Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Honda Prelude ProTurbo, nitrous oxide
gość_mati199_*
post Sun, 29 Jan 2012 - 23:21
Post #21









Może to tylko testowo, na pomiar taki strzał wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Jan 2012 - 23:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jedenasty
post Sun, 29 Jan 2012 - 23:47
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





a czyli takie psiknięcie dla psiknięcia laugh.gif

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 30 Jan 2012 - 07:41
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(Boris86 @ Sun, 29 Jan 2012 - 21:25) *
A co sie stało z tymi wykresami że krzywe momentu obrotowego są rysowane do 6000rpm, a mocy do 6700? Nie widziałem takiego wykresu jeszcze. Favor'owi pewnie chodziło o to że lepiej wyglądał by strzał z dłuższą rozbudową progresywną.


Chyba mylisz wykresy z nitro i bez ,a nie moc moment wink.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DEMISS
post Mon, 30 Jan 2012 - 10:41
Post #24


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 October 2007
Skąd: mmz





strzał jest jak widać po wykresie od jakis 3800 do odcinki i jak widać w tym zakresie jest przyrost, ale jak ktoś już wcześniej napisał żeby moc rosła dalej z obrotami trzeba coraz wiecej nitra podawać. A że wykres jest do 6tysi to pewnie dlatego że już moc i moment znaczaco spadały.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Mon, 30 Jan 2012 - 11:40
Post #25


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





w rzeczy samej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Mon, 30 Jan 2012 - 20:31
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





czy ciśnienie w butli było optymalne przez cały okres strzału ? czy też spadało bardzo szybko ? czy jest kocyk i ciśnieniomierz ?


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Tue, 31 Jan 2012 - 05:47
Post #27


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





ciśnienie było optymalne, kocyk jest, butla pełna podczas pomiaru, wskaźnika ciśnienia brak...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2m-garage
post Sun, 05 Feb 2012 - 22:51
Post #28


Rookie
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: okolice częstochowy





aniołek przecież wiesz, że aby spadku nie było ciśnienia, przez cały tak długi strzał , to trzeba by z dwóch butli grzanych na czerwone strzelac i to max 150 koni


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Sun, 05 Feb 2012 - 23:16
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Jaki koszt takiego podtlenku ??


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Mon, 06 Feb 2012 - 20:09
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





CYTAT(2m-garage @ Sun, 05 Feb 2012 - 22:51) *
aniołek przecież wiesz, że aby spadku nie było ciśnienia, przez cały tak długi strzał , to trzeba by z dwóch butli grzanych na czerwone strzelac i to max 150 koni



ja wiem bo sam tak mam wink.gif , kolega założy sobie ciśnieniomierz i zobaczy o co chodzi

czy kocyk jest z presostatem czy bez ? jeśli bez to kolega może tylko zgadywać jakie jest ciśnienie w butli równie dobrze w takim przypadku może być za duże a to już bardzo krótka droga do dziurki w tłoku


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Mon, 06 Feb 2012 - 21:16
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





ale jak jest za duże to chyba nie można strzelić... bo selenoida się nie otworzy coś mi tak świta


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Tue, 07 Feb 2012 - 10:17
Post #32


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





Panowie, każdy z Was ma po trochu racji...

Pomiar na hamowni to nie pełen wyścig na 1/4 mili. W ciągu tak krótkiego strzału nie ma mowy o znaczącym spadku ciśnienia przy tak małym strzale... prędzej zabrakło paliwa w górnym zakresie obrotów, pompa może nie wyrabia. Poza tym, strzał na hamowni podczas pomiaru powinien być jak najkrótszy a samo sterowanie powinno odbywac się w warunkach drogowych.

To o czym piszecie.... spadek ciśnienia... tak oczywiście ale przy dłuższych strzałach 1-2-3-4 i wiekszych mocach. Optymalną moc uzyskuje się przy ciśnieniu 1000PSI, dlatego presostat utrzymuje ciśnienie w zakresie 950-1050PSI

Następna sprawa to pojemność i ilość butli nitro. Im więcej butli tym spadek ciśnienia mniejszy. Jeśli ciśnienie podczas wyścigu na 1/4 mili spada o 200psi to wystarczy dołożyć drugą butlę aby zmniejszyć spadek ciśnienia już o połowę.

