Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Paliwo verva, super jakość po extra cenie!
lagadula
post Sat, 11 Feb 2012 - 21:22
Post #141


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Tesciu zalał Mercedesa E paliwem ze swojejgo Man'a , i rano już nie odpalił, Man też smile.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Feb 2012 - 21:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ww#296
post Sat, 11 Feb 2012 - 23:17
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(tomekp @ Sat, 11 Feb 2012 - 14:21) *
Jak będziesz również miał do użyczenia laboratorium i chemika to skorzystam smile.gif Jak pisałem, nie znam się na paliwach. Skoro jeździsz tą trasą, to zrób proszę taki eksperyment. Trzymając porównywalnie równe tempo zapisz np. po 3 wyniki na tankowaniach w PL, oraz tankując w Austrii.

Pisząc o polskim paliwie w moim przypadku miałem na myśli stacje firmowe, nie pana Stasia. Shell, BP, Statoil, Jet/Łukoil, tam tankuję. Jak chcesz małą podpowiedź, to pamiętam stację, gdzie auto spaliło mi wyjątkowo dużo - Shell na odcinku BB-Cieszyn, w połowie drogi, chyba koło skrętu na Wisłę.

Co do 10% - to nie było aż tyle. Ale z 6,5 - 6,7 litra zrobiło się 6,0-6,2 litra. To może być chociażby wpływ wiatru, ale za każdym razem trend był ten sam - w PL spalanie w górę, za granicą w dół. Może tam mniej wieje smile.gif
Nie chodzi o to, że chcę odkryć perpetuum mobile w zagranicznym paliwie. Ale wiem co zmierzyłem.


Na trasie powrotnej z Austrii mam spalanie zawsze niższe o 0,5- 1,5 l na 100 km bez względu na jakim paliwie jadę. Wpływ na to ma szereg czynników - wyjeżdzając z Polski - nie zawsze mam pełny - bak - po zatankowaniu, przed wyjadem kręcę sie po Mieście troszkę więc już przekłamanie - w drodze powrotnej zwykle tankowanie bezpośrednio na trasie - Po Wiedniu głownie Uban(metro) lub inny samochód. "Do" zwykle się bardziej spieszę bo zadeklarowałem jakąś godzinę przyjazdy itp. Zwykle wyjeżdżam pod koniec tygodnia a wracam najczęściej w weekend w nocy - więc ruch inny. No i w Austrii jednak dużo bardziej przestrzega się ograniczeń prędkości wink.gif po wjechaniu do Polski czuje się jak w domu hulaj dusza piekła nie ma wink.gif


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sun, 12 Feb 2012 - 15:01
Post #143


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





^^ niesamowity facet co. Możesz tłumaczyć chłopowi, on i tak swoje.

Powiem Ci dlaczego miałem powtarzalne wyniki w S4 4.2 V8. Bo jechałem do Włoch tak samo załadowany jak i wracałem. Bo tankowałem zawsze do pełna. Bo zawsze jezdziłem z tą samą prędkością na tempomacie (3000 rpm na 6 biegu, automat). Bo się nie spieszyłem, poniważ wyjechałem z dużym zapasem. Bo zawsze teka jezdziłem ponieważ był to najlepszy stosunek spalanie - srednia prędkość.
Moim zdaniem, jeśli nie widzisz różnicy w spalaniu, to nie potrafisz jezdzić ekonomicznie, i jesli nie czujesz różnicy w paliwie, to nawet pokuszę się o stwierdzenie że wogóle nie umiesz jezdzić.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Sun, 12 Feb 2012 - 15:29
Post #144


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(tomekp @ Sat, 11 Feb 2012 - 14:21) *
Co do 10% - to nie było aż tyle. Ale z 6,5 - 6,7 litra zrobiło się 6,0-6,2 litra. To może być chociażby wpływ wiatru, ale za każdym razem trend był ten sam - w PL spalanie w górę, za granicą w dół. Może tam mniej wieje smile.gif

No tak, 0.5litra przy tych wartościach to trochę ponad 8%, to kompletnie zmienia postać rzeczy laugh.gif
A co z pozostałymi czynnikami ? Czy do Austrii czasem nie jedzie się cały czas zwiększając wysokość nad poziomem morza ? Czy w Polsce jedziesz cały czas po autostradzie i ludzie jeżdżą płynnie i zgodnie ze sztuką (nie blokowanie lewego pasa itp)?


