Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Różnice w silnikach 2.3 i 3.0 w dostawczakach Fiat, Citroen, Peugeot
dosiaas
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:11
Post #21


User
Dołączył: Mon, 26 September 2005
Skąd: pl





CYTAT(kiwi @ Mon, 30 Jan 2012 - 20:56) *
tylko iveco w porównaniu z ducato prowadzi się jak ciężarówka -ducato bliżej do osobówki wink.gif

pytanie do czego ma służyć auto?jakie wagi?
ducato jest mega słabe na ładunki w porównaniu do iveca na bliźniaku oraz napędu na tył biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:12
Post #22









przedmioty lekkie ale przestrzenne
trasy
wygodne przemieszczanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dosiaas
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:16
Post #23


User
Dołączył: Mon, 26 September 2005
Skąd: pl





ja bym wybrał iveco 2,3 z racji : spalanie mniejsze , do normalnej jazdy starczy 2,3 ,rama+bliźniak można załadować 2,5t jak czasem trzeba i jechać normalnie komfortowo:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:19
Post #24









nie chce iveco
całkowicie odpada ta marka

do tego ma być do 3,5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 30 Jan 2012 - 23:03
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jak ma być w trasy to musi być tempomat i pneumatyczny fotel wink.gif

Moje odczucia są takie : 2,3 -ok ale jakieś ryzyko istnieje jeżeli chodzi o zawory ,pali podobnie lub czasem nawet więcej ( bo tam gdzie w 3,0 nie wykorzystujesz max obciążenia ,to tu już walczysz z wiatrem ) ,słabsze skrzynie -choć tragedii nie ma .
Co do jazdy : 120KM w starszej wersji z turbo o stałej geometrii w przypadku blaszaka lub lekkiej zabudowy (plandeka ) ok daję rade ..jak zabudowa jest cięższa ,kontener ,winda ....to trzeba niestety go ciągać po obrotach .Turbo wstaje fajnie ,wcześnie ,mocy i momentu nie brakuje nawet na wyższych obrotach .
130KM nowa wersja -praktycznie ten sam silnik -podobnie choć ciut lepiej ( ta wersja była wcześniej ale nie na polski rynek -głównie ramy pod kampery)

150KM -jeździłem kilkoma ( bo Fiat dał dupy i praktycznie nowe auta wracają do serwisu -wprowadzono już na to kampanie a chodzi o to, że w złym gnieździe zamontowano przekaźnik odpowiedzialny za podgrzewacz odmy ) -nie podoba mi się sposób rozwijania mocy i momentu mimo turbiny o zmiennej geometrii -fakt jeździłęm autami z przebiegami 500-10.000km( więc jeszcze nie dotarte ) ,osiągi podobne do faworyta czyli 3,0 ale okupione tym że trzeba go bardziej ciągnąć po obrotach ,spalanie podobne do pozostałych 2,3

160KM -faworyt -same pozytywy podczas jazdy ...na pusto nie wolno ruszać z 1 biegu bo szybko kończą się przednie gumy jak nie masz ASR tongue.gif ...na pusto długim blaszakiem zrobiłęm znajomego ducatem ok 10s do 100km/h ....silnik który nie boi się ładunków 2,5 t( tyle regularnie wozi znajomek blaszakiem po Polsce -przelot w tej chwili 270 tyśkm..spalanie u niego min 8l..max po trasie 10l,ale trzeba podkreślić że zabudowa spali 1-3l więcej w zależności od prędkości )

180KM -mega wow ,choć trochę przerost formy nad treścią bo już poprzednik sobie radził ....te dodatkowe 20KM przydadzą się tylko przy pędzeniu +180 po autostradzie .

Z opcji które sobie odpuść na pewno to zrobotyzowana skrzynia biegów ( wygoda ,ale to nie jest prawdziwy automat) i pneumatyczne tylne zawieszenie ..jak chcesz to lepiej zamontuj dedykowane miechy z kompresorem w kabinie wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jan 2012 - 23:35
Post #26









CYTAT
i pneumatyczne tylne zawieszenie

a co nie tak z nim ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 00:35
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne.

dosiass na jakiej podstawie tak twierdzisz, jeździłeś tymi autami ?? jeżeli wsadzisz 2 tony na IVECO 2,3 to jestem pewny ma 100% ze spali więcej niż dokładnie taki sam zestaw z silnikiem 3.0 . Pracowałem z dostawczą włoszczyzną 2 lata i sporo rozmawiałem z kierowcami a i sam nie raz jeździłem. Ducato jest zdecydowanie wygodniejsze , Iveco to juz ciężarówka. Jeżeli masz kwiaciarnie kup Ducato 2.0 a jeżeli nie to 3.0. BTW : jechałem kiedyś Ducato 3.0 autolawetą po programie , pewnie kilka osób z autostrady Stryków - Poznań ma uraz do dziś biggrin.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 07:25
Post #28









CYTAT
Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne.

nie, to nie o taką pneumatykę chodzi
jest opcja zawieszenia samopoziomującego, czyli nie ważne ile założysz to będzie stał równo.

