![]() ![]() |
Tue, 22 May 2012 - 12:20
Post
#161
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
Lecąca bokiem skoda robi mega robotę!
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 22 May 2012 - 12:20
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 22 May 2012 - 21:38
Post
#162
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Gratulacje!
Zrób jeszcze tylny zawias wg. koncepcji 130RS/LR i bedzie sporo szybsza w zakrętach -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 08:06
Post
#163
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Dzięki. Killme na razie zawieszka „na mokrych” półosiach zostaje, powodów jest kilka. Poza tym chciałbym pozostać przy skrzyni 4 biegowej – ba!, muszę, bo nie będę ciął już nadwozia by wsadzić 5 biegową. A z tego co pamiętam to nie występowała 4-ka na suchych półosiach – musiałbym robić jakąś hybrydę, dorabiać jakieś flansze oraz suche półosie które by były zakończone 2 kamieniami charakterystycznymi dla skrzyń na mokrych półosiach. Chyba że masz inny pomysł?
Problemem, który zauważyłem w Kielcach, jest to, że na nawrotach wewnętrzne koło ma tendencję do mielenia. Pod koniec imprezy zmiękczyłem amortyzatory z tyłu co trochę pomogło. Jednak widząc jak latają bokami chłopacy 120-to konnym Polonezem Rallye ze szperą – wniosek może być jeden – Skoda powinna mieć szperę i wtedy będzie jeździć. Bo na razie napęd trochę nie ogarnia mocy silnika na winklach. Oczywiście szpera do Skody..... to nic trudnego Mamy takie coś na przykład http://www.motorsportshop.cz/product/237/s...da_100_120.html a jakby było mało i nudno i za wolno to możemy kupić 6-cio biegową sekwencję do starej Skodziny! http://www.motorsportshop.cz/product/266/6...da_100_130.html o cenę sekwencji wolałem na razie nie pytać. Ok, teraz sprawa opon. Jest na forum trochę osób ogarniających temat slików, deszczy, mieszanek. Poradźcie! W Skodzie mam w tej chwili Markgumy 185/60R13, mieszanka średnia. O ile na normalnym asfalcie trzymają się naprawdę dobrze, o tyle w Kielcach – wiadomo, płyną. Zwłaszcza denerwowało mnie wyjeżdżanie przodu na zewnątrz zakrętu jak nawet lekko przegiąłem z szybkością. To mocno mnie ograniczało. Oczywiście pamiętajmy o rozkładzie mas w Skodzie czyli lekkim przodzie w stosunku do tyłu. Co robić? Myślałem by na Kielce, na przód założyć mieszankę miękką Markgumową a na tyle zostawić średnią. By przód lepiej kleił. Co sądzicie? A może np. R888 by sobie lepiej radził na Miedziance? Myślałem też o Kumho V70A ale już teraz widzę że rozmiar V70A 175/60R13 to mało do Skody (szerokość) i powinienem kupować 185/70R13 (to już dość wysokie opony) No i co na deszcz założyć na to lodowisko? Kiedyś się zastanawiałem po co Czesi ładowali tak szerokie opony z tyłu, teraz już wiem – by ograniczyć „efekt wahadła” czyli zamiatanie tyłem charakterystyczne dla tylnosilnikowych Skód. ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 09:56
Post
#164
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Problemy z tyłem w zakretach u Ciebie wynika z tego że to zawieszenie już przy niedużych skokach diametralnie zmienia kąt pochylenie koła. Negatyw zwiększa się tylko minimalnie przy dobiciu, co jest niewystarczające przy ciasnych zakrętach, koło ustawia się na „+” co widac na twoich zdjęciach, a wewnętrzne robi prawdopodobnie też to samo – robi się lekki pozytyw.
