![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
to jest aż nie możliwe... Takie spadki to zadna nowosc w tych silnikach ![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Żadna nowość to była w 2006 roku, ale jaki palantunio pozwolił na to żeby wprowadzic ten motor do nowych modeli RS i nie wyeliminować problemu z syfem który daje taki mega spadek mocy. Jedyna różnica to dwie przepustnicy i w związku z tym inne doloty, a teraz po 6 latach tłumaczą gosciowi ze koła 20ki mu moc zabierają...
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
No i odpowiedź jest w tekście warto doczytać. To nie jest rzeczywista przyczyna takiego wyniku. To jedynie wybieg Audi bo skoro nie ma sie racjonalnych argumentów to używa sie jakichkolwiek. Podobnie chybiony jest argument z wielkością obręczy kół skoro z takimi felgami wyjechało z fabryki chyba, że e katalogu przy danych technicznych w polu moc silnika była umieszczona adnotacja "podsna moc dotyczy felg w rozmiarze np. 18 cali i oponach nie szerszych niż 245" :-D:-D:-D -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
RS5 z fabryki wyjezdza na 19 calowych felgach a opcją są 20-ki. Przy takim spadku mocy tłumaczenie z wielkością alufelg jest trochę nie na miejscu. W sumie temat powinien dotyczyc RS4 B8, ale zostańmy jeszcze na temat silników TFSI w Audi.
![]() http://moto.pl/MotoPL/1,88571,10787722,Naj...lniki_roku.html |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
To poprostu jest smutne ze nadal to gowno pakuja pod maski.
A najsmutniejsze jest to ze po tylu latach i roznych reklamacjach leja na klienta.. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
JESSSUUU.... w przypadku audi chce downsizingu... po co im ten wolnossak? żle było z z biutrbo?.... jak napisano powyzej chciaz 3.0 tfsi.... ja bym sie zaryczał gdyby mnie taki (3.0 dmuchany) po programie zjadł... a ile tańszy.... no chyba, że o look tylko chodzi teraz w rs....
-------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
nevada to, że kilku innych pokazuje dobrze to jeszcze nic nie znaczy. Hamownia na którą można pojechać nazywa się hamownią silnikową, a nie podwoziową.
Nikolas po czym wnioskujesz, że te auta (RS5) przy przebiegu 6 tys km mają problem z 'zasyfionym dolotem'? To trochę daleko idące wnioski jak na tak małą ilość informacji. m!xer o jakim wybiegu mówisz, w broszurze RS5 jak i każdego auta masz to podane (sposób pomiaru mocy silnika): ![]() Poza tym temu człowiekowi z Audi chodziło o osiągi, a nie o moc, można się tego domyślić (zwłaszcza, że nikt nie zacytował go dokładnie słowo w słowo). ps. cowboy widzisz gdzieś tam jakąś 'normalizację'? ps2. nawiew w tej hamownii (tej z linku) to 20 000m3/h skierowane na całe auto. Warto policzyć sobie podstawowe wartości: Wymiary RS5 - wysokość 1,37 m, szerokość 1,86 m, powierzchnia 2,54m2 Przy prędkości 100km/h pokonujemy 27,8 m/s Ilość powietrza -> 70,6 m3/s Ilość powietrza generowanego przez nadmuch -> 5,6 m3/s Można to oczywiście zoptymalizować, ale nie wiem czy wystarczy nadmuch na 1/14 auta dla prędkości 100km/h ? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
JJacek wnioskuje z siedmiu wykresów które widziałem i z opinii użytkowników które na forach anglojęzycznych i rosyjskojęzycznych zgłaszają ten sam problem niedoboru mocy deklarowanej. Ale poczekam aż do Sportmile zjawi się pierwszy RS5 lub RS4 b8 i się przekonam na własne oczy
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
JJacek, rozumiem argument dotyczący norm pomiaru mocy. Nie znalazłem podobnej informacji odnośnie Porsche ale norma którą przytoczyłeś jest zapewne uniwersalna i dot. również Prosiaków. Dlaczego zatem Porsche wjeżdża na hamownie osiągając katalogowy wynik a na tej samej hamowni chwilę później w Audi brakuje 15% mocy w stosunku do katalogu ?
