![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Przedstawiam następne auto, które jakiś czas temu trafiło do nas na modyfikacje. Auto to seryjne Punto GT, w którym z racji wieku / przebiegu padła turbosprężarka. Samochód miał przejść kurację odmładzającą i przy okazji zostać poddany małemu remontowi. W trakcie prac (jak to zwykle bywa) plan się zmienił i zapadły decyzje, że odbudowujemy tego GTka od podstaw z blacharką i lakierem włącznie. Auto dostanie silnik, który już jakiś czas temu budowaliśmy do pewnego GTka. Motor będzie delikatnie zmodyfikowany w stosunku do pierwotnej specyfikacji i wyposażony w parę dodatkowych gadżetów m.in. VEMSa. We wnętrzu zostają seryjne, czarne skóry. Reszta smutnych, szarych plastików została poflockowana na czarno. Kolor z oryginalnego czarnego został zmieniony na brązowy metallic. Z zewnątrz ma być maksymalnie seryjnym GTkiem. Nastawiamy się głównie na performance stąd główne zmiany to zawieszenie, hamulce i napęd. Przeznaczenie auta to głównie ulica dlatego w tym egzemplarzu nie będzie hardkoru i prucia budy do gołej blachy, betonowego zawiasu itd
![]() W tej chwili samochód jest powoli składany po rozbiórce i wizycie u blacharza/lakiernika. Poniżej docelowa specyfikacja auta. -------------------------------------------- Fiat Punto 1.4GT Turbo * SILNIK (w trakcie) - 1.4 GT Turbo 176A4.000 - motor po kompleksowym przeglądzie - korbowody i tłoki seryjne - blok splanowany/osiowany - głowica 1.4 N/A na dużych zaworach - porting głowicy - świece NGK - olej Valvoline VR1 * UKŁAD DOLOTOWY (w trakcie) - orurowanie ze stali malowane na czarno - turbo -> IC 2,25" - IC -> przepustnica 2,25" - duży FMIC 550 x 140 x 65 mm - wszystkie łączniki silikonowe Viper Performance - BOV The Sun - filtr powietrza gąbkowy Pipercross - duża przepustnica 65mm * UKŁAD WYDECHOWY (w trakcie) - kolektor wydechowy seryjny - turbo Garrett T25G - układ wydechowy od turbiny do konca 2,5 " z jednym dedykowanym tłumikiem końcowym Supersprint - czujnik EGT * UKŁAD WTRYSKOWY (w trakcie) - pompa paliwa Walbro 255 - wtryski Bosch 335cc - regulator ciśnienia paliwa 4 bar - przewody paliwowe w oplocie / złączki Goodridge * UKŁAD CHŁODZENIA (w trakcie) - chłodnica oleju z Astry GSi - płyn chłodzący Valvoline * UKŁAD NAPĘDOWY (w trakcie) - napęd FWD - sprzęgło seryjne - odchudzone koło zamachowe - olej Valvoline - lewarek na dwóch linkach z shortshifterem * ELEKTRONIKA (w trakcie) - standalone VEMS - LCD pokazujący bieżące parametry pracy silnika - wskaźniki boost, temperatura oleju, ciśnienie oleju - wiązka silnikowa custom by ITAL Performance * HAMULCE (w trakcie) - tarcze hamulcowe przód 305x28mm - zaciski przód 4-tłoczkowe Brembo Alfa Romeo 166 - adaptery pod zaciski custom by ITAL Performance - zaciski tył seryjne - tarcze hamulcowe tył seryjne 240mm - przewody hamulcowe elastyczne Goodridge - przewody hamulcowe metalowe 100% nowe - płyn hamulcowy Motul RBF660 - zaciski malowane proszkowo na żółto * ZAWIESZENIE (w trakcie) - amortyzatory Bilstein B6 - sprężyny Eibach Pro-Kit - poliuretanowe tuleje wahaczy przednich / drążka stabilizatora - aluminiowe tuleje tylnej belki custom by ITAL Performance - rozpórka kielichów przednich custom by ITAL Performance * KOŁA (gotowe) - felgi 16" - opony Federal 595 RS-R 205/45 R16 - dystanse przód 10mm / tył 5mm * NADWOZIE/WNĘTRZE (w trakcie) - nadwozie po kompletnym remoncie (piaskowanie, wymiana uszkodzonych elementów, zabezpiecznie antykorozyjne - lotka nad tylną klapą - nowy, brązowy lakier z palety Audi - wnętrze w pełnym flocku - ciemne szyby tył - panel z wyłącznikami (LC, Flatshift, itp) - "bodykit" seria Punto GT ----------------------------------------------------------------- No to zaczynamy. Auto przyjechało do nas w takim stanie z "viperem" na dachu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Długo się nie zastanawiając, ekipa zaczęła demontaż napędu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przyjechały też dobre i sprawdzone Federale ![]() ![]() ![]() ![]() Stary śmieciowy silnik trafił na stojak. Wyszabrowaliśmy z niego to co nadaje się do dalszej ewentualnej eksploatacji. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skrzynia biegów też czeka na swoją kolej. Zostanie poddana rewizji i ew. remontowi ![]() ![]() Idąc za ciosem zaczęliśmy patroszenie budy do gołego w celu odwiezienia jej do blacharza ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Po wypruciu praktycznie wszystkiego wyprowadziliśmy budę na plac żeby zobaczyć co z tego wyszło
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wprowadzliśmy auto na podnośnik w celu oględzin. Jak widać ruda gdzieniegdzie zadomowiła się na dobre więc blacharz będzie miał co robić. Ogólnie nie jest źle, widziałem dużo gorsze okazy Punto mk1. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nadwozie trafiło na lawetę i pojechało do naszych zaprzyjaźniony blacharzy i lakierników (thx sebec ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po tym zabiegu auto trafiło do blacharza, który wymienił m.in. tylny prawy błotnik, prawe drzwi i tylną klapę. Przy okazji została naprawiona podłoga i progi w paru miejscach. ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Po naprawie blacharskiej, przed malowaniem podłoga została profesjonalnie zabezpieczona.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I nastąpiło finalne przygotowanie auta do lakierowania. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po powrocie z komory chłopaki kończyli jeszcze parę detali. Musi być idealnie więc wszystkie śruby do błotników, pasa przedniego, tylnej klapy czy zawiasów drzwi zostały wymienione na nowe i polakierowane tak jak w fabryce. Blachy, szpary między elementami nadwozia zostały spasowane lepiej niż w fabryce Fiata ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I nastał dzień kiedy auto można było zabrać na lawecie z powrotem do Torunia. Poniżej parę zdjęć w pełnym słońcu. Niestety wybraliśmy jeden z bardziej beznadziejnych dni na transport (śnieg, błoto pośniegowe i opady) więc konieczne było zabezpieczenie świeżego nadwozia na czas transportu. Dwie rolki stretchu i godzina zawijania zrobiła robotę. Auto nietknięte trafiło z powrotem do warsztatu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przyjechały też elementy zawieszenia. Amortyzatory Bilstein i komplet sprężyn Eibacha dedykowane do Punto GT. Zestaw obniża 30mm co będzie w zupełności wystarczające na nasze wspaniałe drogi. ![]() ![]() W tej chwili auto jest powoli składane. Na pierwszy ogień idzie eletryka i wnętrze. Mechanika zostanie złożona później jak otrzymamy wszystkie zamówione części. Mam nadzieje, że projekt spodoba się widowni tu na forum ![]() Pozdrawiam Łukasz -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Punciak jest OK. kolor na żywo naprawdę super wygląda. Następnym razem jak wpadnę na kawę muszę go zobaczyć w słońcu a nie tylko w świetle jarzeniówek
![]() pozdro -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 01 November 2008 Skąd: WU .... ![]() |
Zoltar co tu mówić rewelacja podejście do tematu jest mega czekamy na finał... i dalsza fotorelację...
