![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Znowu wykopy w moim wykonaniu - po raz kolejny wybaczcie.
Zabrałem się za regenerację swoich zacisków Brembo - mam problem z dostępnością tłoczków tzn. są dostępne ale czas oczekiwania to ponad miesiąc, co mnie średnio urządza. Mam tokarza, który będzie nawet tańszy niż zestaw tłoczków frenkit - pytanie brzmi z jakiego materiału wykonać tłoczki? Jakaś specyficzna nierdzewka? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja robilem z nierdzewki - piorun ( tokarz ) wie jakiej konkretnie - dzialaja baja
ostatnio kupowalem wykonane z alu + anodowanie - http://www.ebay.co.uk/itm/Classic-Mini-Ano...=item20de16f3f2 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Pracowałem w firmie ktora regemeruje zaciski, pompy wspomy, egry dla gm, volvo, vw, ford, i całej reszty. Zacisk idąc do blestra ( piaskowania) jedyne co miał zabezpieczone to gwinty. Po piaskowaniu miesce pracy tłoczka było szlifowane ręcznie z rys itp za pomocą "honownicy" ktora można kupic na allegro za ok 70zł. Otwory gwintowe czyszone były za pomocą drucianych szczotek i wkrętarki. Miejsce montażu gumek w razie potrzeby też okrągłą szczotką, i wkrętarką. Do proszku zabezpieczony był jedynie otwór tłoczka specjalnym gumowym korkiem. Nadmiar farby na krawędziach po malowaniu ściągany był nożem (malowanie proszkowe ma swoje wady).
ja nastepne zaciski dam do ocynkowania. Tak wyprodukowane zaciski szly między innymi do sprzedaży w aso. Wysylalismy tira tygodniowo, wiec calkiem sporo. Była to technologia zatwierdzana przez każdego producenta aut, do tego audyty, iso itp więc lipy nie było. To tak w skrócie. I myśle ze to dobra metoda. Jak ktos pozostawi tloczek lub kawalek gumki nawet w szparze po manszecie, to pozostanie tam rdza. Troche sie zdziwiłem z rad aby nie rozbierać zacisku. Po malowaniu gumka i tłoczek może zabrać za sobą kawałek farby przy rozbieraniu, zrobić odprysk przy krawędzi. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Aluminiowe tylko piaskowane. Nie malowaliśmy ich.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Jestem przed malowaniem zacisków i mam kilka pytań jak to powinienem przeprowadzić prawidłowo.
Zaciski zdejmuję oddzielnie piaskuje z jarzmami, ale nierozbierane na części pierwsze czyli z tłoczkami i uszczelkami. Następnie chce je pomalować proszkowo i tu pojawia się problem jak to przeprowadzić prawidłowo. Jak dam je w całości do malowania proszkowego to uszczelki popłyną i będzie lipa. Jak je rozbiorę to zniszczę miejsce na tłoczek. Jak rozwiązać ten problem? Uszczelki oczywiście będą nowe ale tłoczki zostają stare bo są w b. dobrym stanie. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
przeczytaj wyżej co napisałem.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
jaką masz temp pracy zacisku a jaka panuje w komorze?
W komorze może będzie 150°C? a w okolicy uszczelnienia pewnie i dochodzi do 400°C Ja bym malował ze starymi uszczelnieniami lub korkiem -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
W piecu jest ok 300 st, nie chce próbować tylko muszę wiedzieć na 100%.
kirpek w twojej wypowiedzi nie ma odpowiedzi na moje pytanie i jest bardzo chaotyczna. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
w piecu do wypalania proszku jest ok 210-230st C. Wiem bo przy pewnej produkcji stosowałem specjalny stop ołowiowo-cynowy o temp topnienia 250st C aby wytrzymał podczas malowania.
Ja zawsze rozbieram zaciski, zamiast tłoczków wkładam przecięte wzdłuż rurki PVC i daje do piasku. Potem czyszczę rowki uszczelniaczy, myję i do ocynku. A potem lakier żaroodporny, teraz jest duży wybór w sklepach z chemią. Mówię o lakierach w puszkach - mozna sobie np, pod pistolet rozrobić. i tak wychodzi na przykład http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...art4/zawp13.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Rudiger, widziałem twoje wypowiedzi w temacie ale ja chce pomalować proszkowo, nie interesuje mnie pistolet.
Ktoś zna odpowiedź na moje pytanie? |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
chudini ale masz tu też odpowiedź na swoje pytanie jak piaskować. A do malowania proszkowego wkręcasz śruby w gwinty a otwory po tłoczkach zabezpieczasz paskami sprężystej blachy zwiniętymi w rurki - zamiast rur PVC. Po malowaniu wyjmujesz i masz czysto. Proste.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Ciekawe skąd dostane taka blachę...
Dobra, dzięki za odpowiedzi i pomoc ;-) |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
a choćby odpad z obróbek dekarskich dachu - cienka cynkowana blacha, jak masz dzieci - to rozcięta puszka po Bebiko
![]() cokolwiek z cienkiej blachy. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:16 |