CYTAT(lagadula @ Sun, 12 Feb 2012 - 15:01) *
Moim zdaniem, jeśli nie widzisz różnicy w spalaniu, to nie potrafisz jezdzić ekonomicznie, i jesli nie czujesz różnicy w paliwie, to nawet pokuszę się o stwierdzenie że wogóle nie umiesz jezdzić.

Takie porównywanie wyników z drogi nigdy nie jest jednoznaczne, jest za dużo zmiennych, żeby było można stwierdzić jednoznacznie, że jedno paliwo jest lepsze od drugiego.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Sun, 12 Feb 2012 - 16:30
Post #145


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





To teraz ja coś powiem smile.gif

Jak kupiłem auto to lałem tylko V-Power Diesel na Marsa (pierwszy rok), później po przeprowadzce BP Ultimate ON przy M1. Zawsze lałem do odbicia a później trzymając odpowietrznik pod korek (w Golfach IV za.ebisty patent).
2 czy 3 razy zdarzyło się, że zatankowałem na LUKu przy Radzymińskiej.

I teraz tak:
Zapala się rezerwa, jadę na stację i leję pod korek-
na BP wchodziło zawsze około 57-58l (zbiornik 55l)
na LUKu wchodziło 65l (po trzecim takim wyniku dałem sobie spokój z tą stacją)

Działanie silnika na BP było o niebo lepsze niż na LUKu. Na LUKU auto było głośne (bardziej mechaniczny dźwięk) wciągało około 0,7- 1l więcej (wg. kompa) i miało gorszą reakcję na gaz.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 13 Feb 2012 - 08:54
Post #146


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





gazeta.pl

Komentarze dają rade hehe


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 13 Feb 2012 - 14:14
Post #147


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





TomeQ siedzisz w paliwach to powiedz mi co sie stanie jezeli cale paliwo ponizej temperatury zmetnienia przepuscimy przez filtr? Nie zapcha go?
Jak dla mnie to wlasnie temperatura metnienia jest wyznacznikiem tego czy olej jest zimowy a nie temperatura zablokowania filtra.
Niektore samochody maja zmyslny filtr paliwa ktory dopoki paliwo nie osiagnie odpowiedniej temperatury jest obieg zamkniety i dopiero pozniej robi sie z tego pelno-przeplywowy filtr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekp
post Mon, 13 Feb 2012 - 14:46
Post #148


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(exocet @ Sun, 12 Feb 2012 - 15:29) *
No tak, 0.5litra przy tych wartościach to trochę ponad 8%, to kompletnie zmienia postać rzeczy laugh.gif
A co z pozostałymi czynnikami ? Czy do Austrii czasem nie jedzie się cały czas zwiększając wysokość nad poziomem morza ? Czy w Polsce jedziesz cały czas po autostradzie i ludzie jeżdżą płynnie i zgodnie ze sztuką (nie blokowanie lewego pasa itp)?



Takie porównywanie wyników z drogi nigdy nie jest jednoznaczne, jest za dużo zmiennych, żeby było można stwierdzić jednoznacznie, że jedno paliwo jest lepsze od drugiego.


8% to skrajny wynik, specjalnie podałem zakresy. 1% od 10% też się różni tylko o 9% smile.gif

Problem w tym, że na podstawie niejednoznacznych czynników stwierdzasz jednoznacznie, że jest dokładnie odwrotnie, negując wszelkie obserwacje.

W Polsce jechałem trasą katowicką, tempem średnim bo nie znam zwyczajów miejscowej policji, większość dwupasmówki - równe tempo, fakt że kilka świateł.
Jak podasz mi dokładny wpływ wysokości na spalanie, to o tym pogadamy smile.gif nie ma sensu ciągnąć tej dyskusji, bo i tak napiszesz, że tak nie było/to niemożliwe itp. Moje auto ma takie spalanie, koniec tematu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=wasq=-
post Mon, 13 Feb 2012 - 20:07
Post #149


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





do listy dodam BP ultimate piekna zamrzniete a zwykly diesel na tej samej stacji jakimś cudem nie zamarzł a temp kolo -15 -18


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasik
post Mon, 13 Feb 2012 - 20:14
Post #150


Frequent User
Dołączył: Mon, 18 April 2005





CYTAT(lagadula @ Sat, 11 Feb 2012 - 21:22) *
Tesciu zalał Mercedesa E paliwem ze swojejgo Man'a , i rano już nie odpalił, Man też smile.gif