Ja bym widział 2 rozwiązania: - obniżenie jak przodu tak tyłu + niższy profil gum. Sprawdzone na 110r mojego znajomego – wyjeżdżanie przodu na suchym nie istnieje, a na szutrach jeździ się po prostu bokiem.. Obniżając całość masz stale większy negatyw z tyłu, obniżysz skutecznie środek ciężkości, co w tych autach działa cuda. Możesz też dołożyc stabilizator, który oczywiście nie wyeliminuje mielenia, ale spowoduje mielenie obydwu kół, ale w bardziej przewidywalny sposób. - zmiana całego zawiasu z tyłu. Do konwersji starczy Ci tylko mechanizm różnicowy z skrzyni z suchymi półosiami+dekle boczne które trzymają łożyska i ustalają luz. Skrzynie zostawiasz swoją, a w efekcie w kabinie już nie jest tak głośno jak w czołgu i zauważalnie zmniejszają się straty mocy w przeniesienu napędu. Co do doboru opon to nie doradze, bo nie mam doświadczenia, ale kumpel w 110r bardzo chwalił matadory z przodu i kumho ecsta z tyłu. Wszystko się da to wiadomo nie od dzis, ale przykładowo skodovka z filmiku ma z tyłu seryjną zawieche z 130/rapid i robi niezły przeciąg. Tak nawiasem to ludzie w cz tłumnie walą na rajdy gdzie oprócz nowoczesnego plastiku turbo i 4x4 występują stare skodovki jak ta. Od 1:50 -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 11:05
Post
#165
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Matadory kupiłem razem z Markgumami ale zaraz je sprzedałem bo nowe (gdybym chciał dokupić) są już nieosiągalne/nieprodukowane. Także opcja nierozwojowa.
Nie wiem Killme czy stab z tyłu coś da. Buda i tak mało się wychyla na zakrętach. Tak jak piszesz zmiana zawieszenia poprawiła by precyzję prowadzenia bo połączenie osłona półosi/dekiel zamykający skrzynię (sfera) jest, delikatnie mówiąc, nieprecyzyjne No i na pewno szpera by robiła dobrą robotę. Aha, pisałem do znajomego – ma Skodę Garde. Tam ma fabrycznie skrzynię 4B z suchymi półosiami. Także jest trop. Obniżenie zawieszenie odpada niestety – powód prozaiczny: tył mam tak ustawiony że półoś do odbojnika w nadwoziu ma ok 2cm. Obniżając zawieszenie np. o 2cm musiałbym przyciąć odbojnik. Jeśli odbojnik obetnę o 1-1,5cm to już mam koniec skoku Gazshocków. Z przodu mam, z tego co pamiętam trochę większy margines ale też nie poszaleję. Pierwszy raz byłem w Kielcach, okazało się że 4-ki wogole nie zapiąłem – także teraz będzie można założyć jakieś niskie opony, co obniży wóz od razu. Film znam, jest świetny, świetny wóz i kierowca bardzo ogarniający. Ten sam wóz, w 4 minucie – czyżby właśnie sekwencja? http://www.youtube.com/watch?v=1zqP9KlO90I...feature=related -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 17:29
Post
#166
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków |
0:40 widać co tam ma dokładnie
|
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 21:23
Post
#167
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Film znam, jest świetny, świetny wóz i kierowca bardzo ogarniający. Ten sam wóz, w 4 minucie – czyżby właśnie sekwencja? http://www.youtube.com/watch?v=1zqP9KlO90I...feature=related Hmm, sekwenecja napewno, to jest chyba calkiem nowe auto, silnik też inaczej brzmi OT mode off -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
|
Wed, 23 May 2012 - 21:49
Post
#168
|
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 13 June 2009 |
A może dobierzesz coś ze starych Michelinów? Wiele samochodów historycznych używa tych opon, bo to gumy z epoki, a do tego całkiem niezłe.
http://www.michelin.com/corporate/EN/motor...b=classic-range |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 09:04
Post
#169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Czasu wolnego na zawody niestety brak, Białą Podlaską musiałem odpuścić, plan mam by wybrac się na Nowe Miasto n.Pilicą. Zobaczymy jak wyjdzie.
Na pewno nie odpuszczę jesiennych Kielc choćby "skały sr.ły" Na razie ujeżdzam sobie Skodę wieczorami po obrzeżach miasta, relaksacyjnie i terapeutycznie Ostatnio rzuciłem się na temat opon, czyli "jak zmieścić sliki jeśli się nie mieszczą". Nabyłem, a własciwie wypożyczyłem do przymiarek bardzo zacne miękkie, pełne sliki Avona w rozmiarze 7/22/13". Po założeniu ich na posiadane felgi 6,5" okazało się że owszem, na przód wchodzą ![]() ale na tył już niebardzo. Opona podczas opuszczania wozu z podnośnika trze o rant tylnego błotnika Po 3 dniowych przemyśleniach co z tym fantem robić rozpocząłem składanie kolejnego kompletu stalowych felg (4x130) z szerszą obręczą i precyzyjnie obliczonym ET. ![]() i teraz weszło. Od rantu mam 5-6mm do opony, na przodzie zaś, przy max skręcie kół, mam niecały 1cm pomiędzy wewnętrznym nadkolem a oponą. Tam już naprawdę nic większego nie wejdzie ![]() No to jest już jakiś konkret, zobaczymy jak Avony sprawdzą się w Kielcach. Planuję tez komplecik dociąć na deszcz.... -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 09:13
Post
#170
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin |
Dobra robota.
