Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Różnice w silnikach 2.3 i 3.0 w dostawczakach Fiat, Citroen, Peugeot
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:35
Post #41









CYTAT
ale jeżeli liczysz pieniądz i szukasz okazji

dzisiaj każdy liczy pieniądze, takie czasu
Crafter jest droższy o około 30k netto i to bez jakiegoś mega wypasu. Fiat i PSA oferują więcej ciekawych opcji.

Czy szukam okazji ?
Nie. Samochód i tak będzie do produkcji z zamówionym dodatkowym wyposażeniem.

Dlaczego Citroen ?
Raz dla porównania z Fiatem a dwa z banalnej przyczyny... w Fiacie cholernie nie podoba mi się ta srebrna wstawka na masce tongue.gif


Silniki w zasadzie tylko dwa są brane pod uwagę.
Znany wszystkim 3.0 lub ewentualnie 2.2/2.3 150KM

no i dlatego pytanie dotyczące jakości samego silnika i skrzyni biegów jakie są dawane z silnikami 150KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kiwi
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:48
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





To ,że liczysz pieniądze to dobrze o Tobie świadczy więc nie odbieraj tego jako przytyk wink.gif

Oprócz tego co napisałem -silnik bezproblemowy ( 2,3 130/150KM) ...trzeba poczekać min pół roku a będe wiedział jak zachowuje się ta jednostka powyżej 100 tyś km wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 01 Feb 2012 - 18:01
Post #43









No i trochę dzisiaj dowiedziałem
faktycznie, silnik 2.2 PSA to PUMA C, traktowana delikatnie i z namaszczeniem... jakoś daje radę. Traktowana normalnie.. często nie daje rady.
Lista opcji dodatkowych oferowanych przez Citroena.. o o dziwo jedna trzecia tego, co jest w Fiacie.


Silnik 2.3 konstrukcja IVECO daje radę i podobno nie jest mocno awaryjny ..
ale też nie jest tak "pancerny" jak 3.0 IVECO
Różnica w spalaniu między tymi silnikami to około 1,5-2.0 litry na 100
czyli jakieś 9-12 pln brutto na 100km


Co ciekawe..
w salonie Fiata zgodzili się pomalować ten srebrny plastik jaki jest na masce by był w kolorze nadwozia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rufios
post Wed, 01 Feb 2012 - 18:24
Post #44


Super User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: znad morza





Bierz większy zbiornik.
Mam u siebie takiego Ducato z silnikiem 2,3 zbiornik paliwa 125 litrów.
Jest to wersja 120KM 2,3 litra.
Ja mam u siebie skrzyniową wersję.
Teraz był przegląd po 135 t km.
Dotychczasowe awarie:
- ciekło spod czujnika cisnienia oleju - koszt naprawy chyba 100zł
-przy przeglądzie po 135tkm ciekło gdzieś koło rozrządu naprawa w ASO 300zł
-sworznie przednich wachaczy poddały się po 130 tkm.

Zużyte zostały 1 kpl klocków przód i tył.
Tarcze jeszcze oryginalne.

Jak będziesz woził 1000-1200kg to możesz wziąść normalną wersję.
Ja z uwagi na ciężary mam wersję Maxi na felgach 16''.
Zwykła ma felgi 15'' i opony mniejszą nośność.

Opcjonalnie bralem opony wielosezonowe.
Dostarczone z autem Pitelli wytrzymały 120 t km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Wed, 01 Feb 2012 - 19:41
Post #45


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





CYTAT
Bierz większy zbiornik

koniecznie

CYTAT
sworznie przednich wachaczy poddały się po 130 tkm


norma wink.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 01 Feb 2012 - 20:39
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Wed, 01 Feb 2012 - 18:01) *
No i trochę dzisiaj dowiedziałem
faktycznie, silnik 2.2 PSA to PUMA C, traktowana delikatnie i z namaszczeniem... jakoś daje radę. Traktowana normalnie.. często nie daje rady.
Lista opcji dodatkowych oferowanych przez Citroena.. o o dziwo jedna trzecia tego, co jest w Fiacie.


Silnik 2.3 konstrukcja IVECO daje radę i podobno nie jest mocno awaryjny ..
ale też nie jest tak "pancerny" jak 3.0 IVECO
Różnica w spalaniu między tymi silnikami to około 1,5-2.0 litry na 100
czyli jakieś 9-12 pln brutto na 100km


Co ciekawe..
w salonie Fiata zgodzili się pomalować ten srebrny plastik jaki jest na masce by był w kolorze nadwozia wink.gif



Takjak pisaliśmy wcześniej .

Jest jeszcze diwajs ,który sięprzydaje w eksplatacji ( podstawy tego nie miały ) plastikowa osłona nadkola-błotnika -czyli takie przedłużenie zderzaka . Jak się upszech to można pomalować zderzaki i atrapę w kolorze nadwozia ( w jednej lawecie dla klienta na jego życzenie tak zrobiliśmy ,choć jest to mniej praktyczne rozwiązanie )

Fele 16" mają tązalete też żepakują tam większy hamulec i jeździ się na tymzawieszeniu lepiej .

