![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#401
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
oczywiście rozumiem, że wszyscy ogarniają ile to jest 350ms? W sekundach (wyrażenie pomiaru na ćwiartkę) to jest 0,350s. Czyli 3 takie zmiany podczas przejazdu na ćwiartkę to jest JEDNA SEKUNDA! 350ms to jest wolno.. ale to nie oznacza że jesli DSG zmienia w 10ms, a Daniel w 350 ms to czas bedzie miał gorszy na cwiartke o sekunde... byłoby tak gdyby podczas zmiany biegu auto stawało do zera ![]() Z mojego doświadczenia skrzynie w VW/Audi zachowują się znacznie gorzej jeżeli chodzi o szybkie zmiany biegów niż w Hondzie. Generalnie nie jestem w stanie wbić tak szybko biegu w VW/Audi jak w Hondzie i jest to wyczuwalna różnica. troszke OT, a jezdziłeś S5 ? tam jest skrzynia getraga i potrójne synchronizatory na 1 i 2 biegu i potem juz do 6 biegu podwójne sychronizatory... czy to daje rade w praktyce ? Elbertoh chyba tam dawał rade swoim S5, mam taką skrzynie u siebie i choć cwiartka nie jest moim celem to licze ze bedzie umozliwiała szybkie zmiany w poprzecznych skrzyniach nie ma takich patentów z potrójnymi synchronizatorami ? w sumie najbardziej sie traci na przepinaniu na niskich biegach -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#402
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
ale to nie oznacza że jesli DSG zmienia w 10ms, a Daniel w 350 ms to czas bedzie miał gorszy na cwiartke o sekunde... byłoby tak gdyby podczas zmiany biegu auto stawało do zera ![]() troszke OT, a jezdziłeś S5 ? tam jest skrzynia getraga i potrójne synchronizatory na 1 i 2 biegu i potem juz do 6 biegu podwójne sychronizatory... czy to daje rade w praktyce ? Elbertoh chyba tam dawał rade swoim S5, mam taką skrzynie u siebie i choć cwiartka nie jest moim celem to licze ze bedzie umozliwiała szybkie zmiany w poprzecznych skrzyniach nie ma takich patentów z potrójnymi synchronizatorami ? w sumie najbardziej sie traci na przepinaniu na niskich biegach w skrzyniach 02M na 2 i 3 biegu są 3 częściowe synchronizatory ktore to delikatnie hałasują w przypadku zamontowania jednomasu... i śmiem twierdzić po przejrzeniu logów iż w 02M odpowiednio przygotowanej można zmienić biegu na poziomie 100ms z użyciem FS ![]() -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#403
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
ogolnie skrzynia 02m to najmocniejsza skrzynka do poprzecznych, biegi wchodza precyzyjnie w porownaniu do zwyklych skrzyn fwd (wyjatek cupra r , ona tez ma 02m, tylko bez wyjscia na haldex).
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#404
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
w skrzyniach 02M na 2 i 3 biegu są 3 częściowe synchronizatory ktore to delikatnie hałasują w przypadku zamontowania jednomasu... i śmiem twierdzić po przejrzeniu logów iż w 02M odpowiednio przygotowanej można zmienić biegu na poziomie 100ms z użyciem FS ![]() dzieki za info, czyli jednak nie jest najgorzej.... 0B4 w takim razie nie powinna być gorsza od 02M ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#405
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
z tego co mi wiadomo to ja mam taką samą skrzynie jak Daniel więc pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze bo przerabiałem ten temat;/
Początkowo po złożeniu auta i częściowym wystrojeniu miałem duże problemy z biegami, szukałem ich gdzie tylko mogłem ale było kiepsko. Powodem było to że w aucie była tylko 1 sztywna wkładka łapy a pozostałe 2 łapy seria. Początkowo zmieniłem jedną łapę odczułem dużą poprawę więc i szybko ostatnia 3 została zmodyfikowana. Silnik jest bardzo sztywno, różnica w zmianie biegów kolosalna. Mam jednomas a skrzynia zalana olejem który podobno przyspiesza synchornizację czyli redline 75w90. Biegi wchodziły już jako tako ale jeszcze nie to;/ Wykonałęm synchronizację linek skrzyni biegów i poprawa jest bardzo duża. Lecz właśnie problem polega na tym że jak jadę na 70% możliwości auta ( auto nie najmocniejsze ale ma ponad 400km i 500NM więc skrzynia już ma co przenosić) to biegi wchodzą idealnie jak w masło. Czas zmiany biegów to jedynie czas szarpnięcia lewarka z pozycji 1 do 2 itp. Natomiast gdy jadę pełnym ogniem i zmieniam biegi przy 7.5 tys szarpię