Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Spadek ciśnienia w dolocie na wysokich obrotach, silnik wolnossący z indywidualnymi przepustnicami
MadeInPoland
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:38
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Berkut byłbyś uprzejmy przybliżyć mi jaki frez masz na myśli do obróbki przepustnic ? Nigdy tego nie robiłem wcześniej.
GrOOby mam przepustnice z ZX12R 46 mm.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:43
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



mój silnik nie jechał dołem bo miałem długie wałki, duży port, dużą średnicę wydechu generalnie wszystko liczone żeby zaczął jechać głównie w okolicach 7tys.
Ale dziś w pełni od ponad dwóch lat uruchomiłem ACAv czyli zmienny kolektor i kurde jedzie dołem i to jak. Doładowanie dynamiczne jest tak silne przy 2 i 3 tys ze wskazania MapSensora to 106 kPa przy zmierzonym atmosferycznym 99 kPa. U Ciebie jeżeli tylko możesz to poeksperymentuj z długością trąbek bo się okaże że wcale nie trafiłeś w obroty bo są różne wzory i różne szkoły. Ja teraz używam program symulacyjnych i długości wyliczone np w PipeMax który jest bardzo ceniony na zachodzie i w USA jednak różnią się od wzorów Grabowskiego. A na koniec i tak potrzebna jest weryfikacja w realu...
Stałe ciśnienie niczego nie komplikuje natomiast podniesienie ciśnienia wtrysku to lepsze wymieszanie paliwka.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:49
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 15 Oct 2011 - 18:38) *
Berkut byłbyś uprzejmy przybliżyć mi jaki frez masz na myśli do obróbki przepustnic ? Nigdy tego nie robiłem wcześniej.
GrOOby mam przepustnice z ZX12R 46 mm.

Odnośnie obróbki - możesz wycieniować osie ale możesz też obciąć jedną połówkę osi a śrubą przykręcic bezpośrednio motylek do osi. Możesz jeszcze dodatkowo kupić śruby stożkowe i zrobić stożek w motylku i śruba cała się schowa. Efekt będzie idealny. Do tego naostrz krawędzie motylka.
I jednak poeksperymentuj z długościami dolotu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:50
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





106 / 99 kPa jestem pod wrażeniem, ACAV to jednak niezły wynalazek. Będę skracał, ale najpierw obrobię przepustnice.
Na początek wtryski przepnę na te motocyklowe i później ewnentualnie zwiększę ciśnienie.
Jeszcze mnie jedna przypadłość zastanawia w moim samochodzie. Przy AFR 15 już szarpie, o ile dobrze pamiętam w innym moim samochodzie jeździł i przy 16, albo nawet i więcej. Zaczynam podejrzewać jeden z wtryskiwaczy, ale co mogłoby mu być ? Zapchany ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 15 Oct 2011 - 18:54
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





CYTAT
Mam pytanie o wtryskiwacze, mianowicie u mnie jest regulator paliwa na listwie oryginalnej, którą chcę wyrzucić. Mogę zamontować trójnik w zbiorniku i tam dać regulator ciśnienia, do silnika pójdzie wtedy jedna linia, którą podepnę pod wtryskiwacze motocyklowe.


Mozesz tak zrobic i bedzie to dzialac, zwlaszcza ze i tak bedziesz to na nowo stroic na SA.

Jedyna korzysc ktora mi przychodzi do glowy to jeden wezyk paliwa idacy do silnika wink.gif

Wada jest to ze moze utworzyc sie korek parowy przy wtryskiwaczach kolo gniazd.


Frez musi byc do stali jesli masz obrabiac kolek, przydaloby sie gdyby byl malej srednicy i zwykly walec. Pamietaj zeby bardzo dokladnie zabezpieczyc scianki przepustnicy, najlepiej gdybys z blachy 0.5mm zrobil to tak ze jesli ci odbije frez to nie sciarachasz jej. Ja bym osobiscie uzyl dremela do takiej pracy.

Taki OT - nie udalo mi sie jeszcze dobrze zlozyc przepustniczek po rozebraniu a jestem dosc dobry w takich pracach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 15 Oct 2011 - 19:00
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



kiedyś pisali dużo o tych korkach parowych a w tej chwili 90% pojazdów ma regulator w zbiorniku ...
Co do przepustnic wydaje mi sie ze jak mu sie delikatnie rozjedzie synchro na jałowych to sie tym nie bedzie przejmował a zawsze ma tam sruby na obejsciu żeby to skontrować za pomocą wakuometrów.
Rozbierałem i składałem juz chyba większość typów moto ITB - zawsze udało się zsynchronizować po złożeniu wiec nie jest źle ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 15 Oct 2011 - 19:07
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Mu chodzi o test optyczny smile.gif Patrzysz na szczeliny pod swiatlo i ogladasz szczeline. Nigdy nie znikla do serii wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 15 Oct 2011 - 19:31
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



test optyczny to nie jest dobry test na hand made ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Sat, 15 Oct 2011 - 22:35
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Ostatnio tez sie interesowalem budowa ITB, znalazlem ciekawy temat o dlugosci dolotu.
http://forums.neons.org/viewtopic.php?t=294784


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 16 Oct 2011 - 09:24
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 15 Oct 2011 - 18:50) *
106 / 99 kPa jestem pod wrażeniem, ACAV to jednak niezły wynalazek. Będę skracał, ale najpierw obrobię przepustnice.
Na początek wtryski przepnę na te motocyklowe i później ewnentualnie zwiększę ciśnienie.
Jeszcze mnie jedna przypadłość zastanawia w moim samochodzie. Przy AFR 15 już szarpie, o ile dobrze pamiętam w innym moim samochodzie jeździł i przy 16, albo nawet i więcej. Zaczynam podejrzewać jeden z wtryskiwaczy, ale co mogłoby mu być ? Zapchany ?