Co do sworzni -jak jeździpo Polskich drogach wybijasię ale nie za często a koszt nowego w aso to ok 160 pln


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Feb 2012 - 18:37
Post #47









Dzisiaj rano dostałem do firmy wersję 2.3 L3H2 do testów na 3 dni...
i już po kilku jazdach na spokojnie i bez napinki wiem, że "słabo mi leży ten samochód" i wcale nie chodzi o silnik bo pracuje ładnie.

Nie wiem czy tylko ja.. ale czasem zdarzy mi się głową zaczepić o półkę dry.gif . Dodatkowo jest jakiś taki mały w kabinie.
Jakość spasowania plastików pozostawia trochę do życzenia.

Czy tylko ja mam takie odczucia ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 02 Feb 2012 - 18:44
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Dostałeś auto z nową czarną deską i radiem a la czerń fortepianowa?? Bo jak tak to nie wiem czego oczekujesz po materiałach auta dostawczego który jest pojazdem użytkowym .Ok w Mercedesie i vw crafterze bedzie ciut lepiej .

Ile masz wzrostu że chaczysz o półke ?? ( można zamówić bez półki ) .Co do ciasnoty ducato ma jedną z szerszych kabin więc nie wiem ..w porównaniu z transitem ,czy oplem movano miejsca jest pod dostatkiem wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Feb 2012 - 18:53
Post #49









taa..
środek czarny błyszczący tam gdzie jest radio i klimatyzacja.
Wzrostu mam 180cm.

Ciasno nie w sensie brak szerokości ale odległość kierowcy od kierownicy i nad głową.
IMO kierownica jest cit za płasko. Powinna być bardziej pionowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 02 Feb 2012 - 20:14
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Thu, 02 Feb 2012 - 18:53) *
taa..
środek czarny błyszczący tam gdzie jest radio i klimatyzacja.
Wzrostu mam 180cm.

Ciasno nie w sensie brak szerokości ale odległość kierowcy od kierownicy i nad głową.
IMO kierownica jest cit za płasko. Powinna być bardziej pionowo.


płasko to było w poprzedniku ...taki urok dostawczaków ,ale regulacja pozwala zająć wygodną pozycję wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Feb 2012 - 20:21
Post #51









Niekoniecznie taki urok dostawczaków...
bo już w serii (bez regulacji) Crafter i Sprinter mają bardziej w pionie kierownice. Za dopłatą (chyba 300 pln) masz regulację w 2 płaszczyznach.

No nic..
jutro się nim pobawię dokładniej wink.gif

... ale już teraz widzę kilka dziwnych braków: taka półka na CB-Radio w górnej półce. Nie ma jej nawet za dopłatą.
Jest to jednak niedopatrzenie producenta (Sprinter/Crafter oraz Movano/Master posiadają)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 04 Feb 2012 - 14:41
Post #52









No i po testach... zabawka oddana.
Wrażenia prawdę powiedziawszy średnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 06 Feb 2012 - 09:44
Post #53


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





to fakt nie ma co zrobić z cb :/


Daj znać na co się zdecydowałeś smile.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 06 Feb 2012 - 09:52
Post #54









Szukamy ładnego ale niestety używanego (2010-2011) Craftera, bo takie łapią się w budżecie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daktyloskop
post Mon, 06 Feb 2012 - 10:21
Post #55


Rookie
Dołączył: Sun, 05 December 2010






Dlaczego nie chcesz Iveco ?
Jeżeli nie odpowiadają Ci Fiat, Peugeot czy Citroen, to naprawdę proponuje przejechać się iveco daily.
Ma sporą liczbę schowków, dobrą pozycję za kierownicą (185cm wzrostu) i schowek na CB u góry.W firmie jeździ 3.0 z 6b skrzynią na trasach z PL do Londynu. Złego słowa nie mogę o nim powiedzieć. Mam wersję 50C17 i spalanie na takiej trasie z kontenerem chłodnią to 13- 14l. W wersji "dostawczakowej" z silnikiem 3.0 palą w granicach 11-12litrach. W dodatku podjedzie załadowany bez problemu pod każdą górkę czy wzniesienie.

Rozważaliśmy oprócz zakupu Iveco także sprintera i craftera ze względu na to, że wcześniej miałem LTeki i Sprintery 312D... Nasi znajomi którzy również jeżdżą do Brytanii skusili się na Crafter'a i szybko odstąpili leasing. 4 razy awaria elektroniki unieruchamiająca auto. Klienci źli bo nie dostali towaru na czas i.t.p
Oczywiście Iveco napęd na tył, "bardziej problematyczny" bo z tyłu ma most, wał ale to wiesz - Jednakże crafter ma to samo smile.gif. Nasz ma 140tys. i I serwis za sobą, naprawdę oprócz sworzni nic się nie rozleciało(po zakupie wymieniliśmy papierowe klemy na aku bo łapał jakieś głupie błędy).

Po zakupie Iveco najlepiej ustawić zbieżność w RENOMOWANYM warsztacie, są bardzo na to wrażliwe - inaczej przednie opony szybko znikają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 10:13