W kwestii wpływu wielkości kół na podane przez producenta osiągi nie przekonuje mnie argument inżyniera Audi. Skoro na większych felgach które da się zamówić w opcji w salonie podczas konfigurowania auta osiągi są odczuwalnie gorsze to czy nie powinno się klienta o tym informować ? I nie mówię o informacji półgębkiem od handlowca w stylu "Panie, nie bierz Pan dwudziestek bo auto nie będzie jechać" tylko oficjalne info w katalogu przy pozycji koła 20 calowe. -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Poza tym temu człowiekowi z Audi chodziło o osiągi, a nie o moc, można się tego domyślić (zwłaszcza, że nikt nie zacytował go dokładnie słowo w słowo). Skoro mowa o osiągach - czy auto mające 450 KM, dwusprzęgłową skrzynię z LC, stały napęd na cztery koła z aktywnym dyfrem i kupę innych "torque vectoringów" nie powinno robić setki zdecydowanie szybciej niż 4,6 czy 4,7s ? Przecież masę własną ma bardzo podobną do np. GTR-a, który przy 485 koniach robił 0-100 km/h w 3,5 sekundy (o ile mnie pamięć nie myli). |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#31
|
![]() |
Skoro mowa o osiągach - czy auto mające 450 KM, dwusprzęgłową skrzynię z LC, stały napęd na cztery koła z aktywnym dyfrem i kupę innych "torque vectoringów" nie powinno robić setki zdecydowanie szybciej niż 4,6 czy 4,7s ? Przecież masę własną ma bardzo podobną do np. GTR-a, który przy 485 koniach robił 0-100 km/h w 3,5 sekundy (o ile mnie pamięć nie myli). No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy. Osiągniecie na RL 4.8 do 100km/h w RS4 B7 graniczy z cudem a co mówiąc o nowym naszpikowanym elektroniką dupowozie. Jednak tego auta nikt nie kupuje aby ścigać się z GTR czy 997 TT ![]() RS6 V10 TT możesz zawsze wystawić ale po modach ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Koń koniowi równy, po prostu turbo benzyna ma większą moc średnią.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Tylko co to ma do rzeczy w dragu, zwlaszcza z LC - uzywasz w zasadzie tylko okolic obrotow mocy maksymalnej.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Średnia moc jaką masz w zakresie obrotów.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
w jakim zakresie obrotów ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Chodziło mi o to, że w takim GTR moc zbliżona do maksymalnej występuje od ok.5500 do 6700 rpm, czyli w zakresie jakiego używamy podczas wyścigu, natomiast w RS5 w zakresie od 6000 do 8000rpm moc rośnie od 340 do 380, więc nawet jakby te auta miały taką samą moc w peaku, to w zakresie obrotów jakich użylibyśmy żeby porównać ich przyspieszenia, audi miałoby średnio mniej tej mocy.
Wartości wziąłem z wykresów z linku na poprzedniej stronie. Jeśli moje rozumowanie jest błędne, to przepraszam za sianie zamętu i proszę o sprostowanie ![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dobrze kombinujesz tylko weź pod uwagę zakres od zmiany do zmiany biegu
W GTR wziałes 1200 zakres rpm, a w RS5 2000 rpm ![]() ale ogólnie w wolnossaku moment jest płasko wiec moc rosnie z obrotami, w doładowanych moment w srednim zakresie jest większy wiec wykres mocy jest bardziej płaski w okolicach mocy maks -------------------- |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Popatrzyłem na jakieś filmik na YT z przyspieszeniami i takie mniej więcej wartości obrotów były.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
No proszę Cię ... koń koniowi mechanicznemu nie jest równy. Znaczy konie od Audi jakieś niedożywione? ![]() ![]() A może z góry zakładają, że 450 KM to tylko pobożne życzenie trudne do zweryfikowania przez klienta. Jak pisał JJacek - hamownia silnikowa i to pewnie z jakimiś "kosmicznymi" certyfikatami plus sumowanie błędu hamowni i dopuszczalnej przez normę 5% różnicy(oczywiście wszystkie wartości w dół) i niewykluczone, że jakimś cudem uda się udowodnić rację po stronie producenta. Jeśli nie to zrzucą winę na złe paliwo, złe dotarcie etc. No i podejrzliwy klient zostanie z niczym poza sporymi rachunkami do zapłacenia. Łatwiej zamknąć buzię wsiadając do auta, zrobić próbę przyspieszenia i pokazać że jest gites. Nawet jeśli wyjdzie 0,2 gorzej niż w katalogu to zwalić na za duże koła. A to, że prawdopodobnie brakuje kilkudziesięciu KM do deklarowanej mocy - patrz wyżej. Osiągniecie na RL 4.8 do 100km/h w RS4 B7 graniczy z cudem a co mówiąc o nowym naszpikowanym elektroniką dupowozie. Jednak tego auta nikt nie kupuje aby ścigać się z GTR czy 997 TT ![]() RS6 V10 TT możesz zawsze wystawić ale po modach ![]() Pablo, nie chodzi o ściganie się z GTR-em czy 911 tylko o punkt odniesienia. Niby moc podobna, masa też, zabawki pod maską i podłogą również hi-tech a jak sam wspomniałeś osiągi (nawet na prostej) z innych planet. Jakaś tam fizyka jest chyba jednakowa dla wszystkich. Pomimo tych rarytasów RS4 nadal pozostaje w lidze M3 (420 KM też wolnossących, RWD i manual), które potwierdza, że średnia moc we wspomnianym zakresie obrotów nie jest raczej powodem takiej przepaści w osiągach. BTW - jaką to, wpływającą negatywnie na osiągi, elektroniką naszpikowane jest RS4? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:18 |