Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Różnice w silnikach 2.3 i 3.0 w dostawczakach Fiat, Citroen, Peugeot
gość_bezduszny_*
post Sat, 28 Jan 2012 - 12:37
Post #1









Witam

Czy są jakieś poważne różnice w technologii między silnikami 2.3 150KM i 3.0 180KM jakie są wkładane do dostawczaków ?

Oczywiście o tym, że w 2.3 jest pasek a w 3.0 łańcuch to wiem.
Bardziej chodzi mi o układ zasilania w paliwo i inne rozwiązania.



dzięki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 28 Jan 2012 - 12:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rufios
post Sat, 28 Jan 2012 - 13:34
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 12 November 2008
Skąd: znad morza





Peugeot i Citroen maja inny silnik niż Fiat.
Peugeot i Citroen mają silnik 2,2 PSA i czasami miewają problemy z wtryskami (przynajmniej moi znajomi tak mieli)
Fiat ma silnik 2,3 Iveco i chyba jest trwalszy, ale sporo pali pod obciążeniem.

Tan większy FIAT Oegeot i Citroen mjaa ten sam.
Silnik 3,0 to chyba najlepsza opcja, ale czasami skrzynie biegów miały awarię (wg info z ASO)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 28 Jan 2012 - 13:36
Post #3









podobno ten 3.0 to bardzo leciwa konstrukcja oparta na starym i "rozwierconym" silniku 2.8
prawda to ?

racja, Citroen i Peugeot mają silniki 2.2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes6
post Sat, 28 Jan 2012 - 14:00
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 19 November 2009
Skąd: Warszawa





co do skrzyn w fiacie to prawda ze klekaja. osobisci dowsiadczylem jak kleknał 2 i 6bieg 500 kilo od domu za to 3.0 hpi daje ten komfort porozowania n autobahnie z wrzucasz 170km/h i ladujesz taka predkością 1000 km bez stesu..dodatkow dodam ze za wyjatkiem skrzyni 200tysi zrobilo ducato bezawaryjnie:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sat, 28 Jan 2012 - 18:02
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





3.0 w peugeocie to chyba też jest Iveco


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 28 Jan 2012 - 18:10
Post #6









tak, w każdym 3.0 to ten sam iveco


ale jak technologicznie ten silnik 2.3 w stosunku do 3.0 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaxMat
post Sat, 28 Jan 2012 - 21:13
Post #7


User
Dołączył: Wed, 22 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sat, 28 Jan 2012 - 18:10) *
tak, w każdym 3.0 to ten sam iveco


ale jak technologicznie ten silnik 2.3 w stosunku do 3.0 ?


3.0 w fiacie to raczej nie to samo co 3.0 w iveco, różnią się pojemnością. W iveco 3.0 ma dwie turbiny a fiat chyba jedną. Różnice pewnie biorą się z tego że fiat to Euro 5 (light-duty) a iveco to Euro V (heavy-duty).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 28 Jan 2012 - 21:25
Post #8









oo...
tego nie wiedziałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 28 Jan 2012 - 21:48
Post #9









wg. danych katalogowych silnik 3.0 w Citroenie ma 2999 pojemności... czyli dokładnie tyle samo co silnik 3.0 w Fiacie

Katalog Fiata podaje, że silnik 2.3 to MultiJet II a 3.0 to MultiJet
czyli 3.0 ma układ zasilania w paliwo starczej generacji CR ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MaxMat
post Sat, 28 Jan 2012 - 22:33
Post #10


User
Dołączył: Wed, 22 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sat, 28 Jan 2012 - 21:48) *
wg. danych katalogowych silnik 3.0 w Citroenie ma 2999 pojemności... czyli dokładnie tyle samo co silnik 3.0 w Fiacie

Katalog Fiata podaje, że silnik 2.3 to MultiJet II a 3.0 to MultiJet
czyli 3.0 ma układ zasilania w paliwo starczej generacji CR ?


Na to wygląda

dane silników

MultiJet II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Sat, 28 Jan 2012 - 22:41
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





Mój znajomy jeździ od nowości ducatem 3.0 , poza drobnymi usterkami ( coś z hamulcami ) nie może złego słowa powiedzieć o tym aucie, silnik mimo 300kkm na blacie sprawuje się świetnie, a kierowca jest strasznym katem i ignorantem obsługowym. Podczas jazdy nigdy nie używa jedynki (bo po co? zaraz trzeba będzie zmieniać smile.gif ), skrzynia żyje, choć sprzęgło chyba wymieniał.
Generalnie jestem pod wrażeniem tego samochodu, fajny dostawczak.


