Shoutbox 0 nowych PW 


24 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Skoda 120S Rallye 1973r
Rudiger
post Fri, 25 Nov 2011 - 08:49
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





O, to nawet wiecie więcej ode mnie nt korzeni takiego napędu wink.gif Gumarally, dzięki i trzymam za słowo, niewykluczone że skorzystam bo będę chciał w niedalekiej przyszłości zmienić poszycie przedniej maski na takie z laminatów – robią Czesi takie elementy od jakiegoś czasu.
Aha, wspominałem już chyba wcześniej, że proces który tu opisuję trochę uporządkowałem i usystematyzowałem, w rzeczywistości szło to trochę w innej kolejności, niektóre etapy ciągnąłem równolegle. Niektóre przerywałem i odkładałem na później. Także proszę się nie dziwić że np. opisywana buda stoi jeszcze na starym zawieszeniu wink.gif Wynikało to też z tego, że robiąc najpaskudniejsze roboty, które ciągnęły się całymi dniami a efektu nie było widać, czasami przerzucałem siły na zupełnie inny etap prac - szukając motywacji i natchnienia, np. wykańczając jakieś detale cieszące oko. Inaczej sam bym się wykończył smile.gif a wóz do Narwi wyrzucił.....
Co do budy....
Była połowa lata ,a ja na sierpień/wrzesień byłem umówiony na odwiezienie budy do magika- marzyciela, który miał mi klatkę wspawać. Trzeba było się spieszyć, więc na pierwszy strzał wyczyściłem wnętrze i je ospawałem.
Nie był łatwo z tym czyszczeniem dry.gif 26stC i ciepły Olkit...
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...11/skoda14d.jpg

trochę skrobałem, trochę ospawywałem wnętrze nadwozia. Paskudnie się spawało bo każdy zgrzew blach zalany był masą bitumiczną - mimo szczotkowania a nawet piaskowania miejsc do ospawania komfortowo nie było jeśli chodzi o kładzenie spawów. Wnętrze potem szczotkowałem do zera, potem miejscami piaskowałem, na to grunt reaktywny i podkład akrylowy. Robiłem etapami... to był okres „syf, krew, pot i łzy” smile.gif
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-12/skoda18.jpg

elementów wnętrza jeszcze nie demontowałem bo samochód, mimo braku wszystkich blach zewnętrznych, był nadal sprawny i jeździł o własnych siłach. A same detale i tak miałem zimą, jeden po drugim remontować....
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-13/pomal1.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...szlifowanie.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-14/podk1.jpg

Wnętrze skody było ospawane i wstępnie zapodkładowane akrylem.Można było spawać klatkę.
Etap „zewnętrzny” blacharki zostawiłem sobie na potem, już po zaklatkowaniu. Bo plan był, i ustalenia, że po miesiącu (Sic!) odbiorę wóz z klatkowania, więc przed zimą bym zdążył. Akurat...


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Nov 2011 - 08:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafciu
post Fri, 25 Nov 2011 - 18:16
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Wiem co to znaczy spawać budę jak spod blach "wyłazi" masa bitumiczna. Przejeb...e wacko.gif
Ale gratuluję podejścia i zapału, nie jeden oblałby to benzyną i podpalił w cholerę tongue.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michal02
post Fri, 25 Nov 2011 - 22:31
Post #63


User
Dołączył: Thu, 15 April 2010





Skoda już podbija gazety, gratuluję efektu:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Sat, 26 Nov 2011 - 09:47
Post #64


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





CYTAT
Wiem co to znaczy spawać budę jak spod blach "wyłazi" masa bitumiczna. Przejeb...e wacko.gif

Trzeba mieć dobry refleks i szybko gasić rękawiczki biggrin.gif Najfajniejsze jest to że przez maskę nie zawsze widać ogień smile.gif


Sprzęcior konkretny. Zazdroszczę zdejmowanych blach smile.gif Ułatwia pewnie zdecydowanie pracę.


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sun, 27 Nov 2011 - 13:10
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Odkręcane blachy to naprawdę komfortowa sprawa, nie da się ukryć.
A co do spawania to trzeba było być czujnym bo spawając z jednej strony na drugiej płonął bitex od razu wink.gif
Mały dodatek przy kawie
"Brytfankę" załadowaliśmy na lawetę
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-15/transp2.jpg

i zawieźliśmy na spawanie klatki. W oryginale 120S miało trochę...symboliczną klatkę
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...koda120s_2v.jpg

zdecydowałem się więc na klatkę ciut bardziej rozbudowaną którą usztywni też karoserię, klatka miałą być zrobiona oczywiście z rur precyzyjnych 50x2 i 40x2mm
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...latkaplan_0.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 01 Dec 2011 - 10:11
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Skodę odebrałem, od wykonawcy, po umówionym miesiącu....eeee.... trzech miesiącach (!) przy -24st C. W pakiecie, oprócz zasadniczo dobrze zrobionej klatki (za co należą się słowa podziękowania) otrzymałem zamrożony oryginalny (998cm3) silnik z pękniętym blokiem wewnątrz oraz rozdętą, zamrożoną i nieszczelną chłodnicę. Super angry.gif
Silnik był, w momencie oddawania samochodu, zalany wodą gdyż samochód miałem odebrać już w październiku. Mimo wielu przypomnień o tym że TAM JEST WODA excl.gif – w kontekście ciągle odwlekającego się terminu odbioru roboty i zbliżających się mrozów w grudniu – wykonawca olał to zupełnie, nawet mu się nie chciało spuścić wody. Takie to fachofce w naszym regionie.
W związku z 2 miesięczną obsuwą i nastaniem zimy moje plany prac przy karoserii szlag trafił. Jak to powiedziano w pewnym filmie: „Ch.j z pisania, ch.j z poczytania...” mad.gif

