![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
witam
Nie znlazlem nigdzie opisu renowacji zaciskow i jarzm Jezeli ktos ma doswiadczenie w temacie prosze o rozwianie kilku watpliwosci 1 Oczyszczanie: Warto bawic sie odrdzewiaczami etc czy lepiej oddac do piaskowania Jezeli piaskujemy to oddac z wlozonymi tloczkami ? 2. malowanie proszkowe Malujemy np kompletny zacisk z gumkami tloczkiem etc cz kazda czesc osobno Jezeli osobno jak czym zabezpieczyc zacisk w srodku ? warto na to dac bezbarwny ? Ludzie z ktorymi rozmawialem w malarni oraz piaskarni nie potrafili odpowiedziec na powyzsze pytania dzieki pozdro |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 04 October 2009 Skąd: Gliwice ![]() |
ja bym wypiaskował razem z tłoczkami i gumkami.
A środek przepłukałbym jakimś odrdzewiaczem, albo chociaż nitro Ad.2 Tłoczka bym wcale nie malował, aczkolwiek zostawiłbym go do wpyalania, ale już bez gumek |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Sędziszów ![]() |
wyjmij tłoki ,cylinder zatkaj krążkiem z np. sklejki , otwory po odpowietrzniku i przewodzie śrubami jak ma sie błyskać to daj ale po co na proszek bezbarwny??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 08 November 2010 ![]() |
- rozbierz na czesci pierwsze
- wypiaskuj jarzma i zaciski - sprawdz czy tloczki nie sa pordzewiale - wloz nowe uszczelki - nowy smar - lakier (odporny na dot i temperature - mozliwe ze proszkowy lakier spelnia te kryteria, ale nie jestem pewny) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
dziekuje za pomoc
mam jednak watpliwosci czy piaskowanie nie uszkodzi powierzchni wew zacisku lub tloczka jezeli wszystko osobno ? co do malowanie nie wiem czy farba dostajac sie miedzy tloczek a zacisk nie spowoduje jakiego niepozadanego efektu ? Chyba ze malowac z uszczelkami tylko czy one sie pomaluja ? chyba nie powinny |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Mazowieckie ![]() |
pomaluj ze starymi gumkami, potem wymień na nowe jak już chcesz go składać z reperaturek. Tego na prawdę nie widać.
![]() ![]() -------------------- Stage3
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Sędziszów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Elegancko Ci wyszły. Ciekawe jak z trwałością lakieru będzie
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
u mnie wyszło tak:
przed: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() no i po: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 03 December 2008 Skąd: LUBLIN ![]() |
piaskowanie - najlepiej zacisk nierozebrany z wciśniętym tłoczkiem i założonymi gumkami . jarzmo osobno , zacisk osobno . wkręcony odpowietrznik i końcówka przewodu hamulcowego .
malowanie - j/w zacisk nierozebrany , obdmuchany . po polakierowaniu wymieniamy stare gumy jeśli zachodzi potrzeba oraz docieramy tłok. oczywiście montaż na nowy smar do hamulców . |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
paskowanie - ale dla zacisków żeliwnych
szkiełkowanie - dla zacisków aluminiowych -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 03 December 2008 Skąd: LUBLIN ![]() |
paskowanie - ale dla zacisków żeliwnych szkiełkowanie - dla zacisków aluminiowych jakieś uzasadnienie co do zacisków aluminiowych ?? akurat zajmuję się zawodowo piaskowaniem i szkiełkowaniem . jeśli chodzi o zaciski alu to żeby uzyskać chropowatą powierzchnię , najlepszą pod lakier to trzeba je po prostu opiaskować . szkiełkowanie ma zastosowanie w przypadku kiedy alu nie będzie lakierowane np. silniki motocyklowe itp. itd. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
moje zaciski mają części aluminiowe i były piaskowane... tyle, że jakimś drobnym piaskiem
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
piaskowanie aluminiowych zacisków powoduje "szczerbanie" powierzchni i mocne "wżery",
użycie drobnego pasku czasami pomaga ale tylko wtedy kiedy trzeba zedrzeć farbę która jest mega twarda. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja zaciski stalowe/staliwne/zeliwne cynkuje galwanicznie z pasywowaniem
koszt minimalny, jakosc zabezpieczenia antykor po pomalowaniu duzo duzo wieksza i jak to ktos wczesniej napisal, piaskowac zaciski poskladane, z gumkami i wcisnieta szklanka ( oczywiscie trzeba sie upewnic ze da sie ja potem wyjac ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
żeliwne zaciski, Skoda Rapid, 4 tłoczkowe
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-25/ps10.jpg wypiaskowane (na zdjęciu akurat częściowo dopiero) zamiast tłoczków (które i tak w kosz szły) wciśnietę były kawałki węża gumowego http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/zacisk01.jpg ocynowane w kąpieli, wraz z jarzmami i śrubami http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-31/ocynk.jpg pomalowane sprayem do zacisków i złożone http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-31/zacis01.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Białystok reprezentant ![]() |
czyli piaskujemy cały zacisk nie rozkładając go.
po piaskowaniu psikamy sprezonym powietrzem lub płuczemy np w benzynie ekstrakcyjnej czy innym srodku żeby usunąć pozostały piach a co potem dalej, dajemy zacisk do malowania proszkowego, ale potem po takim malowaniu trzeba to wypalić w piecu więc gumki popłynął. prosze o pomoc z góry dziękuje |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
farba wypalana jest w 180 stopniach przeważnie więc nie powinny popłynąć ale potem raczej są do zmiany. Pozdrawiam
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Białystok reprezentant ![]() |
ok dzięki za info
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
Rudiger, jak wytrzymuje ten lakier do zacisków z perspektywy czasu ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 21:57 |