Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Plan mocnego N/A Wartburg 1.3L, proszę o ocenę ;)
Tata_Jerzyka
post Mon, 20 Feb 2012 - 12:32
Post #1


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Witam,
Przymierzam się do zbudowania "mocnego" silnika N/A z 1.3L Wartburga. Seryjna moc to 58KM. Cel: ok. 80KM Mam taki plan:
Obróbka głowicy: skrobanka kanałów i planowanie: ile powinienem zebrac materiału z kanałów aby nie zrobic dziury? Ile powinienem splanowac głowicę?
Odelżenie koła zamachowego: ile kg zdjąc?
Wałek nierządu: po przeanalizowaniu forum mój wybór padł na firmę Rewar. Wałek stroic na górne czy dolne obroty silnika?
Zasilanie: seryjny gaźnik Pierburg/Weber posiada przelot o śr. 34mm. Chciałbym go zastąpic motocyklowym ITB ale jak rozwiązac temat podłączenia LPG?
Wydech: seryjny kolektor zastępuję kolekorem rurowym z kwasówki. Dalej łączyc to się ma z fabryczną "dwururką" która przechodzi w pojedynczą rurę, czyli mamy klasyczny schemat 4-2-1. Fabryczny wydech składa się z katalizatora, tłumika przelotowego za katem oraz tylnym tłumikiem komorowym. Co zostawic a co wyciąc? Tylny tłumik chciałbym zastąpic jakimś Ulterem co by to jakoś i brzmiało wink.gif
Czy jeszcze jakieś pomysły/sugestie?
Peace...


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Feb 2012 - 12:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
torek
post Mon, 20 Feb 2012 - 13:26
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





widzę dobry humorek dzisiaj kolega ma tongue.gif
ja myślę że powinieneś zainwestować w turbinkę do dolotu a także strumiennice.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 20 Feb 2012 - 13:29
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Mocny warczyburg by był fajny, ale gdybym się miał za to zabierać, zacząłbym od wymiany silnika na coś zupełnie innego.
Nie znam się na VAG-u, więc konkretów nie podam, na pewno wejdzie coś mocniejszego z grupy VW w miejsce tego 1.3 i to bez większych przeróbek.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lakier
post Mon, 20 Feb 2012 - 14:02
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





1.3litera z polo gt, seryjna moc 75 koni. Brak kombinacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 20 Feb 2012 - 14:12
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(Tata_Jerzyka @ Mon, 20 Feb 2012 - 12:32) *
Zasilanie: seryjny gaźnik Pierburg/Weber posiada przelot o śr. 34mm. Chciałbym go zastąpic motocyklowym ITB ale jak rozwiązac temat podłączenia LPG?

Kiedyś słyszałem o 4 mikserach połączonych razem z jednym reduktorem. Myślę że powinno to zadziałać bez problemu tylko trzeba dobrać odpowiednią średnice mikserów wink.gif



torek, zamiast wyśmiewać czyjeś projekty, ogarnij w końcu swój dry.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 20 Feb 2012 - 14:33
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(MArcin91 @ Mon, 20 Feb 2012 - 14:12) *
Kiedyś słyszałem o 4 mikserach połączonych razem z jednym reduktorem. Myślę że powinno to zadziałać bez problemu tylko trzeba dobrać odpowiednią średnice mikserów wink.gif



torek, zamiast wyśmiewać czyjeś projekty, ogarnij w końcu swój dry.gif


Pod warunkiem że jest to prawdziwe zapytanie tongue.gif
Jeśli jest to z góry sorki za żarcik z mojej strony ( bynajmniej nie wyśmiewanie bo to trochę za daleko posunięte stwierdzenie dry.gif ), a mój projekt cały czas się ogarnia tongue.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 20 Feb 2012 - 15:11
Post #7


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





CYTAT(torek @ Mon, 20 Feb 2012 - 13:26) *
ja myślę że powinieneś zainwestować w turbinkę do dolotu a także strumiennice.

Nie no nie będę powtarzał Twoich błędów. Poza tym nie mam francuskiego zakażenia w garażu które wymaga turbinek i "strumiennic" aby jako tako latać...