Ideałem by było jakbyś przeczyścił wtryski i sprawdził ich parowanie względem siebie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 17 Oct 2011 - 20:05
Post #51


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W kwestii wtryskiwaczy, wie ktoś gdzie kupię wtyczki do tych motocyklowych ? Jakieś uniwersalne ? Jakie napięcie podawać na wtryskiwacze i czy można je podłączyć na 'jakiś czas', czy tylko impulsy ?
Dzisiaj demontuję przepustnice, jutro dremeluję. Rozumiem, że krawędzie blaszki szlifować tylko z jednej strony, tej, która ma kontakt z korpusem?



--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 17 Oct 2011 - 20:16
Post #52


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



krawedzie szlfowac tylko z tej strony która nie ma kontaktu z korpusem.
CO do sterowania wtrysków to jak kazde inne - niskoomowe przez rezystory a wysoko bez.
Wtyczki najlepiej kupic z jakiegoś rozbitego moto, czasem daja za grosze.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 17 Oct 2011 - 20:30
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dziękuję, oczywiście chodziło mi o tą, która nie ma kontaktu. Z tym sterowaniem chodzi mi o sprawdzanie przepływu z czyszczeniem. Czy mogę podpiąć prąd na stałe na 10 sekund do wtryskiwacza celem porównania wydajności kolejnych? I jakie napięcie ? Na allegro krzyknęli 100 PLN za wtyczki, dlatego pomyślałem nad jakimiś uniwersalnymi.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 17 Oct 2011 - 20:37
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wlutuj sie kablami i podłacz jedna wtyczką - to bedzie najtaniej.
Co do czyszczenia to juz napisałem - wtedy mozesz podłaczyc na ciutke dłuzej choc 10 sek to według mnie zbyt długo


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 18 Oct 2011 - 18:25
Post #55


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





zdjąłem przepustnice i szok. Pręt ma średnicę 8 mm. pole powierzchni przekroju przepustnicy to 103 % pola powierzchni przekroju rury kolektora. Blaszka przepustnicy ma ok 1,5 mm. Ile zostawić pręta po obu stronach ? 1 mm wystarczy na każdą ze stron ? wydaje mi się, że zrobię to bez ściągania blaszek. Powinienem uzyskać ok 10% pola jeżeli zostawię 4 mm na długości 25 mm pomiędzy śrubami. jestem dobrej myśli. Blaszka 0,3 mm miedziana dorobiona jako zabezpieczenie korpusu przepustnicy.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 18 Oct 2011 - 22:25
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



naprawde nie bój sie rozebrania tego, jak wyjmiesz to zrobisz to najdokładniej i tak jak ci pisałem czyli zostawic tylko jedna połówke osi i dać sruby stożkowe na klej.
W każdym razie jak bym tak zrobił


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 19 Oct 2011 - 14:12
Post #57


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Rozebrałem i szlifowałem na szlifierce stołowej wstępnie. Jeszcze czeka mnie obróbka precyzyjna pilnikami. Kontrolm bałem się uciachać jedną stronę, obawiałem się wytrzymałości mechanicznej pierwszej ośki, która przeciwstawia się sprężynom z dalszych 3 przepustnic.
Zrobiłem to wstępnie tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/263/191020111073.jpg/

Jakieś sugestie ? Wystarczy mniej gwintu niż zostawiłem ? Złapię to niebieskim klejem.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 19 Oct 2011 - 14:15
Post #58


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wyglada dobrze a co do gwintu to wystarczy troche mniej ale ja bym zeszlifował to ew dopiero wtedy jak juz wszystko poskręcasz


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Wed, 19 Oct 2011 - 16:24
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





10 sekund to spokojnie - setki wtryskiwaczy tak sprawdzalem, a nawet dluzej byly podlaczone non stop i nic zadnemu nie bylo.
jak masz maszyne do wtryskiwaczy wysokoomowych to bez problemu, ale uwazaj jak pod taka maszyne podlaczasz niskoomowe - grzeja sie i moga nie wytrzymac dlugiego testu.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 19 Oct 2011 - 18:22
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Moga smile.gif Podepnij je przez rezystory 6 Ohm / 50W

CYTAT(bobr4 @ Wed, 19 Oct 2011 - 17:24) *
10 sekund to spokojnie - setki wtryskiwaczy tak sprawdzalem, a nawet dluzej byly podlaczone non stop i nic zadnemu nie bylo.
jak masz maszyne do wtryskiwaczy wysokoomowych to bez problemu, ale uwazaj jak pod taka maszyne podlaczasz niskoomowe - grzeja sie i moga nie wytrzymac dlugiego testu.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:49