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes6
post Sun, 29 Jan 2012 - 13:17
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 19 November 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(KaeS @ Sat, 28 Jan 2012 - 22:41) *
Podczas jazdy nigdy nie używa jedynki (bo po co? zaraz trzeba będzie zmieniać smile.gif ), skrzynia żyje, choć sprzęgło chyba wymieniał.

nawet instrukcja obsługi mowi ze 1 to tylko gdy jest duże lub maks obciażenie.. bo inaczej niewielki jest sens wpinac 1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sun, 29 Jan 2012 - 15:24
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





3.0 do znakomity silnik Ducato autolaweta Poznań-Berlim (stara trasą) średnia 9l/100 to samo z doczepioną lawetą i dwoma autami na niej 11l/100 bardzo lubie to auto, jest ergonomiczne i przyjazne kierowcy smile.gif Jeżeli ktoś zamawia nowe to koniecznie klima i powiększony zbiornik !!!


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 29 Jan 2012 - 16:30
Post #14









3.0 to dobry silnik

a jak się spisuje ten 2.3 150KM ? jakieś praktyczne informacje o nim już są ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 30 Jan 2012 - 18:20
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Odpuść sobie 2,3 ..bierz 3,0 ...lepsza 3 wałkowa skzrynia ,trwały 2 mas który nie niszczy skrzyni i sprzęgła ( w 2,3 jest stałe koło ) ,brak problemów z wymianą paska napędu rozrządu , bo łańcuch .W 2,3 jest ryzyko ,bo zdarzało się -urwania zaworu. Układ zasilania podobny ..klasyczne wtryskiwacze CR bosch-a ,nie czułe na jakość paliwa .
130 od 150KM różni się turbosprężarką -w 150 ma zmienną geometrie .
Co do jazdy =-nie czuć tych 150 KM w porównaniu ze starą 3,0 .
podejrzewam że tak jak przy poprzednikach z euro 4 2,3 bedzie chlipał wiecej niż 3,0;)

Uwaga przy używkach bo liczniki w ducato i braciach z sevel kończą się na 400 tyś km ....później 100pln wymaz ..i masz "nowe" auto z przebiegiem 400+ lub 800+


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jan 2012 - 19:39
Post #16









hmm..
dzisiaj dostałem ofertę z Fiata
i przy opisie silnika 3.0 jest informacja:

" wtrysk bezpośredni Multijet II „Common Rail” sterowany elektronicznie, z turbosprężarką i intercoolerem "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dosiaas
post Mon, 30 Jan 2012 - 19:57
Post #17


User
Dołączył: Mon, 26 September 2005
Skąd: pl





CYTAT(MaxMat @ Sat, 28 Jan 2012 - 21:13) *
3.0 w fiacie to raczej nie to samo co 3.0 w iveco, różnią się pojemnością. W iveco 3.0 ma dwie turbiny a fiat chyba jedną. Różnice pewnie biorą się z tego że fiat to Euro 5 (light-duty) a iveco to Euro V (heavy-duty).


iveco 3.0 170ps mają dwie turbiny są wersje na pojedynczej , jeżeli kierowca ma tym jeździć to iveco 2,3 jak masz sam tym jeździć to 3,0l iveco.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 30 Jan 2012 - 20:55
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Mon, 30 Jan 2012 - 19:39) *
hmm..
dzisiaj dostałem ofertę z Fiata
i przy opisie silnika 3.0 jest informacja:

" wtrysk bezpośredni Multijet II „Common Rail” sterowany elektronicznie, z turbosprężarką i intercoolerem "


I co w związku z tym .Piezoelektrycznych wtryskiwaczy nie ma . Wtrysk jest podzielony tylko na większa ilość faz w porównaniu z poprzednikiem wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 30 Jan 2012 - 20:56
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(dosiaas @ Mon, 30 Jan 2012 - 19:57) *
iveco 3.0 170ps mają dwie turbiny są wersje na pojedynczej , jeżeli kierowca ma tym jeździć to iveco 2,3 jak masz sam tym jeździć to 3,0l iveco.



tylko iveco w porównaniu z ducato prowadzi się jak ciężarówka -ducato bliżej do osobówki wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jan 2012 - 21:02
Post #20









CYTAT(kiwi @ Mon, 30 Jan 2012 - 20:55) *
I co w związku z tym

większa kultura pracy ?
może symbolicznie mniejsze spalanie ?
lepsze poczucie właściciela/kierowcy, że ma coś nowocześniejszego pod maską ?

no i to, że w katalogu nie ma informacji o tym, że jest to silnik Multijet II
i albo się w katalogu pomylili, w ofercie się pomylili lub w międzyczasie wprowadzono nowszą specyfikację silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 07:10