![]() ![]() |
Thu, 15 Dec 2011 - 08:13
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Zasadniczo jest taka reguła by nigdy nie spawać na zakładkę ze względu na szybkie korodowanie blachy w miejscu właśnie zakładki jednej blachy na drugą. Nie da się tego miejsca ani obrobić po spawaniu ani zabezpieczyć antykorozyjnie. Przy spawaniu zaś do styku spaw można elegancko oszlifować i go dobrze zagruntować.
Ok, lecimy z tematem Upał utrudniał prace ale coś szło naprzód. Komorę bagażnika po wszystkich operacjach zmatowiłem, gdzieniegdzie podpiaskowałem, grunt, podkład, trochę baranka – tak jak było w oryginale. Podobnie zrobiłem też tył. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/komora01.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/komora02.jpg W środku wspawałem punkty mocowania regulaminowych poprzeczek pod kubły i same poprzeczki, a także punkty mocowania pasów na tylnym podszybiu. Oczywiście odpowiednio wzmocnione. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/poprzecz.jpg Po wykonaniu wszystkich korekt powierzchni przeznaczonej do lakierowania, przyszedł czas na finalne podkładowanie i finalne przecierki. Nadwozie, bez błotników i drzwi było gotowe do lakierowania. Nadszedł czas na poszukiwanie kompetentnego lakiernika gdyż za finalne lakierowanie już nie chciałem się brać sam – miało to być zrobione tip top więc niezbędna była komora lakiernicza. I na tym etapie się nieźle zdziwiłem.... http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...8/podklad06.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...8/podklad07.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/.../karoseria1.jpg OT for raich - inne moje zabytki samochodowe http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...t-125p/125a.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...dy-zaz/zazb.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Thu, 15 Dec 2011 - 08:13
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 12:47
Post
#82
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Ja jebie, jakie bryczki
Szacunek kolego!! -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 21:03
Post
#83
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
to przypadek,ze akurat zdecydowales sie na solexy?
|
|
|
|
Fri, 16 Dec 2011 - 08:19
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
W pewnym sensie. Takie akurat się trafiły, poza tym czytałem że są najprostsze w regulacji (choć i tak nie doszedłem z nimi jeszcze porządku jeśli chodzi o regulację).
A, i inna sprawa - miały już zamontowane zwężki Venturiego o średnicy 30mm i dysze na pojemność 1,4-1,6. To już sporo bo ciężko jest dokupić małe zwężki. Praktycznie 100% używanych gaźników występujących np na Allegro ma zwężki 32mm, typowo pod pojemność 2000cm3. Jeśli mimo regeneracji nadal będą kaprysić na wolnych to może kupię we Włoszech komplet nowych Dellorto już skonfigurowanych pod pojemność silnika. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Fri, 16 Dec 2011 - 21:17
Post
#85
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
pytam bo rozgladalem sie ostatnio wlasnie i solexy wychodzily najlepiej cenowo.
weber i dellorto nie schodza ponizej 250 euro w stanie zagadka. wyszlo tak,ze kupilem mikuni z gsxr'a. |
|
|
|
Fri, 16 Dec 2011 - 22:44
Post
#86
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
Skoda to cudo ale ten Zaporek to też niczego sobie - szacun ...
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
|
Sat, 17 Dec 2011 - 10:28
Post
#87
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
moze i solexy mozna kupic najtaniej
ale to do webera i dellorto mozna kupic bez problemu WSZYSTKIE czesci ( dysze, rurki, zwezki, rozpylacze i inne ) a kalkulatory ustawien i tak podaja przyblizona wartosc dla dysz summa sumarum trzeba sie zaopatrzyc w worek dysz i mieszac ale to nie tanie, ostatnio kupilem dla siebie zestaw dysz do dellorto dhla w zakresie dla mnie, set na jeden gaznik ok. 700 pln ale jestem zadowolony bo wreszcie gaznik dziala tak jak powinien! ( tylko jeszcze zabraklo mi zakresu na jalowych, wiec te 4-6 dysz jeszcze trzeba kupic |
|
|
|
Sat, 17 Dec 2011 - 21:32
Post
#88
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Ano w pewnym sensie masz rację, do Solexa jest trudniej z częściami (zwłaszcza piętą achillesową są zwężki) ale za to mają prostszą budowę. Zasadniczo Włoch od którego kupowałem części miał też sporo różnych dysz do ADDHE.