Ogólnie dziwne podejście do tematu mają co niektórzy. Gdybym chciał zmienić silnik to bym go zmienił. W Wartku jest miejsce nawet na V-kę...
Temat jak najbardziej poważny, chcę robić tylko 1.3 i tylko Wartburgowe 1.3 W dupie mam te wszystkie wtryski, kompy, srompy czujniki i przepływki. To jest tylko jeden wielki kłopot i problem. Faceci z jajami mają ITB bądź dwu/czterogardzielowe gaźniki ze strzałem NO2. Elektronika jest dla pedałów i tyle w temacie cool.gif


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 20 Feb 2012 - 15:23
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





To może kompresor lub turbo w draw through żeby było na hardcora bez elektroniki ? cool.gif
ps. seryjnie jest gaźnik jedno gardzielowy ?

torek, wiesz gdyby na liście modyfikacji znajdowały by się takie gify jak strumienice czy jakieś turbinki lub magnetyzery to sam bym wziął to za żart, ale widzę że autor ma jakąś podstawowa wiedzę i cel który jest w zasięgu ręki wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 20 Feb 2012 - 15:29
Post #9


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Tak, jak najbardziej- gaźnik to jednogardzielowy Pierburg/Weber 34TLA. W sumie to taki gaźnik elektroniczny. Dzwoniłem dziś na Szarych Szeregów i mają dobrać jakieś ITB do tego ale niestety od LPG już umywają ręce.


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 20 Feb 2012 - 15:30
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(MArcin91 @ Mon, 20 Feb 2012 - 15:23) *
To może kompresor lub turbo w draw through żeby było na hardcora bez elektroniki ? cool.gif
ps. seryjnie jest gaźnik jedno gardzielowy ?

torek, wiesz gdyby na liście modyfikacji znajdowały by się takie gify jak strumienice czy jakieś turbinki lub magnetyzery to sam bym wziął to za żart, ale widzę że autor ma jakąś podstawowa wiedzę i cel który jest w zasięgu ręki wink.gif



no może fakt, mój błąd never mind wink.gif

To może pomyśl o przerobieniu wydechu na np 2-2,25' usuwając przy tym kata.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 20 Feb 2012 - 15:32
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
Elektronika jest dla pedałów i tyle w temacie


Tja... Ale wartburg 1.3 jest dla hetero? cool.gif

CYTAT
Faceci z jajami mają ITB bądź dwu/czterogardzielowe gaźniki ze strzałem NO2


Heh, zapomniałeś dopisać, że mają to w V8, a nie w R4 wielkością rodem z kosiarki laugh.gif

W zasadzie nie wiem po co ten z dupy temat. Gdybyś użył szukajki, miałbyś wszystko jak na tacy. Dowiedział byś się, że tłumiki typu ulter czy inne badziewie nie mają sensu w Twoim projekcie. No, ale skoro wiesz już wszystko najlepiej, o czym świadczą Twoje posty, to życzę powodzenia z budową wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 20 Feb 2012 - 16:48
Post #12


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





Dzięki za powodzenie. Przyda się. Dla Twojej wiadomości mój daily-car to 540i E60. Tak, auto dla metroseksualistów i pedałów bo naszpikowane elektroniką wszędzie gdzię się da. Dramat na 4 kołach...
A teraz kontynuujmy dalej temat. Co to jest "draw through"?


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 20 Feb 2012 - 17:24
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Draw through:

atmosfera - gaznik - Turbo - kolektor ssacy

Blow through:

atmosfera - turbo - gaznik - kolektor ssacy

google nie dziala?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 20 Feb 2012 - 17:52
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





po polsku: gaźnik podciśnieniowy i gaźnik nadciśnieniowy


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Mon, 20 Feb 2012 - 18:11
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Ale smuty chopacy... jak baby na pudelku...

Więc tak:
Co do planowania głowicy to musisz znaleźć wzór na wyliczanie stopnia sprężania i obliczyć sobie z niego na ile musisz splanować żeby uzyskać zadowalające sprężanie. Nie znam się na NA ale myśle że conajmniej 11+
Pamiętaj że przy mocnym splanowaniu głowicy tłoki mogą się spotkać z zaworami, trzeba też wziąć poprawkę na ustawianie rozrządu(zapłonu też jeśli jest z wałka) Można to powyliczać, ale trzeba umieć zrobić to samemu albo znaleźć kogoś życzliwego, kto zrobi to dla Ciebie co może być trudne, bo ostatnio na tym forum życzliwość przestała być w modzie...

Splanuj głowicę o zadowalającą wartość, a potem sprawdź metodą "na plasteline" czy tłoki mają wystarczającą odległość od zaworów (trzeba wziąć pod uwagę bezwładność części przy wysokich rpm). Jak będą za blisko to dasz grubszą uszczelkę.
Taki planowanie da już naprawdę dużo, ale trzeba umieć to wykorzystać ustawieniem zapłonu i mieszanki czy coś tam...

