![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
z tym planowaniem glowicy to tez kolorowo nie bedzie bo ten wynalazek ma wypukłe tloki, a i nie wiem czy zawory nie sa ustawione prosto (grzybki równolegle do plaszczyzny blomu/glowicy). dlugi wałek, ale o nieduzym wzniosie w gmp niestety. na 90 KM z 1.3 jak znalazl. z tym powiekszaniem kanalow to nie szalej, a i nie poleruj czasem na lustro.
jelsi masz 540 to dlaczego musisz miec gaz w tym Wartku, zeby bylo trudniej czy jak? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Nie no nie będę powtarzał Twoich błędów. Poza tym nie mam francuskiego zakażenia w garażu które wymaga turbinek i "strumiennic" aby jako tako latać... Czyli uważasz mnie za pedała, skoro jeździłem 500-konnym Coltem z T.U.R.B.O.Ogólnie dziwne podejście do tematu mają co niektórzy. Gdybym chciał zmienić silnik to bym go zmienił. W Wartku jest miejsce nawet na V-kę... Temat jak najbardziej poważny, chcę robić tylko 1.3 i tylko Wartburgowe 1.3 W dupie mam te wszystkie wtryski, kompy, srompy czujniki i przepływki. To jest tylko jeden wielki kłopot i problem. Faceci z jajami mają ITB bądź dwu/czterogardzielowe gaźniki ze strzałem NO2. Elektronika jest dla pedałów i tyle w temacie ![]() powiedz mi to w twarz ! |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
I mnie , I mnie
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
No i chyba 90% osób, niech autor zakupi melise i uważa co pisze, bo nie można innych traktować swoją miarką
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Thu, 03 December 2009 Skąd: Szczecin ![]() |
uderz w stół a nożyce...
Wartburg to nietuzinkowe auto ![]() ![]() ![]() p.s. objechać kogoś Wardburgiem na światłach ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Praca nad "mocnym" oryginalnym silnikiem to sztuka dla sztuki, oczywiście rozumiem, że można chcieć zrealizować taki projekt na zasadzie "bo tak", ale dupy urywać nie będzie... Najsensowniejsza droga to jednak swap VAG'a. Upgradowanie fabrycznego 1,3 będzie niezbyt efektywne.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
zawsze można zrobić cos takiego zamiast poczciwego dwu suwa
![]() -------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 21 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
O K...WA !!! sorry, ale to V8 naprawde robi wrazenie
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Może się czepiam, ale chyba lepiej zagazować to daily drive E60 540(broń boże nie jestem przeciwnikiem LPG), a klasycznego fun cara w postaci warczyburga chyba lepiej zostawić na paliwie jakie mu dedykowała fabryka i epoka skoro ma być z orginalnym silnikiem i tuningiem z epoki.
Chociaż co ja sie będę odzywał, jak byś na ulicy wyjechał z tym pedałem to pewnie od większości już byś po pysku dostał zamiast życzliwych odpowiedzi. Powodzenia w projekcie. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Czy wy macie problem z czytaniem ? Temat dotyczy Wartburga 1.3 czyli z fabrycznie montowanym silnikiem Vw, a nie Wartburga 353 gdzie występował zwaitakt.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 December 2010 ![]() |
Jak chcesz tylko mocy to jest wiele mało kłopotliwych dróg jak np 1,3 g40 lub 1,6 16v czy też 1,4 16v wszystkie mają ponad 100 koni i pasują na fabryczne łapy. Jak mimo wszystko chcesz dłubać to 1,3 to wkładaj 2x podwójne webery do tego wałek, porting, wydech ew trochę blok splanować (planowanie głowicy nic nie da bo jest prosta). Wyważenie i odchudzenie układu korbowego też nie zaszkodzi Przy stopniu sprężania 11 i tych modach będziesz miał 110km+
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
użytkowałem pare lat wartburga 1.0 dwusówa.
Zdjęliśmy z tego bude i została nam sama rama - konstrukcja z silnikiem, orurowlaliśmy to i wio do lasu ![]() 45 koni, ale lekkie było na dwójce były problemy z trakcją ( opony D124 ![]() Polecam zrobić buggy bo to coś ultra prostego w tym przypadku -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 05 December 2009 ![]() |
A co tam, odgrzeję. Przeczytałem posty i skłąda się akurat tak że na burkach to ja zęby zjadłem.
Zacznę od wyprostowania co po niektórym światopoglągu poprzez podanie paru faktów: 1. Wartburg ma silnik VW typ 111. Tz mały blok. 2. Głowica jest płaska jak w dieslu a zawory stoją w pionie. Planowanie głowicy jest prze zabawne w tej konfiguracji. 3. Tłoki są wklęsłe a nie wypukłe, komora spalania jest wewnątrz tłoka, który do tego jest bi metalowy tz. kurczy się pod wpływem temp przez co luz tłok-cylinder max dopuszczalny jest mniejszy niż minimalny w fiacie. 4. żaden silnik VW nie wejdzie P&P poniewarz to łapy o których ktoś pisał są inne. tz. brak wypustów i gwintów w bloku VW pod alternatorem na przykręcenie łapy. A teraz co dalej, nie widzę sesnu zmiany silnika VW na silnik VW. Wartburg ma największe zawory stosowane w tych silnikach, ostrzejszy wałek (204st) niż większość VW 1.3 (193st) oraz wznios o 1 setkę większy. Jedyne wąskie gardło to gaźnik który jest totalnie z dupy, żyje własnym życiem a jego jedyną zaletą jest to że można go wymontować. Tak wygląda silnik z wartburga: ![]() Moja koncepcja na osiągnięcie około 70km wygląda tak: ![]() Wałek z silnika 3F 217st Sterownik i cały układ paliwowy na dużym kolektorze z 3F KEN Digifant I Wydech seryjne portki schodzące się w rurę 51mm dalej ryr kwas 51mm + tłumik końcowy z golfa 2 GTI. Wkładka filtra kingdragon LPG 4gen na stagu 4, aktualnie listwa reg a tamten chwilowy apache w pi zdu poszedł. Są jeszcze dalsze plany. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
ja te wypukłe tłoki widziałem w książce obsługi, dlatego tak napisałem
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 18:23 |