Many szczegolnie te nowe z common railem maja problemy zima... walcze teraz z dwoma TGSami i juz mnie kurwica bierze... -7 i nawet nie pozwalam odpalac bo pokazuje sie EDC i gasnom... a jak zgasnom na drodze to niestety ze wzgledu na ich przystosowanie pojda na zyletki a troche kosztowaly wraz z zabudowami...

bierzemy paliwo z hurtowni niby do -30 ale to gowno prawda... wymieniamy co pare dni filtry w odstojnikach bo z tej parafiny mozna ulepic palete swiec...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybster
post Mon, 13 Feb 2012 - 21:59
Post #151


Rookie
Dołączył: Sun, 09 January 2011





W moim ośle zawsze zwykła ropa jeździła acz co jakiś czas zalewam sobie BP ultimate lub shella v-pover silnik z commonem rocznik 2008 aku od nowości ten sam świece też pali jak bozia przykazała po nocy ze trzy lub cztery razy rozgrzewam świece i niema bata żeby nie zaskoczył, choć ostatnio szwagra passek ktory to parkowal w garażu (ogrzewanym) zaniemógł mój stojący przed domem (w nocy ponad -20) palnął za pierwszym po uprzednim 5-cio krotnym rozgrzaniu żeberek. Ale szczeże powiem że foto dystrybutora z orlenu robi wrażenie w życiu vervy nie lałem a po tym o zobaczyłem już na bank nigdy nie zaleje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 13 Feb 2012 - 22:39
Post #152


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(Feluke @ Mon, 13 Feb 2012 - 14:14) *
TomeQ siedzisz w paliwach to powiedz mi co sie stanie jezeli cale paliwo ponizej temperatury zmetnienia przepuscimy przez filtr? Nie zapcha go?
Jak dla mnie to wlasnie temperatura metnienia jest wyznacznikiem tego czy olej jest zimowy a nie temperatura zablokowania filtra.
Niektore samochody maja zmyslny filtr paliwa ktory dopoki paliwo nie osiagnie odpowiedniej temperatury jest obieg zamkniety i dopiero pozniej robi sie z tego pelno-przeplywowy filtr.

W chwili obecnej 90% ON na stacjach ma temperaturę mętnienia na poziomie ~-8'C, samochody jeżdżą wink.gif Zmętnienie oznacza początek krystalizacji węglowodorów liniowych ale są to cząsteczki o rozmiarach mniejszych niż wyłapywane przez filtr. W miarę spadku temperatury rośnie stężenie i w pewnym momencie możemy mieć już na tyle dużo, pokaźnych rozmiarów cząsteczek, że przypomina to budyń i uniemożliwi przepływ paliwa w wymaganej objętości w danym czasie. Parametry te są powiązane i zawsze lepiej mieć ON o niższej temp. mętnienia ale temperatura ta nie jest wyznacznikiem unieruchomienia pojazdu.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Mon, 13 Feb 2012 - 22:49
Post #153


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(tomekp @ Mon, 13 Feb 2012 - 14:46) *
8% to skrajny wynik, specjalnie podałem zakresy. 1% od 10% też się różni tylko o 9% smile.gif

Problem w tym, że na podstawie niejednoznacznych czynników stwierdzasz jednoznacznie, że jest dokładnie odwrotnie, negując wszelkie obserwacje.

W Polsce jechałem trasą katowicką, tempem średnim bo nie znam zwyczajów miejscowej policji, większość dwupasmówki - równe tempo, fakt że kilka świateł.
Jak podasz mi dokładny wpływ wysokości na spalanie, to o tym pogadamy smile.gif nie ma sensu ciągnąć tej dyskusji, bo i tak napiszesz, że tak nie było/to niemożliwe itp. Moje auto ma takie spalanie, koniec tematu.


Robi się bicie piany - jedni piszą tak inni tak - dwa zdania - Pora może jakiś argumentów użyć a nie - wydaje mi się, - wyjeżdżam zawsze z zapasem itp - Polskie gorsze.

niektóre z osób z wypowiadających się za tym że jest wyraźna różnica w mocy i spalania na paliwie zachodnim to osoby orientujące się jak działa silnik i mające trochę doświadczenia w modyfikacjach silnika. Apeluje więc do WAS - wyhamujcie emocje i rozsądnie zastanówcie się - jaka może być przyczyna niższego spalania i wyższej mocy?
Jakie parametry paliwa mogą spowodować aż taki wzrost? - zastanówcie sie teraz czy to możliwe. Albo podajcie parametr paliwa który spowoduje takie przyrosty? Może to sposób na oszczędzanie i tuning? Po co ładować pieniądze w jakieś wałki, czy obróbkę głowicy - jak można zastosować po prostu zwykłe paliwo bez negatywnych konsekwencji dla silnika?
No i jeszcze jedno - czy paliwo z shela racing ma tak samo dobre parametry jak zwykłe paliwo z Austrii czy Niemiec? jeśli tak to każdy zainteresowany może sobie sprawdzić np na hamowni. Ja sprawdzałem bo w spalaniu i osiągach nie jestem wstanie zauważyć różnicy - co prawda przy okazji ale w odstępie kilku tyg hamowałem auto na shellu Racing i na zwykłym 95 - i nie było różnicy w seryjnym N/A.

