![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
Czyl w takim razie paliwo na Neste nie jest chrzczone?
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 26 October 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Właśnie dziś w nocy zamarzła mi VERVA ON, tankowana cały czas na tej samej stacji, centrum Wrocławia. Ręce opadają...
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Mon, 21 June 2010 ![]() |
Shell V-Power Diesel nie nadaje się do użytku poniżej -10
![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
VPower diesel podobno jest do -32, a zwykły diesel Shella do -30..
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Polski diesel w większosci przywożony jest z Białorusi, Litwy, Łotwy.... I bynajmniej nie macza w tym palcy ani Orlen ani Lotos.... To co dzieje się z ON rafinowanym z ropy w Orlenie i Lotosie? BTW polecam tę stronkę http://weglowodory.pl/ są tam ciekawe rzeczy o rynku paliw. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
zwykły napęd ze Statoila zamarzł mi w czasie jazdy przy -17*C
![]() ![]() pacjent to Land Cruiser HJ61 4.0TD natomiast moja Corsa V6 pali od strzału w największe mrozu na najtańszej benzynie która mogłem kupić na jakiejś podłej stacji ![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Polski diesel w większosci przywożony jest z Białorusi, Litwy, Łotwy.... I bynajmniej nie macza w tym palcy ani Orlen ani Lotos.... To ciekawe jest co piszesz. Możesz podać jakieś źródło tych ...rewelacji? Bo ja bazuję na oficjalnym dokumencie znalezionym jakiś czas temu na stronie z koncówką .gov |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#49
|
![]() |
z tego co wiem, to 90% (jak nie więcej) rynku paliw w Polsce dzielą właśnie Orlen i Lotos
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Tak ogólnie i może trochę chaotycznie bo na szybko.
Zdjęcie z pierwszego postu pokazuje ON którego temperatura spadła poniżej temperatury metnienia (zazwyczaj ~-10'C) co nijak nie jest wyznacznikiem jego niezdatności do użytkowania, bo temperaturę zablokowania zimnego filtru ma na pewno ~-30'C i ta temperatura dopiero unieruchamia pojazd. Produkt we wzierniku sąsiadującego zwykłego ON jest klarowne bo zapewne przed chwilą ktoś tankował samochód i temperatura produktu jest > niż temp. mętnienia z prostego powodu, produkt został pobrany z podziemnego zbiornika, w którym nie panuje -20'C. Druga sprawa paliw premium, wszystkie paliwa premium (oprócz Vpower diesel i Racing) powstaja poprzez dodanie do paliwa podstawowego (ON, ES95, SP98) dodatku w ilosci nie przekraczającej 0,2% v/v, bo do takiej ilosci pozwala na to prawo bez spełniania dodatkowych wymogów, czyli zezwoleń na "produkcję" paliwa. Vpower diesel zawiera GTL (syntetyczne paliwo właściwościami zbliżone bardziej do nafty niż ON). Trzecia sprawa to import. Polska jest w stanie zapewnić na chwilę obecną ~80% popytu na ON, reszta pochodzi z importu ale więcej hurtowo przywozi się z zachodu niż ze wschodu, głównie z rafinerii wschodnich Niemiec. Pomijam już kwestie, że stacje przygraniczne na zachodzie są często zaopatrywane z niemieckich baz bo jest po prostu bliżej, taniej. Czwarta sprawa, podział rynku Orlen (BP, Lukoil), Lotos (Shell, Statoil, Neste), oczywiście każdy z operatorów ma wykupione pewne ilości awaryjnie u konkurenta. Piąta sprawa DieselGold od Statoil jest zapewne na wszystkich stacjach ale arktyczny o temperaturze blokady ~-40'C miał byc/jest na ~100 stacjach w kraju, zaopatrywanych z bazy w Radzionkowie, warto przed zatankowaniem zapytać o temperaturę blokady, atest na to paliwo albo o jego pochodzenie. Szósta sprawa paliwa premium na pewno nie posiadają gorszych właściwości niskotemperaturowych niż czyste produkty podstawowe. Po siódme w Polsce od 16 XI do 28/29 II dopuszczone do obrotu jest paliwo o temperaturze blokady zimnego filtra poniżej -20'C, więc producent może zgodnie z prawem wytworzyć i sprzedać ON który przy -21'C uniemożliwi uruchomienie pojazdu, nikt tak nie robi bo obecnie norma to TZZF ~-30'C ale warto na to zważyć przy ewentualnych bulwersacjach po zimnej nocy. Po ósme występują paliwa arktyczne tak z lotosu jak i orlenu, na razie niedostępne w detalu, a jedynie dla hurtowników (mzk, pks etc) aczkolwiek orlen w razie potrzeby spowodowanej pogodą, zgłosił możliwość jego dystrybucji do niektórych stacji. O jakości paliw na stacjach mogą świadczyć jedynie własne doświadczenia, bo plotki od wujka, kolegi, brata szwagra mogą być obciążone setkami innych uwarunkowań. Ps. Pan, który był wspomniany, że tankuje zawsze z jednego dystrybutora może nie być tak zupełnie "crazy" bo dopuszcza się błąd we wskazaniu przepływomierza i o ile na 10l to można tego nie zauważyć to przy 500-1000 już parę dodatkowych litrów zgodnie z prawem można przygarnąć. Na koniec to na zimę przy -30'C i więcej polecam silnik o ZI, jeśli jest sprawny to pojedzie, a jak spadnie do -40-50'C to butelka denaturatu i można podziwiać z ciepłego wnętrza fanów ery dieslizacji ![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Jakość paliwa ? Podczas mojej wyprawy do Włoch na rajd Mille Miglia, Audi S4 V8 (samoloty nie latały) na niemieckim Aral'u paliło o 1 litr mniej w trybie autostradowym niż na Vervie PB.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jechałeś idealnie w takich samych warunkach ?
