Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> jaki silnik do mercedesa 190
Krzysiek3
post Tue, 17 Dec 2013 - 23:06
Post #1


User
Dołączył: Mon, 24 October 2011





Cześć!

Kupiłem właśnie dupowóz - Merca 190. Wybrałem tą sztukę ponieważ jest w swietnym stanie, przy czym nie zwracałem uwagi na silnik. Zamiast 1,8 109KM LPG chciałbym mieć coś z większym potencjałem - jakieś 4 cylindry turbo benzyna dowolnego producenta. Myślałem o VAGu 1,8 20vt, tylko nie kojażę jaka skrzynia by podeszła. Myślałem też o Saabie - tylko nie kojarzę który silnik warto kupić. Podsumowójąc, potrzebuję coś budżetowego, co można małym kosztem troszkę dłubnąć. Zdaję sobie sprawę, że P&P to to nie będzie, ale trudno, lubię spawać wink.gif Prosiłbym o propozycje: silnik, skrzynia, oraz przybliżone koszta zakupu i stage1.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 Dec 2013 - 23:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wombat
post Wed, 18 Dec 2013 - 01:25
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba
nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Wed, 18 Dec 2013 - 06:36
Post #3


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





CYTAT(Krzysiek3 @ Tue, 17 Dec 2013 - 23:06) *
Cześć!

Kupiłem właśnie dupowóz - Merca 190. Wybrałem tą sztukę ponieważ jest w swietnym stanie, przy czym nie zwracałem uwagi na silnik. Zamiast 1,8 109KM LPG chciałbym mieć coś z większym potencjałem - jakieś 4 cylindry turbo benzyna dowolnego producenta. Myślałem o VAGu 1,8 20vt, tylko nie kojażę jaka skrzynia by podeszła. Myślałem też o Saabie - tylko nie kojarzę który silnik warto kupić. Podsumowójąc, potrzebuję coś budżetowego, co można małym kosztem troszkę dłubnąć. Zdaję sobie sprawę, że P&P to to nie będzie, ale trudno, lubię spawać wink.gif Prosiłbym o propozycje: silnik, skrzynia, oraz przybliżone koszta zakupu i stage1.

Pozdrawiam


To bedzie plug and pray biggrin.gif

IMO rzeźba w kale.
Musisz poszukać czegoś co było wzdłużnie.
Być pewnym , że zamocujesz skrzynie.
Główka mostu - musisz dobrać przełożenie.

IMO kup cokolwiek co jest zdrowe [w sensie silnika MB] i kompresoruj albo turbuj.
Wtedy zmiescisz się powiedzmy w 5 tys [może mniej jak sam robisz]
natomiast jak chcesz włożyć coś co nie jest ori to bez 15k nawet nie wychodz z domu tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saleen
post Wed, 18 Dec 2013 - 11:11
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Wombat @ Wed, 18 Dec 2013 - 02:25) *
ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba
nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą


Nie rozpatruj silników Mercedesa z lat 80 przez pryzmat Japońców biggrin.gif
2.3l miał 136hp a nie 180, 2.6l 6 cylindrowy "aż" 160hp.

Można włożyć 3.0 który jest na tym samym bloku co 2.6, i ma 180hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Wed, 18 Dec 2013 - 11:34
Post #5


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





CYTAT(Wombat @ Wed, 18 Dec 2013 - 01:25) *
ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba
nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą


Ale taki 2.3 czy 2.5 to nie jest kilka tys, tylko kilkanascie jak nie kilkadziesiat za całe auto.
Max w W201 był 2.6 160KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 18 Dec 2013 - 11:38
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Tylko jeszcze doprecyzuj, że chodzi o 2.3-16 i 2.5-16 z Evo 1/Evo 2/Coswortha(aczkolwiek tu coś mogłem pomylić).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 18 Dec 2013 - 11:58
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





patrzyłem na silniki ze 190 i pchali tam do 3.2 włącznie natomiast taki 2.6-16 195KM ze 190E top już chyba godziwa alternatywa dla tego co jest teraz. I nie powinna byc droga. Faktycznie patrze przez pryzmat "swapowalności" w japońcach ale wydaje mi sie że taniej i prościej jest i tak wszczepić mocniejszą serie niż pchac tam 1.8T z VW


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Wed, 18 Dec 2013 - 12:13
Post #8


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





Generalnie masz rację, tylko, że 2.3/2.5 16v i 3.2 to są białe kruki.
Co jakbyś chciał kupić na allegro B16B

Całe samochody kosztują po 10 tys.
Ale EUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gofer
post Wed, 18 Dec 2013 - 12:15
Post #9


