Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> [info i foto] RS4 B8
Majki182
post Mon, 27 Feb 2012 - 18:11
Post #41


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 February 2008
Skąd: Gród Rzecha





Exocet dobrze myśli. Może nie wyłuszczył tego wyjątkowo klarownie, ale wiadomo, że chodzi o całkiem inny powerband w przypadku NA i FI. I Valvelift tu nie pomoże.
Wskazówka: czas do setki Aventadora i GT-R'a MY 2012. A dzieli je jedyne 150 KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 27 Feb 2012 - 18:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kiwi
post Mon, 27 Feb 2012 - 19:50
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Bo za pokonanie oporów bezwładności ,czyli przyspieszenie odpowiada nadmiar siły napędowej ,czyli moment obrotowy silnika ,który z racji tego ze w nissanie GTR jest doładowany jest duuuuużo większy niż w wolnossacym audi wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Mon, 27 Feb 2012 - 21:25
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(Pablo vel 2hot @ Mon, 27 Feb 2012 - 11:04) *
No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy.

Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? laugh.gif


CYTAT(kiwi @ Mon, 27 Feb 2012 - 19:50) *
Bo za pokonanie oporów bezwładności ,czyli przyspieszenie odpowiada nadmiar siły napędowej ,czyli moment obrotowy silnika ,który z racji tego ze w nissanie GTR jest doładowany jest duuuuużo większy niż w wolnossacym audi wink.gif

Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem wink.gif

Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli tongue.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kolba_leon
post Mon, 27 Feb 2012 - 22:02
Post #44


Super User
Dołączył: Sun, 07 October 2007
Skąd: cała polska





już widzę, jak ktoś kupuje nowe rs4 i robi swap silnika:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 27 Feb 2012 - 22:08
Post #45


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Kolba_leon @ Mon, 27 Feb 2012 - 22:02) *
już widzę, jak ktoś kupuje nowe rs4 i robi swap silnika:D


Ja mam fajne pomysły laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 27 Feb 2012 - 23:01
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(matteusz @ Mon, 27 Feb 2012 - 21:25) *
Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? laugh.gif



Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem wink.gif

Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli tongue.gif


To są oczywiste oczywistości -wykres trakcyjny się kłania -widać wszystko jak na dłoni tongue.gif
(może padnie dalej ,może nie przykład,porównania silników motocykli lub F1do samochodów...więc nie porównujmy nissana i audi ,które różnia się momentem obr silnika ,przy podobnych par. wagi do F1 ,które kręci się do 18.000obr /min i generuje tylko 240Nm wink.gif )
wink.gif

Dla mnie w tej rs5 powinien siedzieć 4,0TFSI lub 2,5TFSI .

Zawsze też można kupić 333KM s5 i zrobić moc pod realne 450KM


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 27 Feb 2012 - 23:18
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Właśnie na tym polega problem RS4 b7 i b8. Te silniki są nierozwojowe. Kompressor kosztuje sporo a nawet go wystroić oprócz MRC jak narazie nikt dobrze nie potrafi. Silnik sie syfi, więc ogólnie lipa. Wszystkie mocne doładowane TFSI są lepsze i dziwi mnie ze wsadzili akurat ten silnik...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 28 Feb 2012 - 11:51
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





m!xer kolejnym przykładem jest Nissan GT-R:

no ale nie chodzi do końca o przykłady. 80/1269/EWG wraz z aktualizacją 1999/99/EC to dyrektywa, która reguluje pomiar mocy:
CYTAT
Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić przyznania homologacji typu EWG lub krajowej homologacji typu w odniesieniu do
pojazdu lub zakazać sprzedaży, rejestracji lub wprowadzania do eksploatacji pojazdu, ze względu na moc jego silnika, jeśli została ona okreś-
lona zgodnie z >M3 odpowiednimi załącznikami <.

