![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
Witam, do odpalania swoich aut poj do 3l diesel/benz szukam kabli rozruchowych.
Wiadomo, że zawsze staram się żeby aku był w porzadku ale nie zawsze się udaje. Czy zakup: takich przewodów: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sk...amp;leaf=944378 czyli 6m 900A będzie dobrym wyjściem? Wiem, że nie ma co przesadzać z długością a z drugiej strony to chyba ogromna wygoda, kiedy bez względu na to jak auto jest zaparkowane, można zawsze podpiąć się z prądem? co o tym sądzicie? Taka długość ma jakieś wady z mojego punktu widzenia? Nie mówię tu o trudności w ich zwijaniu:) z góry dzięki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Opór (rezystancja) jest proporcjonalna do długości przewodów i odwrotnie proporcjonalna do ich przekroju. Oznacza to, że przewody powinny być jak najgrubsze i możliwie krótkie. Inaczej będa się grzały i mniej prądu dotrze do rozładowanego aku.
Znaczenie ma tez materiał, a dokładniej jego oporność właściwa ale to już inna historia. Generalnie czym więcej "miedzi w miedzi", tym lepiej. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
ok, a co myśleć o tych 6m z IC? niegdzie nie moge znaleźć żadnych danych na ich temat. Będą wystarczająco dobre na moje potrzeby?
Bo poza tymi dwoma parametrami 6m i 900A to nic nie ma powiedzianego na ich temat:/ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
U mnie się czasem rozładowuje akumulator i stosuję wtedy najzwyklejsze kable z marketu - odpalanie powinno się odbywać przy włączonym silniku "dawcy", więc jak Ci prądu będzie za mało, to najwyżej trochę dłużej pokręcisz.
Z drugiej strony, jeśli nie odpalasz Stara, albo Jelcza, które ciężko kawałek przepchnąć, to ja bym się za zbyt długimi kablami nie rozglądał, a ponieważ kable większośc czasu leżą nieużywane, to osobiście większą wagę przykładałbym własnie do ich rozmiarów po zwinięciu, niż parametrów (co nie znaczy rzecz jasna, że te trzeba całkiem zlekceważyć). -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
mam takie 6m 600A, na dwie akcje w roku wystaczają, nie zaobserwowałam grzania itd.
Odpalam dwulitrowe diesle Przewożę je owinięte wokół koła zapasowego, zmieściły się idealnie -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
mam takie 6m 600A, na dwie akcje w roku wystaczają, nie zaobserwowałam grzania itd. Odpalam dwulitrowe diesle Przewożę je owinięte wokół koła zapasowego, zmieściły się idealnie Dzieki. Te 6 metrowe to wlasnie chce kupic po to, zeby bez wzglezu na to jak wzgledem siebie stoja oba pojazdy, dalo sie zawsze odpalic. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
PioterW chciałbym zobaczyć jak w zimę przestawiasz zapadanego kompakta w 0.5m śniegu. A tak, długimi kablami okrążasz samochód, odpalasz, nagrzewasz i wyjeżdżasz o własnych siłach.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Nawet jak odpalisz, to z półmetrowego śniegu i tak nie wyjedziesz bez odśnieżenia - zwłaszcza kompaktem.
BTW, nie mam kompakta, ale mam szuflę do śniegu. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Jak jest wystarczająco duży przekrój przewodu na dany prąd rozruchowy, to może być go nawet kilkanaście metrów
![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
nie jest problemem sam przewód, ale zaciski. najlepiej kupić zaciski masowe do spawarki, przewód jaki pasuje i zrobić. trochę zabawy i drożej wyjdzie, ale masz pewne kable.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Najlepsze kable rozruchowe to takie zrobione samemu.
Kabel spawalniczy 50mm2 zacisnąć miedziane oczka na nim i przykręcić do krokodylka spokojnie 10m taki zestaw można zrobić samemu i gwarantuje że będzie o niebo lżejszy niż to gówno co sprzedają. Jeśli ktos nie zamierza odpalać ciężarówki to możne kupić 35mm2 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
ok, a co myśleć o tych 6m z IC? niegdzie nie moge znaleźć żadnych danych na ich temat. Będą wystarczająco dobre na moje potrzeby? Bo poza tymi dwoma parametrami 6m i 900A to nic nie ma powiedzianego na ich temat:/ Do sporadycznego odpalania lepsze takie niż żadne, ale to bubel. Może być tak, że po połączeniu samochodów trzeba będzie troche poczekać, aż padnięty akumulator się naładuje i dopiero odpalać, bo cienkie kable nie przeniosą dużego prądu. Te z ic mają mały przekrój żył i słabe krokodylki. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
Właśnie te z IC 900A są bardzo porządne. Miałem takie (kolega pożyczył i już nie oddał) i nie raz odpalałem cudze fury od strzała gdy na marketowych kablach nawet rozrusznik nie jęknął. Można było na nich TIRa holować, a długość była zajebistą zaletą chociaż jak była kiepska aura a auta stały blisko siebie to trochę się ciaprały po błocie. Ale spiąłem je razem trytytkami i naprawdę zajebiście ich żałuję.
