![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
witam
Mam pytanie dotyczace walkow rozrzadu tj w moim projekcie jestem ograniczony aluminiowym blokiem oraz seryjnymi tlokami Wpadl mi do glowy pomysl aby krecic silnik wyzej przy sprawnym napelnianiu aby zminimalizowac straty mocy przez niskie doladowanie Max moc w NA jest na poziomie 6rpm odcinka 6,5rpm max obroty 7rpm CZy warto przerobic seryjne walki tak aby przeniesc w doladowanym silniku moc w okolice 7 rpm jezeli tak to jakie stopnie beda odpowiednie i gdzie ewentualnie i za jaka kase to wykonac ps nie interesuje mnie "dol" z racji jednostki oraz sposobu doladowanie moze mocno oslabnac |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 25 May 2006 ![]() |
Proponuję zapoznać się z ofertą firmy Rewar z Krakowa, nie napawają a szlifują wałki. Zmienia się lift, a wałek jest ostrzejszy zazwyczaj o ~20 stopni od serii, ale jakość ich roboty polecam z doświadczenia. Szczególnie, że koszta są na prawdę niskie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
o tej firmie myslalem z racji tego ze mam blisko
ktos ma doswiadczenia i moze cos wiecej napsac o pomysle i wykonaniu |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Wykonanie organoleptycznie jest bardzo w porządku, nie wiem jak z trwałością bo swoich jeszcze nie założyłem.
Do kosztu wykonania należy dodać koszt azotowania (konieczna sprawa!), ale tak czy tak są to groszowe sprawy w porównaniu z wałkami znanych producentów. Idea tych wałków opiera się na tym że są zeszlifowane "do okoła" przez co można zmienić ich charakterystykę i zwiększyć maksymalny wznios zaworów. Minusy takiego wykonania mogą się przejawiać w postaci szybszego zużycia wałków (mniejsza powierzchnia współpracy z popychaczami). Przy montażu tych wałków trzeba wziąć pod uwagę że współpracujące z nimi elementy (popychacze/dźwigienki) będą musiały działać w zakresie większym o zazwyczaj 2 - 3 mm, więc trzeba sprawdzić czy starczy zakresu regulacji, lub jeśli chcesz przejść z hydrauliki na mechanike to zastanowić się w jaki sposób to zrobić. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Robiłem kiedyś u nich wałek do peugeota 106 xsi i byłem zadowolony. Fakt że musiałem wozić do Andrychowa do azotowania.
Dupohamownia wykazała poprawę ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Wieliczka ![]() |
Robiłem u nich pare lat temu wałek do skody favorit niewoziłem do azotowania bo gość twierdził,że nietrzeba.Ja na wałku jeżdziłem ok roku (ok.10kkm) sprawdzalem ze 2 razy luz zaworów i się niezmienił przez ten okres,pózniej auto sprzedałem i jakies 2 lata po sprzedaży spotkałem gościa któremu sprzedałem i nienazekał więc według mnie ok.Goscie maja duże doświadczenie z wałkami więc napewno coś doradzą.
-------------------- Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE Yamaha YZF-R1 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
Zależnie od tego jaki wałek, albo szlifują albo napawają i dopiero szlifują. Napawanych nie ma potrzeby oddawać do azotowania.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Też robiłem w krakowskiej firmie Rewar, zadzwoń do nich i dopytaj - potrafią wiele doradzić.
@goofer z tym azotowaniem to nie wiem, czy masz rację, chyba jednak trzeba azotować -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
@goofer z tym azotowaniem to nie wiem, czy masz rację, chyba jednak trzeba azotować Jeżeli były napawane to nie widzę sensu. Krzywka jest wtedy cholernie twarda (60-63 HRC z tego co się zdążyłem dowiedzieć) w praktyce wygląda to tak, że potrafi zeżreć płytkę a sama pozostaje nietknięta. Sprawdzone na kilku wałkach. Może zbyt piękne nie są, ale działają, jako budżetowe rozwiązanie ok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Tez polece rewar - 3 walki w 3 silnikach jeżdza do dzisiaj. Za to odradzam heinricha krzywki dwie popekane
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
dziekuje za pomoc
wiem gdzie uderzyc jak sie zdecyduje ma ktos jakies watpliwosci do logiki pomyslu ? nie jestem przekonany ze "to" da oczekiwany efekt czy w zwiazku z 1/7 wyzsza predkoscia obrotawa silnika mam sie spodziewac czegos ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 21:20 |