Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Honda Prelude ProTurbo, nitrous oxide
Niedzwiedz NX
post Thu, 09 Feb 2012 - 14:33
Post #41


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Aniołek @ Wed, 08 Feb 2012 - 20:35) *
fajnie że chce Ci się tłumaczyć ja już chyba jestem za stary dry.gif


No niech się chłopaki uczą póki mogą... ja też wieczmie żyć nie będe...

W naszym pięknym kraju, narosło wokół tego dobrodziejstwa jakim jest nitro wiele mitów. Wszyscy by chcieli ale każdy się boi. Ludzie zabierają się do tego jak Wermacht do umocnień na linii Maginota.

Ludzie piszą, dzwonią, ale nie jestem w stanie odpowiadać na wszystkie maile, dlatego od czasu do czasu warto o takich sprawach napisac na ogólno dostępnych forach, więcej osób bedzie mogło z tej wiedzy skorzystać.

Choc i tak czasami odnosze wrażenie, że staram się nakłonić rodwailera do przejscia na wegetarianizm dry.gif

A tu naprawdę nie ma się czego bać, relacja ceny do efektywności, bezpieczeństwo, wszechstronność i niezmienna prostota zasady działania, sprawiają że każdy (nawet ze skromnym budżetem) może rozpocząć zabawę w tym sporcie. A dla tych, którzy od wielu lat budowali swoje auta w oparciu o inne technologie, nitro jest świetnym dopełnieniem projektu.

To jest tak proste i logiczne że nawet amerykanie dali radę ogarnąć ten temat już kilkadziesiąt lat temu- tak więc to naprawdę nie może być aż tak skompliowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Feb 2012 - 14:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
slater11
post Thu, 09 Feb 2012 - 15:09
Post #42


User
Dołączył: Thu, 01 September 2011
Skąd: Pabianice





świete słowa niedzwiedz smile.gif nie bac sie tylko zakladac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 10 Feb 2012 - 08:24
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Nie ma sie czego bać? Nie wybuchnie mi silnik? Myślałem nad nitro , ale tak jak piszesz boję się ... Mam stopien sprężania >12:1 smile.gif
Eot.

Do właściciela Hondy. Z Tobą leciałem w półfinale na Men`s Day 2011 na Służewcu?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Fri, 10 Feb 2012 - 10:43
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





specu odpowiednie cofnięcie zapłonu i dobranie dyszy paliwowej pozwala bezpiecznie używać nitro nawet przy takim sprężaniu, jak wyjdziesz z założenia jak większość w USA cofania 2 stopnie na każde +50KM to nie powinno się wydarzyć

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 10 Feb 2012 - 12:02
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





To jak tutaj tylu speców to się też zapytam....nie chce dmuchać więcej w evo bo na codzien zupełnie nie potrzebuje więcej niż na dzisiaj mam...ale czasem ze swiateł by się przydało mieć pstrzyczek na +50KM szczegolnie ze silnik 4G63 powinien dać rade do 450KM...pytanie jaki zestaw byscie polecili..mokry? suchy? miałem już nitro kiedyś w S4 4,2 i problemów nie miałem...jedynie co mnie denerwowało to problem z napełnianiem butli bo troche mało tych miejsc jest...a raz gazu nie mieli a raz coś tam, coś tam..ale ogólnie nitro to fajna rzecz...fajnie jest wiedziec ze w ciągu 5 sek mozna sobie moc zwiekszyc na jakies poważne sciganko....jednak bardzo przydaje się automatyczne otwieranie butli, podgląd na wskażnik cisnienia i oczywiscie NIEZBĘDNY jest kocyk...ogólnie mysle czy by sobie nie sprawić jakiejś niedużej butli do bagażnika wink.gif pytanie jaki zestaw do evo9? (strzal +25/+50/+75)


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 10 Feb 2012 - 12:16
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
szczegolnie ze silnik 4G63 powinien dać rade do 450KM


Kozioł mia ponad 500KM, ale wydaje mi się, że bardziej tutaj powinieneś się martwić o moment, niż o moc przy takich liczbach wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 10 Feb 2012 - 12:21
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





o moment się nie martwie bo mam obecnie tylko 470nM...inne evo mają 100nM więcej i jezdzą...


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Fri, 10 Feb 2012 - 13:14
Post #48


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(prnit @ Fri, 10 Feb 2012 - 12:21) *
o moment się nie martwie bo mam obecnie tylko 470nM...inne evo mają 100nM więcej i jezdzą...


W Twoim przypadku, moment moze być znacznie wyższy niż to zakładasz na początku. Dlaczego... Poza mocą, którą uzyskasz bezpośrednio z nitro, trzeba pamiętać o tym że praca turbiny bedzie znacznie bardziej efektywna. Dodatkowe paliwo i dodatkowy tlen będa generowały dodatkowe spaliny, które znacznie szybciej będą budziły turbinę. Następna sprawa to schłodzenie układu dolotowego i obniżenie temperatury zaciąganego powietrza. Efekt ten przerobiłem na swoim i wielu innych samochodach przeznaczonych do driftu. Znacznie łatwiej postawić auto bokiem, a dodatkowe doładowanie zawsze generowało moc i moment wyższe od tego co na dyszach. Moze nie wiele ale efektywnosć całego układu przewyższała o ok 20-30% tego co znajdowało się "na dyszach"

Podsumowując, aby uzyskać np +50KM w realu, prawdopodobnie wystarczy dobrze dopasować dysze na +30-35KM, co też spowoduje znacznie mniejsze wydatkowanie samego nitro. Dodatkowy moment, zakładam że bedzie w okolicach +70-100Nm to będzie też zależało od ciśnienia jakie akurat bedziesz miał na butli.

