Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> Paliwo verva, super jakość po extra cenie!
Colin
post Fri, 09 Mar 2012 - 19:14
Post #201


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Zdaje sie szlag trafil najwieksza fabryke wafli w jp. A ze pewno te wafle konczyly w duzej ilosc aut to sie pojawil zonk...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Mar 2012 - 19:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wombat
post Fri, 09 Mar 2012 - 19:37
Post #202


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Ale to nie zmienia wcale tego o czym piszemy. Są produkty/elementy specyficzne i popyt jest taki że są tłuczone non stop bo nawet jak nie zejdą w tym tygodniu to już w przyszłym popyt przewyższa podaż. Wymagają specjalnej technologii i specyficznych surowców. Ale do wytworzenia większości części zamiennych w samochodzie potrzeba prostych maszyn ew. formy i lecą. Jakieś łożyska, końcówki drążków,elementy karoserii, szybki lusterek..itd


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 09 Mar 2012 - 19:43
Post #203


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ok, ale nie masz pojecia ze nie wolno zmienic maszyny, ktora tlucze te czesci ze nie wspomne o przeniesieniu do hali obok jakiejs linii? Takie cos wymaga dlugich i drogich testow. Jak juz mowilem to nie sa czesci tuningowe ze je moze pierwsza lepsza stodola zrobic.
Poza tym to w obrebie jednego dostawcy. Nikt nie odda konkurencji projektu chociazby metalowej kulki smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 09 Mar 2012 - 19:54
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Ok, ale nie masz pojecia ze nie wolno zmienic maszyny

no nie mam. Ale chętnie sie dowiem czemu

bez przesady. po to jest kontrola jakości żeby takie części weryfikować. odpowiednie maszyny o odpowiedniej dokładności, ten sam program, ten sam osprzęt i bedą trzaskać części że hej. Era obrabiarek cyfrowych juz jest.
Do toczenia tulejek jest potrzebna tokarka bez bicia i to raczej proces technologiczny wymaga wykonania przedmiotu przy jednym zamocowaniu materiału. Potem jest odcinany od surowca i spełnia 100% wymagańo ile surowiec spełniał i obrabiarka z osprzetem spełniała.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 09 Mar 2012 - 20:04
Post #205


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jak zabulisz za powtorne testy i je przejdziesz to ci pozwola. Co do zmiany maszyny to mialem na mysli inne modele wplywajace na zmiane linii. Naprawde w tym biznesie sie nie ufa takim zmianom i jedynie dowod w postaci testow jest akceptowany. Tutaj chodzi o ludzkie zycie (przynajmniej czesto) i nie wolno sobie pozwolic na pomylki, bo po fakcie juz bedzie za pozno. Tzn pomylki sa, ale dosyc zadko biorac pod uwage duza komplikacje samochodu.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 09 Mar 2012 - 21:59
Post #206


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





po tsunami był problem z częściami głownie sterownikami elektronicznymi.
Wombat - marże na nowych autach dla dealera są dużo niższe a sam koszt wyprodukowania samochodu bardzo zależy od ilosci sprzedanych egzemplarzy - w przypadku popularnych marek i samochodów - model zaczyna zwracać sie dopiero po kilku latach - czyli nakłady poniesione na projekt -są bardzo wysokie w porównaniu do ceny wytworzenia części z których składa sie samochód.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Fri, 09 Mar 2012 - 22:48
Post #207


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(Wombat @ Fri, 09 Mar 2012 - 17:34) *
Intel przechowuje nowe procesory 3 do 5 lat po tym jak przestały być w sprzedaży. Na wymiany gwarancyjne. Nie wiedzą ile ich zejdzie. Oszacowali sobie taką ilość i zrobili nadprodukcje. Trzymają 5 lat choć 3-5 letni procesor kosztuje grosze. Tylko o ile wahacz po 3 latach jest wahaczem tak proc co ma 3 lata ląduje w koszu lub w jakimś sterowniku czegoś.. itd


Wombat sorry ale pitolisz na temat Intela - akurat ich prognozy dotyczące budowania zapasu są zajebiste - u nich obsolety to to naprawdę marginalny %.

