![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Berkut byłbyś uprzejmy przybliżyć mi jaki frez masz na myśli do obróbki przepustnic ? Nigdy tego nie robiłem wcześniej.
GrOOby mam przepustnice z ZX12R 46 mm. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
mój silnik nie jechał dołem bo miałem długie wałki, duży port, dużą średnicę wydechu generalnie wszystko liczone żeby zaczął jechać głównie w okolicach 7tys.
Ale dziś w pełni od ponad dwóch lat uruchomiłem ACAv czyli zmienny kolektor i kurde jedzie dołem i to jak. Doładowanie dynamiczne jest tak silne przy 2 i 3 tys ze wskazania MapSensora to 106 kPa przy zmierzonym atmosferycznym 99 kPa. U Ciebie jeżeli tylko możesz to poeksperymentuj z długością trąbek bo się okaże że wcale nie trafiłeś w obroty bo są różne wzory i różne szkoły. Ja teraz używam program symulacyjnych i długości wyliczone np w PipeMax który jest bardzo ceniony na zachodzie i w USA jednak różnią się od wzorów Grabowskiego. A na koniec i tak potrzebna jest weryfikacja w realu... Stałe ciśnienie niczego nie komplikuje natomiast podniesienie ciśnienia wtrysku to lepsze wymieszanie paliwka. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Berkut byłbyś uprzejmy przybliżyć mi jaki frez masz na myśli do obróbki przepustnic ? Nigdy tego nie robiłem wcześniej. GrOOby mam przepustnice z ZX12R 46 mm. Odnośnie obróbki - możesz wycieniować osie ale możesz też obciąć jedną połówkę osi a śrubą przykręcic bezpośrednio motylek do osi. Możesz jeszcze dodatkowo kupić śruby stożkowe i zrobić stożek w motylku i śruba cała się schowa. Efekt będzie idealny. Do tego naostrz krawędzie motylka. I jednak poeksperymentuj z długościami dolotu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
106 / 99 kPa jestem pod wrażeniem, ACAV to jednak niezły wynalazek. Będę skracał, ale najpierw obrobię przepustnice.
Na początek wtryski przepnę na te motocyklowe i później ewnentualnie zwiększę ciśnienie. Jeszcze mnie jedna przypadłość zastanawia w moim samochodzie. Przy AFR 15 już szarpie, o ile dobrze pamiętam w innym moim samochodzie jeździł i przy 16, albo nawet i więcej. Zaczynam podejrzewać jeden z wtryskiwaczy, ale co mogłoby mu być ? Zapchany ? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Mam pytanie o wtryskiwacze, mianowicie u mnie jest regulator paliwa na listwie oryginalnej, którą chcę wyrzucić. Mogę zamontować trójnik w zbiorniku i tam dać regulator ciśnienia, do silnika pójdzie wtedy jedna linia, którą podepnę pod wtryskiwacze motocyklowe. Mozesz tak zrobic i bedzie to dzialac, zwlaszcza ze i tak bedziesz to na nowo stroic na SA. Jedyna korzysc ktora mi przychodzi do glowy to jeden wezyk paliwa idacy do silnika ![]() Wada jest to ze moze utworzyc sie korek parowy przy wtryskiwaczach kolo gniazd. Frez musi byc do stali jesli masz obrabiac kolek, przydaloby sie gdyby byl malej srednicy i zwykly walec. Pamietaj zeby bardzo dokladnie zabezpieczyc scianki przepustnicy, najlepiej gdybys z blachy 0.5mm zrobil to tak ze jesli ci odbije frez to nie sciarachasz jej. Ja bym osobiscie uzyl dremela do takiej pracy. Taki OT - nie udalo mi sie jeszcze dobrze zlozyc przepustniczek po rozebraniu a jestem dosc dobry w takich pracach ![]() |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
kiedyś pisali dużo o tych korkach parowych a w tej chwili 90% pojazdów ma regulator w zbiorniku ...
