 10-15km a to nie zmieni osiągów tego samochodu. Bez doładowania to nie pojedzie... a z doładowaniem musisz ruszyć resztę bo nie podoła. Zapodaj mu jakiś głośny tłumik dla wrażeń i tyle. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Co tu owijać w bawełnę, właścicielowi musiało się pomylić z 2.0 crdi bo tam można ugrać co nieco.
W 2.0 n/a można dłubać typu wydech/dolot ale w mniejszym i lżejszym aucie, natomiast w sportage to tylko dla picu/bajeru no chyba iż komuś zależy, że auto będzie przyspieszało do setki 10s zamiast 10.5... Inna kwestia co autor miał na myśli że auto sprawia wrażenie zamulonego, bo może coś jest na rzeczy. Moje odczucia z jazdy ix35 z 1.6 i 2.0 sąpodobnie ale to z kategoria ten typ tak ma. Natomiast bez pomiaru chociażby jak dany egzemplarz przyspiesza aby móc się odnieść do deklarowanych wyników seryjnych czy można orzec, że auto jest zamulone i w jakim stopniu? Jak to autor sprawdził i się zagdza z wynikami deklarowanymi przez procenta to można myśleć co dalej, wtedy jakiś kompresor po kosztach może mieć sens. Jenak to już spore przeróbki a auto pewnie jeszcze na gwarancji(jeżeli mechaniczna była 5 lat). |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Masz rację. Sam poruszam sie starym sportage 2000 r. z tymże to jeszcze prawdziwa terenówka na ramie. I takie same miałem wrażenia z przyśpieszania jak wyżej opisane zamulona ale niestety ten sam silnik w osobówce robi robotę a w terenówce już tylko odpycha.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
sprawa sie wyjasnia powoli
nie mam autem stycznosci na codzien ale dzis wsiadlem sie przejechac, w celu nagrania filmu z przyspieszenia 0-100 na przyklad, film nagralem co prawda ale szkoda wrzucac ... cos jest zepsute ![]() silnik nierownomiernie wchodzi na obroty, 5 tys to dla niego wyzwanie, bardzo slabo przyspiesza, 80km/h to problem moze wydech/kat przytkany, pompa paliwa, rozrzad przestawiony (chyba na lancuszku) to tylko moje domysly dam znac jak znajdziemy, chyba ze ktos ma pomysly jeszcze jakies to walic smialo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
to jest benzyna? i jaki przebieg?
jesli bena to jedyna usterka jaka moze wystapic ( to na skutek niewymienienia swiec lub olanie wymian oleju) padniete katalizatory ( rozsypane) rozrzadu przestawionego nie spotkalem, aczkolwiek polak zepsuje wszystko ( pytaj czy np nie odpali na holu kiedys? ) a generalnie to zczytac bledy |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
To faktycznie właściciel popisał się wiedzą
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jeszcze jedna możliwość - tam są regulowane luzy zaworowe - zobacz czy przypadkiem luz się nie skasował, na szlifierni widywałem te głowice na regenerację i regulacje zaworów jeszcze przed 100tkm. Szklanki niby w DLC ale jak nie szklanka się wytrze to co innego siądzie ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
jeszcze jedna możliwość - tam są regulowane luzy zaworowe - zobacz czy przypadkiem luz się nie skasował, na szlifierni widywałem te głowice na regenerację i regulacje zaworów jeszcze przed 100tkm. Szklanki niby w DLC ale jak nie szklanka się wytrze to co innego siądzie ;-) chyba w gazie te glowice robily normalnie nic takiego sie nie dzieje jesli nie ma usterki uszczelki pod glowica czy czegos w ten desen |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
chyba w gazie te glowice robily normalnie nic takiego sie nie dzieje jesli nie ma usterki uszczelki pod glowica czy czegos w ten desen Czyli jak?Od wypalonej uszczelki pod glowica zmianiaja sie luzy zaworowe?To chyba ze tam jest silnik,z rozrzadem ohv.Wtedy jestem w stanie w to uwierzyc.Ale 16v ohv?- to jakas nowa konstrukcja musi byc..Bo jak standardowa i masz jeden lub dwa walki w glowicy.To mozesz sobie ustawic luzy zaworowe na zdjetej glowicy.I nic sie tu nie zmieni.Z reszta od zawsze w silniku sohc I dohc zawory ustawiam na zdjetej glowicy z silnika-bo przebiega to sprawniej.A w silniku ktory nie mial LPG. I ma mechaniczna regulacje zaworow to po 100 tys km jest duzy sens zajrzec I je sprawdzic. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
nie w tym kontekscie,
jak zdejmujemy czapke to idzie na sprawdzenie, dosc szybko leca prowadnice na wydechach we wszystkich silnikach kia/hyundai a jak wtedy rzezbisz przy zaworach to i luzy czasami trzeba podregulowac ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
zatkany katalizator, po naprawie auto jezdzi o niebo lepiej
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: Mielec ![]() |
zatkany katalizator, po naprawie auto jezdzi o niebo lepiej całkiem wypadł z wozu?? czy wymiana na nowy??? jakaś emulacja ??? -------------------- W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
na ta chwile wylecial calkie, sonda na tulejce, ecu sie nie buntuje
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
fajnie podają te silniczki nawet w tak ciężkim aucie tylko trzeba je kręcić ale to ja akurat lubię ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:47 |