Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> jaki most ze szpera do e30??
zajac
post Sun, 23 Nov 2008 - 16:54
Post #1


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Kielce





KOlejne pytanko:)

wiec tak bmw e30 m52b28

to kiedys byla 320 rocznik 1986, most zostal seryjny (kupowalem uszczelki do polosi do 320 i pasuja)

chcialem zalozyc szpere ale nie chce spawac mostu - ten obecny juz dlugo nie pociagnie

chcialem miec szybkie auto na tor nie zalezy mi bardzo na drifcie - z drugiej strony nie chce wymieniac polosi oraz walu itp... wiec chcialem zapytac jaki most ze szpera bedzie pasowal - ewentualnie czy ma ktos taki na zbyciu

dziekuje za pomoc i przepraszam jesli mecze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Nov 2008 - 16:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
quattro3
post Mon, 24 Nov 2008 - 18:02
Post #2


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





z tego co wiem to kazda duza glowa z e30 bedzie pasowac ( rozumiem ze teraz masz mala glowe) a jesli tak to kupil bym dyfer o przelozeniu 3,73 np taki http://moto.allegro.pl/item490324623_szper..._ze_szpera.html
tylko ten troszke drogi:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Mon, 24 Nov 2008 - 20:18
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





dla silnika 2.8 ten most co proponujesz jest za krotki...
seryjnie powinno być 2,93... ale fajniejsze wrazenia z jazdy i lepsze osiagi 3,45 bo znow na moscie 3,65 na mokrym nie ujedziesz...


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Tue, 25 Nov 2008 - 00:20
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Poszukaj moze dyfra od z3 2.8 bedzie pasowac plug&play .

Przelozenie ma 2.93 lub czesciej 3.15, a jesli kupisz dyfer z 99r. lub mlodszy to bedzie mial szpere torsen - ja mam w mojej zetce takowy z przelozeniem 3.15 .

pozdr


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zajac
post Tue, 25 Nov 2008 - 12:43
Post #5


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Kielce





dyfer od z3 2,8 bedzie pasowac do bmw e30??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maruda
post Tue, 25 Nov 2008 - 12:55
Post #6


User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Podłączam sie do tematu.
Jaka szpera do m50b25 (e30) ze skrzynia ZF??
Głowne cele to upalanie, sprint itp.!!!

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Tue, 25 Nov 2008 - 13:24
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





CYTAT(zajac @ Tue, 25 Nov 2008 - 12:43) *
dyfer od z3 2,8 bedzie pasowac do bmw e30??


Bedzie, tylko oczywiscie szukaj duzej glowy czyli w praktyce tylko od 2.0 R6, 2.8 i 3.0 . Nie wiem jak z Z3M 3.2, moze ma inne wyjscie na polosie. Cale tylne zawieszenie w z3 jest praktycznie zywcem przeniesione z e30 .



--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zajac
post Tue, 25 Nov 2008 - 14:10
Post #8


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Kielce





a chodzi mi jeszcze o taka rzecz - mi bmw jezdzi teraz 250km/h a zadowolony bylbym jakby jezdzilo 210 ale zeby mial lepsze przyspieszenie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Tue, 25 Nov 2008 - 14:48
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





CYTAT(zajac @ Tue, 25 Nov 2008 - 14:10) *
a chodzi mi jeszcze o taka rzecz - mi bmw jezdzi teraz 250km/h a zadowolony bylbym jakby jezdzilo 210 ale zeby mial lepsze przyspieszenie...


No to musisz szukac 3.5+ czyli w sumie chyba 3.73 lub 4.10 wink.gif (widzialem kiedys na allegro 4.10 z 325 e30 za kwote ok 500 zl) .


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zajac
post Tue, 25 Nov 2008 - 18:19
Post #10


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Kielce





http://www.allegro.pl/item491873820_bmw_e3...iskotyczna.html

czyli cos takiego bedzie pasowac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Tue, 25 Nov 2008 - 18:22
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





4.10 to przesada dla tego silnika i tej skrzyni...
nie zblizysz sie nawet do tych 210km/h

moj znajomy ma most 3,6x i to mi sie wydaje najkrotrzy most dla tego zestawu...
bedzisz mil problem z przeniesieniem mocy na asfalt... jednym lowem bedziesz glownie
palil kapcia na starcie a nie jechal... no chyba ze dziesz mial mega szerokie kapcie na tyle...