Jechałem takim na testach i subiektywnie lepiej się prowadził niż z resorami piórowymi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dosiaas
post Tue, 31 Jan 2012 - 08:22
Post #29


User
Dołączył: Mon, 26 September 2005
Skąd: pl





CYTAT(art... @ Tue, 31 Jan 2012 - 00:35) *
Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne.

dosiass na jakiej podstawie tak twierdzisz, jeździłeś tymi autami ?? jeżeli wsadzisz 2 tony na IVECO 2,3 to jestem pewny ma 100% ze spali więcej niż dokładnie taki sam zestaw z silnikiem 3.0 . Pracowałem z dostawczą włoszczyzną 2 lata i sporo rozmawiałem z kierowcami a i sam nie raz jeździłem. Ducato jest zdecydowanie wygodniejsze , Iveco to juz ciężarówka. Jeżeli masz kwiaciarnie kup Ducato 2.0 a jeżeli nie to 3.0. BTW : jechałem kiedyś Ducato 3.0 autolawetą po programie , pewnie kilka osób z autostrady Stryków - Poznań ma uraz do dziś biggrin.gif


posiadam iveco 2,3 mam również 3,0 lecz w maskocie , obydwa auta po programie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 09:43
Post #30


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





CYTAT
posiadam iveco 2,3 mam również 3,0 lecz w maskocie , obydwa auta po programie.



Mascot to już trochę inna waga , nie wiem jak po po programie ale po załadowaniu 2.3 pali tyle samo lub więcej. Co do doswiadczenia serwisowego to 75% aut z problemami silnikowymi to 2.3 a sprzdaje się ich tyle samo co 3.0.


CYTAT
nie, to nie o taką pneumatykę chodzi
jest opcja zawieszenia samopoziomującego, czyli nie ważne ile założysz to będzie stał równo.

Jechałem takim na testach i subiektywnie lepiej się prowadził niż z resorami piórowymi




Ja tez miałem na mysli ten system ,dwie strzałki po lewej stronie kierownicy , jak wozisz lekke rzeczy to spoko ,ale jak będziesz go przeładowywał to pompa szybko padnie. A co do prowadzenia i jazdy to 3.0 blaszak najlepiej smiga jak ma 1000kg na pace biggrin.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 09:47
Post #31









będzie woził max 1000-1100kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 10:08
Post #32


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





to spoko wink.gif ja po mieście to 2.0 z takim towarem będzie śmigał


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 10:17
Post #33









samochód będzie robił tylko trasy
do tego musi ładnie wyglądać smile.gif bo też i na targi będzie sprzęt woził

dość dobre ceny daje Citroen na swoje 2.2 HDI 150KM
jak w nich ze skrzyniami i sprzęgłem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 10:37
Post #34


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





jak się dodzwonie do kumpla z serwisu cytryny to postaram się dowiedzieć.


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 10:46
Post #35









z góry dzięki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 12:59
Post #36


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





wiadomość z cytryny ,, to silnik forda, największy szmelc,, zdecydowanie odradza smile.gif kup panie 3.0 i po kłopocie smile.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 31 Jan 2012 - 13:03
Post #37









Silnik Forda ?
Zawsze myślałem, że silniki 2.2 to są PSA


EDIT
przyznają się tylko do wyprodukowania w kooperacji z fordem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 16:42
Post #38


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





to wiadomośc od kolegi z poznańskiego salonu Citroena ,ale przypominam sobie,ze kiedyś w Trans Poz tez nażekali własnie na jumpery z 2.3 czyli pewnie chodziło o ten silnik wink.gif


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 31 Jan 2012 - 18:47
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ten silnik 2,2 nie jest zły jeżeli chodzi owersje podstawową 100KM ...wszystko powyżej ...nagminnie sypią się dwumasy ,układ paliwowy bardzo czuły.

Zawieszenie samopoziomujące ..różni sie od zwykłego tym że zamiast klasycznych resorów masz półresory + miechy pneumatyczne ,wszystko obsługuje dość wrażliwy na przegrzanie kompresor ( jak wozisz lekkie rzeczy to ok może sobie poradzi ) .Oczywiście komfort takiego zawieszenia jest dużo wyższy ,jest możliwość 6 ustawień wysokości od -3 do +3 ( o ile dobrze pamiętam) ,więc jest ustawienia pojazdu do wysokości rampy ....ale jeżeli liczysz pieniądz i szukasz okazji (wnioskuje po citroenie ) ..to odpuść sobie tą opcję .
W zwykłej wersji zamiast standardowych odbojów możesz założyć miechy które będziesz mógł sterować ciśnieniem indywidualnie na każdą stronę ( na max ciśnieniu fakt robi się twardo )

Musisz pamiętać że przy ew postojach gwarancyjnych know-how fiata jest największe więc sam przestuj najkrótszy + auto zastepcze free jeżeli części nie są dostepne od ręki lub naprawa wymaga powyżej 4 godzin szukania .

jeżeli ładunki będą faktycznie lekkie i cenisz koszt zakupu pojazdu to opcja silnika fiata 2,0 115KM ( taki jak w doblo 135 KM ,sedici 135KM ,bravo 165KM ,AR 159 170KM ) też jest warta zastanowienia ....minus taki to skrzynia 5 która nadaje się na trasy lokalne ( Polska ) .Mała turbina szybko wstaje ,silnik jest lekki i cichy wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:04
Post #40


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





CYTAT
jeżeli ładunki będą faktycznie lekkie i cenisz koszt zakupu pojazdu to opcja silnika fiata 2,0 115KM ( taki jak w doblo 135 KM ,sedici 135KM ,bravo 165KM ,AR 159 170KM ) też jest warta zastanowienia ....minus taki to skrzynia 5 która nadaje się na trasy lokalne ( Polska ) .Mała turbina szybko wstaje ,silnik jest lekki i cichy



też sugerowałem tą opcje wink.gif ten silnik jest bardzo trwały ,układ napędowy nawet po programie powinien dać radę, nie przypominam sobie problemów z tymi jednostkami.


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:06