![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Mon, 26 September 2005 Skąd: pl ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
przedmioty lekkie ale przestrzenne
trasy wygodne przemieszczanie |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Mon, 26 September 2005 Skąd: pl ![]() |
ja bym wybrał iveco 2,3 z racji : spalanie mniejsze , do normalnej jazdy starczy 2,3 ,rama+bliźniak można załadować 2,5t jak czasem trzeba i jechać normalnie komfortowo:)
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
nie chce iveco
całkowicie odpada ta marka do tego ma być do 3,5T |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jak ma być w trasy to musi być tempomat i pneumatyczny fotel
![]() Moje odczucia są takie : 2,3 -ok ale jakieś ryzyko istnieje jeżeli chodzi o zawory ,pali podobnie lub czasem nawet więcej ( bo tam gdzie w 3,0 nie wykorzystujesz max obciążenia ,to tu już walczysz z wiatrem ) ,słabsze skrzynie -choć tragedii nie ma . Co do jazdy : 120KM w starszej wersji z turbo o stałej geometrii w przypadku blaszaka lub lekkiej zabudowy (plandeka ) ok daję rade ..jak zabudowa jest cięższa ,kontener ,winda ....to trzeba niestety go ciągać po obrotach .Turbo wstaje fajnie ,wcześnie ,mocy i momentu nie brakuje nawet na wyższych obrotach . 130KM nowa wersja -praktycznie ten sam silnik -podobnie choć ciut lepiej ( ta wersja była wcześniej ale nie na polski rynek -głównie ramy pod kampery) 150KM -jeździłem kilkoma ( bo Fiat dał dupy i praktycznie nowe auta wracają do serwisu -wprowadzono już na to kampanie a chodzi o to, że w złym gnieździe zamontowano przekaźnik odpowiedzialny za podgrzewacz odmy ) -nie podoba mi się sposób rozwijania mocy i momentu mimo turbiny o zmiennej geometrii -fakt jeździłęm autami z przebiegami 500-10.000km( więc jeszcze nie dotarte ) ,osiągi podobne do faworyta czyli 3,0 ale okupione tym że trzeba go bardziej ciągnąć po obrotach ,spalanie podobne do pozostałych 2,3 160KM -faworyt -same pozytywy podczas jazdy ...na pusto nie wolno ruszać z 1 biegu bo szybko kończą się przednie gumy jak nie masz ASR ![]() 180KM -mega wow ,choć trochę przerost formy nad treścią bo już poprzednik sobie radził ....te dodatkowe 20KM przydadzą się tylko przy pędzeniu +180 po autostradzie . Z opcji które sobie odpuść na pewno to zrobotyzowana skrzynia biegów ( wygoda ,ale to nie jest prawdziwy automat) i pneumatyczne tylne zawieszenie ..jak chcesz to lepiej zamontuj dedykowane miechy z kompresorem w kabinie ![]() -------------------- quattro
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#26
|
![]() |
CYTAT i pneumatyczne tylne zawieszenie a co nie tak z nim ? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne.
dosiass na jakiej podstawie tak twierdzisz, jeździłeś tymi autami ?? jeżeli wsadzisz 2 tony na IVECO 2,3 to jestem pewny ma 100% ze spali więcej niż dokładnie taki sam zestaw z silnikiem 3.0 . Pracowałem z dostawczą włoszczyzną 2 lata i sporo rozmawiałem z kierowcami a i sam nie raz jeździłem. Ducato jest zdecydowanie wygodniejsze , Iveco to juz ciężarówka. Jeżeli masz kwiaciarnie kup Ducato 2.0 a jeżeli nie to 3.0. BTW : jechałem kiedyś Ducato 3.0 autolawetą po programie , pewnie kilka osób z autostrady Stryków - Poznań ma uraz do dziś ![]() -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#28
|
![]() |
CYTAT Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne. nie, to nie o taką pneumatykę chodzi jest opcja zawieszenia samopoziomującego, czyli nie ważne ile założysz to będzie stał równo. Jechałem takim na testach i subiektywnie lepiej się prowadził niż z resorami piórowymi |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Mon, 26 September 2005 Skąd: pl ![]() |
Pneumatyke odpuść , lepiej zamówić zwykłe wzmocnione zawieszenie , chyba ,ze wozisz naprwade lekkie ładunki to opuszczanie przy załadunku jest fajne. dosiass na jakiej podstawie tak twierdzisz, jeździłeś tymi autami ?? jeżeli wsadzisz 2 tony na IVECO 2,3 to jestem pewny ma 100% ze spali więcej niż dokładnie taki sam zestaw z silnikiem 3.0 . Pracowałem z dostawczą włoszczyzną 2 lata i sporo rozmawiałem z kierowcami a i sam nie raz jeździłem. Ducato jest zdecydowanie wygodniejsze , Iveco to juz ciężarówka. Jeżeli masz kwiaciarnie kup Ducato 2.0 a jeżeli nie to 3.0. BTW : jechałem kiedyś Ducato 3.0 autolawetą po programie , pewnie kilka osób z autostrady Stryków - Poznań ma uraz do dziś ![]() posiadam iveco 2,3 mam również 3,0 lecz w maskocie , obydwa auta po programie. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
