![]() ![]() |
Fri, 25 Nov 2011 - 08:49
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
O, to nawet wiecie więcej ode mnie nt korzeni takiego napędu
Aha, wspominałem już chyba wcześniej, że proces który tu opisuję trochę uporządkowałem i usystematyzowałem, w rzeczywistości szło to trochę w innej kolejności, niektóre etapy ciągnąłem równolegle. Niektóre przerywałem i odkładałem na później. Także proszę się nie dziwić że np. opisywana buda stoi jeszcze na starym zawieszeniu Co do budy.... Była połowa lata ,a ja na sierpień/wrzesień byłem umówiony na odwiezienie budy do magika- marzyciela, który miał mi klatkę wspawać. Trzeba było się spieszyć, więc na pierwszy strzał wyczyściłem wnętrze i je ospawałem. Nie był łatwo z tym czyszczeniem http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...11/skoda14d.jpg trochę skrobałem, trochę ospawywałem wnętrze nadwozia. Paskudnie się spawało bo każdy zgrzew blach zalany był masą bitumiczną - mimo szczotkowania a nawet piaskowania miejsc do ospawania komfortowo nie było jeśli chodzi o kładzenie spawów. Wnętrze potem szczotkowałem do zera, potem miejscami piaskowałem, na to grunt reaktywny i podkład akrylowy. Robiłem etapami... to był okres „syf, krew, pot i łzy” http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-12/skoda18.jpg elementów wnętrza jeszcze nie demontowałem bo samochód, mimo braku wszystkich blach zewnętrznych, był nadal sprawny i jeździł o własnych siłach. A same detale i tak miałem zimą, jeden po drugim remontować.... http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-13/pomal1.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...szlifowanie.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-14/podk1.jpg Wnętrze skody było ospawane i wstępnie zapodkładowane akrylem.Można było spawać klatkę. Etap „zewnętrzny” blacharki zostawiłem sobie na potem, już po zaklatkowaniu. Bo plan był, i ustalenia, że po miesiącu (Sic!) odbiorę wóz z klatkowania, więc przed zimą bym zdążył. Akurat... -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Fri, 25 Nov 2011 - 08:49
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Fri, 25 Nov 2011 - 18:16
Post
#62
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Wiem co to znaczy spawać budę jak spod blach "wyłazi" masa bitumiczna. Przejeb...e
Ale gratuluję podejścia i zapału, nie jeden oblałby to benzyną i podpalił w cholerę -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
|
Fri, 25 Nov 2011 - 22:31
Post
#63
|
|
|
User Dołączył: Thu, 15 April 2010 |
Skoda już podbija gazety, gratuluję efektu:)
|
|
|
|
Sat, 26 Nov 2011 - 09:47
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn |
CYTAT Wiem co to znaczy spawać budę jak spod blach "wyłazi" masa bitumiczna. Przejeb...e wacko.gif Trzeba mieć dobry refleks i szybko gasić rękawiczki Sprzęcior konkretny. Zazdroszczę zdejmowanych blach -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
|
Sun, 27 Nov 2011 - 13:10
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Odkręcane blachy to naprawdę komfortowa sprawa, nie da się ukryć.
A co do spawania to trzeba było być czujnym bo spawając z jednej strony na drugiej płonął bitex od razu Mały dodatek przy kawie "Brytfankę" załadowaliśmy na lawetę http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-15/transp2.jpg i zawieźliśmy na spawanie klatki. W oryginale 120S miało trochę...symboliczną klatkę http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...koda120s_2v.jpg zdecydowałem się więc na klatkę ciut bardziej rozbudowaną którą usztywni też karoserię, klatka miałą być zrobiona oczywiście z rur precyzyjnych 50x2 i 40x2mm http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...latkaplan_0.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Thu, 01 Dec 2011 - 10:11
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Skodę odebrałem, od wykonawcy, po umówionym miesiącu....eeee.... trzech miesiącach (!) przy -24st C. W pakiecie, oprócz zasadniczo dobrze zrobionej klatki (za co należą się słowa podziękowania) otrzymałem zamrożony oryginalny (998cm3) silnik z pękniętym blokiem wewnątrz oraz rozdętą, zamrożoną i nieszczelną chłodnicę. Super
Silnik był, w momencie oddawania samochodu, zalany wodą gdyż samochód miałem odebrać już w październiku. Mimo wielu przypomnień o tym że TAM JEST WODA W związku z 2 miesięczną obsuwą i nastaniem zimy moje plany prac przy karoserii szlag trafił. Jak to powiedziano w pewnym filmie: „Ch.j z pisania, ch.j z poczytania...” http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon03.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon04.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon11.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon09.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ezonu/kon10.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Thu, 01 Dec 2011 - 10:38
Post
#67
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Co za debil
i co z motorem ? Poczuwa się do czegość ten kretyn? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
|
Thu, 01 Dec 2011 - 10:44
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
do niczego się nie poczuwa, twierdzi że nic mu nie mówiłem że tam jest woda.
