![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
A więc po latach bytności na forum, czytania i czerpania wiedzy pełnymi garściami nadszedł czas aby opisać jeden z swoich projektów.
W zeszłym roku miałem okazje uczestniczyć w pewnym trackdayu na poznaniu dzięki uprzejmości Adama Sportmile i Tomka. Ujeżdżaliśmy tam piękne i bardzo mocne RS4 B7 kompresor. Event ten wywarł na mnie dość mocne wrażenie iż postanowiłem też w nim uczestniczyć aktywnie jak i innych trackdayach typu Ułęż, Kielce. A że szkoda mi było czerwonego Golfa to trzeba było zbudować drugie auto w tym celu. Założenie było proste: zrobienie lekkiego, taniego wozu z wykorzystaniem gratów zalegających na półce. MODEL: Golf II bazowo 1.3 CL, obecne 1.8T AUQ Trackday Edition ;-) Modyfikacje: Silnik: Zakończone seria 1.8T AUQ Leon Top Sport od kolegi speedyrs Modyfikacje głowicy: Seria Modyfikacje bloku: Seria Układ dolotowy: Zakończone FMIC duży, 600x300x76 od FMIC.pl, pierwsze testy sa miłe 8stopni w dolcie przy 4stopniach na zewnątrz przy przeszło 1,2bara z K03s. czarne silikony od FMIC.pl, orurowanie i TIP 3cale by SportTig, przepłwyka 3cale od TT225KM, filtr stożek K&N Układ wydechowy: Zakończone kolektor i turbo seria K03s, na ten sezon musi wystarczyć choć są tacy co mówią że już w trakcie sezonu bedziemy zmieniać. układ wydechowy 3cale z nierdzewki kiedyś wykonany przezemnie do mojego pierwszego VR6 Turbo. DP 3cale wykonany przez Pawła ze SportTig Układ wtryskowy: Zakończone 550tki Boscha plus adaptery EV1 EV6 Elektronika: Zakończone Tutaj miałem dylemat co zrobić czy iść w SA i postawić to na EMU lub MS3X, czy pouczyć się poteżnego motronica 7.5 Tak więc względy praktyczne jak szerokopasmówka, 2 czujniki stuku, pełna sekwencja wtrysku i zaplonu z korekcją na poszczególne cylindry co czynią silnik "trudno zniszczalnym". Tutaj zaważyły też względy ambicjonalne aby pożeszać wiedze pożenić tego motronica z seryjną instalacją mk2. Udało się wszystko pieknie ładnie uruchomić. W aucie są ori zegary z leona top sporta, jest ori immo, jest sieć CAN, jest ori MFA sterowane manetką od golfa mk2(tylko w morde jeża dlaczego zrezygnowano z wyświetlania temp oleju na MFA w Leonie), jest OBDII oraz linie K i L. Uruchomiony tempomat w sterowniku za pomocą manetki z mk2 aby móc spokojnie dojeżdżać na miejscówki. Auto wystrojone przez Witka z R-Performance z wynikiem 261KM i 370Nm oraz powyłaczane w sofcie SAI, EVAP, ABS, AirBag i sterowanie DVką(chyba N249). Ograniczone doładowanie na 1 biegu i dołozony programowalny Launch Control ![]() Układ chłodzenia: Zakończone chłodnica najwieksza jaką dało się wsadzić 720x300, do tego 2 wiatraki 10calowe od FMIC.pl (mam nadzieje że nie będą miały za mało mocy) oraz samemu zaprojektowana i wycięta przez Borysa obudowa wentylatorów. podstawka oleju MOCAL z termostatem i zewnętrzna chłodnica oleju. Układ napędowy: Zakończone skrzynia 6biegowa FWD seria do Leona. Po przeglądzie i moich modach wzmacniających;-)) półosie napędowe skracane mojej produkcji na bazie Leonowych wałków. przeguby 108mm. moja customowa łapa skrzyni biegow na ori poduszke mk2 komplet rozpórek dół i góra. Zawieszenie: Zakończone wszystkie elementy zawieszenia zostały poddane pelnej regenracji przez piaskowanie i lakierowanie proszkowe lub cynkowanie lub chromowanie. z przodu poliuretany prothane a z tyłu powerflex. Nowe zawieszenie gwintowane. całe podwozie gruntownie umyte, odczyszczone i zabezpieczone specjalną farbą. geometrię ustawiłem narazie na maxymalne seryjne