Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Plan mocnego N/A Wartburg 1.3L, proszę o ocenę ;)
Porszak
post Mon, 20 Feb 2012 - 23:11
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





z tym planowaniem glowicy to tez kolorowo nie bedzie bo ten wynalazek ma wypukłe tloki, a i nie wiem czy zawory nie sa ustawione prosto (grzybki równolegle do plaszczyzny blomu/glowicy). dlugi wałek, ale o nieduzym wzniosie w gmp niestety. na 90 KM z 1.3 jak znalazl. z tym powiekszaniem kanalow to nie szalej, a i nie poleruj czasem na lustro.
jelsi masz 540 to dlaczego musisz miec gaz w tym Wartku, zeby bylo trudniej czy jak?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Feb 2012 - 23:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TJung
post Tue, 21 Feb 2012 - 07:45
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(Tata_Jerzyka @ Mon, 20 Feb 2012 - 15:11) *
Nie no nie będę powtarzał Twoich błędów. Poza tym nie mam francuskiego zakażenia w garażu które wymaga turbinek i "strumiennic" aby jako tako latać...

Ogólnie dziwne podejście do tematu mają co niektórzy. Gdybym chciał zmienić silnik to bym go zmienił. W Wartku jest miejsce nawet na V-kę...
Temat jak najbardziej poważny, chcę robić tylko 1.3 i tylko Wartburgowe 1.3 W dupie mam te wszystkie wtryski, kompy, srompy czujniki i przepływki. To jest tylko jeden wielki kłopot i problem. Faceci z jajami mają ITB bądź dwu/czterogardzielowe gaźniki ze strzałem NO2. Elektronika jest dla pedałów i tyle w temacie cool.gif
Czyli uważasz mnie za pedała, skoro jeździłem 500-konnym Coltem z T.U.R.B.O.

powiedz mi to w twarz !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 21 Feb 2012 - 07:48
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





I mnie , I mnie smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 21 Feb 2012 - 10:04
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





No i chyba 90% osób, niech autor zakupi melise i uważa co pisze, bo nie można innych traktować swoją miarką
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sozan_
post Tue, 21 Feb 2012 - 12:43
Post #25


User
Dołączył: Thu, 03 December 2009
Skąd: Szczecin





uderz w stół a nożyce...

Wartburg to nietuzinkowe auto wink.gif taka poprzednia kanciata epoka wink.gif moim skromnym zdaniem prawdziwy szał to posiadać takiego z silnikiem 2suw wink.gif

p.s. objechać kogoś Wardburgiem na światłach cool.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 21 Feb 2012 - 13:46
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Praca nad "mocnym" oryginalnym silnikiem to sztuka dla sztuki, oczywiście rozumiem, że można chcieć zrealizować taki projekt na zasadzie "bo tak", ale dupy urywać nie będzie... Najsensowniejsza droga to jednak swap VAG'a. Upgradowanie fabrycznego 1,3 będzie niezbyt efektywne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 21 Feb 2012 - 21:34
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(ju-by @ Tue, 21 Feb 2012 - 13:46) *
Upgradowanie fabrycznego 1,3 będzie niezbyt efektywne.

Ale za to jakie to męskie !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablo999
post Tue, 21 Feb 2012 - 21:42
Post #28


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 March 2006
Skąd: z lasu





zawsze można zrobić cos takiego zamiast poczciwego dwu suwa




--------------------
Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Glaniu
post Tue, 21 Feb 2012 - 21:52
Post #29


User
Dołączył: Tue, 21 August 2007
Skąd: Kraków





O K...WA !!! sorry, ale to V8 naprawde robi wrazenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boris86
post Tue, 21 Feb 2012 - 21:56
Post #30


Super User
Dołączył: Sat, 25 December 2004
Skąd: Łódź





Może się czepiam, ale chyba lepiej zagazować to daily drive E60 540(broń boże nie jestem przeciwnikiem LPG), a klasycznego fun cara w postaci warczyburga chyba lepiej zostawić na paliwie jakie mu dedykowała fabryka i epoka skoro ma być z orginalnym silnikiem i tuningiem z epoki.
Chociaż co ja sie będę odzywał, jak byś na ulicy wyjechał z tym pedałem to pewnie od większości już byś po pysku dostał zamiast życzliwych odpowiedzi.
Powodzenia w projekcie.