Co do wałków to zajmujące się tym firmy już wiedza jak je robić wink.gif Tylko musisz im powiedziec jaki to silnik i co chcesz osiągnąć. Ty potrzebujesz wałek zdecydowanie na wysokie obroty bo żeby wolnossące 1.3l jakoś jechało to trzeba to zakręcić... Z tego względu warto tez podziałać z ukł. korbowym jak masz kase na wyważanie dynamiczne i odelżanie przeciwwag. Seryjny zamach odelżyć chyba nie więcej niż 30%, ale to też zależy i najlepiej oddaj to do firmy zajmującej się takimi rzeczami, nie do przypadkowego tokarza, bo jak Ci spartolą robotę i zamach się rozleci przy 7tyś to wiesz co będzie...

Kanały powiększasz raczej na wyczucie(ważne żeby wszystkie jednakowo), starasz się powycinać wszystkie progi a potem jeszcze wypolerować. Komore spalania tez się poleruje i poprawia kształt ale to już grubsza robota, wiec samemu to tylko polerka...

Z lpg przy itb będzie kłopot. Żeby to dobrze działało to chyba tylko direct port, a w tym silnku to nie będzie proste...

Dlatego bez udziwnień, zrób jakąś "power rurę" z dobrze dobranym i wystrojonym sportowym gaźnikiem od podobnego silnika i wstaw w to raczej blosa nie mikser, tez będzie dobrze, a dużo prościej! Zainwestuj sobie w wydajny parownik...

I przedewszystkim idź do garażu to zrobic żebym nie produkował się na darmo, bo to wszyskto można już znaleźć na forum! laugh.gif Bo apaczów jest pełno a większość tylko na zadawaniu pytań kończy! wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 20 Feb 2012 - 18:37
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(Tata_Jerzyka @ Mon, 20 Feb 2012 - 16:48) *
Co to jest "draw through"?


W draw through mówiąc to jak najprościej gaźnik znajduje się przed turbosprężarką (lub kompresorem). Turbo zasysa i spręża gotowa mieszankę. Z plusów można wymienić praktycznie brak zmian w układzie paliwowym poza doborem odpowiednich dysz. Z wad to brak możliwości montaż intercoolera i bov'a
(zdjęcie poglądowe)




http://www.youtube.com/watch?v=TXozMlBso78

Jest jeszcze blow through gdzie turbo dmucha w gaźnik. Wymaga to uszczelnienia gaźnika, wymiany pływaka na taki który nie ulegnie sprasowaniu przez ciśnienie, zamontowaniu pompy paliwa z układu wtryskowego oraz montażu regulatora ciśnienia paliwa który będzie utrzymywać ciśnienie paliwa na poziomie około 0.3bar (typowe ciśnienie paliwa dla gaźników) wyższe od ciśnienie panującego w dolocie. Najlepiej do tego wybrać jak najprostszy gaźnik, bez żadnych sterowań podciśnieniem itp. np weber z poloneza z mechaniczna przepustnicą drugiej gardzieli wink.gif

Regulator ciśnienia paliwa
http://re5pect.pl/regulator-cisnienia-paliwa-r5gtt.html


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Mon, 20 Feb 2012 - 20:39
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Tata_Jerzyka @ Mon, 20 Feb 2012 - 12:32) *
Obróbka głowicy: skrobanka kanałów i planowanie: ile powinienem zebrac materiału z kanałów aby nie zrobic dziury? Ile powinienem splanowac głowicę?


najlepiej kupić uszkodzoną głowice i przeciąć, wtedy zobaczysz ile można powiększyć kanały, ale warto też dać większe zawory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tata_Jerzyka
post Mon, 20 Feb 2012 - 21:08
Post #18


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010
Skąd: Przasnysz





OK, temat mam już zgłębiony. Dzięki wielkie Panowie za PW. W marcu ruszam z tematem, będę sukcesywnie zamieszczał foty. Nie ma opier...ania się ;-)


--------------------
Gdyby 1L gnojówki kosztował 80gr, Polacy przerabiali by na to auta...
(f)FSO POLONEZ Atu |3.2GLI V6|
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 20 Feb 2012 - 21:30
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Szczerze powiem, że czekam na wyniki smile.gif
Nie rajdują się wartburgami w jakimś bratnim kraju byłych demoludów? Węgrzy lubili ścigać się trabantami, ładami, może i potwory z Eisenach tam jeżdżą?
EDIT: oczywiście że się rajdowali, w wschodni Niemcy http://www.wartburgcars.de/index.php?id=192


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Mon, 20 Feb 2012 - 21:48
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Zabawny temat. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:40