![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi ! A tego to nie rozumiem? Nie ma problemu jako takiego obecnie we wszelkich pomiarach wielkosci fizycznych. Problemem jest co najwyżej metodologia i interpretacja wyników. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi ! tak dodałbym tylko że najdokładniejszym sposobem pomiaru jest udział w zawodach z porządnym pomiarem czasu. Natomiast hamownia to tylko wskaźnik i doskonale nadaje się np na porównanie modów, czy ogolne sprawdzenie samochodu. osobiscie przyjmuje że średnio błąd może wynosic okolice 5% a nawet 10% i dopiero jak wynik różniłby się o więcej to szukałbym przyczyn i powodów. No i jeszcze jedno - błąd przyjmuję do max mocy - natomiast max wartości max momentu obrotowego wogolę nie biorę pod uwagę, ponieważ, szczególnie na hamowaniach inercyjnych obarczony jest dużo większym błędem niż max moc. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
tak dodałbym tylko że najdokładniejszym sposobem pomiaru jest udział w zawodach z porządnym pomiarem czasu. Natomiast hamownia to tylko wskaźnik i doskonale nadaje się np na porównanie modów, czy ogolne sprawdzenie samochodu. osobiscie przyjmuje że średnio błąd może wynosic okolice 5% a nawet 10% i dopiero jak wynik różniłby się o więcej to szukałbym przyczyn i powodów. No i jeszcze jedno - błąd przyjmuję do max mocy - natomiast max wartości max momentu obrotowego wogolę nie biorę pod uwagę, ponieważ, szczególnie na hamowaniach inercyjnych obarczony jest dużo większym błędem niż max moc. A na takich zawodach z porządnym pomiarem czasu to z jaka dokładnością można zmierzyć moc, pytam serio bo nie znam tej metody? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi ! Kivi zacytowałem przecież już raz - do wytłuszczonego fragmentu odnosi sie to co napisałem. Ale chwila - myślałęm że wartości mocy mierzy sie po to aby zweryfikowac czy samochó jest sprawny, lub czy tuning coś polepszył i ile - czy sie mylę? Ale same cyferki służą tylko do porównania - bo tuning lub naprawy auta które nie jest w pełni sprawne służą chyba poprawie osiągów czyli tego co możan zmierzyć obiektywnie np wyścigach z pomiarem czasu a nie dlatego aby mieć bardziej stromy wykres? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Mialem na mysli bardziej probe tych samych samochodow, np. M5 lub jak w temacie 540i, aby zweyfikowac moc podczas dragu. Pomiar jak pomiar, moze pokazac wieksza moc,ale nie koniecznie przelozyc sie na wygrana.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 12:47 |