![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT a to stanowi zaledwie 107 do 114% powierzchni portu w głowicy podczas gdy przyjmuje się że żeby zniwelować turbulencje w okolicy motylka ITB powinno mieć 1/3 większą powierzchnie czyli 133% więcej. Ufff, ciesze sie ze jednak w suwaki ide ![]() radom, widac na wykresie jak MAP spada. Dziwi mnie to bo u mnie w scierce nie notowalem az takiego spadku MAP, moze 3kpa. Wracajac do tematu. Jesli obadales walek to zostaje juz tylko dlugosc kanalow. Jedyne co mozesz zrobic to ogarnac drugi kolektor dolotowy i skrocic go wzgledem twojego :/ Sugerowane przyciecie trzonka tez moze byc sposobem jesli jest to kwestia ograniczen przepustnicy. Dziwne toto, inaczej niz moje bangla. Nie sadze zeby seryjna trabka nie dawala rady. kontrolm - wyczyscilbys skrzynke ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
berkut gotowe.
Suwaki fajne ale problem z uszczelnieniem i mniejsza możliwośc sterowania zawirowaniem mieszanki przy mniejszych obciążeniach. W F1 teraz stosuje się albo motylki wyfrezowane wraz z osia i pieknym profilu ala skrzydło samolotu albo baryłki bo łatwiej je uszczelnić.. Dużą rolę odgrywa również umieszczenie ITB - im bliżej cylindra tym mniejsza może mieć on średnice bez szkody dla przepływu a Ty berkut z tego co pamietam miałeś je naprawde blisko ale moge sie mylić. Zobaczcie jak blisko są ITB w M3 E46i mimo tego mają solidną średnicę a pojemnośc cylindra taka sama lub podobna ( w zależnosci od modelu silnika) jak w właśnie aucie autora. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
radom wyslij mi na tego maila co ci podalem na pw caly .msl
Nie bede sie niczego czepial.Obiecuje ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
![]() Tak to u mnie wyglada. Srednica suwaka to 48mm, bedzie blizej 48.5-49mm po obrobce koncowej. Aha widze ze nie oganelem zdjec z tym spadkiem. Patrzylem sie na logi MadeInPoland a skomentowalem wyniki radom ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Więc byłem teraz doregulować AFR i w sumie jest praktycznie stałe VE od ok 5 k do 7.5 jest coś 105 jednostek po czym spada w ostatniej komórce (8krpm) do 95, więc w sumie do 7.5k zajada równo, co czuć na aucie jak jedzie.
Dzięki wszystkim za sugestie, dzięki kontrolm za konkretne podpowiedzi. Pytanie ile mogę zyskać % KM wyrównując te ciśnienia ? Czy tuning przepustnic da konkretne efekty czy iść w większe przepustnice ? Czy może lepiej przerobić układ przysuwając przepustnice jak najbliżej zaworu i zastosować dłuższe trąbki? Czy pomógłby mi airbox ? Przepustnice zauważyłem, że nie otwierają się maksymalnie 90stopni, ale nieco mniej. Czy można je odchylać do 90stopni, czy nie powinno się z racji turbulencji czy czegokolwiek innego ? Jaka jest średnica przepustnic w M3? I dodatkowe pytanie odnośnie wtryskiwaczy. Obecnie pracują seryjne, ale mogę przestawić na motocyklowe przepustnicowe. Będą lały w kanał pod niewielkim kątem. Mają cztery dysze. Paliwo lepiej się wymiesza. Z drugiej strony nie będzie parowania w cylindrze, co może zwiększyć zdolność detonacji. Jest korzyść w przejściu na te motocyklowe ? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Przepustnice zauważyłem, że nie otwierają się maksymalnie 90stopni, ale nieco mniej. Czy można je odchylać do 90stopni, czy nie powinno się z racji turbulencji czy czegokolwiek innego ? Powinno byc pelne 90* |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki Berkut, dodałem o wtryskiwaczach, gdybyś był uprzejmy coś zasugerować?
Czyli szlif ogranicznika obrotu przepustnic czeka mnie na początek. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
W scierze mialem cos takiego tylko ze psiukajace do trabki.
http://www.youtube.com/watch?v=fyM1AkkocTo Odpalone na 2 wtryskach w celach pogladowych. ![]() Zdjecie dzialajace na wyobraznie. Dzialalo to to dopiero od ok. 4-5k rpm wyczuwalnie na dupohamowni. Roznica byla taka ze po 5000rpm auto nie slablo w stosunku do wtryskow przy gniezdzie. Musialbys poeksperymentowac, u mnie przy 4000 byl blend miedzy gniazdem a trabka. Ponizej tych 4000rpm powoduje powtorne spalanie i ryzyko pozaru, chociaz mi sie nigdy nic nie przytrafilo. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Berkut jakie masz zawory ssące w tym silniku (srednica)? Mierzyłeś może powierzchnie portu ?