Co do allegro to zawsze się śmieję jak widzę w opisie gażników poziomych "gaźniki w bardzo dobrym stanie, nie mają absolutnie luzu na przepustnicy" Jak mają mieć jak tam przepustnica na łożyskach kulkowych jest.... Start OT A co do Zaporożca - rzeczywiście rodzynek bo zachowany w oryginale, co jest rzadkością bo łatwo rdzewiały. A jak nie rdzewiały to już przy małej stłuczce(mówię o egzemplarzach eksploatowanych w Polsce) Polmozbyty wymieniały całe karoserie na wersję M (bez uszu) bo miały nadmiar nowych karoserii na magazynach. Spotkałem do tej pory wiele 968A w szatach 968M niestety. Inna sprawa że podczas czyszczenia samochodu okazało się że jest to wersja eksportowa na rynek.... włoski http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...dy-zaz/zazj.jpg Osobiście urzekły mnie w tym wozie nietypowe rozwiązania techniczne: możliwość rozruchu na korbę, ogrzewanie postojowe na benzynę, silnik V4 chłodzony powietrzem, odwrotna skrzynia biegów z biegiem 1 i 3 "do tyłu" no i design w stylu radzieckiego odkurzacza marki Rakieta End OT Ok teraz trochę o Skodzie. Gdy zacząłem robić wywiad kto i za ile mi wylakieruje taki zapodkładowany i przygotowany szkielet + tylna maska i tylny pas humor mi się niestety spie...ł do końca. Co krok otrzymywałem propozycje od 2500 do nawet 3500zł za samo lakierowanie. Samo lakierowanie! Do tego lakier jeszcze ze 500-600zł. I to zwykły lakier akrylowy, nie typu baza z klarem. Miałem tego dość. Ok, rozumiem, sam też lakierowałem, wiem co to za robota i jak się trzeba cenić, ale ku...a mać, karoseria jest przygotowana na tip top, tylko wepchnąć do lakierni, odtłuścić i lakierować. To jest jeden dzień roboty! I do tego lakiernik jest zwolniony z odpowiedzialności za to co zostało na podkładzie lub pod nim. Super komfortowa sytuacja. Poza tym to jest sama karoseria. Bez błotników, bez maski przedniej, bez 4 drzwi. Jeśli doliczę pozostałe elementy to ile nabije? 8 tysięcy? Rozumiem gdyby zlecał całą naprawę blacharską, od spawania, przez podkłady i szpachlowania do lakieru. To wtedy ok, możemy dobić nawet do 10tyś. Najniższa cena jaką dostałem to 2000zł za lakierowanie w małym zakładzie blacharskim z lakiernią w szopce Ręce opadają. Po jakimś czasie pojawił się promyk nadziei. Trafiłem do dobrego warsztatu blacharsko-lakierniczego którego właściel był sąsiadem pierwszego właściciela Skody i pamięta ten wóz z czasów młodości. Pan Maciej podszedł entuzjastycznie do projektu i rozmowa oraz działania nabrały tempa. Laweta i pojechaliśmy. Najpierw wnętrze http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak01.jpg potem z zewnątrz http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak03.jpg maska http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak06.jpg dach http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak10.jpg Przy czym trzeba wspomnieć o tym że zdjęcia dostawałem od razu mailem od p. Macieja, prosto z lakierni Po chyba 2 dniach budę zwiozłem do garażu http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola01.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak03.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola02.jpg i rozpoczął się pomału montaż. Ale o tym następnym odcinku -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Mon, 19 Dec 2011 - 18:41
Post
#89
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
ten w szopie czasem zrobi lepsza robote od tego w komorze,uwierz mi.
za taka robote to max trzycyfrowo. |
|
|
|
Mon, 19 Dec 2011 - 21:58
Post
#90
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Bywa, nie przeczę, ale ja wolę jak na starcie już mam mniej utopionych farfocli
Po kabinie praktycznie polerowanie nie było konieczne, tyle że się uparłem na małe wygładzenie. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Tue, 20 Dec 2011 - 23:19
Post
#91
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 03 March 2005 Skąd: O.B.R. Niestachów |
Piękna Skoda. brak mi słów.
