Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Punto 1.4GT Turbo, powered by ITAL Performance
ZoLt4R
post Sun, 15 Apr 2012 - 23:44
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Przedstawiam następne auto, które jakiś czas temu trafiło do nas na modyfikacje. Auto to seryjne Punto GT, w którym z racji wieku / przebiegu padła turbosprężarka. Samochód miał przejść kurację odmładzającą i przy okazji zostać poddany małemu remontowi. W trakcie prac (jak to zwykle bywa) plan się zmienił i zapadły decyzje, że odbudowujemy tego GTka od podstaw z blacharką i lakierem włącznie. Auto dostanie silnik, który już jakiś czas temu budowaliśmy do pewnego GTka. Motor będzie delikatnie zmodyfikowany w stosunku do pierwotnej specyfikacji i wyposażony w parę dodatkowych gadżetów m.in. VEMSa. We wnętrzu zostają seryjne, czarne skóry. Reszta smutnych, szarych plastików została poflockowana na czarno. Kolor z oryginalnego czarnego został zmieniony na brązowy metallic. Z zewnątrz ma być maksymalnie seryjnym GTkiem. Nastawiamy się głównie na performance stąd główne zmiany to zawieszenie, hamulce i napęd. Przeznaczenie auta to głównie ulica dlatego w tym egzemplarzu nie będzie hardkoru i prucia budy do gołej blachy, betonowego zawiasu itd smile.gif

W tej chwili samochód jest powoli składany po rozbiórce i wizycie u blacharza/lakiernika. Poniżej docelowa specyfikacja auta.

--------------------------------------------

Fiat Punto 1.4GT Turbo

* SILNIK (w trakcie)
- 1.4 GT Turbo 176A4.000
- motor po kompleksowym przeglądzie
- korbowody i tłoki seryjne
- blok splanowany/osiowany
- głowica 1.4 N/A na dużych zaworach
- porting głowicy
- świece NGK
- olej Valvoline VR1

* UKŁAD DOLOTOWY (w trakcie)
- orurowanie ze stali malowane na czarno
- turbo -> IC 2,25"
- IC -> przepustnica 2,25"
- duży FMIC 550 x 140 x 65 mm
- wszystkie łączniki silikonowe Viper Performance
- BOV The Sun
- filtr powietrza gąbkowy Pipercross
- duża przepustnica 65mm

* UKŁAD WYDECHOWY (w trakcie)
- kolektor wydechowy seryjny
- turbo Garrett T25G
- układ wydechowy od turbiny do konca 2,5 " z jednym dedykowanym tłumikiem końcowym Supersprint
- czujnik EGT

* UKŁAD WTRYSKOWY (w trakcie)
- pompa paliwa Walbro 255
- wtryski Bosch 335cc
- regulator ciśnienia paliwa 4 bar
- przewody paliwowe w oplocie / złączki Goodridge

* UKŁAD CHŁODZENIA (w trakcie)
- chłodnica oleju z Astry GSi
- płyn chłodzący Valvoline

* UKŁAD NAPĘDOWY (w trakcie)
- napęd FWD
- sprzęgło seryjne
- odchudzone koło zamachowe
- olej Valvoline
- lewarek na dwóch linkach z shortshifterem

* ELEKTRONIKA (w trakcie)
- standalone VEMS
- LCD pokazujący bieżące parametry pracy silnika
- wskaźniki boost, temperatura oleju, ciśnienie oleju
- wiązka silnikowa custom by ITAL Performance

* HAMULCE (w trakcie)
- tarcze hamulcowe przód 305x28mm
- zaciski przód 4-tłoczkowe Brembo Alfa Romeo 166
- adaptery pod zaciski custom by ITAL Performance
- zaciski tył seryjne
- tarcze hamulcowe tył seryjne 240mm
- przewody hamulcowe elastyczne Goodridge
- przewody hamulcowe metalowe 100% nowe
- płyn hamulcowy Motul RBF660
- zaciski malowane proszkowo na żółto

* ZAWIESZENIE (w trakcie)
- amortyzatory Bilstein B6
- sprężyny Eibach Pro-Kit
- poliuretanowe tuleje wahaczy przednich / drążka stabilizatora
- aluminiowe tuleje tylnej belki custom by ITAL Performance
- rozpórka kielichów przednich custom by ITAL Performance

* KOŁA (gotowe)
- felgi 16"
- opony Federal 595 RS-R 205/45 R16
- dystanse przód 10mm / tył 5mm

* NADWOZIE/WNĘTRZE (w trakcie)
- nadwozie po kompletnym remoncie (piaskowanie, wymiana uszkodzonych elementów, zabezpiecznie antykorozyjne
- lotka nad tylną klapą
- nowy, brązowy lakier z palety Audi
- wnętrze w pełnym flocku
- ciemne szyby tył
- panel z wyłącznikami (LC, Flatshift, itp)
- "bodykit" seria Punto GT


-----------------------------------------------------------------

No to zaczynamy. Auto przyjechało do nas w takim stanie z "viperem" na dachu smile.gif










Długo się nie zastanawiając, ekipa zaczęła demontaż napędu.




