@ bezduszny,
co do próbkowania części z branży automotive to jest tak jak piszesz ale nie do końca.
Załóżym że poddostawca ustala z GM że jakość ma być na poziomie 1000 dppm ( czyli 'damaged parts per milion' ) - czyli tysiąc usterek na 1 milion dostarczonych sztuk,inna sprawa,że zazwyczaj firmy ustalają więcej. Tylko chujki które robią cześci dla Toyoty mają cel 6 ( lub mniej ) na milinon sztuk - jak oni to robią - NIE WIEM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Fri, 09 Mar 2012 - 22:51
Post #208


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(Wombat @ Fri, 09 Mar 2012 - 17:34) *
Jakim cudem ten sam samochód jakby go chcieć poskładać z samych cześci zamiennych kupionych w ASO to koszt około 250 tyś zł (bez ceny robocizny) to tylko ASO wie smile.gif. Ktoś to kiedyś dla chyba Golfa policzył.
Czyli ten dramat "nadprodukcji" jest mniejszy niż sie wydaje. Koncern nie trzyma 20 tyś części w cenie z ASO tylko 20 tyś cześci po cenie ich wytworzenia co zapewne redukuje koszt zabawy do 1/5. Czyli nawet odsprzedaż ich po roku za tą 1/5 czy 1/4 ceny na "wolny rynek" to praktycznie zysk i nic fabryka nie traci.


Branża automotive nie zarabia kokosów na sprzedaży samochodów - tam już mają bardzo niskie marże - automotive zarabia na sprzedaży części zamiennych i serwisie - sami wiecie ile kosztuje serwisowanie auta w ASO dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 10 Mar 2012 - 09:07
Post #209









CYTAT(BartekSz @ Fri, 09 Mar 2012 - 22:48) *
@ bezduszny,
co do próbkowania części z branży automotive to jest tak jak piszesz ale nie do końca.
Załóżym że poddostawca ustala z GM że jakość ma być na poziomie 1000 dppm ( czyli 'damaged parts per milion' ) - czyli tysiąc usterek na 1 milion dostarczonych sztuk,inna sprawa,że zazwyczaj firmy ustalają więcej. Tylko chujki które robią cześci dla Toyoty mają cel 6 ( lub mniej ) na milinon sztuk - jak oni to robią - NIE WIEM.

nie wiem jaki jest dppm w GM
chodziło mi tylko o pokazanie mechanizmu kontroli jakościowej i "skąd się biorą tańsze brendowane części"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 10 Mar 2012 - 12:03
Post #210


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Wombat sorry ale pitolisz na temat Intela - akurat ich prognozy dotyczące budowania zapasu są zajebiste - u nich obsolety to to naprawdę marginalny %.

ja nie napisałem ile % mają górką - tylko że mają, nie upieram sie że to 50% produkcji leci do magazynu. Wiem że po dwu latach od zakończenia produkcji raczej dostane w ramach wymiany gwarancyjnej "nowszy odpowiednik" niż taki sam jak miałem - ale to dotyczy raczej procków OEM i boxów w składakach bo duzi producenci raczej zmienią sam procesor. Nie wiem czy intel scedował na nich obowiązek trzymania pewnego stanu a sam tłucze nowe. To zresztą bez znaczenia bo chodzi o samo zjawisko.

wszyscy tu dociekamy i udowadniamy sobie racje. A fakty sa takie że tańsze oryginlane części na rynku są lub też "bywają" kradzione nie są i wad też nie mają. Skądś sie biorą. To te same mechanizmy co wyprzedaż szmat po sezonie w outletach za -80% czy serków waniliowych w markecie "w promocji" bo i m za dwa dni mija termin wazności. Lepiej to sprzedać za jakąkolwiek kase bo "juz idą nowe" niż wywalić lub dopłacać jeszcze za utylizacje. proste i działa od lat.



--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 10 Mar 2012 - 12:08
Post #211









tylko te kradzione to pojedyncze egzemplarze i raczej nie dostaniesz na nie FV
oryginały też pojawiają się okresowo w większych ilościach... potem ich nie ma w stałej ofercie sklepów w atrakcyjnej cenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 10 Mar 2012 - 16:34
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





no bo są po akcjach wyprzedażowych. Wietrzenie magazynów.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Sat, 10 Mar 2012 - 18:56
Post #213


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(bezduszny @ Sat, 10 Mar 2012 - 12:08) *
tylko te kradzione to pojedyncze egzemplarze i raczej nie dostaniesz na nie FV
oryginały też pojawiają się okresowo w większych ilościach... potem ich nie ma w stałej ofercie sklepów w atrakcyjnej cenie


Prawda,nawet jak partia wyrobu gotowego przekroczyla normy jakosciowe - wszystki wtedy idzie na 'scrap' ( zlom ) - wiec jak pojawiaja sie pojedyncze szutki to jest to juma.