Co do przepustnic wydaje mi sie ze jak mu sie delikatnie rozjedzie synchro na jałowych to sie tym nie bedzie przejmował a zawsze ma tam sruby na obejsciu żeby to skontrować za pomocą wakuometrów. Rozbierałem i składałem juz chyba większość typów moto ITB - zawsze udało się zsynchronizować po złożeniu wiec nie jest źle ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Mu chodzi o test optyczny
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
test optyczny to nie jest dobry test na hand made ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Ostatnio tez sie interesowalem budowa ITB, znalazlem ciekawy temat o dlugosci dolotu.
http://forums.neons.org/viewtopic.php?t=294784 -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
106 / 99 kPa jestem pod wrażeniem, ACAV to jednak niezły wynalazek. Będę skracał, ale najpierw obrobię przepustnice. Na początek wtryski przepnę na te motocyklowe i później ewnentualnie zwiększę ciśnienie. Jeszcze mnie jedna przypadłość zastanawia w moim samochodzie. Przy AFR 15 już szarpie, o ile dobrze pamiętam w innym moim samochodzie jeździł i przy 16, albo nawet i więcej. Zaczynam podejrzewać jeden z wtryskiwaczy, ale co mogłoby mu być ? Zapchany ? Ideałem by było jakbyś przeczyścił wtryski i sprawdził ich parowanie względem siebie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
W kwestii wtryskiwaczy, wie ktoś gdzie kupię wtyczki do tych motocyklowych ? Jakieś uniwersalne ? Jakie napięcie podawać na wtryskiwacze i czy można je podłączyć na 'jakiś czas', czy tylko impulsy ?
Dzisiaj demontuję przepustnice, jutro dremeluję. Rozumiem, że krawędzie blaszki szlifować tylko z jednej strony, tej, która ma kontakt z korpusem? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
krawedzie szlfowac tylko z tej strony która nie ma kontaktu z korpusem.
CO do sterowania wtrysków to jak kazde inne - niskoomowe przez rezystory a wysoko bez. Wtyczki najlepiej kupic z jakiegoś rozbitego moto, czasem daja za grosze. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dziękuję, oczywiście chodziło mi o tą, która nie ma kontaktu. Z tym sterowaniem chodzi mi o sprawdzanie przepływu z czyszczeniem. Czy mogę podpiąć prąd na stałe na 10 sekund do wtryskiwacza celem porównania wydajności kolejnych? I jakie napięcie ? Na allegro krzyknęli 100 PLN za wtyczki, dlatego pomyślałem nad jakimiś uniwersalnymi.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wlutuj sie kablami i podłacz jedna wtyczką - to bedzie najtaniej.
Co do czyszczenia to juz napisałem - wtedy mozesz podłaczyc na ciutke dłuzej choc 10 sek to według mnie zbyt długo -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
zdjąłem przepustnice i szok. Pręt ma średnicę 8 mm. pole powierzchni przekroju przepustnicy to 103 % pola powierzchni przekroju rury kolektora. Blaszka przepustnicy ma ok 1,5 mm. Ile zostawić pręta po obu stronach ? 1 mm wystarczy na każdą ze stron ? wydaje mi się, że zrobię to bez ściągania blaszek. Powinienem uzyskać ok 10% pola jeżeli zostawię 4 mm na długości 25 mm pomiędzy śrubami. jestem dobrej myśli. Blaszka 0,3 mm miedziana dorobiona jako zabezpieczenie korpusu przepustnicy.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
naprawde nie bój sie rozebrania tego, jak wyjmiesz to zrobisz to najdokładniej i tak jak ci pisałem czyli zostawic tylko jedna połówke osi i dać sruby stożkowe na klej.
W każdym razie jak bym tak zrobił -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Rozebrałem i szlifowałem na szlifierce stołowej wstępnie. Jeszcze czeka mnie obróbka precyzyjna pilnikami. Kontrolm bałem się uciachać jedną stronę, obawiałem się wytrzymałości mechanicznej pierwszej ośki, która przeciwstawia się sprężynom z dalszych 3 przepustnic.
Zrobiłem to wstępnie tak: http://imageshack.us/photo/my-images/263/191020111073.jpg/ Jakieś sugestie ? Wystarczy mniej gwintu niż zostawiłem ? Złapię to niebieskim klejem. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wyglada dobrze a co do gwintu to wystarczy troche mniej ale ja bym zeszlifował to ew dopiero wtedy jak juz wszystko poskręcasz
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
10 sekund to spokojnie - setki wtryskiwaczy tak sprawdzalem, a nawet dluzej byly podlaczone non stop i nic zadnemu nie bylo.
jak masz maszyne do wtryskiwaczy wysokoomowych to bez problemu, ale uwazaj jak pod taka maszyne podlaczasz niskoomowe - grzeja sie i moga nie wytrzymac dlugiego testu. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Moga
![]() 10 sekund to spokojnie - setki wtryskiwaczy tak sprawdzalem, a nawet dluzej byly podlaczone non stop i nic zadnemu nie bylo. jak masz maszyne do wtryskiwaczy wysokoomowych to bez problemu, ale uwazaj jak pod taka maszyne podlaczasz niskoomowe - grzeja sie i moga nie wytrzymac dlugiego testu. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:49 |