Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> [info i foto] RS4 B8
Wojtek
post Sun, 19 Feb 2012 - 21:18
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Kolba_leon @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:15) *
to jest aż nie możliwe...

Takie spadki to zadna nowosc w tych silnikach smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Feb 2012 - 21:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Nikolas
post Sun, 19 Feb 2012 - 22:09
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Żadna nowość to była w 2006 roku, ale jaki palantunio pozwolił na to żeby wprowadzic ten motor do nowych modeli RS i nie wyeliminować problemu z syfem który daje taki mega spadek mocy. Jedyna różnica to dwie przepustnicy i w związku z tym inne doloty, a teraz po 6 latach tłumaczą gosciowi ze koła 20ki mu moc zabierają...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 20 Feb 2012 - 12:33
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(JJacek @ Sun, 19 Feb 2012 - 19:09) *
No i odpowiedź jest w tekście

warto doczytać.


To nie jest rzeczywista przyczyna takiego wyniku. To jedynie wybieg Audi bo skoro nie ma sie racjonalnych argumentów to używa sie jakichkolwiek. Podobnie chybiony jest argument z wielkością obręczy kół skoro z takimi felgami wyjechało z fabryki chyba, że e katalogu przy danych technicznych w polu moc silnika była umieszczona adnotacja "podsna moc dotyczy felg w rozmiarze np. 18 cali i oponach nie szerszych niż 245" :-D:-D:-D


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_KORU_*
post Mon, 20 Feb 2012 - 12:38
Post #24









RS5 z fabryki wyjezdza na 19 calowych felgach a opcją są 20-ki. Przy takim spadku mocy tłumaczenie z wielkością alufelg jest trochę nie na miejscu. W sumie temat powinien dotyczyc RS4 B8, ale zostańmy jeszcze na temat silników TFSI w Audi. wink.gif

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,10787722,Naj...lniki_roku.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Tue, 21 Feb 2012 - 18:04
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





To poprostu jest smutne ze nadal to gowno pakuja pod maski.
A najsmutniejsze jest to ze po tylu latach i roznych reklamacjach leja na klienta..


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Tue, 21 Feb 2012 - 21:09
Post #26


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





JESSSUUU.... w przypadku audi chce downsizingu... po co im ten wolnossak? żle było z z biutrbo?.... jak napisano powyzej chciaz 3.0 tfsi.... ja bym sie zaryczał gdyby mnie taki (3.0 dmuchany) po programie zjadł... a ile tańszy.... no chyba, że o look tylko chodzi teraz w rs....


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Fri, 24 Feb 2012 - 16:05
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





nevada to, że kilku innych pokazuje dobrze to jeszcze nic nie znaczy. Hamownia na którą można pojechać nazywa się hamownią silnikową, a nie podwoziową.
Nikolas po czym wnioskujesz, że te auta (RS5) przy przebiegu 6 tys km mają problem z 'zasyfionym dolotem'? To trochę daleko idące wnioski jak na tak małą ilość informacji.
m!xer o jakim wybiegu mówisz, w broszurze RS5 jak i każdego auta masz to podane (sposób pomiaru mocy silnika):

Poza tym temu człowiekowi z Audi chodziło o osiągi, a nie o moc, można się tego domyślić (zwłaszcza, że nikt nie zacytował go dokładnie słowo w słowo).
ps. cowboy widzisz gdzieś tam jakąś 'normalizację'?
ps2. nawiew w tej hamownii (tej z linku) to 20 000m3/h skierowane na całe auto. Warto policzyć sobie podstawowe wartości:
Wymiary RS5 - wysokość 1,37 m, szerokość 1,86 m, powierzchnia 2,54m2
Przy prędkości 100km/h pokonujemy 27,8 m/s
Ilość powietrza -> 70,6 m3/s
Ilość powietrza generowanego przez nadmuch -> 5,6 m3/s
Można to oczywiście zoptymalizować, ale nie wiem czy wystarczy nadmuch na 1/14 auta dla prędkości 100km/h ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 24 Feb 2012 - 16:37
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