@ Wombat,
dla przykladu masz komputer Asus'a,usmazyl ci sie procesor ex. Core2Due T9500 ktorego Intel juz nie produkuje,ale masz gwarancje na laptopa = kazdy producent utrzymuje tzw. safety stock na naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne,a to co zostanie trafia potem do brokera do Holandi ( w przypadku Intela ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 10 Mar 2012 - 19:09
Post #214









CYTAT(BartekSz @ Sat, 10 Mar 2012 - 18:56) *
Prawda,nawet jak partia wyrobu gotowego przekroczyla normy jakosciowe - wszystki wtedy idzie na 'scrap' ( zlom ) - wiec jak pojawiaja sie pojedyncze szutki to jest to juma.

i to jest na prawdę niszczone ?
czy tylko formalnie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 10 Mar 2012 - 20:25
Post #215


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jak akurat nie pojdzie jakis przekret to jest niszczone, pracuje w innej branzy, ale tez bywa tak ze towar nie wyszedl z magazynu a jest niszczony bo nie ma na niego chetnych. z firmy jada ludzie pilnowac, żeby było wszystko niszczone, jak nie przypilnuja albo....
to towar kupujesz taniej zza winkla


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Sun, 11 Mar 2012 - 01:00
Post #216


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





CYTAT(bezduszny @ Sat, 10 Mar 2012 - 19:09) *
i to jest na prawdę niszczone ?
czy tylko formalnie...


Musisz i formalnie i naprawde - u mnie w kolchozie,mlot 10kg i niszczenie hop. Zawsze w obecnosci dwoch pracownikow z dzialu finansow. Ale co firma to inaczej sie to odbywa. Tak jak ktos pisal przed mna, mozna kwit formalny i sprzedac za rogiem. Tyle ze jak wyda sie to US dobiera sie bardziej do dupy niz klient baru "Blekitna ostryga" dry.gif .

W branzy automotive, bardzo czesto firma produkuje czesci sygnowane logiem np GM i robi to na pierwszej i drugiej zmianie,a na trzeciej nocnej zmianie robi jota w jote takie same czesci tylko inaczej obrandowane z slabsza kontrola jakosci - przez co potem my jako klienci mamy zludne uczucie ze czesc sygnowana logiem firmy jest lepsza niz jej zamiennik. Mechanizm ten nie dotyczy Toyoty, tam sa pierdo$%^& na punkcie jakosci,np: na linii montazowej kazdy pracownik ma prawo zatrzymac cala linie jezeli wykryje odstepstwo od specyfikacji produktowej. Jak ktos chce poczytac o nich to tutaj dobry zalazek Toyota Production System

Edit.
Prosiak tez cos ostatnio kombinuja z jakoscia etc. - na bank helmuty korzystaly z zoltych rozwiazan - zreszta caly swiat korzysta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Wed, 14 Mar 2012 - 10:04
Post #217


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Wombat zdaję sobię sprawę, że pewne rzeczy to kwestia 'Best practice', są nie zmienne i uniwersalne, ale warto też zwrócić uwagę na to, że sytuacji niektórych producentów aut była nie za ciekawa w ostatnich latach. Mieli jakiś tam nowy argument w dyskusji z dostawcami, być może próbują na nowo odkryć Amerykę itd
BartekSz Six Sigma to 3.4 defektu na milion i Toyota nie jest jego autorem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Wed, 14 Mar 2012 - 12:59
Post #218


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Po jezdzie na Verva 98 miałem kiedys płukanie silnika i juz myslalem ze kaput wtryski. Jakies mega rozpuszczalniki i inne swinstwa tam leją....A auto wczesniej bylo tankowane zawsze na najlepszych stacjach wiec jakiegos nie wiadomo jakiego syfu napewno nie było....
Paliwo trzeba bylo cale spuscic i zalalismy Shell V-Power'a i zaczelo dobrze chodzic i nic nie kłębiło z wydechu i co najwazniejsze nie smierdzialo rozpuszczalnikiem.

ORLEN - stanowczo dziękuje


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 14 Mar 2012 - 13:57
Post #219









bylo?
http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-p...verva-vt241.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Widmo
post Wed, 14 Mar 2012 - 14:36
Post #220


User
Dołączył: Tue, 02 February 2010
Skąd: Gliwice





CYTAT(k-meal @ Wed, 14 Mar 2012 - 13:57) *


si, (2 strony wcześniej)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 01:04