--------------------
RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Tue, 21 Feb 2012 - 22:46
Post #31


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





Może coś to pomoże smile.gif
http://www.wartburgkielce.piwko.pl/tun2t.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 22 Feb 2012 - 00:15
Post #32


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Czy wy macie problem z czytaniem ? Temat dotyczy Wartburga 1.3 czyli z fabrycznie montowanym silnikiem Vw, a nie Wartburga 353 gdzie występował zwaitakt.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
foxx
post Wed, 22 Feb 2012 - 16:40
Post #33


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Jak chcesz tylko mocy to jest wiele mało kłopotliwych dróg jak np 1,3 g40 lub 1,6 16v czy też 1,4 16v wszystkie mają ponad 100 koni i pasują na fabryczne łapy. Jak mimo wszystko chcesz dłubać to 1,3 to wkładaj 2x podwójne webery do tego wałek, porting, wydech ew trochę blok splanować (planowanie głowicy nic nie da bo jest prosta). Wyważenie i odchudzenie układu korbowego też nie zaszkodzi Przy stopniu sprężania 11 i tych modach będziesz miał 110km+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Wed, 29 Feb 2012 - 23:05
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





użytkowałem pare lat wartburga 1.0 dwusówa.
Zdjęliśmy z tego bude i została nam sama rama - konstrukcja z silnikiem, orurowlaliśmy to i wio do lasu biggrin.gif

45 koni, ale lekkie było na dwójce były problemy z trakcją ( opony D124 biggrin.gif )

Polecam zrobić buggy bo to coś ultra prostego w tym przypadku


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedras1991
post Fri, 28 Jun 2013 - 12:05
Post #35


Rookie
Dołączył: Sat, 05 December 2009





A co tam, odgrzeję. Przeczytałem posty i skłąda się akurat tak że na burkach to ja zęby zjadłem.

Zacznę od wyprostowania co po niektórym światopoglągu poprzez podanie paru faktów:
1. Wartburg ma silnik VW typ 111. Tz mały blok.
2. Głowica jest płaska jak w dieslu a zawory stoją w pionie. Planowanie głowicy jest prze zabawne w tej konfiguracji.
3. Tłoki są wklęsłe a nie wypukłe, komora spalania jest wewnątrz tłoka, który do tego jest bi metalowy tz. kurczy się pod wpływem temp przez co luz tłok-cylinder max dopuszczalny jest mniejszy niż minimalny w fiacie.
4. żaden silnik VW nie wejdzie P&P poniewarz to łapy o których ktoś pisał są inne. tz. brak wypustów i gwintów w bloku VW pod alternatorem na przykręcenie łapy.

A teraz co dalej, nie widzę sesnu zmiany silnika VW na silnik VW. Wartburg ma największe zawory stosowane w tych silnikach, ostrzejszy wałek (204st) niż większość VW 1.3 (193st) oraz wznios o 1 setkę większy. Jedyne wąskie gardło to gaźnik który jest totalnie z dupy, żyje własnym życiem a jego jedyną zaletą jest to że można go wymontować.

Tak wygląda silnik z wartburga:


Moja koncepcja na osiągnięcie około 70km wygląda tak:


Wałek z silnika 3F 217st
Sterownik i cały układ paliwowy na dużym kolektorze z 3F KEN Digifant I
Wydech seryjne portki schodzące się w rurę 51mm dalej ryr kwas 51mm + tłumik końcowy z golfa 2 GTI.
Wkładka filtra kingdragon
LPG 4gen na stagu 4, aktualnie listwa reg a tamten chwilowy apache w pi zdu poszedł.

Są jeszcze dalsze plany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 28 Jun 2013 - 12:26
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





ja te wypukłe tłoki widziałem w książce obsługi, dlatego tak napisałem


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 18:23