JJacek wnioskuje z siedmiu wykresów które widziałem i z opinii użytkowników które na forach anglojęzycznych i rosyjskojęzycznych zgłaszają ten sam problem niedoboru mocy deklarowanej. Ale poczekam aż do Sportmile zjawi się pierwszy RS5 lub RS4 b8 i się przekonam na własne oczy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Fri, 24 Feb 2012 - 19:55
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





JJacek, rozumiem argument dotyczący norm pomiaru mocy. Nie znalazłem podobnej informacji odnośnie Porsche ale norma którą przytoczyłeś jest zapewne uniwersalna i dot. również Prosiaków. Dlaczego zatem Porsche wjeżdża na hamownie osiągając katalogowy wynik a na tej samej hamowni chwilę później w Audi brakuje 15% mocy w stosunku do katalogu ?

W kwestii wpływu wielkości kół na podane przez producenta osiągi nie przekonuje mnie argument inżyniera Audi. Skoro na większych felgach które da się zamówić w opcji w salonie podczas konfigurowania auta osiągi są odczuwalnie gorsze to czy nie powinno się klienta o tym informować ? I nie mówię o informacji półgębkiem od handlowca w stylu "Panie, nie bierz Pan dwudziestek bo auto nie będzie jechać" tylko oficjalne info w katalogu przy pozycji koła 20 calowe.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Sat, 25 Feb 2012 - 11:15
Post #30


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(JJacek @ Fri, 24 Feb 2012 - 16:05) *
Poza tym temu człowiekowi z Audi chodziło o osiągi, a nie o moc, można się tego domyślić (zwłaszcza, że nikt nie zacytował go dokładnie słowo w słowo).


Skoro mowa o osiągach - czy auto mające 450 KM, dwusprzęgłową skrzynię z LC, stały napęd na cztery koła z aktywnym dyfrem i kupę innych "torque vectoringów" nie powinno robić setki zdecydowanie szybciej niż 4,6 czy 4,7s ?
Przecież masę własną ma bardzo podobną do np. GTR-a, który przy 485 koniach robił 0-100 km/h w 3,5 sekundy (o ile mnie pamięć nie myli).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 27 Feb 2012 - 11:04
Post #31









CYTAT(Krisss @ Sat, 25 Feb 2012 - 11:15) *
Skoro mowa o osiągach - czy auto mające 450 KM, dwusprzęgłową skrzynię z LC, stały napęd na cztery koła z aktywnym dyfrem i kupę innych "torque vectoringów" nie powinno robić setki zdecydowanie szybciej niż 4,6 czy 4,7s ?
Przecież masę własną ma bardzo podobną do np. GTR-a, który przy 485 koniach robił 0-100 km/h w 3,5 sekundy (o ile mnie pamięć nie myli).


No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy. Osiągniecie na RL 4.8 do 100km/h w RS4 B7 graniczy z cudem a co mówiąc o nowym
naszpikowanym elektroniką dupowozie. Jednak tego auta nikt nie kupuje aby ścigać się z GTR czy 997 TT biggrin.gif nie ta liga nie to auto.

RS6 V10 TT możesz zawsze wystawić ale po modach laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Mon, 27 Feb 2012 - 12:20
Post #32


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Koń koniowi równy, po prostu turbo benzyna ma większą moc średnią.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 27 Feb 2012 - 12:50
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Tylko co to ma do rzeczy w dragu, zwlaszcza z LC - uzywasz w zasadzie tylko okolic obrotow mocy maksymalnej.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Mon, 27 Feb 2012 - 14:30
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(exocet @ Mon, 27 Feb 2012 - 11:20) *
Koń koniowi równy, po prostu turbo benzyna ma większą moc średnią.