negatywy. jak będzie za mało to zejddziemy więcej. felgi 17x7,5 Mille Miglia, opony to parada spec-2 Hamulce: Zakończone zaciski (od golfa G60) przeszły pełną renowacje piaskowania->cynkowania->nowe element gumowe, oraz wszyskie nowe przewody hamulcowe, przednie przewody oraz sprzegło teflon w oplocie tarcze 280 od golfa 4 GTI. oryginalne dukty powietrzne na wachacz i zacisk. przejście na piasty 5x100 bo mamy większą baze felg w tym rozstawie. oraz możliwość założenia dużych przegubów od Leona BODY KIT: Zakończone utrzymanie maksymalnie niepozornego auta z seryjnym wygladem. ori lakier tylko delikatnie wypolerowany;-)) auto jeszcze nie ważone ale obstawiam okolice 1000kg. oczywiscie bedzie zwazone na wadze homologacyjnej WNĘTRZE: wylakierowana podłoga oraz bagaznik. na nowo "obszyta" tapicerka od podsufutki po boczki. kubły Mirco XL z naszym logo DTT. pasy 3calowe TAKATA(replika). kiera momo corse d35 pieknie obszyta czarną skórą i białą nicią. PODZIĘKOWANIA: w tym miejscu powienien powstać cały elaborat aby móc wszystkim właściwie podziękować ale postaram sie to skrócić: - dla mojej Kochanie za wyrozumiałość i wsparcie kiedy po nocach siedzę w garażu. - dla Nawrota(współwłaściciela i drugiego kierowcy) i jego ojca Tadea za wsparcie. - moich przyjaciół spawaczy Borysa z www.VRService.pl i Pawła z SportTig na www.sport-tig.blogspot.com - dla Miśka za pomoc w nocnych pracach przy tapicerce i nie tylko;-) - dla Witka z R-Performance za doskonałe wystrojenie oraz powyłaczanie SAI, EVAP, ABS, AirBag i innych pierdół . - dla Roberta Olszówki z CarTuning/KW Polska za pomoc w organizowaniu gratów. Do tego i innych projektów. - dla Artura Show z www.motorsportshop.pl za pomoc w organizowaniu gratów. Do tego i innych projektów. - dla www.re5pect.pl za graty w dobrych cenach. - dla Michała za chromowanie w ekspresowym tempie. - dla kolegi speedyrs z tego forum za silnik i skrzynie w doskonałym stanie. - dla FMIC za graty dostarczane z dnia na dzień. - no i dla Adama Sportmile i Tomka za pomysł i motywacje. PODSUMOWANIE: wiem że może nie jest to najmocniejszy ani najbardziej oryginalny projekt na tym forum aczkolwiek chcialem się pochwalić nową zabawką oraz jakością prac renowacyjnych jakie wykonaliśmy. prace rozpoczelismy 6listopada a zakończyliśmy 23grudnia, na święta miał jeździć ;-)) FOTO: chwile po zakupie ![]() wylakierowana i odświeżona komora silnika ![]() ogarnięta podłoga ![]() tylna belka w trakcie ![]() tylny zawias ![]() przedni zawias i hebel ![]() pierwsza przymiarka do obsadzenia IC i zrobienia DP ![]() 3calowy DP by SportTig ![]() IC pasuje ![]() chłodnica oleju ![]() skrzynia i silnik ogarniete do wkładania ![]() ostateczne wejście;-) ![]() motorownia w trakcie ogarniania ![]() składanie frontu ![]() poukładana i podłączona elektryka ![]() montaż foteli i pasów ![]() tak wygląda od spodu ![]() ![]() ustawiona geometria ![]() świąteczno garażowa prezentacja dla 40 osób ![]() sesja z "silniejszym bratem" ![]() ![]() a nad jakością prac czuwała ona ![]() ![]() cdn w późniejszym terminie dodam zdjecia środka i finał pod maską -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
super projekt! Ciekawe kiedy zacznie Ci brakowac mocy i zaczniesz dalej modzic
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 November 2010 ![]() |
Ten czerwony był w Street Kings AM ? jest gdzieś opisany ? bo strasznie mnie zaintrygował
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 11 September 2012 ![]() |
Jak dopieściliście ten silnik i skrzynię?
