![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 February 2008 Skąd: Gród Rzecha ![]() |
Exocet dobrze myśli. Może nie wyłuszczył tego wyjątkowo klarownie, ale wiadomo, że chodzi o całkiem inny powerband w przypadku NA i FI. I Valvelift tu nie pomoże.
Wskazówka: czas do setki Aventadora i GT-R'a MY 2012. A dzieli je jedyne 150 KM. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Bo za pokonanie oporów bezwładności ,czyli przyspieszenie odpowiada nadmiar siły napędowej ,czyli moment obrotowy silnika ,który z racji tego ze w nissanie GTR jest doładowany jest duuuuużo większy niż w wolnossacym audi
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy. Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? ![]() Bo za pokonanie oporów bezwładności ,czyli przyspieszenie odpowiada nadmiar siły napędowej ,czyli moment obrotowy silnika ,który z racji tego ze w nissanie GTR jest doładowany jest duuuuużo większy niż w wolnossacym audi ![]() Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem ![]() Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli ![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 October 2007 Skąd: cała polska ![]() |
już widzę, jak ktoś kupuje nowe rs4 i robi swap silnika:D
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? ![]() Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem ![]() Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli ![]() To są oczywiste oczywistości -wykres trakcyjny się kłania -widać wszystko jak na dłoni ![]() (może padnie dalej ,może nie przykład,porównania silników motocykli lub F1do samochodów...więc nie porównujmy nissana i audi ,które różnia się momentem obr silnika ,przy podobnych par. wagi do F1 ,które kręci się do 18.000obr /min i generuje tylko 240Nm ![]() ![]() Dla mnie w tej rs5 powinien siedzieć 4,0TFSI lub 2,5TFSI . Zawsze też można kupić 333KM s5 i zrobić moc pod realne 450KM -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Właśnie na tym polega problem RS4 b7 i b8. Te silniki są nierozwojowe. Kompressor kosztuje sporo a nawet go wystroić oprócz MRC jak narazie nikt dobrze nie potrafi. Silnik sie syfi, więc ogólnie lipa. Wszystkie mocne doładowane TFSI są lepsze i dziwi mnie ze wsadzili akurat ten silnik...
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
m!xer kolejnym przykładem jest Nissan GT-R:
![]() no ale nie chodzi do końca o przykłady. 80/1269/EWG wraz z aktualizacją 1999/99/EC to dyrektywa, która reguluje pomiar mocy: CYTAT Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić przyznania homologacji typu EWG lub krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdu lub zakazać sprzedaży, rejestracji lub wprowadzania do eksploatacji pojazdu, ze względu na moc jego silnika, jeśli została ona okreś- lona zgodnie z >M3 odpowiednimi załącznikami <. W chwili obecnej pojazdy homologowane w Polsce muszą mieć podaną moc zgodnie z tą dyrektywą i ta wartość jest wpisana w świadectwo homologacji pojazdu, czyli dotyczy to każdego auta sprzedawanego w Polsce (nie wiem jak z importowanymi używanymi, które u nas nie były sprzedawane, ale to nie ważne w tym temacie). To tyle w sprawie normy. Nie wiem czy ktoś się odważył podawać w folderach reklamowych wartość inną niż tą z świadectwa homologacji i czy tak można robić (chodzi mi o aspekt prawny). Jeśli chodzi o pomiar na hamowni podwoziowej to nie można tego odnosić z wielu powodów: - czy jest jakiś standard odnośnie nawiewu i jego mocy (w przypadku hamowni silnikowych do pominięcia bo układ chłodzenia jest zamontowany osobno, pisał o tym kiedyś k11) - wytyczne dotyczące temperatury i ciśnienia (temp: zapłon iskrowy 15 st C ≤ T ≤ 35 st C, wysokoprężne 10 st C ≤ T ≤ 40 st C, ciśnienie 80 kPa ≤ ps ≤ 110 kPa ), współczynniki korekcji w ograniczonym zakresie - problem z pomiarem strat (w tym RS5 być może jest to szczególnie istotne, kto wie jak zachowuje się ten dyferencjał kiedy jest napędzany z drugiej strony?), tutaj wiarygodny jest ekspert z Ricardo albo SWRI, a nie pomiar na hamownii itd Poza tym jako prawnik czy wyobrażasz sobie sytuację, że ktoś mierzy coś przyrządem A i mówi, że wg. przyrządu A ma to wartość X. Następnie ktoś inny zarzuca mu, że to coś zmierzone innym przyrządem B ma wartość Y ? Oczywiście, ktoś się może przyczepić dlaczego nie przyjąć pomiaru np na Rototescie jako standardu do homologacji, no ale to już pytanie do ustawodawcy a nie do producenta. Krisss nie do końca tak jak piszesz. Producent deklaruje nominalną moc, następuje badanie homologacyjne i podczas niego odchyłka nie może być większa niż +-2% przy 1% dokładności pomiaru momentu i 0.5% dokładności pomiaru obrotów. Cytat poniżej: CYTAT ►M3 8.1. ◄ Potwierdza się moc nominalną wskazaną przez producenta dla danego typu silnika, jeśli nie różni się ona więcej niż ± 2 % dla maksymalnej mocy i więcej niż ± 4 % dla innych punktów pomiaru na krzywej przy odchyleniu ± 1,5 % Dopiero w przypadku weryfikacji konkretnego egzemplarza następuje badanie z tolerancją +-5%, wszystko opisane tutaj http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUri...1231%3aPL%3aPDF. Kiwi, nie chce mi się szukać, ale wydawało mi się, że w tym temacie (moc vs moment) sam wypowiadałeś się inaczej. Przeoczyłeś chyba to, że liczy się moment na kołach i skrzynia pozwala na osiągnięcie większej wartości momentu na kołach np. na 2 przy 8000 obr/min niż na 3 przy 6000 obr/min mimo mniejszej wartości momentu na silniku w tym pierwszym przypadku. Doskonale obrazuje to poniższy obrazek: ![]() zapożyczone z http://tiges.blox.pl/2009/02/Moc-moment-obrotowy-moc.html a pamiętasz o tym, że moment na kołach na np biegu 2 przy 8000 obr/min jest większy niż na biegu 3 przy 6000 obr/min mimo, że na silniku wartości są różne? |
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#49
|
![]() |
Na stronie producenta z Ingolstadt pojawiło się info na temat nowego RS4 B8. Przypominam ze pierwsze RS4 (B5) miało aż dwie turbiny i mniejszy o 2 cylindry silnik. W obecnym modelu mamy wolnossące V8 ktore rozpedza auto od 0-100 km/h w 4,7 sek. Może to szczegół ale zmieniono też kształt tarcz hamulcowych. Na zyczenie mozna też ściągnąć ogranicznik predkości, wtedy RS4 pojedzie aż 280 km/h.