A co to?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Mon, 27 Feb 2012 - 14:57
Post #35


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Średnia moc jaką masz w zakresie obrotów.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 27 Feb 2012 - 15:01
Post #36


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





w jakim zakresie obrotów ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Mon, 27 Feb 2012 - 15:33
Post #37


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Chodziło mi o to, że w takim GTR moc zbliżona do maksymalnej występuje od ok.5500 do 6700 rpm, czyli w zakresie jakiego używamy podczas wyścigu, natomiast w RS5 w zakresie od 6000 do 8000rpm moc rośnie od 340 do 380, więc nawet jakby te auta miały taką samą moc w peaku, to w zakresie obrotów jakich użylibyśmy żeby porównać ich przyspieszenia, audi miałoby średnio mniej tej mocy.

Wartości wziąłem z wykresów z linku na poprzedniej stronie.

Jeśli moje rozumowanie jest błędne, to przepraszam za sianie zamętu i proszę o sprostowanie smile.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 27 Feb 2012 - 15:53
Post #38


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dobrze kombinujesz tylko weź pod uwagę zakres od zmiany do zmiany biegu

W GTR wziałes 1200 zakres rpm, a w RS5 2000 rpm wink.gif poza tym RS5 kręci sie do 8500 wiec zakres do sciagania to powiedzmy 7400-8500

ale ogólnie w wolnossaku moment jest płasko wiec moc rosnie z obrotami, w doładowanych moment w srednim zakresie jest większy wiec wykres mocy jest bardziej płaski w okolicach mocy maks


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Mon, 27 Feb 2012 - 16:16
Post #39


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Popatrzyłem na jakieś filmik na YT z przyspieszeniami i takie mniej więcej wartości obrotów były.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Mon, 27 Feb 2012 - 16:55
Post #40


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Pablo vel 2hot @ Mon, 27 Feb 2012 - 11:04) *
No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy.

Znaczy konie od Audi jakieś niedożywione? wink.gif biggrin.gif

A może z góry zakładają, że 450 KM to tylko pobożne życzenie trudne do zweryfikowania przez klienta. Jak pisał JJacek - hamownia silnikowa i to pewnie z jakimiś "kosmicznymi" certyfikatami plus sumowanie błędu hamowni i dopuszczalnej przez normę 5% różnicy(oczywiście wszystkie wartości w dół) i niewykluczone, że jakimś cudem uda się udowodnić rację po stronie producenta. Jeśli nie to zrzucą winę na złe paliwo, złe dotarcie etc. No i podejrzliwy klient zostanie z niczym poza sporymi rachunkami do zapłacenia.
Łatwiej zamknąć buzię wsiadając do auta, zrobić próbę przyspieszenia i pokazać że jest gites. Nawet jeśli wyjdzie 0,2 gorzej niż w katalogu to zwalić na za duże koła. A to, że prawdopodobnie brakuje kilkudziesięciu KM do deklarowanej mocy - patrz wyżej.


CYTAT(Pablo vel 2hot @ Mon, 27 Feb 2012 - 11:04) *
Osiągniecie na RL 4.8 do 100km/h w RS4 B7 graniczy z cudem a co mówiąc o nowym
naszpikowanym elektroniką dupowozie. Jednak tego auta nikt nie kupuje aby ścigać się z GTR czy 997 TT biggrin.gif nie ta liga nie to auto.

RS6 V10 TT możesz zawsze wystawić ale po modach laugh.gif

Pablo, nie chodzi o ściganie się z GTR-em czy 911 tylko o punkt odniesienia. Niby moc podobna, masa też, zabawki pod maską i podłogą również hi-tech a jak sam wspomniałeś osiągi (nawet na prostej) z innych planet. Jakaś tam fizyka jest chyba jednakowa dla wszystkich. Pomimo tych rarytasów RS4 nadal pozostaje w lidze M3 (420 KM też wolnossących, RWD i manual), które potwierdza, że średnia moc we wspomnianym zakresie obrotów nie jest raczej powodem takiej przepaści w osiągach.

BTW - jaką to, wpływającą negatywnie na osiągi, elektroniką naszpikowane jest RS4?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:18