W chwili obecnej pojazdy homologowane w Polsce muszą mieć podaną moc zgodnie z tą dyrektywą i ta wartość jest wpisana w świadectwo homologacji pojazdu, czyli dotyczy to każdego auta sprzedawanego w Polsce (nie wiem jak z importowanymi używanymi, które u nas nie były sprzedawane, ale to nie ważne w tym temacie). To tyle w sprawie normy. Nie wiem czy ktoś się odważył podawać w folderach reklamowych wartość inną niż tą z świadectwa homologacji i czy tak można robić (chodzi mi o aspekt prawny).
Jeśli chodzi o pomiar na hamowni podwoziowej to nie można tego odnosić z wielu powodów:
- czy jest jakiś standard odnośnie nawiewu i jego mocy (w przypadku hamowni silnikowych do pominięcia bo układ chłodzenia jest zamontowany osobno, pisał o tym kiedyś k11)
- wytyczne dotyczące temperatury i ciśnienia (temp: zapłon iskrowy 15 st C ≤ T ≤ 35 st C, wysokoprężne 10 st C ≤ T ≤ 40 st C, ciśnienie 80 kPa ≤ ps ≤ 110 kPa ), współczynniki korekcji w ograniczonym zakresie
- problem z pomiarem strat (w tym RS5 być może jest to szczególnie istotne, kto wie jak zachowuje się ten dyferencjał kiedy jest napędzany z drugiej strony?), tutaj wiarygodny jest ekspert z Ricardo albo SWRI, a nie pomiar na hamownii itd
Poza tym jako prawnik czy wyobrażasz sobie sytuację, że ktoś mierzy coś przyrządem A i mówi, że wg. przyrządu A ma to wartość X. Następnie ktoś inny zarzuca mu, że to coś zmierzone innym przyrządem B ma wartość Y ?
Oczywiście, ktoś się może przyczepić dlaczego nie przyjąć pomiaru np na Rototescie jako standardu do homologacji, no ale to już pytanie do ustawodawcy a nie do producenta.

Krisss nie do końca tak jak piszesz. Producent deklaruje nominalną moc, następuje badanie homologacyjne i podczas niego odchyłka nie może być większa niż +-2% przy 1% dokładności pomiaru momentu i 0.5% dokładności pomiaru obrotów. Cytat poniżej:
CYTAT
►M3 8.1. ◄ Potwierdza się moc nominalną wskazaną przez producenta dla
danego typu silnika, jeśli nie różni się ona więcej niż ± 2 % dla
maksymalnej mocy i więcej niż ± 4 % dla innych punktów
pomiaru na krzywej przy odchyleniu ± 1,5 %

Dopiero w przypadku weryfikacji konkretnego egzemplarza następuje badanie z tolerancją +-5%, wszystko opisane tutaj http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...1231%3aPL%3aPDF.

Kiwi, nie chce mi się szukać, ale wydawało mi się, że w tym temacie (moc vs moment) sam wypowiadałeś się inaczej. Przeoczyłeś chyba to, że liczy się moment na kołach i skrzynia pozwala na osiągnięcie większej wartości momentu na kołach np. na 2 przy 8000 obr/min niż na 3 przy 6000 obr/min mimo mniejszej wartości momentu na silniku w tym pierwszym przypadku. Doskonale obrazuje to poniższy obrazek:

zapożyczone z http://tiges.blox.pl/2009/02/Moc-moment-obrotowy-moc.html
a pamiętasz o tym, że moment na kołach na np biegu 2 przy 8000 obr/min jest większy niż na biegu 3 przy 6000 obr/min mimo, że na silniku wartości są różne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Tue, 28 Feb 2012 - 13:27
Post #49









Na stronie producenta z Ingolstadt pojawiło się info na temat nowego RS4 B8. Przypominam ze pierwsze RS4 (B5) miało aż dwie turbiny i mniejszy o 2 cylindry silnik. W obecnym modelu mamy wolnossące V8 ktore rozpedza auto od 0-100 km/h w 4,7 sek. Może to szczegół ale zmieniono też kształt tarcz hamulcowych. Na zyczenie mozna też ściągnąć ogranicznik predkości, wtedy RS4 pojedzie aż 280 km/h.

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/rs-4-avant.html


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Tue, 28 Feb 2012 - 13:33
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Tarcze fajne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kolba_leon
post Tue, 28 Feb 2012 - 13:39
Post #51


Super User
Dołączył: Sun, 07 October 2007
Skąd: cała polska





z tego wynika, że problem z "nie trzymaniem mocy" widzą wszyscy poza producentem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 28 Feb 2012 - 14:09
Post #52


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





po co sa takie dziwne tarcze ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 28 Feb 2012 - 15:56
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





pierwsze RS4 rozpędzało się do 100 bardzo podobnie i bez ogranicznika leciało 290...