Przyjechały też dobre i sprawdzone Federale smile.gif








Stary śmieciowy silnik trafił na stojak. Wyszabrowaliśmy z niego to co nadaje się do dalszej ewentualnej eksploatacji.












Skrzynia biegów też czeka na swoją kolej. Zostanie poddana rewizji i ew. remontowi







Idąc za ciosem zaczęliśmy patroszenie budy do gołego w celu odwiezienia jej do blacharza smile.gif







































--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Apr 2012 - 23:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 15 Apr 2012 - 23:45
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Po wypruciu praktycznie wszystkiego wyprowadziliśmy budę na plac żeby zobaczyć co z tego wyszło smile.gif
















Wprowadzliśmy auto na podnośnik w celu oględzin. Jak widać ruda gdzieniegdzie zadomowiła się na dobre więc blacharz będzie miał co robić. Ogólnie nie jest źle, widziałem dużo gorsze okazy Punto mk1.
















































Nadwozie trafiło na lawetę i pojechało do naszych zaprzyjaźniony blacharzy i lakierników (thx sebec wink.gif ). Trochę zdjęć z piaskowania. Jak widać nie jest najgorzej, wyszło parę dziur ale całość prezentuje się nie najgorzej.




















Po tym zabiegu auto trafiło do blacharza, który wymienił m.in. tylny prawy błotnik, prawe drzwi i tylną klapę. Przy okazji została naprawiona podłoga i progi w paru miejscach.










--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 15 Apr 2012 - 23:45
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Po naprawie blacharskiej, przed malowaniem podłoga została profesjonalnie zabezpieczona.
















I nastąpiło finalne przygotowanie auta do lakierowania.


















Po powrocie z komory chłopaki kończyli jeszcze parę detali. Musi być idealnie więc wszystkie śruby do błotników, pasa przedniego, tylnej klapy czy zawiasów drzwi zostały wymienione na nowe i polakierowane tak jak w fabryce. Blachy, szpary między elementami nadwozia zostały spasowane lepiej niż w fabryce Fiata smile.gif. Co do samego lakieru, dla mnie ten kolor jest boski. Na żywo wygląda jeszcze lepiej. W cieniu jest prawie czarny, na słońcu wychodzi z niego soczysta czekolada. Idealnie będzie kontrastował z białymi felgami, za którymi znajdą się żółte zaciski.














I nastał dzień kiedy auto można było zabrać na lawecie z powrotem do Torunia. Poniżej parę zdjęć w pełnym słońcu. Niestety wybraliśmy jeden z bardziej beznadziejnych dni na transport (śnieg, błoto pośniegowe i opady) więc konieczne było zabezpieczenie świeżego nadwozia na czas transportu. Dwie rolki stretchu i godzina zawijania zrobiła robotę. Auto nietknięte trafiło z powrotem do warsztatu smile.gif




















Przyjechały też elementy zawieszenia. Amortyzatory Bilstein i komplet sprężyn Eibacha dedykowane do Punto GT. Zestaw obniża 30mm co będzie w zupełności wystarczające na nasze wspaniałe drogi.







W tej chwili auto jest powoli składane. Na pierwszy ogień idzie eletryka i wnętrze. Mechanika zostanie złożona później jak otrzymamy wszystkie zamówione części. Mam nadzieje, że projekt spodoba się widowni tu na forum smile.gif Niebawem kolejne update'y.

Pozdrawiam
Łukasz


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Sun, 15 Apr 2012 - 23:57
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





Punciak jest OK. kolor na żywo naprawdę super wygląda. Następnym razem jak wpadnę na kawę muszę go zobaczyć w słońcu a nie tylko w świetle jarzeniówek smile.gif

pozdro



--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
papuc_2004
post Mon, 16 Apr 2012 - 00:30
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 01 November 2008
Skąd: WU ....





Zoltar co tu mówić rewelacja podejście do tematu jest mega czekamy na finał... i dalsza fotorelację...


--------------------
Nie sztuką rozpędzić auto sztuką zatrzymać.

Było:
-206 s16
-ibiza PD 190/420

Jest:
-207 RC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 16 Apr 2012 - 07:48
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Zoltar, piekna robota, świetny lakier.
Co bym doradził - przy takiej korozji na podwoziu (na zgrzewach i połączeniach blach, przy różnych punktach mocujących), sugerowałbym, po piaskowaniu i całej chemii oraz finalnym baranku, wszystkie te zakamarki podwozia potraktować na koniec woskiem do profili (zwłaszcza miejsca dogrzewanych do nadwozia uchwytów i wzmocnień). "Uszczelni" to dodatkowo te miejsca i przedłuży czas do ponownego wyjścia rudej.
Ja tak robię w zabytkach przynajmniej.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Madd
post Mon, 16 Apr 2012 - 09:40
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 27 December 2011





Kolor super, jednak póki co nie przekonuje mnie na Punto.