Na szczęście, był to, jak wspomniałem, stary silnik czyli oryginalny który i tak wyjmowałem na rzecz jednostki 1300cm3, co nie zmienia faktu, bo miałem chętnego na cały silnik, skrzynię i układ chłodniczy. A tu zonk. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Thu, 01 Dec 2011 - 14:35
Post
#69
|
|
|
User Dołączył: Tue, 29 November 2011 |
Wzorowy temat!
Bardzo przyjemnie się to czyta i ogląda. |
|
|
|
Fri, 02 Dec 2011 - 15:24
Post
#70
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 |
może napisz tutaj jakieś namiary na tego fachowca, tak dla potomnych
|
|
|
|
Fri, 02 Dec 2011 - 17:44
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków |
klatkę wspawał naprawdę ładnie, auto i ilość prac robi duże wrażenie.
|
|
|
|
Fri, 02 Dec 2011 - 20:39
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Dobrus, szkoda nerwów, poza tym samą klatkę zrobił ok, szkoda że finalnie doszło do ścięcia.
Minęła zima która upłynęła na kompletowaniu osprzętu i zarabianiu dodatkowych pieniędzy Naszła wiosna.... i lato Budę zwiozłem do garażu http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...llye-21/law.jpg i zacząłem odtwarzanie niektórych elementów nadwozia - rant na tylnej podłużnicy http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-21/sp01.jpg ranty tylne wewnętrze wraz ze zmianą ich wykroju na łukowaty http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ye-21/sp910.jpg reperaturki wewnętrznych przednich nadkoli http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-22/spaw04.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...e-23/wstw02.jpg oczywiście wszystko spawane po kawałku do styku, żadnych zakładek i druciarstwa po spawaniu wszystko było szlifowane, piaskowane i gruntowane. cdn -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Fri, 02 Dec 2011 - 21:44
Post
#73
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam, za ten silnik to powinien beknąć, albo nie dał bym mu wszystkich pieniędzy. Tzn. minus silnik
Projekt zajebisty. Pozdrawiam. |
|
|
|
Tue, 06 Dec 2011 - 08:00
Post
#74
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Tomek, tak też się stało.
Po wspawaniu reperaturek przyszedł czas na podłogę. Podłoga była w zaskakująco dobrym stanie. Jedynie powierzchowna rdza przy progach oraz na wewnętrznych tylnych nadkolach. Ponieważ Skoda była fabrycznie dość dobrze fabrycznie podkładowana (przez zanurzenie, do połowy otworów okiennych mniej więcej) odstąpiłem od pomysłu darcia podłogi i nadkoli do zera, wraz z piaskowaniem. Zdjąłem wraz ze znajomym masę bitumiczną wszędzie gdzie było to konieczne, potem w ruch poszła kątówka ze szczotką, piaskarka - tam gdzie było to konieczne.... http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...24/podlog01.jpg ....podkład reaktywny i antykorozyjny.... http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-24/ps01.jpg ...i cienko nowa warstwa bitumiczna APP http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-24/ps06.jpg Niektórzy powiedzą – po co dawałeś te szuwaksy, przecież to dodatkowe kilogramy. Oczywiście, racja, jednak oprócz Skody mam jeszcze kilka innych zabytków i nie specjalnie mi się chce sprawdzać ciągle – czy tam się już coś poobijało od kamieni na podwoziu i rdzewieje czy nie... Ot, wygodnictwo takie Dobra, zrobione podwozie pozwoliło postawić kadłub w poziomie. Na sprytnych wózkach transportowych. Wyprowadziłem zatem barankiem progi i wypiaskowałem i zapodkładowałem klatkę która już zdążyła podrdzewieć od zimy http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...lye-25/ps13.jpg Pot kapiący z nosa http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...7/wsporniki.jpg -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Tue, 06 Dec 2011 - 20:13
Post
#75
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków |
A tak z ciekawości ile doprowadzenie auta do stanu dzisiejszego trwało ??
|
|
|
|
Tue, 06 Dec 2011 - 21:04
Post
#76
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Strzelam w 25-30 tysiecy
|
|
|
|
Wed, 07 Dec 2011 - 06:10
Post
#77
|
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. |
Trwało, więc pewnie chodzi o czas przeznaczony na renowacje/modyfikacje.
-------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
|
Wed, 07 Dec 2011 - 07:36
Post
#78
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
tyle ile na drzwiach
44 miesiące pracy wieczorami i nocami. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Wed, 07 Dec 2011 - 10:03
Post
#79
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków |
no naprawdę dobra robota, po przekroczeniu pewnej sumy już nie liczy się ile już poszło wiem coś o tym ja skończyłem na 15k jakiś rok temu...
|
|
|
|
Wed, 14 Dec 2011 - 22:05
Post
#80
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 |
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 10:20 |