identycznie i zazwyczaj ładnie wchodzi ale czasem jednak nie wejdzie. Mam wrażenie że temp oleju w krzyni może mieć duże znaczenie (ciężko mi na dzień dzisiejszy określić to dokładniej po jakim czasie jeżdżęnia itp) bo czasem biegi wchodzą jak w masło a kiedyś miałem 2 zgrzyty pod rząd gdy przepinałem z 1 na 2 (robiłem to coraz ostrzej trochę jak ten gościu z tej niebieskiej s3 800ps:P) także odnośnie przepinania biegów w tej skrzyni nie jest tak kolorowo a porównywanie auta które ma 100-150km do tego golfa jest bzdura bo jak ja używam 250-300km to biegi wchodzą idealnie a czasem lekki problem zaczyna się przy pełnym bucie. Ogólnie polecam Danielowi jeżeli czuje problemy ze zmianą koniecznie mocno usztywnić motor zrobić dokładnie synchronizację linek ,zmienić olej w skrzyni( mi te zabiegi baaardzo pomogły i śmiało mogę powiedzieć że już jest nienajgorzej w przeciwieństwie do tego co było na początku) ale jeżeli to jest już zrobione to bez ingerencji w skrzynie nie poprawimy zmian biegów bo ona przy takim NM i takich obrotach ona tak ma ;/ no i darujmy sobie porównania z innych aut bo to tylko świadczy jak bardzo ktoś niema pojęcia o tym co pisze;/ Dlatego jak ktoś pisze że sam by szybciej zmieniał biegi to niech najpierw pomyśli 3 razy bo ta sama skrzynia w tym samym aucie inaczej zmienia biegi w zależności od jej obciążenia;/ |
|
|
![]()
Post
#406
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
z tego co mi wiadomo to ja mam taką samą skrzynie jak Daniel więc pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze bo przerabiałem ten temat;/ Początkowo po złożeniu auta i częściowym wystrojeniu miałem duże problemy z biegami, szukałem ich gdzie tylko mogłem ale było kiepsko. Powodem było to że w aucie była tylko 1 sztywna wkładka łapy a pozostałe 2 łapy seria. Początkowo zmieniłem jedną łapę odczułem dużą poprawę więc i szybko ostatnia 3 została zmodyfikowana. Silnik jest bardzo sztywno, różnica w zmianie biegów kolosalna. Mam jednomas a skrzynia zalana olejem który podobno przyspiesza synchornizację czyli redline 75w90. Biegi wchodziły już jako tako ale jeszcze nie to;/ Wykonałęm synchronizację linek skrzyni biegów i poprawa jest bardzo duża. Lecz właśnie problem polega na tym że jak jadę na 70% możliwości auta ( auto nie najmocniejsze ale ma ponad 400km i 500NM więc skrzynia już ma co przenosić) to biegi wchodzą idealnie jak w masło. Czas zmiany biegów to jedynie czas szarpnięcia lewarka z pozycji 1 do 2 itp. Natomiast gdy jadę pełnym ogniem i zmieniam biegi przy 7.5 tys szarpię identycznie i zazwyczaj ładnie wchodzi ale czasem jednak nie wejdzie. Mam wrażenie że temp oleju w krzyni może mieć duże znaczenie (ciężko mi na dzień dzisiejszy określić to dokładniej po jakim czasie jeżdżęnia itp) bo czasem biegi wchodzą jak w masło a kiedyś miałem 2 zgrzyty pod rząd gdy przepinałem z 1 na 2 (robiłem to coraz ostrzej trochę jak ten gościu z tej niebieskiej s3 800ps:P) także odnośnie przepinania biegów w tej skrzyni nie jest tak kolorowo a porównywanie auta które ma 100-150km do tego golfa jest bzdura bo jak ja używam 250-300km to biegi wchodzą idealnie a czasem lekki problem zaczyna się przy pełnym bucie. Ogólnie polecam Danielowi jeżeli czuje problemy ze zmianą koniecznie mocno usztywnić motor zrobić dokładnie synchronizację linek ,zmienić olej w skrzyni( mi te zabiegi baaardzo pomogły i śmiało mogę powiedzieć że już jest nienajgorzej w przeciwieństwie do tego co było na początku) ale jeżeli to jest już zrobione to bez ingerencji w skrzynie nie poprawimy zmian biegów bo ona przy takim NM i takich obrotach ona tak ma ;/ no i darujmy sobie porównania z innych aut bo to tylko świadczy jak bardzo ktoś niema pojęcia o tym co pisze;/ Dlatego jak ktoś pisze że sam by szybciej zmieniał biegi to niech najpierw pomyśli 3 razy bo ta sama skrzynia w tym samym aucie inaczej zmienia biegi w zależności od jej obciążenia;/ A szlo ci to calkie nie zle na bemowie. Ps tak czytam i zastanawiam sie co to bedzie w moim ulepie , zobaczymy jak na chwile obecna jestem dobrej mysli ![]() -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#407
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Czas do setki był by trochę lepszy jeszcze z jednego powodu jak by nie trzeba było trójki wrzucać.
