![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Zdaje sie szlag trafil najwieksza fabryke wafli w jp. A ze pewno te wafle konczyly w duzej ilosc aut to sie pojawil zonk...
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Ale to nie zmienia wcale tego o czym piszemy. Są produkty/elementy specyficzne i popyt jest taki że są tłuczone non stop bo nawet jak nie zejdą w tym tygodniu to już w przyszłym popyt przewyższa podaż. Wymagają specjalnej technologii i specyficznych surowców. Ale do wytworzenia większości części zamiennych w samochodzie potrzeba prostych maszyn ew. formy i lecą. Jakieś łożyska, końcówki drążków,elementy karoserii, szybki lusterek..itd
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ok, ale nie masz pojecia ze nie wolno zmienic maszyny, ktora tlucze te czesci ze nie wspomne o przeniesieniu do hali obok jakiejs linii? Takie cos wymaga dlugich i drogich testow. Jak juz mowilem to nie sa czesci tuningowe ze je moze pierwsza lepsza stodola zrobic.
Poza tym to w obrebie jednego dostawcy. Nikt nie odda konkurencji projektu chociazby metalowej kulki ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Ok, ale nie masz pojecia ze nie wolno zmienic maszyny no nie mam. Ale chętnie sie dowiem czemu bez przesady. po to jest kontrola jakości żeby takie części weryfikować. odpowiednie maszyny o odpowiedniej dokładności, ten sam program, ten sam osprzęt i bedą trzaskać części że hej. Era obrabiarek cyfrowych juz jest. Do toczenia tulejek jest potrzebna tokarka bez bicia i to raczej proces technologiczny wymaga wykonania przedmiotu przy jednym zamocowaniu materiału. Potem jest odcinany od surowca i spełnia 100% wymagańo ile surowiec spełniał i obrabiarka z osprzetem spełniała. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Jak zabulisz za powtorne testy i je przejdziesz to ci pozwola. Co do zmiany maszyny to mialem na mysli inne modele wplywajace na zmiane linii. Naprawde w tym biznesie sie nie ufa takim zmianom i jedynie dowod w postaci testow jest akceptowany. Tutaj chodzi o ludzkie zycie (przynajmniej czesto) i nie wolno sobie pozwolic na pomylki, bo po fakcie juz bedzie za pozno. Tzn pomylki sa, ale dosyc zadko biorac pod uwage duza komplikacje samochodu.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
po tsunami był problem z częściami głownie sterownikami elektronicznymi.
Wombat - marże na nowych autach dla dealera są dużo niższe a sam koszt wyprodukowania samochodu bardzo zależy od ilosci sprzedanych egzemplarzy - w przypadku popularnych marek i samochodów - model zaczyna zwracać sie dopiero po kilku latach - czyli nakłady poniesione na projekt -są bardzo wysokie w porównaniu do ceny wytworzenia części z których składa sie samochód. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Intel przechowuje nowe procesory 3 do 5 lat po tym jak przestały być w sprzedaży. Na wymiany gwarancyjne. Nie wiedzą ile ich zejdzie. Oszacowali sobie taką ilość i zrobili nadprodukcje. Trzymają 5 lat choć 3-5 letni procesor kosztuje grosze. Tylko o ile wahacz po 3 latach jest wahaczem tak proc co ma 3 lata ląduje w koszu lub w jakimś sterowniku czegoś.. itd Wombat sorry ale pitolisz na temat Intela - akurat ich prognozy dotyczące budowania zapasu są zajebiste - u nich obsolety to to naprawdę marginalny %. @ bezduszny, co do próbkowania części z branży automotive to jest tak jak piszesz ale nie do końca. Załóżym że poddostawca ustala z GM że jakość ma być na poziomie 1000 dppm ( czyli 'damaged parts per milion' ) - czyli tysiąc usterek na 1 milion dostarczonych sztuk,inna sprawa,że zazwyczaj firmy ustalają więcej. Tylko chujki które robią cześci dla Toyoty mają cel 6 ( lub mniej ) na milinon sztuk - jak oni to robią - NIE WIEM. |
|
|
![]()
Post
#208
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Jakim cudem ten sam samochód jakby go chcieć poskładać z samych cześci zamiennych kupionych w ASO to koszt około 250 tyś zł (bez ceny robocizny) to tylko ASO wie ![]() Czyli ten dramat "nadprodukcji" jest mniejszy niż sie wydaje. Koncern nie trzyma 20 tyś części w cenie z ASO tylko 20 tyś cześci po cenie ich wytworzenia co zapewne redukuje koszt zabawy do 1/5. Czyli nawet odsprzedaż ich po roku za tą 1/5 czy 1/4 ceny na "wolny rynek" to praktycznie zysk i nic fabryka nie traci. Branża automotive nie zarabia kokosów na sprzedaży samochodów - tam już mają bardzo niskie marże - automotive zarabia na sprzedaży części zamiennych i serwisie - sami wiecie ile kosztuje serwisowanie auta w ASO ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#209
|
![]() |
