Shoutbox 0 nowych PW 


24 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Skoda 120S Rallye 1973r
Rudiger
post Thu, 15 Dec 2011 - 08:13
Post #81


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Zasadniczo jest taka reguła by nigdy nie spawać na zakładkę ze względu na szybkie korodowanie blachy w miejscu właśnie zakładki jednej blachy na drugą. Nie da się tego miejsca ani obrobić po spawaniu ani zabezpieczyć antykorozyjnie. Przy spawaniu zaś do styku spaw można elegancko oszlifować i go dobrze zagruntować.
Ok, lecimy z tematem smile.gif
Upał utrudniał prace ale coś szło naprzód. Komorę bagażnika po wszystkich operacjach zmatowiłem, gdzieniegdzie podpiaskowałem, grunt, podkład, trochę baranka – tak jak było w oryginale. Podobnie zrobiłem też tył.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/komora01.jpg

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/komora02.jpg

W środku wspawałem punkty mocowania regulaminowych poprzeczek pod kubły i same poprzeczki, a także punkty mocowania pasów na tylnym podszybiu. Oczywiście odpowiednio wzmocnione.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...27/poprzecz.jpg

Po wykonaniu wszystkich korekt powierzchni przeznaczonej do lakierowania, przyszedł czas na finalne podkładowanie i finalne przecierki. Nadwozie, bez błotników i drzwi było gotowe do lakierowania. Nadszedł czas na poszukiwanie kompetentnego lakiernika gdyż za finalne lakierowanie już nie chciałem się brać sam – miało to być zrobione tip top więc niezbędna była komora lakiernicza.
I na tym etapie się nieźle zdziwiłem....
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...8/podklad06.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...8/podklad07.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/.../karoseria1.jpg


OT for raich - inne moje zabytki samochodowe
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...t-125p/125a.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...dy-zaz/zazb.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 Dec 2011 - 08:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafciu
post Thu, 15 Dec 2011 - 12:47
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ja jebie, jakie bryczki biggrin.gif
Szacunek kolego!!


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Thu, 15 Dec 2011 - 21:03
Post #83


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





to przypadek,ze akurat zdecydowales sie na solexy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 16 Dec 2011 - 08:19
Post #84


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





W pewnym sensie. Takie akurat się trafiły, poza tym czytałem że są najprostsze w regulacji (choć i tak nie doszedłem z nimi jeszcze porządku jeśli chodzi o regulację).
A, i inna sprawa - miały już zamontowane zwężki Venturiego o średnicy 30mm i dysze na pojemność 1,4-1,6. To już sporo bo ciężko jest dokupić małe zwężki. Praktycznie 100% używanych gaźników występujących np na Allegro ma zwężki 32mm, typowo pod pojemność 2000cm3.


Jeśli mimo regeneracji nadal będą kaprysić na wolnych to może kupię we Włoszech komplet nowych Dellorto już skonfigurowanych pod pojemność silnika.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Fri, 16 Dec 2011 - 21:17
Post #85


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





pytam bo rozgladalem sie ostatnio wlasnie i solexy wychodzily najlepiej cenowo.
weber i dellorto nie schodza ponizej 250 euro w stanie zagadka.
wyszlo tak,ze kupilem mikuni z gsxr'a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Fri, 16 Dec 2011 - 22:44
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Skoda to cudo ale ten Zaporek to też niczego sobie - szacun ...


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 17 Dec 2011 - 10:28
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





moze i solexy mozna kupic najtaniej
ale to do webera i dellorto mozna kupic bez problemu WSZYSTKIE czesci ( dysze, rurki, zwezki, rozpylacze i inne ) a kalkulatory ustawien i tak podaja przyblizona wartosc dla dysz

summa sumarum trzeba sie zaopatrzyc w worek dysz i mieszac smile.gif

ale to nie tanie, ostatnio kupilem dla siebie zestaw dysz do dellorto dhla w zakresie dla mnie, set na jeden gaznik ok. 700 pln smile.gif
ale jestem zadowolony bo wreszcie gaznik dziala tak jak powinien! ( tylko jeszcze zabraklo mi zakresu na jalowych, wiec te 4-6 dysz jeszcze trzeba kupic biggrin.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sat, 17 Dec 2011 - 21:32
Post #88


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Ano w pewnym sensie masz rację, do Solexa jest trudniej z częściami (zwłaszcza piętą achillesową są zwężki) ale za to mają prostszą budowę. Zasadniczo Włoch od którego kupowałem części miał też sporo różnych dysz do ADDHE.
Co do allegro to zawsze się śmieję jak widzę w opisie gażników poziomych "gaźniki w bardzo dobrym stanie, nie mają absolutnie luzu na przepustnicy" biggrin.gif
Jak mają mieć jak tam przepustnica na łożyskach kulkowych jest....

