![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Witam,
posiadam A3 8l 1.8t ze sprężarką jak w tytule. Zauważyłem, ze do około 3 tys obr na LPG samochód ładnie idzie, czuć wciskanie w fotel, ale po przekroczeniu tej granicy boost spada by pojawić się w wysokich partiach obrotów powyżej 5 tys. Dodatkowo zauważyłem, że po jeździe na obrotach ponad 3,5 tysi ubywa mi oleju, natomiast gdy jeżdżę spokojnie do 3k nie ubywa ani grama. Czy jest taka opcja, że turbo dopiero przy większym wysiłku bierze olej? Ostatnio próbowałem dojrzeć co się dzieje z moją turbinką, widoczność jej jest utrudniona, ale z tego co zauważyłem to pełno tam oleju na przewodach, pałąk na którym siedzi WG dosłownie w świeżutkim oleju jakby ktoś przed chwilą go w nim zanurzył. Zgaduję, że nie jest to normalne i czy przyczyny w ubytkach oleju i niezbyt poprawnie przebiegającym boostem mogę upatrywać właśnie w sprężarce czy też może to być po części wina złego wystrojenia instalacji lpg? Na benzynie jest podobnie, może trochę dłużej trzyma boost. Już zamówiłem używane k03-052 pytanie tylko, czy ona jeśli będzie w dobrym stanie to ma trzymać równy boost do odcinki czy też jest tam odczuwalny spadek w środku obrotów? PS: witam wszystkich, jestem tu nowy. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Problem olejowy, a doładowania to dwie różne rzeczy.
Jak puszcza olej turbo to przy hamowaniu silnikiem/długim postoju na jałowych i ruszeniu z miejsca będzie śmierdzący olejowy dym. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Hmm, ok, ale ogólnie mówiąc, to czy jest taka opcja, ze turbina ta wciąga trochę oleju ale tylko przy schodzeniu z wyższych obrotow a przy normalnej spokojnej jeździe nie, albo niezauwazalnie malo?
Tutaj fotka WG, praktycznie cala okolica turbiny jest pokryta taka warstwa oleju... https://pokazywarka.pl/0pc62x/#zdjecie23776891 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak, jest taka opcja, bo gorący olej jak pałujesz prędzej się przedostanie na zewnątrz. Sprawdź czy to nie leci z pokrywy przypadkiem na turbo.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Okej,dzieki za odpowiedz , jesli chodzi o pokrywe zaworow, to przy wymianie świec jedna była zatopiona w oleju więc pewnie uszczelka do wymiany. Dodam, ze wlot do coolera tez jest oblepiony olejem odpnajac rurę od niego wylalo się z pol szklanki. Zobaczymy co powie mechanik, który to będzie ogarnial.
Mam cicha nadzieje, ze to nie zawory lub pierscienie. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Panowie, mam juz to k03-052, montaż dopiero niestety 25 marca, ale przy okazji zapytań czy warto montować ECU z gotowym programem na 190hp wykonanym przez Tuningu Garage Performance, czy lepszy i bezpieczniejszy będzie sterownik od Ajl z oryginalna mapa 180hp?
Co do turbo to wypowiem się kiedy bedzie juz siedziało w aucie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Piszesz, że masz auto i silnik poprzeczny, a ecu ze wzdłużnego?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Podobno pasuje plug and play, oczywiście ze zdjetym immo, przynajmniej tak mnie zapewniano na forum audi a3, w każdym razie zastanawiał się czy taki gotowy program nie zaszkodzi silnikowi.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Turbo wymienione, uff, stara turbina okazała się peknieta na obudowie i byla zbyt luźno przy kręcona. Powodem ubabrania jej w oleju była uszczelka pod pokrywa zaworow, mam zamiar ja zmienic na dniach.
Nowe (uzywane) k03s zamontowalem na nowych uszczelkach i oryginalnych srubach z aso ocujacych ja do kolektora. Uszczelka pod kolektorem okazala sie tez wysłużona wiec wymagala wymiany na nową. Moje pytania: Czy nieszczelnosc pod pokrywa zaworów ma jakikolwiek wpływ na wartość doladowania i czy moZe powodować lekkie szarpanie przy puszczniu gazu ? Czy sama zmiana na k03s z k03 daje jakiś wzrost mocy, chocby symboliczny. Pozdro! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:43 |