Ach, opakowanie rozleciało się chyba po drugim użyciu. -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2008 Skąd: wołomin ![]() |
mało profesjonalnie może, ale ja mam w samochodzie 2,5m popularnej półtorówki walniete jak popadnie między całym bajzlem jak w dostawczaku. Dostałem ją od znajomego elektryka. Nie potrzeba żadnych krokodylków, klem, zacisków, estetyka nieważna. Owijałem klemy akumulatora po prostu gołym kablem
Przy mega mrozach robi się sztywniejszy, ale nie pęka i nie odłamują się zaciski jak we wszystkich kupowanych w markecie/ stacji paliw. Generalnie czym więcej "miedzi w miedzi", tym lepiej. tego jest najwięcej własnie w zwykłych elektrycznych kablach, a nie w żyłkach poskręcanych ze sobą
-------------------- https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339 1 miejsce FWD Turbo 2013 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
tego jest najwięcej własnie w zwykłych elektrycznych kablach, a nie w żyłkach poskręcanych ze sobą a wyobrazasz sobie 35mm2 w drucie pozwijane w bagazniku ? ![]() IMO 6-7mb to juz komfortowa długość żeby nie było koniecznosci podjezdzania na styk, i przychylam sie do opinii zeby zrobic samemu czesto trzeba z 5 minut poczekac az sie rozładowany aku pobudzi i lekko podładuje, dodatkowo auto dawca moze lekko zwiekszyc obroty do 2-3 krpm zeby alternator dawał wiecej prądu -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Odpalałem przedwczoraj mały silnik benzynowy za pomocą kabli z marketu. Rozrusznik się nie odezwał, a kable się momentalnie zrobiły gorące...
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
kable z markety to w nos można sobie wsadzić
![]() ![]() ja polecam wykonanie kabli rozruchowych samemu z 16mm2 wystarczy kazdemu , bo te marketowe to maja kable 3mm2 góra 5mm2, i służą nie do odpalania co raczej do ładowania padnietego aku.... aha i jeszcze jedno , na kiepskich kablach lepiej miec auto odpalone które pożycza prąd , na super dobrych lepiej miec zgaszone... lub podladowac chwile w ten sam sposob jak na kiepskich kablach padniety aku , bo odpalanie od strzała na zapalonym silniku , mocnym alternatorze , konkretnych kablach z konkretnymi klemami kończy się zjaraniem regulatora napiecia w alternatorze - przetestowane 2 razy niestety ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 23 May 2005 Skąd: Gliwice ![]() |
a wyobrazasz sobie 35mm2 w drucie pozwijane w bagazniku ? ![]() IMO 6-7mb to juz komfortowa długość żeby nie było koniecznosci podjezdzania na styk, i przychylam sie do opinii zeby zrobic samemu 35mm2 to już na prawdę przerost formy nad treścią. Na takim czymś to faktycznie można TIRy odpalać. No i 7 metrów to już też na hol bardziej. Ja miałem 6 i to uważam za max potrzebną długość. -------------------- '91 Sierra kombi 24V (BOA)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Fri, 26 September 2008 Skąd: Wlkp ![]() |
Ja bym podjechał do jakiegoś sklepu z częściami do ciężarówek i po prostu u nich kupił albo jak koledzy napisali kupić dobre żabki kabel od spawarki i majstrować samemu
![]() -------------------- Największe kłamstwo w Internecie - Szukałem, ale nie znalazłem
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Takimi 200A ze stacji paliw orlen nie mogę odpalić hondy cbr1100xx, więc wiem co piszę.
A odpalanie "od razu" bez chwilowego podładowania akumulatora na kablach to sprawa ryzykowna. W praktyce najlepiej podładować 3-5 minut na jałowych i palić na odpiętych kablach, do tego to nawet te maketowe 200A sie nadają. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:20 |