Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> zaciski hamulcowe-porzadna renowacja
bartpa
post Mon, 26 Dec 2011 - 10:12
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





witam
Nie znlazlem nigdzie opisu renowacji zaciskow i jarzm
Jezeli ktos ma doswiadczenie w temacie prosze o rozwianie kilku watpliwosci

1 Oczyszczanie:

Warto bawic sie odrdzewiaczami etc czy lepiej oddac do piaskowania

Jezeli piaskujemy to oddac z wlozonymi tloczkami ?


2. malowanie proszkowe

Malujemy np kompletny zacisk z gumkami tloczkiem etc cz kazda czesc osobno

Jezeli osobno jak czym zabezpieczyc zacisk w srodku ?

warto na to dac bezbarwny ?

Ludzie z ktorymi rozmawialem w malarni oraz piaskarni nie potrafili odpowiedziec na powyzsze pytania

dzieki pozdro

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 26 Dec 2011 - 10:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Badur
post Mon, 26 Dec 2011 - 10:52
Post #2


User
Dołączył: Sun, 04 October 2009
Skąd: Gliwice





ja bym wypiaskował razem z tłoczkami i gumkami.
A środek przepłukałbym jakimś odrdzewiaczem, albo chociaż nitro

Ad.2

Tłoczka bym wcale nie malował, aczkolwiek zostawiłbym go do wpyalania, ale już bez gumek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wnt
post Tue, 27 Dec 2011 - 17:16
Post #3


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Sędziszów





wyjmij tłoki ,cylinder zatkaj krążkiem z np. sklejki , otwory po odpowietrzniku i przewodzie śrubami jak ma sie błyskać to daj ale po co na proszek bezbarwny??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EAZY-E
post Tue, 27 Dec 2011 - 18:24
Post #4


User
Dołączył: Mon, 08 November 2010





- rozbierz na czesci pierwsze
- wypiaskuj jarzma i zaciski
- sprawdz czy tloczki nie sa pordzewiale
- wloz nowe uszczelki
- nowy smar
- lakier (odporny na dot i temperature - mozliwe ze proszkowy lakier spelnia te kryteria, ale nie jestem pewny)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Tue, 27 Dec 2011 - 18:46
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





dziekuje za pomoc
mam jednak watpliwosci czy piaskowanie nie uszkodzi powierzchni wew zacisku lub tloczka jezeli wszystko osobno ?
co do malowanie
nie wiem czy farba dostajac sie miedzy tloczek a zacisk nie spowoduje jakiego niepozadanego efektu ?
Chyba ze malowac z uszczelkami tylko czy one sie pomaluja ? chyba nie powinny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Tue, 27 Dec 2011 - 21:42
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





pomaluj ze starymi gumkami, potem wymień na nowe jak już chcesz go składać z reperaturek. Tego na prawdę nie widać.





--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wnt
post Tue, 27 Dec 2011 - 21:48
Post #7


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Sędziszów















u mnie tak wyglądają ,podkład akrylowy,lakier do zacisków, na niego bezbarwny z brokatem , naklejka i znowu bezbarwny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 28 Dec 2011 - 11:33
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Elegancko Ci wyszły. Ciekawe jak z trwałością lakieru będzie smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Dec 2011 - 13:26
Post #9









u mnie wyszło tak:

przed:











no i po:












Go to the top of the page
 
+Quote Post
witula
post Wed, 28 Dec 2011 - 16:35
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 03 December 2008
Skąd: LUBLIN





piaskowanie - najlepiej zacisk nierozebrany z wciśniętym tłoczkiem i założonymi gumkami . jarzmo osobno , zacisk osobno . wkręcony odpowietrznik i końcówka przewodu hamulcowego .
malowanie - j/w zacisk nierozebrany , obdmuchany . po polakierowaniu wymieniamy stare gumy jeśli zachodzi potrzeba oraz docieramy tłok. oczywiście montaż na nowy smar do hamulców .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Wed, 28 Dec 2011 - 18:25
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





paskowanie - ale dla zacisków żeliwnych
szkiełkowanie - dla zacisków aluminiowych


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
witula
post Wed, 28 Dec 2011 - 22:47
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 03 December 2008
Skąd: LUBLIN





CYTAT(SID @ Wed, 28 Dec 2011 - 18:25) *
paskowanie - ale dla zacisków żeliwnych
szkiełkowanie - dla zacisków aluminiowych







jakieś uzasadnienie co do zacisków aluminiowych ?? akurat zajmuję się zawodowo piaskowaniem i szkiełkowaniem . jeśli chodzi o zaciski alu to żeby uzyskać chropowatą powierzchnię , najlepszą pod lakier to trzeba je po prostu opiaskować . szkiełkowanie ma zastosowanie w przypadku kiedy alu nie będzie lakierowane np. silniki motocyklowe itp. itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Dec 2011 - 22:51
Post #13









moje zaciski mają części aluminiowe i były piaskowane... tyle, że jakimś drobnym piaskiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Wed, 28 Dec 2011 - 23:21
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





piaskowanie aluminiowych zacisków powoduje "szczerbanie" powierzchni i mocne "wżery",
użycie drobnego pasku czasami pomaga ale tylko wtedy kiedy trzeba zedrzeć farbę która jest mega twarda.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 29 Dec 2011 - 00:03
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ja zaciski stalowe/staliwne/zeliwne cynkuje galwanicznie z pasywowaniem

koszt minimalny, jakosc zabezpieczenia antykor po pomalowaniu duzo duzo wieksza

i jak to ktos wczesniej napisal, piaskowac zaciski poskladane, z gumkami i wcisnieta szklanka ( oczywiscie trzeba sie upewnic ze da sie ja potem wyjac biggrin.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 30 Dec 2011 - 22:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





żeliwne zaciski, Skoda Rapid, 4 tłoczkowe
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-25/ps10.jpg

wypiaskowane (na zdjęciu akurat częściowo dopiero) zamiast tłoczków (które i tak w kosz szły) wciśnietę były kawałki węża gumowego
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/zacisk01.jpg

ocynowane w kąpieli, wraz z jarzmami i śrubami
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-31/ocynk.jpg

pomalowane sprayem do zacisków i złożone
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-31/zacis01.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_guzik110
post Thu, 05 Jan 2012 - 19:12
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Białystok reprezentant





czyli piaskujemy cały zacisk nie rozkładając go.
po piaskowaniu psikamy sprezonym powietrzem lub płuczemy np w benzynie ekstrakcyjnej czy innym srodku żeby usunąć pozostały piach
a co potem dalej, dajemy zacisk do malowania proszkowego, ale potem po takim malowaniu trzeba to wypalić w piecu więc gumki popłynął. prosze o pomoc z góry dziękuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Fri, 06 Jan 2012 - 12:04
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





farba wypalana jest w 180 stopniach przeważnie więc nie powinny popłynąć ale potem raczej są do zmiany. Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_guzik110
post Fri, 06 Jan 2012 - 13:16
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Białystok reprezentant





ok dzięki za info smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 12 Jan 2012 - 06:25
Post #20









Rudiger, jak wytrzymuje ten lakier do zacisków z perspektywy czasu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 21:57