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon03.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon04.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon11.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon09.jpg
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon10.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 01 Dec 2011 - 10:38
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Co za debil angry.gif
i co z motorem ? Poczuwa się do czegość ten kretyn?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 01 Dec 2011 - 10:44
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





do niczego się nie poczuwa, twierdzi że nic mu nie mówiłem że tam jest woda.
Na szczęście, był to, jak wspomniałem, stary silnik czyli oryginalny który i tak wyjmowałem na rzecz jednostki 1300cm3, co nie zmienia faktu, bo miałem chętnego na cały silnik, skrzynię i układ chłodniczy. A tu zonk.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prekursor
post Thu, 01 Dec 2011 - 14:35
Post #69


User
Dołączył: Tue, 29 November 2011





Wzorowy temat!
Bardzo przyjemnie się to czyta i ogląda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 02 Dec 2011 - 15:24
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





może napisz tutaj jakieś namiary na tego fachowca, tak dla potomnych wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Fri, 02 Dec 2011 - 17:44
Post #71


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





klatkę wspawał naprawdę ładnie, auto i ilość prac robi duże wrażenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 02 Dec 2011 - 20:39
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Dobrus, szkoda nerwów, poza tym samą klatkę zrobił ok, szkoda że finalnie doszło do ścięcia.

Minęła zima która upłynęła na kompletowaniu osprzętu i zarabianiu dodatkowych pieniędzy smile.gif
Naszła wiosna.... i lato
Budę zwiozłem do garażu
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...llye-21/law.jpg

i zacząłem odtwarzanie niektórych elementów nadwozia - rant na tylnej podłużnicy
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-21/sp01.jpg

ranty tylne wewnętrze wraz ze zmianą ich wykroju na łukowaty
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-21/sp910.jpg

reperaturki wewnętrznych przednich nadkoli
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-22/spaw04.jpg

http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-23/wstw02.jpg

oczywiście wszystko spawane po kawałku do styku, żadnych zakładek i druciarstwa tongue.gif
po spawaniu wszystko było szlifowane, piaskowane i gruntowane.

cdn


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 02 Dec 2011 - 21:44
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, za ten silnik to powinien beknąć, albo nie dał bym mu wszystkich pieniędzy. Tzn. minus silnik blink.gif U nas to co drugi taki fachowiec. Ja jak dałem samochód do elektryka, po odbiorze trzy elementy do malowania, takie to fachowcy angry.gif
Projekt zajebisty.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 06 Dec 2011 - 08:00
Post #74


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Tomek, tak też się stało.
Po wspawaniu reperaturek przyszedł czas na podłogę. Podłoga była w zaskakująco dobrym stanie. Jedynie powierzchowna rdza przy progach oraz na wewnętrznych tylnych nadkolach.
Ponieważ Skoda była fabrycznie dość dobrze fabrycznie podkładowana (przez zanurzenie, do połowy otworów okiennych mniej więcej) odstąpiłem od pomysłu darcia podłogi i nadkoli do zera, wraz z piaskowaniem. Zdjąłem wraz ze znajomym masę bitumiczną wszędzie gdzie było to konieczne, potem w ruch poszła kątówka ze szczotką, piaskarka - tam gdzie było to konieczne....
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...24/podlog01.jpg

....podkład reaktywny i antykorozyjny....
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-24/ps01.jpg

...i cienko nowa warstwa bitumiczna APP smile.gif
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-24/ps06.jpg

Niektórzy powiedzą – po co dawałeś te szuwaksy, przecież to dodatkowe kilogramy. Oczywiście, racja, jednak oprócz Skody mam jeszcze kilka innych zabytków i nie specjalnie mi się chce sprawdzać ciągle – czy tam się już coś poobijało od kamieni na podwoziu i rdzewieje czy nie...

Ot, wygodnictwo takie wink.gif ...
Dobra, zrobione podwozie pozwoliło postawić kadłub w poziomie. Na sprytnych wózkach transportowych. Wyprowadziłem zatem barankiem progi i wypiaskowałem i zapodkładowałem klatkę która już zdążyła podrdzewieć od zimy
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-25/ps13.jpg

Pot kapiący z nosa dry.gif , czyli spawanie przy 30st C wymyślnych wsporników do ściany grodziowej i ospawanie komory bagażnika
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...7/wsporniki.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Tue, 06 Dec 2011 - 20:13
Post #75


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





A tak z ciekawości ile doprowadzenie auta do stanu dzisiejszego trwało ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 06 Dec 2011 - 21:04
Post #76


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Strzelam w 25-30 tysiecy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Wed, 07 Dec 2011 - 06:10
Post #77


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





Trwało, więc pewnie chodzi o czas przeznaczony na renowacje/modyfikacje.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Wed, 07 Dec 2011 - 07:36
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





tyle ile na drzwiach smile.gif
44 miesiące pracy wieczorami i nocami.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Wed, 07 Dec 2011 - 10:03
Post #79


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





no naprawdę dobra robota, po przekroczeniu pewnej sumy już nie liczy się ile już poszło wiem coś o tym ja skończyłem na 15k jakiś rok temu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 14 Dec 2011 - 22:05
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009






CYTAT(Rudiger @ Fri, 02 Dec 2011 - 20:39) *
oczywiście wszystko spawane po kawałku do styku, żadnych zakładek i druciarstwa tongue.gif


kiedy spawasz elementy budy na zakladke,nie jest wtedy sztywniejsza?
ciekawy jestem reszty twoich zabytkow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

24 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 10:20