![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
Cześć!
Kupiłem właśnie dupowóz - Merca 190. Wybrałem tą sztukę ponieważ jest w swietnym stanie, przy czym nie zwracałem uwagi na silnik. Zamiast 1,8 109KM LPG chciałbym mieć coś z większym potencjałem - jakieś 4 cylindry turbo benzyna dowolnego producenta. Myślałem o VAGu 1,8 20vt, tylko nie kojażę jaka skrzynia by podeszła. Myślałem też o Saabie - tylko nie kojarzę który silnik warto kupić. Podsumowójąc, potrzebuję coś budżetowego, co można małym kosztem troszkę dłubnąć. Zdaję sobie sprawę, że P&P to to nie będzie, ale trudno, lubię spawać ![]() Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba
nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3-Miasto ![]() |
Cześć! Kupiłem właśnie dupowóz - Merca 190. Wybrałem tą sztukę ponieważ jest w swietnym stanie, przy czym nie zwracałem uwagi na silnik. Zamiast 1,8 109KM LPG chciałbym mieć coś z większym potencjałem - jakieś 4 cylindry turbo benzyna dowolnego producenta. Myślałem o VAGu 1,8 20vt, tylko nie kojażę jaka skrzynia by podeszła. Myślałem też o Saabie - tylko nie kojarzę który silnik warto kupić. Podsumowójąc, potrzebuję coś budżetowego, co można małym kosztem troszkę dłubnąć. Zdaję sobie sprawę, że P&P to to nie będzie, ale trudno, lubię spawać ![]() Pozdrawiam To bedzie plug and pray ![]() IMO rzeźba w kale. Musisz poszukać czegoś co było wzdłużnie. Być pewnym , że zamocujesz skrzynie. Główka mostu - musisz dobrać przełożenie. IMO kup cokolwiek co jest zdrowe [w sensie silnika MB] i kompresoruj albo turbuj. Wtedy zmiescisz się powiedzmy w 5 tys [może mniej jak sam robisz] natomiast jak chcesz włożyć coś co nie jest ori to bez 15k nawet nie wychodz z domu ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą Nie rozpatruj silników Mercedesa z lat 80 przez pryzmat Japońców ![]() 2.3l miał 136hp a nie 180, 2.6l 6 cylindrowy "aż" 160hp. Można włożyć 3.0 który jest na tym samym bloku co 2.6, i ma 180hp |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3-Miasto ![]() |
ale po co kombinować jak do tego modelu seryjnie była montowana cała czapka silników ze 180KM 2.3E i ponad 200 konnymi 2.5 -2.6 chyba nabądź taki z niezbędnym osprzętem i to jest najtaniej, najpewniej i najmniej kłopotliwe a silniki od 500zł za 2.0 na allegro leżą Ale taki 2.3 czy 2.5 to nie jest kilka tys, tylko kilkanascie jak nie kilkadziesiat za całe auto. Max w W201 był 2.6 160KM |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tylko jeszcze doprecyzuj, że chodzi o 2.3-16 i 2.5-16 z Evo 1/Evo 2/Coswortha(aczkolwiek tu coś mogłem pomylić).
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
patrzyłem na silniki ze 190 i pchali tam do 3.2 włącznie natomiast taki 2.6-16 195KM ze 190E top już chyba godziwa alternatywa dla tego co jest teraz. I nie powinna byc droga. Faktycznie patrze przez pryzmat "swapowalności" w japońcach ale wydaje mi sie że taniej i prościej jest i tak wszczepić mocniejszą serie niż pchac tam 1.8T z VW
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3-Miasto ![]() |
Generalnie masz rację, tylko, że 2.3/2.5 16v i 3.2 to są białe kruki.
Co jakbyś chciał kupić na allegro B16B Całe samochody kosztują po 10 tys. Ale EUR |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 16 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
było 3.6 brabusa nawet.chyba najrozsądniejsze kosztowo będzie 2.6 mercedesa, albo 3.0 z w124
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
ale kolo ma 1,8 milion lat 109KM LPG. Przy tym 140 konna jednostka to będzie inna galaktyka. A robienie Franka Sztajna na silniku od VW, łopela, bmw to jeszcze większa rzeźba i koszty.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Interesują Cię silniki r6 m103 z w124 (3.0 180KM, 12v i kajetronic mechaniczny-kupa) i m104 z okulara( w w124 też chyba były pod koniec produkcji) 3.2l 24v, elektorniczny wtrysk i 220KM-myślę że będziesz bardzo zadowolony z takiego silnika w 190 a bardzo możlwie że siądzie Ci na seryjna skrzynie bo w mercach z tamtych lat wszystko siada na wszystko, a jak nie to doriwesz sobie skrzynie od teog bloku (jak chcesz to mam od m103, mam też silnik m103 do ddelikatnego remontu bo mu się kopci lekko). Jak Ci się znudzi to ususzysz, bardoz podatne sa te silniki na doładowanie i oczywisice wypluwają świetną moc, wpisz na yt turbobanditen....
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
Chciałem uniknąć ciężkiej lochy nad przednią osią, ale chyba się nie da. Dodam jeszcze że nie wchodzi w grę silnik z KE-jeetronic, więc ten 3.2-24v z elektronicznym wtryskiem byłby spoko. Silniki 2.3-16v i 2.5-16v to chyba jedna z najdroższych opcji.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3-Miasto ![]() |
W czym problem, żebyś wsadził M102 i uturbił?
|
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
W tym, że wsadzi M104 obojętnie czy 2.8, 3.0 czy 3.2 i będzie miał seryjny motor o takich samych parametrach
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
Wombat chyba na początku źle cię zrozumiałem. Myślałem, że chodzi ci o motory z cosworth/evolution. faktycznie pierwszy z brzegu 2.3-16v kompresor za 850zł
http://allegro.pl/mercedes-208-clk-lift-si...3776373215.html edit: Tylko jeśli się zdecyduję, to pytanie: jaka skrzynia? Moja seryjna nawet jak podejdzie to jej nie chcę, bo jest 4 biegowa ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
m111 2.3 16v kompresor mietek w203 i w208. Siada na seryjne łapy i skrzynie, elektryka od nowa. kompesor wymieniasz na turbo i robisz 380ps bez kucia.
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3-Miasto ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Jak nie chcesz tym autem bić rekordów na torze to ta ciężka locha nic Ci nie zaszkodzi, a nawet chętniej dupskiem będzie zamiatał!
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 24 October 2011 ![]() |
bardziej m111 do mnie przemawia
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:42 |