W M3 z tego co kojarze jest 50mm. Ale też M3 ma spore zawory ssące i sporą powierzchnie portu. Rozumiem że teraz wskazania z MAPsenora Ci nie opadają czy jak ? Tuning przepustnic sporo daje . Dużo tez da przysunięcie ich bliżej i zrobienie profi trąbek z odpowiednim kątem zejścia. Wtryskiwacze jak u Berkuta potrafią dać do 8-10% mocy ponieważ właśnie dlatego ze są sporo oddalone od cylindra paliwo ma duzo więcej czasu na odparowanie i wymieszanie się z powietrzem - wskazówka - użyj tych od moto one świetnie rozpylają, to naprawde technika hightech we wtryskach. Airbox pewnie by pomógł i może dać konkretny przyrost tyle że jak będzie źle wyliczony to po prostu może być gorzej a wyliczyć nie jest łatwo wiec jak wpadniesz na pomysł jak go zrobić to pomysl jak łatwo go tuningować zmieniając mu częstotliwość rezonansowa. No i u Ciebie jest tak mało miejsca na rozbudowany Airbox ze mozesz sobie np. pogorszyc rozdział powietrza na gary co zniweczy trud zamontowania ITB -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
MadeinPoland jest jeszcze jedna rzecz. Port w Gti6 ma 40mm srednicy ale nie wiem czy przypadkiem kolektor na wejściu do głowicy nie ma 37mm i rozszerza sie przy trąbkach osiągając 43-45 mm. To swietnie buduje elastyczny silnik ale obcina górę. Pamiętam że jak robiłem seryjny Mi16 i dopasowyałem kolektory żeby w zadnym punkcie nie miały mniej niż 40mm to do 4 tys wogóle nie szedł ale potem na seryjnym wałku kręcił się jak wściekły do ponad 7 tys. Mierzyłeś te średnice ?
daje przykład jak może to wyglądać: ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
![]() 2 litry toyoty pokazujace jaka roznice daja wtryski w trabke i przy porcie. kontrolm - 34.5mm i wielki seryjny port ![]() ![]() Tutaj widac jak bardzo potrzebne jest wyprostowanie portu: ![]() Sciagniecie tych 6mm z gory da prawie idealne przejscie w gardla a miesa jest dosc by to zrobic. CYTAT Pytanie ile mogę zyskać % KM wyrównując te ciśnienia ? To jest pytanie do szklanej kuli ![]() CYTAT Czy tuning przepustnic da konkretne efekty czy iść w większe przepustnice ? Kontrolm podal ci wyliczenia, roznicy jest troszke, na tyle ze warto wziac frez i wiertarke w reke i sprobowac zanim bedziesz wszystko od nowa robic. CYTAT Czy może lepiej przerobić układ przysuwając przepustnice jak najbliżej zaworu i zastosować dłuższe trąbki? To zalezy tez od tego jaki jest rozstaw przepustnic wzgledem kanalow w glowicy. Kanaly nie powinny byc przekoszone o wiecej niz 5*, ja bym wpierw zaatakowal wiertarka, akurat weekend jest ![]() Te przepustniczki co masz bardzo latwo jest rozsunac na wieksze rozstawy ale musisz wtedy wykonac nowa listwe paliwowa. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jeżeli mogę coś zasugerować to pod nie powiekszaj powierzchni portu bo każdy mm2 zdjety z portu to będzie utrata mocy, choć pewnie to wiesz
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
CYTAT Jedyne co bede przy nim robic to prostowac go bo nie widze sensu zwiekszania jego przekroju, dolna czesc bedzie wypelniana by zwiekszyc SSR. ![]() Jestem zwolennikiem minimalistycznego podejscia w tym wypadku. Port juz w serii jest duzy, wiekszy niz w scierze byl przy tej samej pojemnosci cylindra po obrobce. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jezeli mozna zapytac czym bedziesz wypełniać ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Niebardzo mam ochote uzywac TIG, boje sie pokrzywic glowice. Pewnie uzyje jakiejs specjalistycznej zywicy.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem masz przy długie kanały i spróbował bym je trochę skrócić. Przynajmniej mnie dla takich obrotów wychodziło coś koło takiej długości:
![]() Liczone pod jakieś o jakiś tysiąc obrotów wyżej od Twoich, ale widać jak różne mamy długości. Z tego co ja kiedyś znalazłem to takie 46mm od buzy powinno wystarczyć na jakieś 60-70KM koni z cylindra więc w samych przepustnicach bym się nie upatrywał problemu. -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
polecam JB Welding, kleiłem już niejedną głowicę nawet bezpośrednio w obrębie gniazda zaworowego i nigdy nie odpadł.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Startowałem dzisiaj w sprincie i powiem Wam, że samochód chodzi dużo lepiej niż ostatnio jak startowałem przed dłubaniem. Co mnie uderzyło to to, że na filmikach w kiedyś tam z pół roku temu jak startowałem to dzwięk silnika był taki zadziorny, ale przy końcu (gdzieś powyżej 6.5k) tracił ten trąbkowy dzwięk i ledwo dyszał, jakby nie chciał już jechać i wyzionąć ducha.