@ bezduszny, co do próbkowania części z branży automotive to jest tak jak piszesz ale nie do końca. Załóżym że poddostawca ustala z GM że jakość ma być na poziomie 1000 dppm ( czyli 'damaged parts per milion' ) - czyli tysiąc usterek na 1 milion dostarczonych sztuk,inna sprawa,że zazwyczaj firmy ustalają więcej. Tylko chujki które robią cześci dla Toyoty mają cel 6 ( lub mniej ) na milinon sztuk - jak oni to robią - NIE WIEM. nie wiem jaki jest dppm w GM chodziło mi tylko o pokazanie mechanizmu kontroli jakościowej i "skąd się biorą tańsze brendowane części" |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Wombat sorry ale pitolisz na temat Intela - akurat ich prognozy dotyczące budowania zapasu są zajebiste - u nich obsolety to to naprawdę marginalny %. ja nie napisałem ile % mają górką - tylko że mają, nie upieram sie że to 50% produkcji leci do magazynu. Wiem że po dwu latach od zakończenia produkcji raczej dostane w ramach wymiany gwarancyjnej "nowszy odpowiednik" niż taki sam jak miałem - ale to dotyczy raczej procków OEM i boxów w składakach bo duzi producenci raczej zmienią sam procesor. Nie wiem czy intel scedował na nich obowiązek trzymania pewnego stanu a sam tłucze nowe. To zresztą bez znaczenia bo chodzi o samo zjawisko. wszyscy tu dociekamy i udowadniamy sobie racje. A fakty sa takie że tańsze oryginlane części na rynku są lub też "bywają" kradzione nie są i wad też nie mają. Skądś sie biorą. To te same mechanizmy co wyprzedaż szmat po sezonie w outletach za -80% czy serków waniliowych w markecie "w promocji" bo i m za dwa dni mija termin wazności. Lepiej to sprzedać za jakąkolwiek kase bo "juz idą nowe" niż wywalić lub dopłacać jeszcze za utylizacje. proste i działa od lat. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#211
|
![]() |
tylko te kradzione to pojedyncze egzemplarze i raczej nie dostaniesz na nie FV
oryginały też pojawiają się okresowo w większych ilościach... potem ich nie ma w stałej ofercie sklepów w atrakcyjnej cenie |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
no bo są po akcjach wyprzedażowych. Wietrzenie magazynów.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#213
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
tylko te kradzione to pojedyncze egzemplarze i raczej nie dostaniesz na nie FV oryginały też pojawiają się okresowo w większych ilościach... potem ich nie ma w stałej ofercie sklepów w atrakcyjnej cenie Prawda,nawet jak partia wyrobu gotowego przekroczyla normy jakosciowe - wszystki wtedy idzie na 'scrap' ( zlom ) - wiec jak pojawiaja sie pojedyncze szutki to jest to juma. @ Wombat, dla przykladu masz komputer Asus'a,usmazyl ci sie procesor ex. Core2Due T9500 ktorego Intel juz nie produkuje,ale masz gwarancje na laptopa = kazdy producent utrzymuje tzw. safety stock na naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne,a to co zostanie trafia potem do brokera do Holandi ( w przypadku Intela ). |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#214
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jak akurat nie pojdzie jakis przekret to jest niszczone, pracuje w innej branzy, ale tez bywa tak ze towar nie wyszedl z magazynu a jest niszczony bo nie ma na niego chetnych. z firmy jada ludzie pilnowac, żeby było wszystko niszczone, jak nie przypilnuja albo....
to towar kupujesz taniej zza winkla -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
i to jest na prawdę niszczone ? czy tylko formalnie... Musisz i formalnie i naprawde - u mnie w kolchozie,mlot 10kg i niszczenie hop. Zawsze w obecnosci dwoch pracownikow z dzialu finansow. Ale co firma to inaczej sie to odbywa. Tak jak ktos pisal przed mna, mozna kwit formalny i sprzedac za rogiem. Tyle ze jak wyda sie to US dobiera sie bardziej do dupy niz klient baru "Blekitna ostryga" ![]() W branzy automotive, bardzo czesto firma produkuje czesci sygnowane logiem np GM i robi to na pierwszej i drugiej zmianie,a na trzeciej nocnej zmianie robi jota w jote takie same czesci tylko inaczej obrandowane z slabsza kontrola jakosci - przez co potem my jako klienci mamy zludne uczucie ze czesc sygnowana logiem firmy jest lepsza niz jej zamiennik. Mechanizm ten nie dotyczy Toyoty, tam sa pierdo$%^& na punkcie jakosci,np: na linii montazowej kazdy pracownik ma prawo zatrzymac cala linie jezeli wykryje odstepstwo od specyfikacji produktowej. Jak ktos chce poczytac o nich to tutaj dobry zalazek Toyota Production System Edit. Prosiak tez cos ostatnio kombinuja z jakoscia etc. - na bank helmuty korzystaly z zoltych rozwiazan - zreszta caly swiat korzysta. |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Wombat zdaję sobię sprawę, że pewne rzeczy to kwestia 'Best practice', są nie zmienne i uniwersalne, ale warto też zwrócić uwagę na to, że sytuacji niektórych producentów aut była nie za ciekawa w ostatnich latach. Mieli jakiś tam nowy argument w dyskusji z dostawcami, być może próbują na nowo odkryć Amerykę itd
BartekSz Six Sigma to 3.4 defektu na milion i Toyota nie jest jego autorem. |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Po jezdzie na Verva 98 miałem kiedys płukanie silnika i juz myslalem ze kaput wtryski. Jakies mega rozpuszczalniki i inne swinstwa tam leją....A auto wczesniej bylo tankowane zawsze na najlepszych stacjach wiec jakiegos nie wiadomo jakiego syfu napewno nie było....
Paliwo trzeba bylo cale spuscic i zalalismy Shell V-Power'a i zaczelo dobrze chodzic i nic nie kłębiło z wydechu i co najwazniejsze nie smierdzialo rozpuszczalnikiem. ORLEN - stanowczo dziękuje -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#219
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
User Dołączył: Tue, 02 February 2010 Skąd: Gliwice ![]() |
si, (2 strony wcześniej) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 01:04 |