Na czym polegało wzmocnienie skrzyni, o którym piszesz? P.S. Super projekt. Jestem pod wrażeniem ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
A ja mam pytanie czemu takie duże koła. Zakładając jakieś lekkie 15-stki pewnie z 10-15 kilo masy wirujacej odpadnie.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zapewne dla wyglądu, bo całość jest zrobiona bardzo schludnie, czysto i z głową. Nie jestem fanem golfów, ale chylę czoła, projekt świetny!
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Warszawa / cultstyle.pl ![]() |
raczej nie chodzi tu o wyglad, a o utrzymanie trakcji + ogolnodostepnosc opon 205/40/17 + reddevil tez stoi na 17' wiec pewnie jakies zapasy opon są
![]() Rafale uprasza sie o kupno lepszego aparatu w celu ładnej dokumentacji mk2 Nawrota ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
raczej nie chodzi tu o wyglad, a o utrzymanie trakcji + ogolnodostepnosc opon 205/40/17 + reddevil tez stoi na 17' wiec pewnie jakies zapasy opon są ![]() Rafale uprasza sie o kupno lepszego aparatu w celu ładnej dokumentacji mk2 Nawrota ![]() zgodnie z założeniem aby wykorzystać graty które mamy. oczywiście nie jest to jedyny komplet kół. mamy też 15 kolejne 17 i 18 calowe koła. więc będzie testowany na różnych kołach. na pierwszej focie masz Nawrotowego golfa jako Taxi, białas jest wspólnym projektem;-) -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
ladnie , pokombinuj z stabilizatorami , jakies grubsze ny sie przydaly .
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Wreszcie pokazales furacza.
Bardzo ladnie to wyglada ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
W szoku do Golfa II mam ogromny sentyment mój brat jest miłośnikiem i posiadaczem GTI
![]() ![]() Piękne auto , rewelacyjne zestawienie, co do jakości prac tak powinno być robione każde auto ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
mnie się podoba trzeci zdjęcie od końca, grill, drinki, stół suto zastawiony w ..... warsztacie. Dla mnie rewelka !!
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
4 od końca
![]() Ciekawy projekt muszę was odwiedzić ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
ChRzAnIu jesli passat b3 i b4 vr6 to to samo to nie pasuje bo mam taki z b3 vr6 i prubowalem go zapodac i jest inny ksztalt
szymonrs golf zacny ale chyba wiekszosc ma apetyt na opis vrt -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
To tak się teraz będziesz bawił, red devil oczywiście zostaje?
Nie masz łapy reakcyjnej pod skrzynia? -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
To tak się teraz będziesz bawił, red devil oczywiście zostaje? Nie masz łapy reakcyjnej pod skrzynia? Czerwony golf oczywiście zostaje i jest dalej rozwijany, biały ma służyć w innych celach... silnik wisi na 3 poduszkach zalanych poliuretanem, nie ma z tym problemu bo sprawdza sie to w czerwonym a tam jest ciutkę więcej śmocy;-) -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Ładnie to ogarnąłeś. Profi robota. Kolejny profi sprzęt na forum opisany
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Eleganckie projekt, chętnie obejrzę na Ułężu
![]() -------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Tak deko odbiegając od tematu, kiedy opiszesz czerwonego ?
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:02 |