Na filmikach z dzisiaj chodzi do końca zakresu jak bandzior, słychać wyraźnie trąbki. Od tamtego czasu zamontowałem dłuższy wałek dolotowy, dłuższy wydechowy oraz skróciłem dolot o 19 mm. Wykresy się zmieniły nieco, poszedł moment nieznacznie (300 obr/min) do góry, ale nie wiem czy to zasługa bardziej wałków czy bardziej skróconego dolotu (te 300 obr odpowiada 19 mm w teorii). Kiedyś tam myślałem, że za te spadki podciśnienia odpowiada za długi dolot wraz z za krótkim wałkiem, ale po w/w przeróbkach silnik ma je bez większych zmian jak miał. Mój dolot jest nadal stosunkowo długi. Od głowicy do przepustnicy mam 25.5cm, kontrolm wiesz może ile jest od zaworu do końca kanału w głowicy, jak dobrze pamiętam to wymierzyłem coś 7.5 cm. Nie mam żadnych super wzorów na obliczanie dolotu i bazuję na całkiem prostym w zrozumieniu wzorze Grabowskiego. Nie podał on jednak jakie wzniosy zaworów brać pod uwagę. Liczyłem na 0.1mm wzniosu. Pierwsze co zrobię po Waszych sugestiach to zoptymalizuję te przepustnice, mniej więcej wczoraj wyliczyłem, że mogę uzyskać ok 10 % na przekroju jeżeli zdejmę po 1mm z każdej strony, do tego mniej turbulencji. No i zeszlifuję ogranicznik, aby otwierały się na 90stopni. Kontrolm kolektor na łączeniu z głowicą ma 40 mm. Tam gdzie ja ciąłem też 40mm, jeżeli jesteś tym zainteresowany w wolnej chwili rozetnę puchę i sprawdzę jak wyglądają seryjne trąbki. Jeśli chodzi o tego Mi16, który nie jechał poniżej 4 k to nie mogło być to spowodowane wydechem bardziej niż dolotem ? Czytając sugestię GrOObego i próbując łączyć je z sugestiami kontrom oraz Berkuta dochodzę do wniosku, że już nie tyle mam zbyt długi dolot do trąbek, ale przepustnica jest za daleko od zaworu. Mam pytanie o wtryskiwacze, mianowicie u mnie jest regulator paliwa na listwie oryginalnej, którą chcę wyrzucić. Mogę zamontować trójnik w zbiorniku i tam dać regulator ciśnienia, do silnika pójdzie wtedy jedna linia, którą podepnę pod wtryskiwacze motocyklowe. Pytanie o podciśnienie, w moim samochodzie cywilnym regulator ciśnienia znajduje się właśnie w baku i nie ma w ogóle branego podciśnienia z kolektora. Czy jeżeli steruję Stand Alone wtryskami to muszę mieć stały gradient na wtryskiwaczach czy mogę mieć stałe ciśnienie na listwie, jak w moim cywilnym? Czy wiąże się to z jakimiś komplikacjami ? Czy są jakieś korzyści takiego rozwiązania ? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wkleję wykres aktualny, widać wyraźnie jak moment spada. Mogę zaakceptować tą krzywą, ale jak będzie 1 tysiąc obrotów wyżej niż obecnie.
Pytanie, czy za ten spadek momentu odpowiada za długi dolot i fala nie zdąży wrócić czy odpowiada spadek ciśnienia w dolocie ? Zanim zacznę skracać dolot postaram uporać się z tym podciśnieniem poprzez tuning przepustnic. http://imageshack.us/photo/my-images/202/1na3ipafrok.png/ Dodam tylko, że to jest na wałkach, które wg wielu nie powinny jechać poniżej 5 kRPM w ogóle. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:51 |