U mnie podobny problem wynikl. Na hebel wchodzi mi minimum 17" a max opona to 215/40/17 nic o wiekszym obwodzie nie wsadze bo bedzie tarlo o nadkola a chyba nie ma zadnego slicka o takim rozmiarze, tylko semi -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 10:26
Post
#171
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Świetnie wygląda na tych slickach. Będziesz może na Classicauto w Nowym Mieście 28 lipca?
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 12:08
Post
#172
|
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 July 2012 |
witam jestem nowy na tym forum i mam pytanie co do wydechu tej skody ? chciałem wiedzieć co to za wydech i od jakiego auta został zapożyczony ?
|
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 13:41
Post
#173
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Na hebel wchodzi mi minimum 17" a max opona to 215/40/17 nic o wiekszym obwodzie nie wsadze bo bedzie tarlo o nadkola a chyba nie ma zadnego slicka o takim rozmiarze, tylko semi Trzymaj się tematu, ten wątek jest o Skodzie 120S, 17-kę trudno do tego auta wsadzić. mam pytanie co do wydechu tej skody ? chciałem wiedzieć co to za wydech i od jakiego auta został zapożyczony ? http://www.skodateam.cz/Upravy_Skoda_Motorsport r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 13:51
Post
#174
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin |
Trzymaj się tematu, ten wątek jest o Skodzie 120S, 17-kę trudno do tego auta wsadzić. My bad, rozpedzilem sie bo problem braku opony/kola mnie rowniez dotyczy. Pozdr -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 14:17
Post
#175
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Planuję być w NMnP, jak wyjdzie, zobaczymy.
K11, tak by wyglądało, mam te plany, miałem nawet ambicję by zrobić kopię tłumika 130LR - i pewnie za jakiś czas zrobię. Na razie jest środkowy tłumik przelotowy od jakiegoś Golfa? Audi? Ogólnie miał pasować: - średnicą rury 50mm - miał mieć perforowaną rurę przez całą długość i wytłumienie - miał pasować długością. Po 2 godzinach buszowania po hurtowni tłumików coś znalazłem. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
|
Tue, 17 Jul 2012 - 22:24
Post
#176
|
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 July 2012 |
dziękuje za odpowiedź i wydech już zamówiłem i przepraszam za odejście od tematu
|
|
|
|
Wed, 18 Jul 2012 - 09:05
Post
#177
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory |
Wygląd tego auta na Slickach powala!! Składam pokłony za ogrom pracy przy aucie
|
|
|
|
Wed, 18 Jul 2012 - 10:26
Post
#178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok |
Widziałem raz pod Biedronką
Praca jest mega Jak tu nie kochać takie samochody i projekty |
|
|
|
Wed, 18 Jul 2012 - 11:52
Post
#179
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 January 2007 Skąd: www.ProTires.pl |
Mega sprzet
-------------------- Opony UHP, Semi-slick, Slick - rajdowe i wyścigowe BFGoodrich, Michelin, Kumho, Avon, MaxSport, Toyo, Yokohama, Pirelli i inne!
www.ProTires.pl - opony dla tych, dla których jazda jest czymś więcej...! |
|
|
|
Sun, 22 Jul 2012 - 16:51
Post
#180
|
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: kk |
najlepiej jak chcesz mieć pełno informacji na temat rajdowych skodawek to przyjedz na rallycup albo volny puchar.
http://www.rallyecup.cz/ http://volnypohar.cz/ Tam tego jeździ pełno od 1000 mb po 130 czesi zawsze coś podpowiedzą a resztę podpatrzysz. towarzystwa polaków też nie brakuje bo startują i oglądają |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 19:17 |