W Twoim przypadku i przy takiej mocy, nalezy myśleć o systemie klasy nie niższej niż Nitrous Express Stage One zaczynając od doładowania ok +30KM, postawić na rolki i sprawdzić ile w rzeczywistości bedzie to generowało, potem ewentualnie dobierać większe dysze. Wszystko oczywiście przy pomiarze EGT i sądy AFR. EGT w pierwszej chwili powinno lekko spaść w dół ze względu dodatkowego paliwa, po czym lekko się powinno podnieść o ok 30-50 stopni C na skutek większego ciśnienia.

O tankowanie, też nie powinieneś sie martwić. Tylko w zeszłym sezonie auta które przeszły przez moje łapy, wylatały 3 tony 700kg. Nitro staje się coraz bardziej popularne w tym kraju. Wpływ na to mają coraz mocniej chłopaki latający w drifcie. Od 2-3 lat coraz większa liczba startujacych korzysta z dodatkowego kopniaka. Duże turbiny potrzebują szybciej się budzić cool.gif Już nie tylko 1/4 mili

Jednym słowem, wsztstko jest dla ludzi, tylko trzeba myśleć. Przy zachowaniu paru prostych zasad użytkowania... pozostaje dobrze się bawić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel1d11
post Fri, 10 Feb 2012 - 14:34
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





Evo VIII 377km plus nitro dysze na 75km śmigało bez problemu, instalacja main line czy jakoś tak plus kocyk i zegar z ciśnieniem. Jak masz problem z napełnianiem butli to zawsze możesz kupić tą taką dużą biggrin.gif


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Fri, 10 Feb 2012 - 14:44
Post #50


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





Większa butla - większy FUN cool.gif

Polecam butle w włókien węglowych, jeśli walczycie z "nadwagą" swietna sprawa, a pojemność większa, tyle że cena nie mała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 10 Feb 2012 - 16:13
Post #51


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Dziekuje bardzo za informacje, pomysle nad tematem wink.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Fri, 10 Feb 2012 - 16:21
Post #52


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





CYTAT(specu @ Fri, 10 Feb 2012 - 08:24) *
Do właściciela Hondy. Z Tobą leciałem w półfinale na Men`s Day 2011 na Służewcu?

tak tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Fri, 10 Feb 2012 - 17:52
Post #53


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





Przy okazji tematu tej Hondy rozwija się wątek i dyskusja dotycząca podtlenku azotu i jego zastosowaniu. Dyskusja bardzo potrzebna, ale tutaj zwracam się z prośbą do moderatorów: Może jest możliwość założenia osobnego działu dotyczacego "NIROUS FUSION"

Byłoby to znacznym ułatwieniem dla osób chcących zdobyć trochę wiedzy na ten temat jak i dla tych którzy chcą się tą wiedzą dzielić. Każdy projekt jest inny ale zasady działania są niezmienne od lat 30-tych ubiegłego wieku i też nie zawsze jest możliwosć i czas wykładania tej wiedzy przy każdym projekcie z osobna. Coraz mocniej rozwija się w kraju infrastruktura związana z tankowaniem i montażem takich systemów. Osobny dział, przyda się choćby do wymiany tak podstawowych informacji i aby kazdy miał do nich dostęp.

Pozdrawiam!

Niedzwiedz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 10 Feb 2012 - 17:54
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





super pomysł.....+1


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MICHAŁ
post Fri, 10 Feb 2012 - 18:53
Post #55


User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: 3city





Także jestem jak najbardziej za biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzejkob
post Fri, 10 Feb 2012 - 18:55
Post #56


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 November 2005





+1, czytajac ten temat juz dawno zapomnialem ze jest on o hondzie:P.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Harm
post Fri, 10 Feb 2012 - 19:05
Post #57


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2003
Skąd: Łódź





dział nitro jak najbardziej - trzeba by napisać w tej sprawie do alberta


--------------------
------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 10 Feb 2012 - 21:00
Post #58


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





+1, dział jak najbardziej za.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yapko
post Fri, 10 Feb 2012 - 21:11
Post #59


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2008
Skąd: wołomin





Dziekuje wszystkim userom tego tematu. świetny kawał wiedzy i przyjemnie się czyta !
Naprawde coś niesamowitego że użytkownicy tacy jak !MaDmAx , Aniołek czy master Niedzwiedz NX dzielą sie swoją techniczną i praktyczną wiedza. Szacun ludzie

Na Men's Day jakies problemy chyba delikatne mieliście z n2o bo staliście koło mnie w strefie zamkniętej.
A jaki czas Preluda zrobiłą w Białej Podlasce na zakonczenie sezonu ? wiem że lecieliście do Białęj po trasie z jakimś s4 smile.gif


--------------------
https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339
1 miejsce FWD Turbo 2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Sat, 11 Feb 2012 - 01:50
Post #60


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





CYTAT(yapko @ Fri, 10 Feb 2012 - 21:11) *
Na Men's Day jakies problemy chyba delikatne mieliście z n2o bo staliście koło mnie w strefie zamkniętej.
A jaki czas Preluda zrobiłą w Białej Podlasce na zakonczenie sezonu ? wiem że lecieliście do Białęj po trasie z jakimś s4 smile.gif

odbiło w dolot po wejściu na odcinke i trzeba było lepić filtr powietrza na trytytki tongue.gif
w Białej Podl. rozwaliło przegub wewnętrzny... wracałem do domu max. 60km/h ...

Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:55