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zajac
post Tue, 25 Nov 2008 - 18:26
Post #12


User
Dołączył: Tue, 24 May 2005
Skąd: Kielce





mialem zamiar uzywac tylko i wylacznie slickow - teraz mam markgumy 205/55/15 i w ogole nie mielila ze startu... wiec nie wiem...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Tue, 25 Nov 2008 - 18:48
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





@orzech : ee tam w stanach ludzie sobie bardzo chwala w z3 M (czyli tamtejsze 3.2 240KM) swap dyfra na 3.73 ze szpera . Fakt ze kontrola trakcji jest w z3 wink.gif .


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Tue, 25 Nov 2008 - 21:29
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





ok ale skrzynia ma inne przelozenia w 2,8 niz w tym amerykanskim M.
ja oczekuje na przekladke na m i zmieniam most na 3,45 bo dla m 2,93 jest za dlugie
i poprostu tylko wyrazam swoja opinie ze poco mu ta szpera i to przelozenie krociutkie
i te teoretyczn osiagi do 100km/h jezeli bedzie mielil w miejscu nie jechal...
205 szerokosc to raczej sobie odpusc dla takiego mostu... watpie aby nawet 225 starczylo na strzal jak z katpulty...
bedziesz mielil a na mokrym nawet nie ruszysz wbijajac 4ke


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
StrD
post Tue, 25 Nov 2008 - 22:04
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: Kraków





Jeśli tor to przełożenie 3,73 (u mnie w E36 M50B25 max 200km/h) lub 3,91 (u kolegi E30 M50B25 max ok. 160km/h) + TOYO R888, wystarczą 205/50/15 i przy umiejętnym dawkowaniu gazem nie ma problemu z trakcją.
Przyśpieszenia może ciut lepsze niż seria, natomiast elastyczność bez porównania lepsza co szczególnie liczy się przy odjeżdżaniu z zakrętów. Będziesz zadowolony


--------------------
Tackday' owe E36 M62B44 >>> NSR RACING www.nsrracing.pl
Kanał na YT: _http://www.youtube.com/user/danielstrojek1980?feature=guide
Go to the top of the page
 
+Quote Post
327tbo
post Tue, 25 Nov 2008 - 23:50
Post #16


Rookie
Dołączył: Mon, 10 September 2007
Skąd: Puławy





Jak będziesz kupował dyfer od Z3 to sprawdź czy ma takie same flansze jak Twój obecny.
W moim przypadku ten od Z3 miał cieńsze śruby.
Z lewej półoś Z3 z prawej e30.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Wed, 26 Nov 2008 - 22:15
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





CYTAT(327tbo @ Tue, 25 Nov 2008 - 23:50) *
Jak będziesz kupował dyfer od Z3 to sprawdź czy ma takie same flansze jak Twój obecny.
W moim przypadku ten od Z3 miał cieńsze śruby.
Z lewej półoś Z3 z prawej e30.




A samej flanszy wchodzacej w dyfer nie da sie podmienic ? One sa tylko na wcisk mocowane .

Widzialem a bimmerforums jak koles zalozyl do E30 dyfer od jakiejs starej piatki ze szpera (E28 ? w kazdym badz razie od jakiegos 3.5 z 86r.) - zmienil tylko tylny dekiel i wlasnie flansze pol osi na te od E30 .



--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
327tbo
post Thu, 27 Nov 2008 - 19:52
Post #18


Rookie
Dołączył: Mon, 10 September 2007
Skąd: Puławy





CYTAT(piotres @ Wed, 26 Nov 2008 - 22:15) *
A samej flanszy wchodzacej w dyfer nie da sie podmienic ? One sa tylko na wcisk mocowane .

Widzialem a bimmerforums jak koles zalozyl do E30 dyfer od jakiejs starej piatki ze szpera (E28 ? w kazdym badz razie od jakiegos 3.5 z 86r.) - zmienil tylko tylny dekiel i wlasnie flansze pol osi na te od E30 .


Za to ręki nie dam obciąć... Teoretycznie powinno się dać wymienić te flansze.
Dyfer z E28 powinien pasować, pod warunkiem, że nie jest to dyfer z M5. Kupiłem taki i się o tym przekonałem. Nie pasuje do otworów w belce no i otwory w deklu od e30 nie zgrywają się z otworami w dyfrze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 05 Nov 2012 - 13:37
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(piotres @ Tue, 25 Nov 2008 - 18:48) *
@orzech : ee tam w stanach ludzie sobie bardzo chwala w z3 M (czyli tamtejsze 3.2 240KM) swap dyfra na 3.73 ze szpera . Fakt ze kontrola trakcji jest w z3 wink.gif .

a europejskie Z3M jakie ma przełozenie tylnego mostu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saron22
post Fri, 09 Nov 2012 - 23:05
Post #20


User
Dołączył: Wed, 20 August 2008





3,15
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:27