Podejście do tematu jak najbardziej odpowiednie i kompleksowe. To mi się podoba. Działaj dalej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
80quattro
post Mon, 16 Apr 2012 - 20:46
Post #8


User
Dołączył: Wed, 26 September 2007
Skąd: Ustroń





Mam nadzieję , że nie zostawicie tych bębnów z tyłu . W ogóle skąd one się tam wzięły ?

Prawidłowe podejście do tematu Punto GT.


--------------------
Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebec
post Mon, 16 Apr 2012 - 20:53
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 October 2010





Patrykowy rów jest najlepszy laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 16 Apr 2012 - 20:56
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Może być ciekawie. Ciężkie to nie jest więc "wiater" będzie robić


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KAMILcom
post Mon, 16 Apr 2012 - 21:27
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 13 March 2007
Skąd: WGM





jak zwykle ekstra. przyjemnie sie ogląda.


--------------------
size is nothing... boost is EVERYTHING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lesiu.Z
post Mon, 16 Apr 2012 - 23:06
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 25 July 2007
Skąd: Grudziądz





CYTAT(80quattro @ Mon, 16 Apr 2012 - 20:46) *
Mam nadzieję , że nie zostawicie tych bębnów z tyłu . W ogóle skąd one się tam wzięły ?

Prawidłowe podejście do tematu Punto GT.



wydaje mi się, ze to jest zastępcza belka do tego, żeby auto dało się transportować na kołach. W tym czasie właściwa się "regeneruje", malowanie proszkiem i te sprawy biggrin.gif


tak sądze smile.gif


--------------------
Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 17 Apr 2012 - 11:33
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Przecież odpicowanej belki bym nie zakładał na budę, która jedzie na piaskowanie i malowanie. To jest belka "dyżurna" robi jako taczka do przenoszenia budy biggrin.gif

Belka będzie oczywiście wyglądać tak jak u kolegi kornata, czyli tak:







@Rudiger
Do zabezpieczenia antykorozyjnego chłopaki się mocno przyłożyli, glut cieknie z każdej szpary tego nadwozia więc myślę że będzie dobrze smile.gif A wosk jak najbardziej, też polecam.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 17 Apr 2012 - 12:03
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





belka mistrzostwo,
Zresztą cały projekt jest mega. jestem ciekaw finału.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 17 Apr 2012 - 12:10
Post #15


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





ZoLt4R, im wiecej projektow wrzucasz, tym czesciej zaczynam zdawac sobie sprawe jak wiele rzeczy u siebie zrobilem slabo, albo nie zrobilem wcale tongue.gif Jest dobrze, tak trzymac!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 17 Apr 2012 - 12:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Żeby tak ogarnąć auto trzeba je rozebrać do gołego i złożyć "po swojemu". Tylko wtedy masz 100% pewności , że wszystko jest tak jak powinno być. W wielu kwestiach "factory is no good" więc pole do popisu jest spore smile.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad111
post Tue, 17 Apr 2012 - 12:31
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 05 January 2011





Na żywo ten Punciak i jego kolor zrobiły na mnie duże wrażenie już przy przelotnym rzucie oka w ciemnej częsci garażu ale oglądać go w takich szczegółach to perwersyjna przyjemność - podziwiam i zaczynam zbierać złotówki na odbudowę mojego gada z takim pietyzmem za jakiś czas wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Tue, 17 Apr 2012 - 14:44
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





Naprawdę z wielką przyjemnością oglądam jak robicie te projekty, jak dla mnie wzór do naśladowania, szkoda że tylko Italiańce robicie, w takie ręce to bym się nie bał auta oddać.
Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
80quattro
post Tue, 17 Apr 2012 - 17:06
Post #19


User
Dołączył: Wed, 26 September 2007
Skąd: Ustroń





dry.gif
CYTAT(ZoLt4R @ Tue, 17 Apr 2012 - 11:33) *
Przecież odpicowanej belki bym nie zakładał na budę, która jedzie na piaskowanie i malowanie. To jest belka "dyżurna" robi jako taczka do przenoszenia budy biggrin.gif

Belka będzie oczywiście wyglądać tak jak u kolegi kornata, czyli tak:


Tak myślałem. Ale wolałem zapytać . tongue.gif


--------------------
Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slater11
post Tue, 17 Apr 2012 - 17:32
Post #20


User
Dołączył: Thu, 01 September 2011
Skąd: Pabianice





CYTAT(ZUCZEKTT @ Tue, 17 Apr 2012 - 14:44) *
Naprawdę z wielką przyjemnością oglądam jak robicie te projekty, jak dla mnie wzór do naśladowania, szkoda że tylko Italiańce robicie, w takie ręce to bym się nie bał auta oddać.
Pozdr.

Nie tylko Italiance bo i francuza zrobili smile.gif

p.s. Punto zapowiada sie grubo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 16 August 2025 - 04:15