Nie zapominajcie również że sterowanie komputerem progresynej rozbudowy zazwyczaj jest tak podłączone że traktuje jednocześnie obie solenoidy. Im dłużej będzie otwarta solenoida nitrowa tym dłużej bedzie również otwarta solenoida paliwowa. Przy zalożeniu że pompa paliwowa wyrabia się bardzo dobrze a ciśnienie na butli spada to w trakcie wyścigu powinno być coraz więcej paliwa a mniej nitro i progresywna rozbudowa tego nie zmieni.

To o czym piszemy, czyli dokładanie nitro względem czasu trwania wyścigu jest możliwe przy systemach suchych lub gdy zastosujemy rozdzielnosć sterowania solenoid nitrowej od paliwowej.

Następna sprawa to taka, że uniwersalne rozpiski doboru dysz nitro/paliwo są przyjęte bardzo bogato dla przegięcia w bezpieczna stronę. Strojenie powinno odbywać się empirycznie, za każdym razem z tym samym ciśnieniem na butli, a tego z koleji nie uzyskamy bez koca grzewczego.

Tak więc dochodzimy do sondy szerokopasmowej i regulatora ciśnienia paliwa.

Aniołek przeszedł już całą powyższą drogę, rozbudowując swój system, aż doszedł do optymalnego zestawu. Tylko on wiem ile butli wylatał na testach aby zdobyć tą wiedze, którą teraz posiada.

Podsumowując... nie ma jednego przepisu na dobry strzał dla wszystkich samochodów... do każdego silnika trzeba podejść indywidualnie.

aaa... jeszcze jedno... o zawieszaniu się solenoid powyżej pewnego ciśnienia... tak to prawda (tak być powinno) ale nie dla kazdego zestawu. Wszystko zalezy od konstrukcji zaworów. Są zestawy które wieszają sie przy 1150PSI ale są też takie które dochodzą do 1300 i 1500PSI. Z ciekawostek mogę powiedzieć, że dwa identyczne systemy, potrafią się zawiesić przy ciśnieniach różniących się o 30-50PSI

P.S. Wykres jak najbardziej poprawny. Pewnie można za pomocą lepszego doboru dysz coś poprawić ale generalnie jest OK. Przyrost mocy względem serii jast bardzo, bardzo poprawny, niemalże książkowy.

Gratulacje projektu! Bardzo ładne auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Tue, 07 Feb 2012 - 15:13
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





no zgadza się , jedna uwaga bo widzę że kolega nie ma presostatu ani wskaznika ciśnienia więc butle grzeje na oko - oczywiście o ile jest zbyt niskie ciśnienie to się nic nie stanie to w przypadku drastycznie zbyt dużego i do tego dłuższego strzału może być różnie dlatego niezbędny jest wskaznik ciśnienia oraz AFR

Andrzejek jak zdrowie raport na PW proszę wink.gif


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Tue, 07 Feb 2012 - 18:48
Post #34


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





kocyk mam z presostatem...
ten projekt jest w trakcie realizacji, jest nie zakończony...
dojdzie głowica DOHC z gadżetami skunk2, wtrysk podtlenku direct port z rozbudową i parę innych niespodzianek...
...power coming soon... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Wed, 08 Feb 2012 - 12:26
Post #35


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(!MaDmAx @ Tue, 07 Feb 2012 - 18:48) *
kocyk mam z presostatem...
ten projekt jest w trakcie realizacji, jest nie zakończony...
dojdzie głowica DOHC z gadżetami skunk2, wtrysk podtlenku direct port z rozbudową i parę innych niespodzianek...
...power coming soon... wink.gif


Wszystko OK ale, zastanów się jeszcze nad tym direct portem do swojego silnika... przy tak małych mocach i obecnym potencjale silnika budowa direct porta bedzie przerostem formy nad treścią.

Doładowania do +100-150KM jesteś w stanie ogarnąć za pomocą jednego najprostrzego wtryskiwacza "phirania", a jesli nawet masz plany na większe doładowania to wystarczy wymienić sam wtryskiwacz na większy typu "shark"

Przy takim skromnym doładowaniu szkoda wydawać kasę i pier...ić się z direct portem - nie bedziesz z tego rozwiązania zadowolony.

Ewentualnie, jeśli juz bardzo byś chciał wydac nieco kasy i oczekiwałbyś lepszych efektów to mogę polecić rozwiązanie dual-port tak abyś w trakcie wyścigu, startował na doładowaniu +50KM, a po przejechaniu części dystansu, gdy złapiesz juz przyczepność uzbroić drugi system z doładowaniem nastepnych +50 lub +100KM.