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Tue, 28 Feb 2012 - 16:36
Post #54









Poprzez oficjalną stronę www wysłałem im tego linka z prośba o przekazanie do działu inzynierskiego. Moze juz czytali. tongue.gif Tarcze to raczej zabieg designerski.

http://www.rs6.com/showthread.php/23387-au...-woooooowwwwwww
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kolba_leon
post Tue, 28 Feb 2012 - 16:56
Post #55


Super User
Dołączył: Sun, 07 October 2007
Skąd: cała polska





Wątpię, żeby ci odpisali. Jestem tylko ciekaw co w ich głowach siedzi , czy zdają sobie w ogóle z tego sprawę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Tue, 28 Feb 2012 - 17:32
Post #56









W ich głowach siedzą różne pomysły. Na pewno obowiązują ich jakieś procedury dotyczące jakości swoich produktów. Jednak wpadki się zdarzają czyli wbrew hasłu reklamowemu "Przewaga dzięki technice". wink.gif Dział kontroli jakości pewnie ma takie raporty usterek technicznych posprzedażowych. IMHO Jak cos źle zostało zaprojektowane powinno wrócić do fabryki. Konkretnie do działu projektowego. Poprawione wraca na stanowisko montazowe. Powinni zapodac nowy silnik włascicielowi tego RS5, bo to że nie trzyma mocy nie wynika z samych warunków eksploatacji (jazda na krótkich odcinkach). W tym przypadku jest to usterka typowo techniczna.

http://www.audi.com/com/brand/en/models/ef...es/engines.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Tue, 28 Feb 2012 - 17:39
Post #57


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Było dużo głośniej przy RS4 b7 - zbiorowo pisali i nic to nie dało, co nie oznacza ze walczyć nie trzeba z takim shitem!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 28 Feb 2012 - 17:46
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jacek możesz szukać nie pisałem inaczej .
Napisze jeszcze raz do pokonania oporów ruchu: -opory toczenia
-opory bezwładności ( gdy przyspieszasz -nieszczęsne porównanie z GT-rem)
-opory powietrza
-opory wzniesienia ( gdy jedziesz pod górę )
...musisz mieć nadmiar siły napędowej

Wzór na siłe napędową
F=(nm * ic *Ms) /rd
gdzie nm-sprawność mechaniczna układu napędowego
ic-przełożenie całkowite ukł. napedowego ,a więc iloczyn przełożenia danego biegu i przekładni głównej
Ms- moment obrotowy silnika ( zdjęty z wykresu moment-obroty silnika)
rd-promień dynamiczny koła
F-siła napędowa w funkcji prędkości pojazdu

Jak sam widzisz im więcej na górze( w liczniku) tym większa siła napędowa ..im jej nadmiar większy tym łatwiej pokonać opory bezwładności -przyspieszenie lepsze .Im promień dynamiczny koła mniejszy(mianownik) tym większa siła napędowa
Jestem fanem audi ,ale jeżeli porównamy mase rs5 i gtr,zakres obrotów silnika -to widać gołym okiem że przewaga tkwi właśnie w ilości momentu obrotowego silnika ,nie sądzisz przecież że audi ma jakieś super długie biegi (czyt o niższej wartości przełożenia biegów i głowne ) ,które zabijają osiągi .

Samo auto mi się podoba .idea v8 N/A pod maską równiez ,ale to nie jest tematem naszych dywagacji .tylko nie trzymanie mocy tych silników wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł75
post Wed, 29 Feb 2012 - 11:25
Post #59


User
Dołączył: Tue, 24 May 2011





CYTAT(kiwi @ Mon, 27 Feb 2012 - 23:01) *
To są oczywiste oczywistości -wykres trakcyjny się kłania -widać wszystko jak na dłoni tongue.gif
(może padnie dalej ,może nie przykład,porównania silników motocykli lub F1do samochodów...więc nie porównujmy nissana i audi ,które różnia się momentem obr silnika ,przy podobnych par. wagi do F1 ,które kręci się do 18.000obr /min i generuje tylko 240Nm wink.gif )
wink.gif

Dla mnie w tej rs5 powinien siedzieć 4,0TFSI lub 2,5TFSI .

Zawsze też można kupić 333KM s5 i zrobić moc pod realne 450KM

Maja tyle motorow 2.5T,3.0T,4.0T a pakuja ten syf,dziwna polityka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Wed, 29 Feb 2012 - 12:06
Post #60









CYTAT(matteusz @ Mon, 27 Feb 2012 - 21:25) *
Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? laugh.gif

Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem wink.gif

Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli tongue.gif


Nie wnikam czy są podkute czy wykute lub zrobione przez 1 mechanika z podpisem tylko, że silnik N/A na pewno w porównywalnej
mocy z silnikiem TURBO ma inne wartości przyspieszeń ... na korzyść opcji nr 2.

Co do gdybania co ma ktoś zrobić nie wróże z fusów niech decydują w przyszłości właściciele ...

Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 15:50