CYTAT posiadam iveco 2,3 mam również 3,0 lecz w maskocie , obydwa auta po programie. Mascot to już trochę inna waga , nie wiem jak po po programie ale po załadowaniu 2.3 pali tyle samo lub więcej. Co do doswiadczenia serwisowego to 75% aut z problemami silnikowymi to 2.3 a sprzdaje się ich tyle samo co 3.0. CYTAT nie, to nie o taką pneumatykę chodzi jest opcja zawieszenia samopoziomującego, czyli nie ważne ile założysz to będzie stał równo. Jechałem takim na testach i subiektywnie lepiej się prowadził niż z resorami piórowymi Ja tez miałem na mysli ten system ,dwie strzałki po lewej stronie kierownicy , jak wozisz lekke rzeczy to spoko ,ale jak będziesz go przeładowywał to pompa szybko padnie. A co do prowadzenia i jazdy to 3.0 blaszak najlepiej smiga jak ma 1000kg na pace ![]() -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#31
|
![]() |
będzie woził max 1000-1100kg
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
to spoko
![]() -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#33
|
![]() |
samochód będzie robił tylko trasy
do tego musi ładnie wyglądać ![]() dość dobre ceny daje Citroen na swoje 2.2 HDI 150KM jak w nich ze skrzyniami i sprzęgłem ? |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
jak się dodzwonie do kumpla z serwisu cytryny to postaram się dowiedzieć.
-------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#35
|
![]() |
z góry dzięki
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
wiadomość z cytryny ,, to silnik forda, największy szmelc,, zdecydowanie odradza
![]() ![]() -------------------- MB W202
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#37
|
![]() |
Silnik Forda ?
Zawsze myślałem, że silniki 2.2 to są PSA EDIT przyznają się tylko do wyprodukowania w kooperacji z fordem ![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
to wiadomośc od kolegi z poznańskiego salonu Citroena ,ale przypominam sobie,ze kiedyś w Trans Poz tez nażekali własnie na jumpery z 2.3 czyli pewnie chodziło o ten silnik
![]() -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ten silnik 2,2 nie jest zły jeżeli chodzi owersje podstawową 100KM ...wszystko powyżej ...nagminnie sypią się dwumasy ,układ paliwowy bardzo czuły.
Zawieszenie samopoziomujące ..różni sie od zwykłego tym że zamiast klasycznych resorów masz półresory + miechy pneumatyczne ,wszystko obsługuje dość wrażliwy na przegrzanie kompresor ( jak wozisz lekkie rzeczy to ok może sobie poradzi ) .Oczywiście komfort takiego zawieszenia jest dużo wyższy ,jest możliwość 6 ustawień wysokości od -3 do +3 ( o ile dobrze pamiętam) ,więc jest ustawienia pojazdu do wysokości rampy ....ale jeżeli liczysz pieniądz i szukasz okazji (wnioskuje po citroenie ) ..to odpuść sobie tą opcję . W zwykłej wersji zamiast standardowych odbojów możesz założyć miechy które będziesz mógł sterować ciśnieniem indywidualnie na każdą stronę ( na max ciśnieniu fakt robi się twardo ) Musisz pamiętać że przy ew postojach gwarancyjnych know-how fiata jest największe więc sam przestuj najkrótszy + auto zastepcze free jeżeli części nie są dostepne od ręki lub naprawa wymaga powyżej 4 godzin szukania . jeżeli ładunki będą faktycznie lekkie i cenisz koszt zakupu pojazdu to opcja silnika fiata 2,0 115KM ( taki jak w doblo 135 KM ,sedici 135KM ,bravo 165KM ,AR 159 170KM ) też jest warta zastanowienia ....minus taki to skrzynia 5 która nadaje się na trasy lokalne ( Polska ) .Mała turbina szybko wstaje ,silnik jest lekki i cichy ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
CYTAT jeżeli ładunki będą faktycznie lekkie i cenisz koszt zakupu pojazdu to opcja silnika fiata 2,0 115KM ( taki jak w doblo 135 KM ,sedici 135KM ,bravo 165KM ,AR 159 170KM ) też jest warta zastanowienia ....minus taki to skrzynia 5 która nadaje się na trasy lokalne ( Polska ) .Mała turbina szybko wstaje ,silnik jest lekki i cichy też sugerowałem tą opcje ![]() -------------------- MB W202
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:06 |