![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
ta za 100zł to można sprzedać serię najwyżej, nie przesadzaj już
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
nawet i niech bedzie te 150, do 300 daleko
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
Hehe, to zrób mi taki dolot za 200zl to biore 10 sztuk...
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
nie kus bo zrobie i bedziesz musial wylozyc 2k
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
Ale mówimy o dokładnie takim, czyli adapter na turbo i po całości 3 cale?
![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Samo wytoczenie takiego adaptera z alu z materiałem powinno wyjść około 100zł przy jednostkowym zamówieniu.
-------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Dobra dam te 250zł jak zrobisz mi to perfekt +flaszka za robotę hehe
![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Ja również się pisze za 200zł.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 16 March 2007 Skąd: Wyszków ![]() |
ja sie zastanawiam, bo mam z kwasiaka
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
haaalo, pisalem o redukcji z silikonu.
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
No ale w tym dolocie chodzi o to żeby nie było żadnej redukcji aż po same turbo.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
A ten pierścień na wlocie turbiny to co jak nie redukcja? Ekspertem nie jestem ale mechanikę płynów swego czasu liznąłem.
Czysto teoretycznie, czy zwężka z 3" na 45mm będzie na odcinku 20cm czy na 5 cm prędkość przepływu przy wlocie turbiny w zasadzie będzie ta sama (w dużym uproszeniu pomijając ściśliwość powietrza). Efekt polepszonego przepływu jaki wskazuje MAF spowodowany jest wg mnie gładkim kanałem nie powodującym turbulencji, przepływ bardziej laminarny a co za tym idzie większa prędkość przepływu a większa prędkość to większa masa powietrza na sekundę. Logiczne. Redukcja silikonowa poza tym że bardziej podatna na odkształcenia sprawdzi się tak samo jak pierścień na wlocie. W praktyce redukcja mniej skokowa okaże się lepsza z racji spokojniejszego przepływu i mniejszego efektu gwałtownej ściśliwości powietrza. Przykład - pompka do roweru, szybko pompując, krótkimi ruchami mamy wyraźny opór, marnujemy swoją energię, spowalniając ruch i wydłużając go uzyskujemy ten sam przepływ i wydajność ale mniej energii marnujemy. Tu efekt będzie podobny. Jeżeli w przypadku podciśnienia przed turbo jest inaczej to zwracam honor ![]() -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
Sev, ja też ekspertem nie jestem , ale chyba jednak czemuś służy taka adaptacja na 3 calowy wlot. Spójrz np na GT35, wiem że to marme porównanie do k04 ale budowa wlotu jest podobna. W miare wąska średnica kanału wlotowego z wirnikiem a duża średnica po zewnetrznej ze stozkiem do środka. Poza tym poczytaj trochę ten temat co podałem w pierwszym poście z brytyjskiego forum. Chłopaki zmieniają te doloty wyrzucając np forge'a
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
No ale w tym dolocie chodzi o to żeby nie było żadnej redukcji aż po same turbo. oczywista sprawa ![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Czytałem temat i próbuję jakieś racjonalne wytłumaczenie znaleźć. Ale zauważcie jaki jest kształt takiego kanału w przekroju. W GT35 kanał jest to dość gładkie przejście do wirnika turbiny a w tulejce jest karb powstały z króćca wlotu, zaznaczyłem go strzałką.
![]() Trzeba by to trochę inaczej wytoczyć i będzie jeszcze lepiej. Ten karb będzie powodować niepotrzebne zakłócenia przepływu. Próbuję sobie to wyobrazić po stronie podciśnienia. Może rzeczywiście... im większy przekrój tym większy przepływ i mniejsze podciśnienie tym samym wynikające właśnie z tego przekroju. Z jakiego tworzywa jest ta tulejka-zwężka? -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Jest opcja taka: myślę że wytoczenie adaptera nie jest potrzebne bo można tam dać prostą redukcje i później rurę 45 elegancko kawałek odciac dospawac krućce . Następnie kolank 90 do przepływomierza i oczywiście od redukcji wszystko na 76mm
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Pytanie czy na takiej prostej redukcji uzyskasz ten sam efekt co Piotrek ? Ja myśle że raczej nie, aczkolwiek warto spróbować, najlepiej zlogować i się przekonać.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Jak średnica będzie się rozszerzac przy samym turbo to myślę że jakiś efekt będzie. Moim zdaniem będzie taniej, pospawac też będzie trzeba te rurki
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2011 ![]() |
Może gdybym stożek wypuścił na równo z obrysem tego karbu o którym mówisz to było by lepiej, na razie jest to wersja że tak powiem prototypowa. Może z czasem się wydłubie taki adapter o jakim piszesz. Ale do tego muszę mieć turbo na stole bo nie chce mi się jeździć 20 razy na poprawki do tokarza:D Adapter jest z Tarnamidu czy jakoś tak
Rafstrong, szukałem troche i nie znalazłem kolanka-redukcji która by się tak szybko rozszerzała z 51 na 76. A to przecież też ma znaczenie czy 76mm bedziesz miał juz 2 cm za wlotem do turbo za 5cm |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
hmmm mozna taką redukcję trochę naciąć i będzie
http://allegro.pl/zlaczka-silikonowa-reduk...2156689246.html spróbuję musi sie udać, ponadto myślę że taka redukcja będzie się lepiej trzymać niż adapter bo nie mam zbytnio do niego "zaufania" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 10:40 |