User
Dołączył: Sat, 16 November 2002
Skąd: Wawa





było 3.6 brabusa nawet.chyba najrozsądniejsze kosztowo będzie 2.6 mercedesa, albo 3.0 z w124
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 18 Dec 2013 - 12:22
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ale kolo ma 1,8 milion lat 109KM LPG. Przy tym 140 konna jednostka to będzie inna galaktyka. A robienie Franka Sztajna na silniku od VW, łopela, bmw to jeszcze większa rzeźba i koszty.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Wed, 18 Dec 2013 - 12:24
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Interesują Cię silniki r6 m103 z w124 (3.0 180KM, 12v i kajetronic mechaniczny-kupa) i m104 z okulara( w w124 też chyba były pod koniec produkcji) 3.2l 24v, elektorniczny wtrysk i 220KM-myślę że będziesz bardzo zadowolony z takiego silnika w 190 a bardzo możlwie że siądzie Ci na seryjna skrzynie bo w mercach z tamtych lat wszystko siada na wszystko, a jak nie to doriwesz sobie skrzynie od teog bloku (jak chcesz to mam od m103, mam też silnik m103 do ddelikatnego remontu bo mu się kopci lekko). Jak Ci się znudzi to ususzysz, bardoz podatne sa te silniki na doładowanie i oczywisice wypluwają świetną moc, wpisz na yt turbobanditen.... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek3
post Wed, 18 Dec 2013 - 14:53
Post #12


User
Dołączył: Mon, 24 October 2011





Chciałem uniknąć ciężkiej lochy nad przednią osią, ale chyba się nie da. Dodam jeszcze że nie wchodzi w grę silnik z KE-jeetronic, więc ten 3.2-24v z elektronicznym wtryskiem byłby spoko. Silniki 2.3-16v i 2.5-16v to chyba jedna z najdroższych opcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:02
Post #13


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





W czym problem, żebyś wsadził M102 i uturbił?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:10
Post #14









W tym, że wsadzi M104 obojętnie czy 2.8, 3.0 czy 3.2 i będzie miał seryjny motor o takich samych parametrach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek3
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:17
Post #15


User
Dołączył: Mon, 24 October 2011





Wombat chyba na początku źle cię zrozumiałem. Myślałem, że chodzi ci o motory z cosworth/evolution. faktycznie pierwszy z brzegu 2.3-16v kompresor za 850zł
http://allegro.pl/mercedes-208-clk-lift-si...3776373215.html

edit:
Tylko jeśli się zdecyduję, to pytanie: jaka skrzynia? Moja seryjna nawet jak podejdzie to jej nie chcę, bo jest 4 biegowa biggrin.gif No i jakie inne graty są potrzebne do swapu i jakich problemów mogę się spodziewać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:26
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





m111 2.3 16v kompresor mietek w203 i w208. Siada na seryjne łapy i skrzynie, elektryka od nowa. kompesor wymieniasz na turbo i robisz 380ps bez kucia.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek3
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:28
Post #17


User
Dołączył: Mon, 24 October 2011





CYTAT(Pietrek.L @ Wed, 18 Dec 2013 - 15:26) *
m111 2.3 16v kompresor mietek w203 i w208. Siada na seryjne łapy i skrzynie, elektryka od nowa. kompesor wymieniasz na turbo i robisz 380ps bez kucia.

krótko i na temat rolleyes.gif, tylko skrzynia jakaś 5b lub nawet 6b by się przydała
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:29
Post #18


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





CYTAT(Młody-Bydgoszcz @ Wed, 18 Dec 2013 - 15:10) *
W tym, że wsadzi M104 obojętnie czy 2.8, 3.0 czy 3.2 i będzie miał seryjny motor o takich samych parametrach


+ ciężką loche
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:30
Post #19


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Jak nie chcesz tym autem bić rekordów na torze to ta ciężka locha nic Ci nie zaszkodzi, a nawet chętniej dupskiem będzie zamiatał! wink.gif Generalnie r6 3.2 w takim aucie zrobi robote z nawiązką. Niby nie jest jakoś specjalnie mocny, ale z taka budą będzie radził sobei wysmienicie! I w ogóle inna kultura pracy i charakterystyka takiej r6... Jabym się nie zastanawiał tongue.gif Poszukaj po forach bo były takie swapy w PL-napewno conajmniej jedna 190 jeździ z m104...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek3
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:32
Post #20


User
Dołączył: Mon, 24 October 2011





bardziej m111 do mnie przemawia
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:42