W ten sposób rozwiążesz kwestię progresywnej rozbudowy mocy i zaoszczędzisz nieco na nitro, ponieważ dodatkowej mocy bedziesz używał tylko wtedy gdy będzie ona Tobie niezbędna i gdy warunki przyczeności Tobie na to pozwolą.

Progresywna rozbudowa zazwyczaj sterowana jest na podstawie obrotów, tak więc już na pierwszym biegu mozesz uzyskiwac pełne doładowania, po zmianie na 2-3-4 bieg rozbudowa rozpoczyna się na nowo zgodnie z tym co wpisane zostanie w mapę obroty/otwarcie przepustnicy.

Natomiast korzystając z dual-porta rozpoczniesz wyścig na doładowaniu np +50KM a po przejechaniu części dystansu doładujesz następną porcię nitro np +50KM. W sumie nadal bedziesz miał max doładowanie na poziomie +100KM ale znacznie bardziej efektywnie wykorzystane. Bez przesadzania na pierwszych biegach i urywania półosi oraz palenia gumy na starcie.

Zastanów się nad tym rozwiązaniem!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 08 Feb 2012 - 13:23
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(Niedzwiedz NX @ Wed, 08 Feb 2012 - 12:26) *
Wszystko OK ale, zastanów się jeszcze nad tym direct portem do swojego silnika... przy tak małych mocach i obecnym potencjale silnika budowa direct porta bedzie przerostem formy nad treścią.

Doładowania do +100-150KM jesteś w stanie ogarnąć za pomocą jednego najprostrzego wtryskiwacza "phirania", a jesli nawet masz plany na większe doładowania to wystarczy wymienić sam wtryskiwacz na większy typu "shark"

Przy takim skromnym doładowaniu szkoda wydawać kasę i pier...ić się z direct portem - nie bedziesz z tego rozwiązania zadowolony.

Ewentualnie, jeśli juz bardzo byś chciał wydac nieco kasy i oczekiwałbyś lepszych efektów to mogę polecić rozwiązanie dual-port tak abyś w trakcie wyścigu, startował na doładowaniu +50KM, a po przejechaniu części dystansu, gdy złapiesz juz przyczepność uzbroić drugi system z doładowaniem nastepnych +50 lub +100KM.

W ten sposób rozwiążesz kwestię progresywnej rozbudowy mocy i zaoszczędzisz nieco na nitro, ponieważ dodatkowej mocy bedziesz używał tylko wtedy gdy będzie ona Tobie niezbędna i gdy warunki przyczeności Tobie na to pozwolą.

Progresywna rozbudowa zazwyczaj sterowana jest na podstawie obrotów, tak więc już na pierwszym biegu mozesz uzyskiwac pełne doładowania, po zmianie na 2-3-4 bieg rozbudowa rozpoczyna się na nowo zgodnie z tym co wpisane zostanie w mapę obroty/otwarcie przepustnicy.

Natomiast korzystając z dual-porta rozpoczniesz wyścig na doładowaniu np +50KM a po przejechaniu części dystansu doładujesz następną porcię nitro np +50KM. W sumie nadal bedziesz miał max doładowanie na poziomie +100KM ale znacznie bardziej efektywnie wykorzystane. Bez przesadzania na pierwszych biegach i urywania półosi oraz palenia gumy na starcie.

Zastanów się nad tym rozwiązaniem!


Tylko, że direct port zapewni większe bezpieczeństwo silnikowi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Wed, 08 Feb 2012 - 14:07
Post #37


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(TJung @ Wed, 08 Feb 2012 - 13:23) *
Tylko, że direct port zapewni większe bezpieczeństwo silnikowi.


No właśnie niekoniecznie... tu bardzo dużo zalezy od kształtu kolektora dolotowego, wielkości doładowania i osoby, która popełni taki montaż.

W direct porcie wtryskiwacze umieszczone są znacznie bliżej komory spalania, a więc przyrost mocy i momentu jest znacznie bardziej brutalny. Brak jest tego momentu 200-300rpm kiedy nitro i paliwo miesza się z przepływającym świerzym powietrzem. Ale to tylko jedna z podstaw podważające teorie bezpieczeństwa direct porta.