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#408
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 October 2007 Skąd: mmz ![]() |
Daniel wrzucaj Ikeye z evo:D
|
|
|
![]()
Post
#409
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
no na bemowie jeszcze było przed synchronizacja linek i te zmiany nie były super szybkie (miałem nawet wrażenie że z tego powodu nie było efektu FS tak jak powinno być);/, teraz jest jest jeszcze sporo na + i po każdej zmianie czuje działanie FS dlatego jest dobrze aczkolwiek po synchronizacji jednego dnia mi 2x nie wszedł 2 bieg
![]() Lecz zastanawiam się czy nawet jak sporadycznie będzie się pojawiać zgrzyt z 1 na 2 czy za jakiś czas mi się synchro nie rozleci;/ |
|
|
![]()
Post
#410
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Czas do setki był by trochę lepszy jeszcze z jednego powodu jak by nie trzeba było trójki wrzucać. wiem coś o tym, ale można ten problem wyeliminować ![]() no na bemowie jeszcze było przed synchronizacja linek i te zmiany nie były super szybkie (miałem nawet wrażenie że z tego powodu nie było efektu FS tak jak powinno być);/, teraz jest jest jeszcze sporo na + i po każdej zmianie czuje działanie FS dlatego jest dobrze aczkolwiek po synchronizacji jednego dnia mi 2x nie wszedł 2 bieg ![]() Lecz zastanawiam się czy nawet jak sporadycznie będzie się pojawiać zgrzyt z 1 na 2 czy za jakiś czas mi się synchro nie rozleci;/ od zgrzytania synchronizator Ci nie padnie bo on już jest wątły i nie spełnia właściwie swego zadania. ale może co gorsza uszkodzić koło załączane 2 biegu albo w najlepszym przypadku tylko przesuwke ... wiec warto zawczasu zainwestowac 300złych w 3częściowy synchronizator. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#411
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#412
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
wiem coś o tym, ale można ten problem wyeliminować ![]() To pochwal sie jak już to przetestujesz ![]() -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#413
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#414
|
|
User Dołączył: Tue, 19 July 2011 ![]() |
...jak sie dodaje temat do ignorowanych? ...bo ten spam odnosnie kto szybciej z mienia biegi jest już baaaaaaaardzo nudzące...
|
|
|
![]()
Post
#415
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#416
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#417
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Ladny jest
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#418
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 November 2008 Skąd: WPR ![]() |
a mialbyc seria podobno.... sprzet wypieknial:)
-------------------- Golf VI R20, RS4 B5 progress...
|
|
|
![]()
Post
#419
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Porównywanie czasu zmian biegów w różnych autach to jakaś kosmiczna abstrakcja...
Po pozbyciu się Astry kupiłem Lagunę i zmieniając biegi w tempie jak w astrze skrzynia (synchronizator) wytrzymała może 5 wyścigów (w astrze synchro ponad rok wytrzymywały ciągłego upalania)... Poza tym jak skrzynia kosztuje 300zł to można sobie zmieniać jak szybko się chce... a jak kosztuje 3000zł to zaczyna się człowiek zastnawiać ![]() -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#420
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
to ja może z innej beczki. Daniel, Ty miałeś chęć posiadania po prostu R32 czy z czego wynikła zmiana budy? Bo wyrzucone jest kupe hajsu, a nie jeździ lepiej od poprzedniego
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 09:53 |