![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
narazie mocy starcza jak braknie to sie bedzie myslec
walki sa przestawione wzgledem serii halogeny zostaja za to wisi juz 2" z kwasowki przelotowy tylne amortyzatory peugeot sport z przodu zestaw do przerobienia na gwint |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
kontrolm Zawsze na XU9 można zamontować głowicę z XU10. Może żeliwny blok jest stabilniejszy, ale Peugeot/Citroen budując samochody WRC nie uznał tego za wystarczającą zaletę
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
kontrolm ale Peugeot/Citroen budując samochody WRC nie uznał tego za wystarczającą zaletę ![]() tylko zespol peugeot/citroen moze sobie pozwolic na wiecej niz my. poza tym auto wrc nie przejezdza tylu kilometrow co my. myslisz,ze dlaczego nie wlozyli zeliwnego bloku zamiast aluminiowego i nie lataja tym autem na treningach tylko uzywaja treningowki? |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
To że na treningach używają treningówek to nie przez zastosowany silnik, a raczej z obawy przed rozbiciem głównego samochodu.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
troszkę się różnia te silniki od serii. Na zewnątrz widzisz podobny blok ale w środku sa płyty wzmacniające pokrywy panewek głównych a tuleje mają specjalnie kołnierze ala darton a nawety w jednej wersji widziałem tuleje "blizniaki syjamskie" TO sie da zrobić tyle ze koszty nie uzasadniają 20 kg nadwagi bo tyle wynosi różnica pomiędzy blokiem alu a żeliwem. A dodatkowo usuwając niepotrzebne nadlewy i obrabiając blok i montując większe tłoki udało mi się zdjąc kiedyć 4 kg z takiego bloku a to już tylko 16kg nadwagi...Dodatkowo montujesz mocowania osprzetu i mocowanie łapy silnika ze starych 2.0 z XM/605 gdzie to wszystko było alu i nie ma tragedii. Choc oczywiście tam gdzie mogę to daję jednak blok alu ale to sie tyczy głównie "low pressure turbo" i NA. Teraz kończe XU9j4 o wymiarach 85x96 - idzie do 205 wiec liczy się kazdy kg na przedniej osi żeby jezdził jak pierwowzór czyli GTi. Ale gdybym montował to do wiekszego auta np. 306 to bez wahania wszedłbym w żeliwo i zrobił 88-89x96 bo tam te parenaście kg nie robi różnicy.
A główny powód dlaczego PSA zastosowało taki blok w 205 T16 - wtedy nie było jeszcze żeliwnego 2.0 - był dopiero w fazie opracowywania. A zrobiony przez nich XU8 sprawdził się, został dopracowany, włożono w niego grube miliony wiec jaki byłby powód wchodzic potem w żeliwo ? No i walka o mase była wtedy priorytetem a teraz kiedy ustalony jest stosunkowo wysoki limit w WRC a auto dociaza się odwaznikami raczej nie ma to znaczenia. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
To że na treningach używają treningówek to nie przez zastosowany silnik, a raczej z obawy przed rozbiciem głównego samochodu. a mi sie wydaje,ze przez zastosowany silnik,ktorego koszty serwisu sa wyzsze a trwalosc nizsza od treningowki,to samo tyczy sie zawiasu,gdzie naprawde jest wrzucona gruba moneta. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Teraz kończe XU9j4 o wymiarach 85x96 Wał i tłoki z EW12? ![]() ps. dzięki za rozjaśnienie tematu ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wał tak a tloki z BMW bo z EW były za niskie a już pod te z BMW musiałem planowac blok z tulejami o 2mm bo to ma być NA i CR na poziomie 13:1
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
A korbowody EW12, XU9 czy też BMW??
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
XU9j4 ale modyfikowane bo stopa korbowodu jest od XUD9 a całość nie pasuje PnP i trzeba przerabiać. Generalnie droga zabawa raczej dla idei bo duzo taniej jest sklecic silnik na żeliwie 88x92mm i to naprawde jezdzi
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
te od EW12 by sie sprawdziły bez żadnych przeróbek gdyby nie to że planuję obroty na poziomie 7 tys a one nie wygladają na takie co chciałyby to wytrzymać
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
A tak wracając do XU9j4 o wymiarach 85x96. Jak wysoko będzie można zakręcić taki zestaw? Przy tym skoku to raczej niezbyt.
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
hondy z podobnym skokiem a nawet wiekszym krecą sie do 7 wiec nie widze powodu dlaczego ten zestaw miałby nie zakręcić. Notorycznie kreciłem swoje XU9J4 83x92 do 7000-7200 wiec tu moc ustawie na 6700-6800 a odcinke na 7000 i wystarczy
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
No tak zapomniałem o hondzie
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
prosze "wladze" o posprzatanie tego offtopa
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Moją oplowską padline c20xe kreciłem codziennie przez 3 lata 7600 a potem na zawodach 8000 i luz skok 86mm
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 April 2011 ![]() |
Seryjne saxo vts mk1 wyszło mi na wadze 920kg więc pusta 106 będzie dużo lżejsza. U mnie przy wydechu 2" pełen przelot z 1 puszką na końcu stożkiem z dupy łapiącym ciepłe powietrze i programem na hamowni pokazał 138KM, zobaczę co wyjdzie po zmianie dolotu na dużą puszkę łapiącą powietrze z pasa przedniego. Co do skrzyni to zmień przełożenie główne mocno skraca skrzynię, u mnie Vmax ok 175km/h
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
w ramach sprostowania
dzis na wadze z polowa zbiornika paliwa wyswietlacz pokazal 750 kg ![]() co daje stosunek mocy do masy 6,25kg na 1 KM (przy zalozeniu ze silnik ma 120 km ) auto jezdzi "znowu" po ostatnich poprawkach wydech nie jest za glosny, dodatkowe wskazniki dzialaja bdb, termostat do zmiany [IMG=http://img9.imageshack.us/img9/3532/dsc02089zo.th.jpg][/IMG] http://www.youtube.com/watch?v=4tXvYE49OMg...eature=youtu.be przy obecnych warunkach pogodowych za bardzo nie da sie wykorzystac osiagow |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 November 2011 ![]() |
Tak na marginesie jest w Polsce Saxo 2.0 Turbo.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Twoje ?;-)
bo 205 2.0 Turbo już troche sie po PL pałęta a tam jest szczególnie korzystny stosunek masy do mocy ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:04 |