Następna sprawa... ilość wtryskiwaczy i wielkość dysz. Przy rozłożeniu tej samej mocy na 4-6-8 wtryskiwaczy, dysze znjadujące się w nich są znacznie mniejsze. Często wtedy zamawia się dysze na +12-15KM. Proporcionalnie takie rozwiązanie generuje znacznie większą ilosc dysz. Prawdopodobieństwo, że któraś dysza na którymś cylindrze się przytka, jest znacznie większe. Wtedy nitro, jako że jest pod znacznie większym ciśnieniem i przedmucha swoje dysze i popłynie dalej o tyle paliwo już nie koniecznie. W następstwie robi się bardzo ubogo i ten jeden tłoczek się topi. O ile w tym całym układzie stopi się tylko świeca a klient w pore się zorientuje to mamy duzo szcześcia.

Bardzo łatwo o zanieczyszczenie bardzo małych dysz... choćby odrobiną uszczelniacza który dostanie sie do przewodów.

Następna sprawa to gestość paliwa... przy niskich temperaturach, juz kilkukrotnie miałem do czynienia sytuacją kiedy przez dysze +10KM paliwo po prostu nie płyneło, co najwyżej ledwo kapało. Wtedy klient, w najgorszym przypadku przyjeżdza zdziwiony że nitro nie działa... wystarczy wkręcic większe dysze, ale wtedy juz na wszystkich cylindrach i wszystko wraca do normy... ale trzeba o tym wiedzieć a nie do oporu dmuchac dalej, bo moze w końcu zacznie działać.

Podsumowując, przy tak małych mocach, prawdopodobieństwo awarii direct porta, na skutek wielu czynników zarówno montażowych jak i tych od montażu nie zaleznych jest znacznie większa niż przy wtrysku jedno punktowym gdzie choćby ilość wtryskiwaczy i dysz eliminuje możliwosć fuck up'a do minimum.

Montowałem już wiele direct portów, ale zawsze to były moce doładowania +200KM i większe, przy takich mocach i przy załozeniu że chcemy uzyskać dodatkową moc rzędu +50KM na cylinder, proporcie podziału tej mocy pomiędzy cylindrami robią się juz bardzo istotne. Prawie zawsze gdy klienci na własną rękę wymieniali dysze na mniejsze tak aby suma doładowania np na 4 cylindrach nie przekraczała 50KM, pojawiały się problemy. Choćby problemy najprostrze, przy tej ilosci przewodów i złączy jakie występują w direct porcie zwiazane z nieszczelnoscią czy też mylnym założeniem dysz. Stpień skomplikowania tych instalacji zawsze ciągnie za sobą wyższe prawdopodobieństwo fuck up'a.
A jeśli nawet ktoś juz uprze się na direct porta to zdecydowanie radzę oddać tą robotę komuś kto juz takie rzeczy robił i posiada ku temu odpowiednie narzędzia, chocby gwintowniki do nawierconych miejsc pod wtryskiwacze w kolektorze dolotowym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!MaDmAx
post Wed, 08 Feb 2012 - 14:49
Post #38


User
Dołączył: Sat, 28 January 2012
Skąd: Siedlce





przy wtrysku jednopunktowym i relatywnie dużym strzale pojawia się zjawisko odbijania w dolot...
złotego środka nie ma dla każdego silnika...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niedzwiedz NX
post Wed, 08 Feb 2012 - 17:06
Post #39


User
Dołączył: Fri, 24 July 2009
Skąd: Bydgoszcz





A ile masz zamiar dmuchać do tego silnika? Od tego zależy dobór metody podawania nitro.

Co do tego odbicia... myśle że to zasłyszane teorie. Cofki w dolot bywają ale to na skutek błędnego montażu lub użytkowania. Pamiętaj że system powinien być tak zainstalowany aby dmuchał tylko wtedy gdy przepustnica jest w pełni otwarta a obroty... no powiedzmy nie niższe niż 3000rpm

Przy pełnym otwarciu przepustnicy, prędkość przepływu zasysanego powietrza jest na tyle duża, że nitro z pewnością nie popłynie "pod prąd"

Takie sytuacje mogą mieć miejsce przy splocie kilku nieporządanych czynników: skomplikowany kształt układu dolotowego, pokręcony kolektor, kompresor przykręcony bezpośrednio na kolektorze dolotowym, strzał przy nie w pełni otwartej przepustnicy, niski zakres obrotowy kiedy silnik nie jest w sanie odebrać podawanej mu mieszanki nitro/paliwo.

Prawdą jest, że do każdego silnika należy podejść indywidualnie, z tym sie zgodze w 100%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aniołek
post Wed, 08 Feb 2012 - 20:35
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Thu, 14 September 2006





fajnie że chce Ci się tłumaczyć ja już chyba jestem za stary dry.gif


--------------------
2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street
2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:56