....Ciekawostką jest też fakt że Lukoil sprowadzał paliwo bezpośrednio z pominięciem Orlenu, które było lepsze i sporo tańsze to im zrobili "akcję" dzięki której już muszą się zaopatrywać u MONOPOLISTY. Lotos też podobno coś sam sprowadza ale jak rozmawiałem z właścicielem jednej ze stacji Orlen to wyraził opinie że wszystko co jest w którymkolwiek legalnym dystrybutorze musi becalen machen Orlen bo jak kotś próbuje jak Lukoil to go odraz traktują jak Lukoil, czyli podkładają świnie, ustawiają kontrole itp..... "Zarząd AB Orlen Lietuva zatwierdził zawarcie umów rocznych pomiędzy SIA Orlen Latvija (spółką zależną Orlen Lietuva) a SIA Lukoil Baltija R. Na podstawie tych umów łotewska spółka Orlenu będzie sprzedawać spółce rosyjskiemu koncernowi olej napędowy oraz benzynę w okresie od 1 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 roku. Szacunkowa łączna wartość netto tych umów wynosi 151 mln USD (czyli ok. 498 mln zł). PKN poinformował także, że łączna wartość umów zawartych pomiędzy koncernem i jego jednostkami zależnymi a spółkami należącymi do Grupy Lukoil w okresie od 6 stycznia 2012 roku do 3 lutego 2012 roku wynosi około 2 123 mln zł. Umową o najwyższej wartości wśród wszystkich umów zawartych przez Grupę Orlen z Grupą Lukoil w tym roku jest umowa z 13 stycznia 2012 roku o wartości ok. 401 mln USD (czyli ok. 1 376 mln zł). Została ona zawarta pomiędzy Orlen Lietuva oraz UAB Lukoil Baltija i dotyczy sprzedaży oleju napędowego i benzyny w 2012 roku." Na Łotwie też im świnie Orlen podłożył ;-) -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
(syntetyczne paliwo właściwościami zbliżone bardziej do nafty niż ON). Akurat ostatnio czytałem, że syntetyczny olej napędowy ma liczbę cetanową ok.85-90, zwykły olej napędowy 45-60 (w Polsce chyba powyżej 50),a nafta 30-40 (ale nie jestem pewny, ale na pewno mniej niż zwykły olej napędowy). |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 19 February 2008 Skąd: Legionowo ![]() |
Czyl w takim razie paliwo na Neste nie jest chrzczone? No nie dalej jak tydzien temu pozyczylem ojcu samochód zalał mi ropuche na Neste (Jagiellońska), no i przy -8* już musialem go 2 razy kręcić, z czwartku na piątek dowaliło z -15* i rano już total dead. W warsztacie spuscili paliwo i w ogole szok był na widok konsystencji i koloru tego paliwa. Do tego padła pompa paliwa (ale to akurat chyba przypadek bo zdaje sobie sprawe, że pompa nie padła od jednego tankowania). Z kolei on tankuje swojego ceed'a non stop na Neste i jakoś jest elegancja francja, e39 3.0d jak widać nie podołało ![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 22 July 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Shell V-Power Diesel nie nadaje się do użytku poniżej -10 ![]() Dziwne. W zeszłym roku jak było -28C jedynym dieslem jaki odpalił u mnie na dużym, ale umieszczonym na polu parkingu byłem ja. Auto śmiga na GTL'u od nowości. -------------------- Da Bass
Chevrolet Epica Diesel CR |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 December 2010 ![]() |
Chyba jedynym lekarstwem na problemy z paliwem jest Skydd.
Człowiek może dostać (wiadomo czego) jak zatankował lepszego diesla a z rana problemy. [ co innego z ruchomej stacji w postaci TIR'a) Wczoraj pracownik zatankował BP Ultimate(70l), gdzie tankujemy zawsze swoje samochody. Efekt - na 2gim końcu polski po drzemce nie mógł odpalić (-24*C). Holowanie na warsztat - oczywiście po 8 rano, a w filtrze kosteczki lodu... Załamać się idzie. Już zaopatrzyłem każde auto w 4 buteleczki Skydd'u i mam nadzieję, że reszte zimy dostawczaki będą odpalać bez bólu. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
u mnie skydd nic nie dał niestety. zaczynam wątpić w te dodatki, jak paliwo jest dobre to nie potrzebuje żadnych dodatków.
-------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 16 November 2009 Skąd: Lublin ![]() |
Podstawowa rzecz to kupować paliwo na dużych stacjach, na których jest duża rotacja. Wtedy paliwo jest świeże i duża szansa, że nie kombinowane...
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Sun, 17 April 2011 ![]() |
wow, trochę zaskoczył mnie ten temat, bo żaden diesel w mojej rodzinie jeszcze nie zamarzł, ale fakt faktem że tylko dwa mieszkają pod chmurką (obydwa 1.9 tdi 90 i 110KM) - i dostają najzwyklejszą ropę z BP (bo najbliżej), żadnych dodatków do diesla ani nic podobnego. Jako ciekawostkę dodam że 90konny w A3 stał ponad tydzień nie używany i wyszedłem go sprawdzić czy odpali przy -18, grzał świece jakieś 15 sek. i odpalił od pierwszego strzała..
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
witam ja mam firmę transportową i tamten tydzień to był kiepski nie że auta stały pod domem tylko dla tego że w wszystkich prawie paliwo zamarzło parafina jak tralala w filtrach lód paliwo trzebini prosto z cysterki dodatek do paliwa dodany , dzisiaj ze scania prawie 6godz żeby puściło o było -15c paliwa są coraz gorsze
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:03 |