BTW: kiedyś z 8-9 lat temu robiliśmy z kumplem taką 100, co prawda w zupełnie innym wymiarze (dużo mniej umiejętności wiedzy itd) ale pamiętam że przeszczepiliśmy skrzynie 5 biegową z nowszej i co chyba ważniejsze cale zawieszenie z również z nowszej, jak się nie mylę tej produkowanej do 1982 roku (4 małe światła okrągłe z przodu) a przyczyną tego zabiegu była jego szerokość znacznie większa niż oryginalna - auto fajnie się prowadziło na tym patencie. Nie myślałeś o takim zabiegu ?? -------------------- Nissan Almera GTi
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 08:24
Post
#92
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Taką opcję rozważałem, mam nawet 2 skrzynie biegów z długimi półosiami. Jednak obawiałem się zbyt szerokiego rozstawu kół przy zastosowaniu dodatkowo poszerzanych felg. I miałem rację bo na wąskim rozstawie półosi i felgach 6,5 cala mam 5mm między nadkolem a kołem
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-47/nowe12.jpg Oczywiście można zrobić inne wykroje rantów tylnych nadkoli – takie też były homologowane – i wtedy nie martwić się szerokością kół. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-rallye-06d.jpg Skrzynia 5 biegowa nie wejdzie PNP do Skody 100 – jest dłuższa o ok 10cm i trzeba przerabiać tunel wewnątrz wozu. Wykonalne, ale ja już nie będę tego robić. Jedyne co planuję to wymianę tylnych wahaczy na customowe trójkątne i „pożenienie” skrzyni 4 biegowej z półosiami odciążonymi - „suchymi” czyli z normalnymi przegubami jak w samochodach FWD. Co prawda chyba nikt tego jeszcze nie robił (skrzynia 4B i takie półosie) ale to nie znaczy że nie da Zamiast takiego zawieszenia i półosi jak u mnie http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-45/rur4.jpg chciałbym wyprodukować takie zawieszenie i przeniesienie napędu http://www.pmautosport.cz/images/zoom/IEUJWV/001.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 08:32
Post
#93
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 03 March 2005 Skąd: O.B.R. Niestachów |
Fakt my użyliśmy reperaturek od Golfa MK1 żeby zmieścić koła na felgach Apollo a co do skrzyni to tunel trzeba było dość dobrze przerobić (wyspawać nową cześć), dalej już nie pamiętam co tam trzeba było modzić żeby to chodziło.
Pozdrawiam -------------------- Nissan Almera GTi
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 19:35
Post
#94
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
masz tlumik przymocowany do kolektora za pomoca sprezynek?
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 22:28
Post
#95
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
w kolanku od strony tłumika jest kielich w który wchodzi rura z kolektora. Elemety są spięte 2 sprężynami tylko.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 22:47
Post
#96
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
zauwazylem wlasnie,stabilne jest to mocowanie? w sensie,tlumik nie wysuwa sie z kielicha?
to twoj patent?bo nie widzialem tego wczesniej. |
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 22:52
Post
#97
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Patent stary jak świat w tłumikach abartha jeszcze do szmelcwagenów 40 lat temu to robili
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 23:38
Post
#98
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Nie, jest ok. Tłumik z jednej strony wisi "obrotowo" właśnie na tym złączu, z drugiej zaś na wieszaku met-gum.
To stary patent jak pisał Czuczu, stosowany we wszystkich sportowych Skodach z poprzecznym tłumikiem. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Fri, 23 Dec 2011 - 13:19
Post
#99
|
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 December 2011 |
Siemka Jestem tu nowy ale mam pyatnie czy niemasz jakiś cześci zbędnych do setki mam 110 i zamierzam sie wziąść za nią heheeh i pomalu kolekcjonuje części jak coś odp pozd fajną masz tą bryke .
|
|
|
|
Fri, 23 Dec 2011 - 13:36
Post
#100
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Nie, nie gromadzę części.
Ok- trochę materiału na Święta Po odbiorze budy http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola04.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola03.jpg nadeszło najprzyjemniejsze czyli pierwsze montaże. Nowe lampy tylne i podświetlenie tablicy – towary bardzo bardzo trudne do zdobycia. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak09.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak07.jpg skrzynia http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage01.jpg silnik zaraz za nią http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage02.jpg pas tylny, na próbę http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage04.jpg pierwsze przymiarki do chłodnicy zamontowanej z przody pojazdu zamiast z tyłu, jeszcze na starym pasie przednim http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...llye-32/uc2.jpg i przednie zawieszenie też trafiło do nadwozia http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...39/pomontaz.jpg No i obfita konserwacja antykorozyjna http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-32/profile.jpg cdn. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 10:20 |