Start OT
A co do Zaporożca - rzeczywiście rodzynek bo zachowany w oryginale, co jest rzadkością bo łatwo rdzewiały. A jak nie rdzewiały to już przy małej stłuczce(mówię o egzemplarzach eksploatowanych w Polsce) Polmozbyty wymieniały całe karoserie na wersję M (bez uszu) bo miały nadmiar nowych karoserii na magazynach. Spotkałem do tej pory wiele 968A w szatach 968M niestety.
Inna sprawa że podczas czyszczenia samochodu okazało się że jest to wersja eksportowa na rynek.... włoski biggrin.gif i do Polski trafiła chyba dlatego że Włosi szybko zrezygnowali z importu tych wynalazków
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...dy-zaz/zazj.jpg

Osobiście urzekły mnie w tym wozie nietypowe rozwiązania techniczne: możliwość rozruchu na korbę, ogrzewanie postojowe na benzynę, silnik V4 chłodzony powietrzem, odwrotna skrzynia biegów z biegiem 1 i 3 "do tyłu" no i design w stylu radzieckiego odkurzacza marki Rakieta biggrin.gif
End OT wink.gif

Ok teraz trochę o Skodzie.
Gdy zacząłem robić wywiad kto i za ile mi wylakieruje taki zapodkładowany i przygotowany szkielet + tylna maska i tylny pas humor mi się niestety spie...ł do końca.
Co krok otrzymywałem propozycje od 2500 do nawet 3500zł za samo lakierowanie. Samo lakierowanie! Do tego lakier jeszcze ze 500-600zł. I to zwykły lakier akrylowy, nie typu baza z klarem.
Miałem tego dość. Ok, rozumiem, sam też lakierowałem, wiem co to za robota i jak się trzeba cenić, ale ku...a mać, karoseria jest przygotowana na tip top, tylko wepchnąć do lakierni, odtłuścić i lakierować. To jest jeden dzień roboty! I do tego lakiernik jest zwolniony z odpowiedzialności za to co zostało na podkładzie lub pod nim. Super komfortowa sytuacja. Poza tym to jest sama karoseria. Bez błotników, bez maski przedniej, bez 4 drzwi. Jeśli doliczę pozostałe elementy to ile nabije? 8 tysięcy? Rozumiem gdyby zlecał całą naprawę blacharską, od spawania, przez podkłady i szpachlowania do lakieru. To wtedy ok, możemy dobić nawet do 10tyś.
Najniższa cena jaką dostałem to 2000zł za lakierowanie w małym zakładzie blacharskim z lakiernią w szopce blink.gif
Ręce opadają.
Po jakimś czasie pojawił się promyk nadziei. Trafiłem do dobrego warsztatu blacharsko-lakierniczego którego właściel był sąsiadem pierwszego właściciela Skody i pamięta ten wóz z czasów młodości. Pan Maciej podszedł entuzjastycznie do projektu i rozmowa oraz działania nabrały tempa.

Laweta i pojechaliśmy. Najpierw wnętrze
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak01.jpg

potem z zewnątrz
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak03.jpg

maska
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak06.jpg

dach
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-29/lak10.jpg

Przy czym trzeba wspomnieć o tym że zdjęcia dostawałem od razu mailem od p. Macieja, prosto z lakierni smile.gif Czujecie klimat?

Po chyba 2 dniach budę zwiozłem do garażu
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola01.jpg

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak03.jpg

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola02.jpg

i rozpoczął się pomału montaż.
Ale o tym następnym odcinku smile.gif




--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Mon, 19 Dec 2011 - 18:41
Post #89


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





ten w szopie czasem zrobi lepsza robote od tego w komorze,uwierz mi.
za taka robote to max trzycyfrowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 19 Dec 2011 - 21:58
Post #90


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Bywa, nie przeczę, ale ja wolę jak na starcie już mam mniej utopionych farfocli smile.gif
Po kabinie praktycznie polerowanie nie było konieczne, tyle że się uparłem na małe wygładzenie.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Tue, 20 Dec 2011 - 23:19
Post #91


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





Piękna Skoda. brak mi słów.

BTW: kiedyś z 8-9 lat temu robiliśmy z kumplem taką 100, co prawda w zupełnie innym wymiarze (dużo mniej umiejętności wiedzy itd) ale pamiętam że przeszczepiliśmy skrzynie 5 biegową z nowszej i co chyba ważniejsze cale zawieszenie z również z nowszej, jak się nie mylę tej produkowanej do 1982 roku (4 małe światła okrągłe z przodu) a przyczyną tego zabiegu była jego szerokość znacznie większa niż oryginalna - auto fajnie się prowadziło na tym patencie. Nie myślałeś o takim zabiegu ??