Może nie umiem jeździć jak ktoś zauważył (raczej nie powinienem umieć liczyć a nie jeździć), może nie mam, nie wiem intuicji czy jakiś innych predyspozycji do odczuwania spalania i osiągów - ale na wynik z hamowni moja ignorancja w tych sprawach nie powinna mieć wpływu.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maron_d
post Tue, 14 Feb 2012 - 03:46
Post #154


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2010
Skąd: wlkp





CYTAT(Łukasik @ Mon, 13 Feb 2012 - 20:14) *
Many szczegolnie te nowe z common railem maja problemy zima... walcze teraz z dwoma TGSami i juz mnie kurwica bierze... -7 i nawet nie pozwalam odpalac bo pokazuje sie EDC i gasnom... a jak zgasnom na drodze to niestety ze wzgledu na ich przystosowanie pojda na zyletki a troche kosztowaly wraz z zabudowami...

bierzemy paliwo z hurtowni niby do -30 ale to gowno prawda... wymieniamy co pare dni filtry w odstojnikach bo z tej parafiny mozna ulepic palete swiec...

A to ciekawe, ojciec w poprzedniej firmie jeździł TGA z motorem D20 430konnym i raz miał problem z paliwem bo miał zje*ane podgrzewanie filtra, a tak żadnej innej zimy problemu nie było wink.gif U matki w firmie też mają bodaj kilka TGA, ale 400 konnych i TGX 480ps i w żadnym takich problemów nie mają wink.gif Dodam, że firma ta ma swoją stację paliw i większość towaru idzie na potrzeby własnych ciężarówek, także śmiem stwierdzić, że macie huowe paliwo wink.gif


--------------------
29256
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Tue, 14 Feb 2012 - 09:58
Post #155


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Znalezione na Facebooku:



CYTAT
Andrzej Wodejszo

Trzy najlepsze paliwa Orlen Verva, Shell V-Power Diesel i Statoil Gold Arctic. Orlen i Shell gwarantują -30 - Statoil Gold Arctic gwarantuje -42 stopnie. W każdej butli przy minus 25 stopniach wytrąciła się parafina... W przypadku Orlenu i Shella - powstały duuuże maziste gluty parafiny. Statoil "wytworzył" dużo, ale za to maleńkich kawałków.


Źródło na Facebooku.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bandit_rzeszow
post Tue, 14 Feb 2012 - 10:38
Post #156


User
Dołączył: Fri, 01 October 2010
Skąd: Rzeszów





jeśli powyższe 'badania' to prawda, to współczuję właścicielom diesli wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 15 Feb 2012 - 18:04
Post #157


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





U nas ta verwa przepalona juz. Dodatek i trochę beny i poszło... smile.gif


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Thu, 16 Feb 2012 - 01:32
Post #158


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Dobrze, że moje a4 afn z 500kkm przelotu nie wie o tym i odpala mimo stania na zewnatrz caly czas na paliwie z neste lub auchan...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erhabe
post Thu, 16 Feb 2012 - 08:53
Post #159


Forum Killer
Dołączył: Sat, 28 May 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(Jaqo @ Thu, 16 Feb 2012 - 01:32) *
Dobrze, że moje a4 afn z 500kkm przelotu nie wie o tym i odpala mimo stania na zewnatrz caly czas na paliwie z neste lub auchan...


Ja toczę się passatem 1.9 tdi atj, przebieg licznikowy 235k, realny pewnie że 100 więcej, świece i aku nigdy nie sprawdzane, lana najtańsza ropa z supermarketu i skubany zawsze odpala, tylko czasem robi zasłonę dymną na całe osiedle biggrin.gif


--------------------
Wojtek

F4R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 16 Feb 2012 - 11:20
Post #160


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Poza tematem, a może i nie. Stało się, niektórzy użytkownicy diesli już zatankowali albo na dniach zatankują samochód olejem napędowym z 7% zawartością FAME biggrin.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 01:05