-------------------- Nie sztuką rozpędzić auto sztuką zatrzymać.
Było: -206 s16 -ibiza PD 190/420 Jest: -207 RC |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Zoltar, piekna robota, świetny lakier.
Co bym doradził - przy takiej korozji na podwoziu (na zgrzewach i połączeniach blach, przy różnych punktach mocujących), sugerowałbym, po piaskowaniu i całej chemii oraz finalnym baranku, wszystkie te zakamarki podwozia potraktować na koniec woskiem do profili (zwłaszcza miejsca dogrzewanych do nadwozia uchwytów i wzmocnień). "Uszczelni" to dodatkowo te miejsca i przedłuży czas do ponownego wyjścia rudej. Ja tak robię w zabytkach przynajmniej. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 27 December 2011 ![]() |
Kolor super, jednak póki co nie przekonuje mnie na Punto.
Podejście do tematu jak najbardziej odpowiednie i kompleksowe. To mi się podoba. Działaj dalej. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Mam nadzieję , że nie zostawicie tych bębnów z tyłu . W ogóle skąd one się tam wzięły ?
Prawidłowe podejście do tematu Punto GT. -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 October 2010 ![]() |
Patrykowy rów jest najlepszy
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Może być ciekawie. Ciężkie to nie jest więc "wiater" będzie robić
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
jak zwykle ekstra. przyjemnie sie ogląda.
-------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Mam nadzieję , że nie zostawicie tych bębnów z tyłu . W ogóle skąd one się tam wzięły ? Prawidłowe podejście do tematu Punto GT. wydaje mi się, ze to jest zastępcza belka do tego, żeby auto dało się transportować na kołach. W tym czasie właściwa się "regeneruje", malowanie proszkiem i te sprawy ![]() tak sądze ![]() -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Przecież odpicowanej belki bym nie zakładał na budę, która jedzie na piaskowanie i malowanie. To jest belka "dyżurna" robi jako taczka do przenoszenia budy
![]() Belka będzie oczywiście wyglądać tak jak u kolegi kornata, czyli tak: ![]() ![]() ![]() @Rudiger Do zabezpieczenia antykorozyjnego chłopaki się mocno przyłożyli, glut cieknie z każdej szpary tego nadwozia więc myślę że będzie dobrze ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
belka mistrzostwo,
Zresztą cały projekt jest mega. jestem ciekaw finału. -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
ZoLt4R, im wiecej projektow wrzucasz, tym czesciej zaczynam zdawac sobie sprawe jak wiele rzeczy u siebie zrobilem slabo, albo nie zrobilem wcale
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Żeby tak ogarnąć auto trzeba je rozebrać do gołego i złożyć "po swojemu". Tylko wtedy masz 100% pewności , że wszystko jest tak jak powinno być. W wielu kwestiach "factory is no good" więc pole do popisu jest spore
![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 05 January 2011 ![]() |
Na żywo ten Punciak i jego kolor zrobiły na mnie duże wrażenie już przy przelotnym rzucie oka w ciemnej częsci garażu ale oglądać go w takich szczegółach to perwersyjna przyjemność - podziwiam i zaczynam zbierać złotówki na odbudowę mojego gada z takim pietyzmem za jakiś czas
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Naprawdę z wielką przyjemnością oglądam jak robicie te projekty, jak dla mnie wzór do naśladowania, szkoda że tylko Italiańce robicie, w takie ręce to bym się nie bał auta oddać.
Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
![]() Przecież odpicowanej belki bym nie zakładał na budę, która jedzie na piaskowanie i malowanie. To jest belka "dyżurna" robi jako taczka do przenoszenia budy ![]() Belka będzie oczywiście wyglądać tak jak u kolegi kornata, czyli tak: Tak myślałem. Ale wolałem zapytać . ![]() -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 01 September 2011 Skąd: Pabianice ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 04:15 |