Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> BMW E39 4.4 V8 vs B10 Alpina.
Punisherrr
post Fri, 14 Sep 2012 - 18:47
Post #21


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Ta w Niemcowni jest z rocznika 97 chyba,ale nie jestem pewny. Moze dlatego, ze to stara wersja bez wanosow jest tak tania. W Uk mozna na ebayu znalezc.ale kiera z drugiej,chyba ze tanio na przekladke silnika, a reszte na allegro wystawic. Co do ceny silnika to tak naprawde mozna miec za kilka tys S62 od emki,ktory moze byc mozniejszy,zalezy w jakim stanie. Wiem jednak ze z silnika alpiny mozna duzo wyciagnac. Dolot zostal seryjny,wioec jest zwezka, o ktorej pisal Boogie oraz wydech to to samo co M62,tylko odetkana druga strona rezonatora,ktora laczy sie z drugim tlumikiem koncowym,w ktorym jest rurka jak w pierwszym. Nie wiem czy to dalo w ogole jakis przyrost gdyz srednica rur jest jak widze taka sama i niby to wydech Alpiny hahaha. Gdyby dobrze przerobic dolot i wydech z kolektorami, mysle ze mozna zyskac nawet z 40-50KM i byc moze tye samo momentu.

Co do walu to i tak nigdzie go kupic nie ma mozliwosci,chyba ze serwis bmw-od x5 4.6,ale ciekawe czy cena nie powali. To samo z tlokami i walkami rozrzadu-czy mozna je wrzucic bez niczego do glowic M62 bez wanosow?

Probuje sie dowiedziec jak wyglada sprawa z kutymi tlokami w UK i ile kosztuja oraz wal. Orientuje sie ktos jaka jest cena tych elementow i gdzie mozna dostac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 14 Sep 2012 - 18:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dray
post Sun, 16 Sep 2012 - 12:53
Post #22


Rookie
Dołączył: Wed, 19 January 2005





Nie wiem skąd ty czerpiesz wiedzę ale z pewnością nie jest to wiedza z praktyki.

1. Tak jak pisałem za 5k EUR to można kupić ulepa albo pozostałoci po Alpinie. Ile B10 V8 oglądałeś na żywo w życiu? Powiem CI jedno, jeśli szukasz ładnej to bez 10,000 EUR nawet nie ma sensu jechać do Niemiec.
2. Kupisz S62 za kilka tysięcy? Chyba miłeś na myśli kilka tysięcy ale EUR... S62 kosztuje w Polsce kilkanaście tysięcy złotych. Za zwykłe M62B44 na vanosach (słupek) trzeba położyć ok 7000zł.
3. Wiesz po co jest ta zwężka? Dlaczego zakładasz że seryjny dolot jest ograniczeniem?
4. Wydechu Alpiny też nigdy nie widziałeś. Są zupełnie inne metalowe katalizatory (Alpina), Tłumik środkowy (Alpina), potem 2 strumienice i 2 końcowe tłumiki z tabliczkami Alpiny. Brzmi to zupełnie inaczej niż 540i, powiem więcej, M5 brzmi beznadziejnie przy wydechu Alpiny.
5. ZYskanie 40-50KM z dolotu i wydechu to po prostu bajka. Za dużo czytasz. Na forach jest masa bzdur które zostały przyjęte za aksjomaty. Np to że na seryjnych amorkach można zakłądac sprężyny do -40mm
6. Wszystkie części do Alpiny są dostępne w ich siedzibie z dnia na dzień, zadzwoń ub wyślij maila. Wystawią fakturę i jak opłacisz wyślą Ci do domu.


--------------------
ALPINA B10 V8 #282
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Sun, 16 Sep 2012 - 14:51
Post #23


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Duzo osob na forach pisze, ze nie wierzy w przerobki na takim poziomie,ale ja juz wiele widzialem u roznych uzytkownikow,co zostalo tez potwierdzone na hamownich i w praktyce.

Co do s62 to oczywiscie mialem na mysli ponad 10tys zl. Jesli chodzi o wydech alpiny to moze i jest zmodyfikowany,ale ma duzo punktow restrykcyjnych jak seryjne m62,ktore mozna odetkac. Zwezka jak sie nie myle ma uciszac dolot gdyz po wymontowaniu jest dosc glosny i dlawi sie lekko z dolu. Pytanie po co kums taka moc i moment przy 2 tys obr? Z przykladu podanego przez Bogiego,to jest dolot dynamiczny,ktory jest juz dosc powszechny i naprawde dziala-sprawdzalem tez w innym aucie,ale z silnikiem V6. przy prawie max obrotow silnik ma dodatkowego kopa,gdyz wlasnie wtedy potrezeba duzo powietrza. Podobnie jest z lkolektorami rurowymi-najlepsze zyski na koncu obrotow(gazy musza sie jakos wydostac.

Wiele osob uwaza,ze nie ma sensu przerabiac malych elementow,ale to one podnasza tak naprawde parametry. Z opisu kolesia ktory wymil czesci z dinana(wszystko dostepne jak czesci m62 przed vanosami),wynika ze zyski jednak sa. Mialem juz dwa samochody przed tym i zawsze jakies male przerobki pomagaly,a ten potworek ma duzy potencjal, o czym jak wspominalem swiadcza wyniki na hamowniach po roznych modach. Tak samo jak glowice od m5 maja wieksze kanaly,co za tym idzie wieksza moc, o walkach nie wspomne. Alpina jest fajna,ale tak naprawde lepiej kupic m5 w dobrym stanie niz jechac do DE po Lapine i zaplacic dodatkow panstwu za jej rejestracje.

Wedlug mnie mozna cos pokombinowac skladajac seryjne m62 z czesciami z alpiny i m5.

Pisze to wszystko gdyz chce sie dowiedziec jak najwiecej, a kiedys podzielic sie swoja praca,bo o to wlasnie chodzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 21:26