Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> napawanie walkow czy? jak ? gdzie ?
bartpa
post Mon, 26 Dec 2011 - 11:14
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





witam
Mam pytanie dotyczace walkow rozrzadu tj w moim projekcie jestem ograniczony aluminiowym blokiem oraz seryjnymi tlokami

Wpadl mi do glowy pomysl aby krecic silnik wyzej przy sprawnym napelnianiu aby zminimalizowac straty mocy przez niskie doladowanie

Max moc w NA jest na poziomie 6rpm odcinka 6,5rpm max obroty 7rpm

CZy warto przerobic seryjne walki tak aby przeniesc w doladowanym silniku moc w okolice 7 rpm

jezeli tak to jakie stopnie beda odpowiednie i gdzie ewentualnie i za jaka kase to wykonac

ps

nie interesuje mnie "dol" z racji jednostki oraz sposobu doladowanie moze mocno oslabnac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Dec 2011 - 11:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mtv
post Mon, 26 Dec 2011 - 12:54
Post #2


User
Dołączył: Thu, 25 May 2006





Proponuję zapoznać się z ofertą firmy Rewar z Krakowa, nie napawają a szlifują wałki. Zmienia się lift, a wałek jest ostrzejszy zazwyczaj o ~20 stopni od serii, ale jakość ich roboty polecam z doświadczenia. Szczególnie, że koszta są na prawdę niskie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Mon, 26 Dec 2011 - 13:42
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





o tej firmie myslalem z racji tego ze mam blisko
ktos ma doswiadczenia i moze cos wiecej napsac o pomysle i wykonaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Mon, 26 Dec 2011 - 14:14
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Wykonanie organoleptycznie jest bardzo w porządku, nie wiem jak z trwałością bo swoich jeszcze nie założyłem.
Do kosztu wykonania należy dodać koszt azotowania (konieczna sprawa!), ale tak czy tak są to groszowe sprawy w porównaniu z wałkami znanych producentów.
Idea tych wałków opiera się na tym że są zeszlifowane "do okoła" przez co można zmienić ich charakterystykę i zwiększyć maksymalny wznios zaworów. Minusy takiego wykonania mogą się przejawiać w postaci szybszego zużycia wałków (mniejsza powierzchnia współpracy z popychaczami).
Przy montażu tych wałków trzeba wziąć pod uwagę że współpracujące z nimi elementy (popychacze/dźwigienki) będą musiały działać w zakresie większym o zazwyczaj 2 - 3 mm, więc trzeba sprawdzić czy starczy zakresu regulacji, lub jeśli chcesz przejść z hydrauliki na mechanike to zastanowić się w jaki sposób to zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 26 Dec 2011 - 18:38
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Robiłem kiedyś u nich wałek do peugeota 106 xsi i byłem zadowolony. Fakt że musiałem wozić do Andrychowa do azotowania.
Dupohamownia wykazała poprawę smile.gif ale robiłem jeszcze jednocześnie głowicę, więc nie wiem co więcej dało. W każdym bądź razie po zrobieniu głowicy (planowanie i porting) plus wałek z rewaru, miałem identyczne osiągi jak 106 mk2 1.6 16v.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Mon, 26 Dec 2011 - 19:59
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





Robiłem u nich pare lat temu wałek do skody favorit niewoziłem do azotowania bo gość twierdził,że nietrzeba.Ja na wałku jeżdziłem ok roku (ok.10kkm) sprawdzalem ze 2 razy luz zaworów i się niezmienił przez ten okres,pózniej auto sprzedałem i jakies 2 lata po sprzedaży spotkałem gościa któremu sprzedałem i nienazekał więc według mnie ok.Goscie maja duże doświadczenie z wałkami więc napewno coś doradzą.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Mon, 26 Dec 2011 - 21:37
Post #7


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





Zależnie od tego jaki wałek, albo szlifują albo napawają i dopiero szlifują. Napawanych nie ma potrzeby oddawać do azotowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 26 Dec 2011 - 23:03
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Też robiłem w krakowskiej firmie Rewar, zadzwoń do nich i dopytaj - potrafią wiele doradzić.
@goofer z tym azotowaniem to nie wiem, czy masz rację, chyba jednak trzeba azotować


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Tue, 27 Dec 2011 - 09:44
Post #9


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





CYTAT(Marlon @ Mon, 26 Dec 2011 - 23:03) *
@goofer z tym azotowaniem to nie wiem, czy masz rację, chyba jednak trzeba azotować

Jeżeli były napawane to nie widzę sensu. Krzywka jest wtedy cholernie twarda (60-63 HRC z tego co się zdążyłem dowiedzieć) w praktyce wygląda to tak, że potrafi zeżreć płytkę a sama pozostaje nietknięta. Sprawdzone na kilku wałkach.

Może zbyt piękne nie są, ale działają, jako budżetowe rozwiązanie ok wink.gif







Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 27 Dec 2011 - 14:02
Post #10


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Tez polece rewar - 3 walki w 3 silnikach jeżdza do dzisiaj. Za to odradzam heinricha krzywki dwie popekane
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Tue, 27 Dec 2011 - 18:50
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





dziekuje za pomoc
wiem gdzie uderzyc jak sie zdecyduje
ma ktos jakies watpliwosci do logiki pomyslu ? nie jestem przekonany ze "to" da oczekiwany efekt
czy w zwiazku z 1/7 wyzsza predkoscia obrotawa silnika mam sie spodziewac czegos ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 21:20