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/rs-4-avant.html ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tarcze fajne.
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 October 2007 Skąd: cała polska ![]() |
z tego wynika, że problem z "nie trzymaniem mocy" widzą wszyscy poza producentem...
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
po co sa takie dziwne tarcze ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
pierwsze RS4 rozpędzało się do 100 bardzo podobnie i bez ogranicznika leciało 290...
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#54
|
![]() |
Poprzez oficjalną stronę www wysłałem im tego linka z prośba o przekazanie do działu inzynierskiego. Moze juz czytali.
![]() http://www.rs6.com/showthread.php/23387-au...-woooooowwwwwww |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 October 2007 Skąd: cała polska ![]() |
Wątpię, żeby ci odpisali. Jestem tylko ciekaw co w ich głowach siedzi , czy zdają sobie w ogóle z tego sprawę
|
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#56
|
![]() |
W ich głowach siedzą różne pomysły. Na pewno obowiązują ich jakieś procedury dotyczące jakości swoich produktów. Jednak wpadki się zdarzają czyli wbrew hasłu reklamowemu "Przewaga dzięki technice".
![]() http://www.audi.com/com/brand/en/models/ef...es/engines.html |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Było dużo głośniej przy RS4 b7 - zbiorowo pisali i nic to nie dało, co nie oznacza ze walczyć nie trzeba z takim shitem!
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jacek możesz szukać nie pisałem inaczej .
Napisze jeszcze raz do pokonania oporów ruchu: -opory toczenia -opory bezwładności ( gdy przyspieszasz -nieszczęsne porównanie z GT-rem) -opory powietrza -opory wzniesienia ( gdy jedziesz pod górę ) ...musisz mieć nadmiar siły napędowej Wzór na siłe napędową F=(nm * ic *Ms) /rd gdzie nm-sprawność mechaniczna układu napędowego ic-przełożenie całkowite ukł. napedowego ,a więc iloczyn przełożenia danego biegu i przekładni głównej Ms- moment obrotowy silnika ( zdjęty z wykresu moment-obroty silnika) rd-promień dynamiczny koła F-siła napędowa w funkcji prędkości pojazdu Jak sam widzisz im więcej na górze( w liczniku) tym większa siła napędowa ..im jej nadmiar większy tym łatwiej pokonać opory bezwładności -przyspieszenie lepsze .Im promień dynamiczny koła mniejszy(mianownik) tym większa siła napędowa Jestem fanem audi ,ale jeżeli porównamy mase rs5 i gtr,zakres obrotów silnika -to widać gołym okiem że przewaga tkwi właśnie w ilości momentu obrotowego silnika ,nie sądzisz przecież że audi ma jakieś super długie biegi (czyt o niższej wartości przełożenia biegów i głowne ) ,które zabijają osiągi . Samo auto mi się podoba .idea v8 N/A pod maską równiez ,ale to nie jest tematem naszych dywagacji .tylko nie trzymanie mocy tych silników ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
To są oczywiste oczywistości -wykres trakcyjny się kłania -widać wszystko jak na dłoni ![]() (może padnie dalej ,może nie przykład,porównania silników motocykli lub F1do samochodów...więc nie porównujmy nissana i audi ,które różnia się momentem obr silnika ,przy podobnych par. wagi do F1 ,które kręci się do 18.000obr /min i generuje tylko 240Nm ![]() ![]() Dla mnie w tej rs5 powinien siedzieć 4,0TFSI lub 2,5TFSI . Zawsze też można kupić 333KM s5 i zrobić moc pod realne 450KM Maja tyle motorow 2.5T,3.0T,4.0T a pakuja ten syf,dziwna polityka. |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#60
|
![]() |
Chcesz powiedzieć, że konie Audi są nie podkute? ![]() Może chociaż w tym temacie nie wszczynajmy dyskusji czy przyspiesza się mocą czy momentem ![]() Jeśli chodzi o Audi to ja widzę dwie możliwości: kupujemy RS4 i swapujemy 3.0TFSI albo kupujemy S4 i robimy RS4 look, jak kto woli ![]() Nie wnikam czy są podkute czy wykute lub zrobione przez 1 mechanika z podpisem tylko, że silnik N/A na pewno w porównywalnej mocy z silnikiem TURBO ma inne wartości przyspieszeń ... na korzyść opcji nr 2. Co do gdybania co ma ktoś zrobić nie wróże z fusów niech decydują w przyszłości właściciele ... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 15:50 |