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 21 Dec 2011 - 08:24
Post #92


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Taką opcję rozważałem, mam nawet 2 skrzynie biegów z długimi półosiami. Jednak obawiałem się zbyt szerokiego rozstawu kół przy zastosowaniu dodatkowo poszerzanych felg. I miałem rację bo na wąskim rozstawie półosi i felgach 6,5 cala mam 5mm między nadkolem a kołem smile.gif Więcej nie wejdzie.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-47/nowe12.jpg

Oczywiście można zrobić inne wykroje rantów tylnych nadkoli – takie też były homologowane – i wtedy nie martwić się szerokością kół.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-rallye-06d.jpg

Skrzynia 5 biegowa nie wejdzie PNP do Skody 100 – jest dłuższa o ok 10cm i trzeba przerabiać tunel wewnątrz wozu. Wykonalne, ale ja już nie będę tego robić. Jedyne co planuję to wymianę tylnych wahaczy na customowe trójkątne i „pożenienie” skrzyni 4 biegowej z półosiami odciążonymi - „suchymi” czyli z normalnymi przegubami jak w samochodach FWD. Co prawda chyba nikt tego jeszcze nie robił (skrzynia 4B i takie półosie) ale to nie znaczy że nie da smile.gif

Zamiast takiego zawieszenia i półosi jak u mnie
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-45/rur4.jpg

chciałbym wyprodukować takie zawieszenie i przeniesienie napędu
http://www.pmautosport.cz/images/zoom/IEUJWV/001.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PUMA RST
post Wed, 21 Dec 2011 - 08:32
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Thu, 03 March 2005
Skąd: O.B.R. Niestachów





Fakt my użyliśmy reperaturek od Golfa MK1 żeby zmieścić koła na felgach Apollo a co do skrzyni to tunel trzeba było dość dobrze przerobić (wyspawać nową cześć), dalej już nie pamiętam co tam trzeba było modzić żeby to chodziło.

Pozdrawiam


--------------------
Nissan Almera GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 21 Dec 2011 - 19:35
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





masz tlumik przymocowany do kolektora za pomoca sprezynek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 21 Dec 2011 - 22:28
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





w kolanku od strony tłumika jest kielich w który wchodzi rura z kolektora. Elemety są spięte 2 sprężynami tylko.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 21 Dec 2011 - 22:47
Post #96


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





zauwazylem wlasnie,stabilne jest to mocowanie? w sensie,tlumik nie wysuwa sie z kielicha?
to twoj patent?bo nie widzialem tego wczesniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 21 Dec 2011 - 22:52
Post #97


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Patent stary jak świat w tłumikach abartha jeszcze do szmelcwagenów 40 lat temu to robili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 21 Dec 2011 - 23:38
Post #98


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Nie, jest ok. Tłumik z jednej strony wisi "obrotowo" właśnie na tym złączu, z drugiej zaś na wieszaku met-gum.
To stary patent jak pisał Czuczu, stosowany we wszystkich sportowych Skodach z poprzecznym tłumikiem.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spajki19
post Fri, 23 Dec 2011 - 13:19
Post #99


Rookie
Dołączył: Fri, 23 December 2011





Siemka Jestem tu nowy ale mam pyatnie czy niemasz jakiś cześci zbędnych do setki mam 110 i zamierzam sie wziąść za nią heheeh i pomalu kolekcjonuje części jak coś odp pozd fajną masz tą bryke .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 23 Dec 2011 - 13:36
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Nie, nie gromadzę części.

Ok- trochę materiału na Święta smile.gif
Po odbiorze budy
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola04.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-30/pola03.jpg

nadeszło najprzyjemniejsze czyli pierwsze montaże.
Nowe lampy tylne i podświetlenie tablicy – towary bardzo bardzo trudne do zdobycia.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak09.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-30/polak07.jpg

skrzynia
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage01.jpg

silnik zaraz za nią
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage02.jpg

pas tylny, na próbę
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...1/montage04.jpg

pierwsze przymiarki do chłodnicy zamontowanej z przody pojazdu zamiast z tyłu, jeszcze na starym pasie przednim
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...llye-32/uc2.jpg

i przednie zawieszenie też trafiło do nadwozia
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...39/pomontaz.jpg

No i obfita konserwacja antykorozyjna smile.gif
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-32/profile.jpg


cdn.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post

24 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 10:20