Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> zaciski hamulcowe-porzadna renowacja
usuniety
post Wed, 19 Nov 2014 - 15:58
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Znowu wykopy w moim wykonaniu - po raz kolejny wybaczcie.
Zabrałem się za regenerację swoich zacisków Brembo - mam problem z dostępnością tłoczków tzn. są dostępne ale czas oczekiwania to ponad miesiąc, co mnie średnio urządza.

Mam tokarza, który będzie nawet tańszy niż zestaw tłoczków frenkit - pytanie brzmi z jakiego materiału wykonać tłoczki?
Jakaś specyficzna nierdzewka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 Nov 2014 - 15:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Wed, 19 Nov 2014 - 16:07
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ja robilem z nierdzewki - piorun ( tokarz ) wie jakiej konkretnie - dzialaja baja

ostatnio kupowalem wykonane z alu + anodowanie - http://www.ebay.co.uk/itm/Classic-Mini-Ano...=item20de16f3f2


Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 19 Nov 2014 - 17:01
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Pracowałem w firmie ktora regemeruje zaciski, pompy wspomy, egry dla gm, volvo, vw, ford, i całej reszty. Zacisk idąc do blestra ( piaskowania) jedyne co miał zabezpieczone to gwinty. Po piaskowaniu miesce pracy tłoczka było szlifowane ręcznie z rys itp za pomocą "honownicy" ktora można kupic na allegro za ok 70zł. Otwory gwintowe czyszone były za pomocą drucianych szczotek i wkrętarki. Miejsce montażu gumek w razie potrzeby też okrągłą szczotką, i wkrętarką. Do proszku zabezpieczony był jedynie otwór tłoczka specjalnym gumowym korkiem. Nadmiar farby na krawędziach po malowaniu ściągany był nożem (malowanie proszkowe ma swoje wady).
ja nastepne zaciski dam do ocynkowania.
Tak wyprodukowane zaciski szly między innymi do sprzedaży w aso. Wysylalismy tira tygodniowo, wiec calkiem sporo. Była to technologia zatwierdzana przez każdego producenta aut, do tego audyty, iso itp więc lipy nie było.
To tak w skrócie. I myśle ze to dobra metoda. Jak ktos pozostawi tloczek lub kawalek gumki nawet w szparze po manszecie, to pozostanie tam rdza.
Troche sie zdziwiłem z rad aby nie rozbierać zacisku. Po malowaniu gumka i tłoczek może zabrać za sobą kawałek farby przy rozbieraniu, zrobić odprysk przy krawędzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 19 Nov 2014 - 17:19
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Aluminiowe tylko piaskowane. Nie malowaliśmy ich.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Tue, 21 Apr 2015 - 17:41
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





Jestem przed malowaniem zacisków i mam kilka pytań jak to powinienem przeprowadzić prawidłowo.
Zaciski zdejmuję oddzielnie piaskuje z jarzmami, ale nierozbierane na części pierwsze czyli z tłoczkami i uszczelkami. Następnie chce je pomalować proszkowo i tu pojawia się problem jak to przeprowadzić prawidłowo. Jak dam je w całości do malowania proszkowego to uszczelki popłyną i będzie lipa. Jak je rozbiorę to zniszczę miejsce na tłoczek. Jak rozwiązać ten problem? Uszczelki oczywiście będą nowe ale tłoczki zostają stare bo są w b. dobrym stanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 21 Apr 2015 - 19:56
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





przeczytaj wyżej co napisałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 21 Apr 2015 - 19:57
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





jaką masz temp pracy zacisku a jaka panuje w komorze?
W komorze może będzie 150°C? a w okolicy uszczelnienia pewnie i dochodzi do 400°C
Ja bym malował ze starymi uszczelnieniami lub korkiem


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Tue, 21 Apr 2015 - 20:06
Post #28


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





W piecu jest ok 300 st, nie chce próbować tylko muszę wiedzieć na 100%.
kirpek w twojej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie i jest bardzo chaotyczna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 21 Apr 2015 - 20:48
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





w piecu do wypalania proszku jest ok 210-230st C. Wiem bo przy pewnej produkcji stosowałem specjalny stop ołowiowo-cynowy o temp topnienia 250st C aby wytrzymał podczas malowania.
Ja zawsze rozbieram zaciski, zamiast tłoczków wkładam przecięte wzdłuż rurki PVC i daje do piasku. Potem czyszczę rowki uszczelniaczy, myję i do ocynku. A potem lakier żaroodporny, teraz jest duży wybór w sklepach z chemią. Mówię o lakierach w puszkach - mozna sobie np, pod pistolet rozrobić.
i tak wychodzi na przykład
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...art4/zawp13.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Tue, 21 Apr 2015 - 22:51
Post #30


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





Rudiger, widziałem twoje wypowiedzi w temacie ale ja chce pomalować proszkowo, nie interesuje mnie pistolet.
Ktoś zna odpowiedź na moje pytanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 22 Apr 2015 - 07:34
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





chudini ale masz tu też odpowiedź na swoje pytanie jak piaskować. A do malowania proszkowego wkręcasz śruby w gwinty a otwory po tłoczkach zabezpieczasz paskami sprężystej blachy zwiniętymi w rurki - zamiast rur PVC. Po malowaniu wyjmujesz i masz czysto. Proste.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chudini3
post Wed, 22 Apr 2015 - 08:46
Post #32


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 November 2013





Ciekawe skąd dostane taka blachę...
Dobra, dzięki za odpowiedzi i pomoc ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 22 Apr 2015 - 13:18
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





a choćby odpad z obróbek dekarskich dachu - cienka cynkowana blacha, jak masz dzieci - to rozcięta puszka po Bebiko smile.gif

cokolwiek z cienkiej blachy.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:16