Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Dokładność pomiaru na hamowni, wydzielone z tematu u E34 540i
KIVI
post Sun, 18 Dec 2011 - 15:19
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT(Punisherrr @ Sun, 18 Dec 2011 - 14:41) *
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi !

A tego to nie rozumiem?
Nie ma problemu jako takiego obecnie we wszelkich pomiarach wielkosci fizycznych.
Problemem jest co najwyżej metodologia i interpretacja wyników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Dec 2011 - 15:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ww#296
post Sun, 18 Dec 2011 - 15:46
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(Punisherrr @ Sun, 18 Dec 2011 - 14:41) *
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi !

tak dodałbym tylko że najdokładniejszym sposobem pomiaru jest udział w zawodach z porządnym pomiarem czasu.
Natomiast hamownia to tylko wskaźnik i doskonale nadaje się np na porównanie modów, czy ogolne sprawdzenie samochodu. osobiscie przyjmuje że średnio błąd może wynosic okolice 5% a nawet 10% i dopiero jak wynik różniłby się o więcej to szukałbym przyczyn i powodów.
No i jeszcze jedno - błąd przyjmuję do max mocy - natomiast max wartości max momentu obrotowego wogolę nie biorę pod uwagę, ponieważ, szczególnie na hamowaniach inercyjnych obarczony jest dużo większym błędem niż max moc.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 18 Dec 2011 - 15:49
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT(ww#296 @ Sun, 18 Dec 2011 - 15:46) *
tak dodałbym tylko że najdokładniejszym sposobem pomiaru jest udział w zawodach z porządnym pomiarem czasu.
Natomiast hamownia to tylko wskaźnik i doskonale nadaje się np na porównanie modów, czy ogolne sprawdzenie samochodu. osobiscie przyjmuje że średnio błąd może wynosic okolice 5% a nawet 10% i dopiero jak wynik różniłby się o więcej to szukałbym przyczyn i powodów.
No i jeszcze jedno - błąd przyjmuję do max mocy - natomiast max wartości max momentu obrotowego wogolę nie biorę pod uwagę, ponieważ, szczególnie na hamowaniach inercyjnych obarczony jest dużo większym błędem niż max moc.

A na takich zawodach z porządnym pomiarem czasu to z jaka dokładnością można zmierzyć moc, pytam serio bo nie znam tej metody?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 18 Dec 2011 - 20:32
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(Punisherrr @ Sun, 18 Dec 2011 - 14:41) *
Jak widac te wszystkie pomiary mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki i najlepiej nie przejomowac sie wartosciami podanymi przez hamownie. Mozna zmierzyc parametry silnika dla wlasnej wiedzy,ale najlepiej jest sprawdzac w praktyce podczas wyscigu i wtedy sie dowiemy jak nasza maszyna sobie radzi !



Kivi zacytowałem przecież już raz - do wytłuszczonego fragmentu odnosi sie to co napisałem. Ale chwila - myślałęm że wartości mocy mierzy sie po to aby zweryfikowac czy samochó jest sprawny, lub czy tuning coś polepszył i ile - czy sie mylę?
Ale same cyferki służą tylko do porównania - bo tuning lub naprawy auta które nie jest w pełni sprawne służą chyba poprawie osiągów czyli tego co możan zmierzyć obiektywnie np wyścigach z pomiarem czasu a nie dlatego aby mieć bardziej stromy wykres?


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Sun, 18 Dec 2011 - 21:31
Post #25


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Mialem na mysli bardziej probe tych samych samochodow, np. M5 lub jak w temacie 540i, aby zweyfikowac moc podczas dragu. Pomiar jak pomiar, moze pokazac wieksza moc,ale nie koniecznie przelozyc sie na wygrana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 12:47