Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> peugeot 106 mkI 16v kjs oes
opornick
post Sun, 11 Dec 2011 - 09:50
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





narazie mocy starcza jak braknie to sie bedzie myslec
walki sa przestawione wzgledem serii
halogeny zostaja

za to wisi juz 2" z kwasowki przelotowy

tylne amortyzatory peugeot sport
z przodu zestaw do przerobienia na gwint
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 Dec 2011 - 09:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 10:38
Post #22


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





kontrolm Zawsze na XU9 można zamontować głowicę z XU10. Może żeliwny blok jest stabilniejszy, ale Peugeot/Citroen budując samochody WRC nie uznał tego za wystarczającą zaletę wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 11 Dec 2011 - 12:08
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(MArcin91 @ Sun, 11 Dec 2011 - 10:38) *
kontrolm ale Peugeot/Citroen budując samochody WRC nie uznał tego za wystarczającą zaletę wink.gif

tylko zespol peugeot/citroen moze sobie pozwolic na wiecej niz my.
poza tym auto wrc nie przejezdza tylu kilometrow co my.
myslisz,ze dlaczego nie wlozyli zeliwnego bloku zamiast aluminiowego i nie lataja tym autem na treningach tylko uzywaja treningowki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 14:05
Post #24


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





To że na treningach używają treningówek to nie przez zastosowany silnik, a raczej z obawy przed rozbiciem głównego samochodu.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 19:21
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



troszkę się różnia te silniki od serii. Na zewnątrz widzisz podobny blok ale w środku sa płyty wzmacniające pokrywy panewek głównych a tuleje mają specjalnie kołnierze ala darton a nawety w jednej wersji widziałem tuleje "blizniaki syjamskie" TO sie da zrobić tyle ze koszty nie uzasadniają 20 kg nadwagi bo tyle wynosi różnica pomiędzy blokiem alu a żeliwem. A dodatkowo usuwając niepotrzebne nadlewy i obrabiając blok i montując większe tłoki udało mi się zdjąc kiedyć 4 kg z takiego bloku a to już tylko 16kg nadwagi...Dodatkowo montujesz mocowania osprzetu i mocowanie łapy silnika ze starych 2.0 z XM/605 gdzie to wszystko było alu i nie ma tragedii. Choc oczywiście tam gdzie mogę to daję jednak blok alu ale to sie tyczy głównie "low pressure turbo" i NA. Teraz kończe XU9j4 o wymiarach 85x96 - idzie do 205 wiec liczy się kazdy kg na przedniej osi żeby jezdził jak pierwowzór czyli GTi. Ale gdybym montował to do wiekszego auta np. 306 to bez wahania wszedłbym w żeliwo i zrobił 88-89x96 bo tam te parenaście kg nie robi różnicy.

A główny powód dlaczego PSA zastosowało taki blok w 205 T16 - wtedy nie było jeszcze żeliwnego 2.0 - był dopiero w fazie opracowywania. A zrobiony przez nich XU8 sprawdził się, został dopracowany, włożono w niego grube miliony wiec jaki byłby powód wchodzic potem w żeliwo ? No i walka o mase była wtedy priorytetem a teraz kiedy ustalony jest stosunkowo wysoki limit w WRC a auto dociaza się odwaznikami raczej nie ma to znaczenia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sun, 11 Dec 2011 - 19:30
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(MArcin91 @ Sun, 11 Dec 2011 - 14:05) *
To że na treningach używają treningówek to nie przez zastosowany silnik, a raczej z obawy przed rozbiciem głównego samochodu.


a mi sie wydaje,ze przez zastosowany silnik,ktorego koszty serwisu sa wyzsze a trwalosc nizsza od treningowki,to samo tyczy sie zawiasu,gdzie naprawde jest wrzucona gruba moneta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:09
Post #27


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(kontrolm @ Sun, 11 Dec 2011 - 19:21) *
Teraz kończe XU9j4 o wymiarach 85x96


Wał i tłoki z EW12? biggrin.gif

ps. dzięki za rozjaśnienie tematu wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:11
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Wał tak a tloki z BMW bo z EW były za niskie a już pod te z BMW musiałem planowac blok z tulejami o 2mm bo to ma być NA i CR na poziomie 13:1


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:17
Post #29


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





A korbowody EW12, XU9 czy też BMW??


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:23
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



XU9j4 ale modyfikowane bo stopa korbowodu jest od XUD9 a całość nie pasuje PnP i trzeba przerabiać. Generalnie droga zabawa raczej dla idei bo duzo taniej jest sklecic silnik na żeliwie 88x92mm i to naprawde jezdzi


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:28
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



te od EW12 by sie sprawdziły bez żadnych przeróbek gdyby nie to że planuję obroty na poziomie 7 tys a one nie wygladają na takie co chciałyby to wytrzymać


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:30
Post #32


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





A tak wracając do XU9j4 o wymiarach 85x96. Jak wysoko będzie można zakręcić taki zestaw? Przy tym skoku to raczej niezbyt.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:38
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



hondy z podobnym skokiem a nawet wiekszym krecą sie do 7 wiec nie widze powodu dlaczego ten zestaw miałby nie zakręcić. Notorycznie kreciłem swoje XU9J4 83x92 do 7000-7200 wiec tu moc ustawie na 6700-6800 a odcinke na 7000 i wystarczy


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 20:43
Post #34


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





No tak zapomniałem o hondzie wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 12 Dec 2011 - 06:58
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





prosze "wladze" o posprzatanie tego offtopa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 12 Dec 2011 - 07:27
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Moją oplowską padline c20xe kreciłem codziennie przez 3 lata 7600 a potem na zawodach 8000 i luz skok 86mm smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mrozu555
post Sat, 17 Dec 2011 - 20:54
Post #37


Rookie
Dołączył: Mon, 25 April 2011





Seryjne saxo vts mk1 wyszło mi na wadze 920kg więc pusta 106 będzie dużo lżejsza. U mnie przy wydechu 2" pełen przelot z 1 puszką na końcu stożkiem z dupy łapiącym ciepłe powietrze i programem na hamowni pokazał 138KM, zobaczę co wyjdzie po zmianie dolotu na dużą puszkę łapiącą powietrze z pasa przedniego. Co do skrzyni to zmień przełożenie główne mocno skraca skrzynię, u mnie Vmax ok 175km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 17 Jan 2012 - 20:04
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





w ramach sprostowania
dzis na wadze z polowa zbiornika paliwa wyswietlacz pokazal 750 kg wink.gif
co daje stosunek mocy do masy 6,25kg na 1 KM (przy zalozeniu ze silnik ma 120 km )

auto jezdzi "znowu" po ostatnich poprawkach
wydech nie jest za glosny, dodatkowe wskazniki dzialaja bdb,
termostat do zmiany
[IMG=http://img9.imageshack.us/img9/3532/dsc02089zo.th.jpg][/IMG]

http://www.youtube.com/watch?v=4tXvYE49OMg...eature=youtu.be

przy obecnych warunkach pogodowych za bardzo nie da sie wykorzystac osiagow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saxoTurbo
post Fri, 03 Feb 2012 - 20:09
Post #39


Rookie
Dołączył: Sun, 13 November 2011





Tak na marginesie jest w Polsce Saxo 2.0 Turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 03 Feb 2012 - 20:22
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Twoje ?;-)
bo 205 2.0 Turbo już troche sie po PL pałęta a tam jest szczególnie korzystny stosunek masy do mocy ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:04