![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
tak BAM to 380ccm więc do 220KM idealne bo mają jeszcze spory zapas, a chyba do okolic 260KM też starczą. niektórzy twierdzą, że do 220KM wystarczą 320ccm ale ja bym polecał już BAMy co do seryjnego silnika to są różne opinie, ale do 350KM raczej seryjne wnętrzności wystarczą jeżeli wszystko z głową zrobione Widze że kolega poczerpał troszke wiedzy na OCP i teraz za speca robi ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
za żadnego speca nie robię,
coś wiem to się dzielę, chyba po to jest forum? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
To był zarcik. Ja juz za bardzo wyluzowany jestem
![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Teraz zkumalem sie ze starym wlascicielem.
Powiedzial ze jezdzil na DV firmy Forge ... Tylko ze on kosztuje 900-1000zl i az tyle za jakis efekt ?? Pierdziele... chyba ze DV to cos innego niz BOV Mysle ze na dzien dzisijeszy poszukam sobie wtryskow z BAMa i zrobie hybryde turbiny ... Mysle ze Tip tez sie pojawi. Napewno nie zaszkdozi prawda ?? |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2011 Skąd: Lublin / Zamość ![]() |
Kolego widziałem seryjnego tip-a pod k03, ale nawet jak by wymienił na tego tipa to i tak mu sprężarką nie nadmucha nagle 20-30KM wiecej. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na inne mody, przynoszące większe przyrosty. Tutaj raczej chyba nie chodzi o jakiekolwiek przyrosty jeśli chodzi o wymianę TIPa. Po pierwsze w ori TIPie pod K03 tak jak mówicie jest zwężka, a po drugie, co najważniejsze spotkałem się z zasysaniem się TIPa co praktycznie całkowicie go zamykało. Uważam, że to nie jest wcale poroniony pomysł jeśli chodzi o jego zmianę, bo seryjny TIP to moim zdaniem śmieć. ![]() -------------------- Audi TT 1.8T FWD + Garrett GT28R | Stage 2 | 300 HP 400 Nm
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
DV to zdecydowanie inny rodzaj zaworu niz BOV - bov upuszcza w atmosfere natomiast dv upuszcza przed wlot turbo Czyli ten DV za tysiaka to poprostu to samo co ma + efektowne pssssik ?? Pffff to po co ktos pierdzieli o bezpieczenstwie turbiny ... Ale jaja tysiak ze to zeby sie gimnazjalistki moczyly ... to nie dla mnie juz wole dokupic tego tipa |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Czyli ten DV za tysiaka to poprostu to samo co ma + efektowne pssssik ?? Pffff to po co ktos pierdzieli o bezpieczenstwie turbiny ... Ale jaja tysiak ze to zeby sie gimnazjalistki moczyly ... to nie dla mnie juz wole dokupic tego tipa Kolego. nie rozumiesz za wiele, DV = zawór recylkulacyjny upuszczający powietrze w układ, BOV = zawór atmosferyczny, upuszcza 100% powietrza w atmosferę i tylko ten robi wyraźnie ,,psyyyt". Istnieją jeszcze hybrydy czyli połączenie DV/BOV zawory które upuszczają trochę w dolot trochę w atmosferę. Ale z własnego doświadczenia wiem ze to przerost formy nad treścią. Taki czy inny zawór musi być w układzie inaczej zajedziesz turbinę. Kolego pokaż mi tą DV-kę za 1kzł ![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2011 Skąd: Lublin / Zamość ![]() |
Jak chcesz trochę psykać to kup sobie Splitter Forge FMDVSPLTR, montuje się go odwrotnie do seryjnego DV. Koszt za noy to ok 560zł. Używkę kupisz za jakieś 400-450 zł. Przy tym splitterze auto zachowuje się można powiedzieć, że normalnie, a przy seryjnym wydechu nawet fajnie słychać sapnięcie.
-------------------- Audi TT 1.8T FWD + Garrett GT28R | Stage 2 | 300 HP 400 Nm
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
nie no nei chce tylko sie smieje wlasnie ze tyle kasy po to zeby miec cos co sie ma tylko zeby bylo to slychac
![]() Ja zawsze myslalem ze BOV ochrania ta turbine jakos |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
DV, BOV, czy DV/BOV to zawory upustowe powietrza doładowania które chronią sprężarkę.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
W silniku AUQ jest turbina k-03s 0-52 a tip na zwężce jest żeliwny więc nie zassie się, i do seryjnego doładowania spokojnie wystarcza, sprawa wygląda inaczej jeżeli podniesiemy je programowo, plus inne mody np wydech, w tym momencie robi się wąskim gardłem dla przepływu i wtedy jak najbardziej polecał bym porządny kwasiak lub jakiś gotowiec np Forge, latałem kiedyś na takim set-upie i po założeniu silicona odczuwalnie poprawiła się dynamika.
Jeżeli zaś chodzi o BOV do 1.8T to oczywiście da się, ale trzeba zestroić go z autem, inaczej będą problemy,chodz i wtedy daje odczuć się zamulanie, spowodowane opuszczonym układem, turbo mus więcej dopompować, jeżeli zależy nam na parametrach, najlepszym rozwiązaniem jest Forge 007, lub Forge Splitter, razem ze stożkiem daje zadowalający już efekt dzwiękowy i nie koliduje z osiągami. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2011 Skąd: Lublin / Zamość ![]() |
W tym momencie Żuczek wszystko pięknie podsumował i podpisuje się pod nim!
-------------------- Audi TT 1.8T FWD + Garrett GT28R | Stage 2 | 300 HP 400 Nm
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
mysle ze zaloze DV z Forge'a bedzie swiety spokoj
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Słuchajcie mam taki kłopot bo mam kolektor ssący do wymiany i zauważyłem że cupra i S3 mająprzepustnice po prawej stronie stojac przed maską i fajnie idzie zrobić orurowanie pod IC bo nie trzeba ciągnąc rury wchodzącej do ic w poprzek tak jak u mnie bo mam po lewej przepustnice Orientujecie się czy moge założyc SS z BAMa i miec przepustnice po prawej stronie ?? znacznie ułatwiłoby mi to orurowanie i zaoszczędziłbym miejsca ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak poszukasz to znajdziesz, tu na forum, da się, mam tak u siebie w AUM. Szukaj "przekadka kolektorów z BAM do AUM" czy jakoś tak temat nazwałem.
Nie podpasuje tylko listwa paliwowa, nie ta od wtrysków tylko ta druga powrotna, trzeba jeden z uchwytów w kolektorze spiłować bo brakuje około 5-7mm żeby podeszło pod śruby. I podstawka N249 przed kolektorem, koło bagnetu z AUQ/AUM nie podejdzie P&P, lepiej kombinować z oryginalną z BAM. Reszta pasuje P&P. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Bo generalnie rozchodzi sie o to czy tak jka mam teraz czyli 80cm wiecej rury nie spowoduje Laga. bo patrzac na przepustnice z prawej strony mem teoretycznie pod nią wylot z IC czyli z durgiej strony nie tak jak teraz wiec skraca mi się droga Przelotu Powietrza z Turbiny do IC.
Co do kolektora to raczej kupiłbym kompletny i byłoby po problemie Natomiast wyczytałem tutaj na forum opinie na temat GT28RS i ze podobno mozna wybraćdwie srednice wirnika strony Ciepłej większa i mniejsza ... jakeis opinie ludzi uzytkujacej taką turbine ?>? |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
mniejsza dupa = mniejszy lag
wieksza dupa = wieksza moc tak w skrocie -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 14:57 |