Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Spadek ciśnienia w dolocie na wysokich obrotach, silnik wolnossący z indywidualnymi przepustnicami
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:56
Post #121


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W coś takiego właśnie celuję i podobne wychodzi z moich obliczeń. Przełączanego dolotu nie będę miał niestety ani wydechu, ale mam jeszcze sporo miejsc do poprawienia. Mam nadzieję, że z każdej poprawy wyjdzie ciutkę, a w sumie dojdzie do tych 230 KM. Jak uda się poprawić trakcję i zejść do 5.5 sek 0-100 km/h to może będzie szansa na walkę w generali.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:57
Post #122


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a jeszcze jedno. Nie zawsze warto walczyć o to żeby robić dolot czy wydech na jak najmniejszą liczbę odbić. Pomiary z hamowni pokazują że potrafi to nic nie dać natomiast dalsze odbicia czyli krótsze kolektory multiplikują swoje działanie częściej w funckji obrotów co może doprowadzić że przy umiejętnym dobraniu długości strojonych niby na 8 tys dostaniesz pozytywne ciśnienie przy 2,4,6 tys. Wspomniana przeze mnie Italia też jedzie na krótkich kolektorach, ze stajni Peugeota był silnik EW12J4 który w Pugu 406 miał 157 KM i 217 momentu i poteżnie zbudowany długi kolektor 4-2-1 a ten sam silnik ale w 407 ma te same wałki, ten sam dolot ale bardzo króciutki kolektor wydechowy bo katalizator jest zaraz za silnikiem jako część kolektora 4-1 a silnik ma 163km i 220nm co jest jednym z najlepszych wyników w klasie (toyota tyle ma z 2.4)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:02
Post #123


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





też do tego doszedłem. W f1 i w ścigaczach nie ma na pierwsze odbicie. Tyle,że ten w 407 ma 4-1, a to chyba spora różnica ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:20
Post #124


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



w f1 to nie jest takkie oczywiste ;-) choc policzyłem i tam bedzie na 3,4 odbicie. Co ciekawe w starszych a więc słabszych silnikach robili ma 2 a i eksperymentowali z piewszym też co wygladało komicznie.
4-1 daje moc na wysokich obrotach a 4-2-1 powinien dac moment na niższych. A w 407 nic momentu na niskich sie nie straciło i jest go więcej w całym zakresie. w 406 znów ten 4-2-1 to bliżej mu do koncepcji Tri-Y o ma krótką dwururkę a teraz właśnie w silnikach wyczynowych jest taka tendencja że nie wkłada się 4-1 tylko właśnie wspomniany Tri-Y ktory łaczy zalety 4-1 i 4-2-1


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:25
Post #125


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Doszedłem do jeszcze jednego wniosku. Mianowicie bez względu na inne czynniki wydajność działania falowego dolotu zależy od obrotów silnika, w takiej manierze, że im wyższe obroty silnika tym większa wydajność działania zjawiska falowego. Czy to poprawny wniosek ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:37
Post #126


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Tak, to prawda. Niestety wzrasta też i to nieliniowo utrata mocy w mechanizmach silnika.
Pamiętaj też o przełożeniach w skrzyni. Raz pamiętam przesunałem zakres mocy że zaczynał jechać od 4500 do prawie 8 i sie niestety okazało ze przy zmianie biegów z odcinki na następny obroty spadały poniżej 4 i te 500 obr to była wieczność...A jak zalożyłem krótką skrzynie 6 to mam mniej skrętu w prawo niz w lewo. I bądź tu mądry ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:41
Post #127


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





zastanawiam się nad podniesieniem obrotów do 8.5 kRPM. Jakie są ograniczenia ? Co muszę definitywnie zrobić ? Kręciłeś tak ?
P.S. co do skrzyni to narazie jest ok póki ciągnie 5-8 kRPM


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:53
Post #128


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Definitywnie musisz zmienić sruby korbowodowe na ARP, prędkość tłoka będzie oscylować wokół 24.37m/s więc już bardzo dużo. To jest górna granica dla korb i tłoków które tam masz. Powinienes równiez utwardzić sprężny zaworowe np. poprzez podłozenie podkładek pod nie. TO są rzeczy które powinienes zrobić zeby sie cieszyć dłużej silnikiem, choć znam takich co krecili tak przez cały rok a potem juz szukali następnego silnika ;-) Choć mój silnik kręciłem parę razy do 7500 co dawało mi prędkość tłoka 23m/s ale nie robiłem tego zbyt często i potem odcinke ustrawiłem na 7200. Tyle ze moim samochodem jeździ żona i awarie sa niedopuszczalne ...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 11:56
Post #129


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a jeżeli chcesz bez zbytnich nakładów mieć coś co będzie się kręcić dużo wyżej to przerób swoją głowicę na mechanikę i załóż to wszystko na blok z 1.8 16V. Wtedy spokojnie wejdziesz w okolice 9000-9500. Przy okazji odejdzie ci ok 30kg z przedniej osi


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 20:04
Post #130


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





za moment cisnę ogień na motocyklowych wtryskiwaczach. Jednak regulator zostanie pod maską. Mogę podpiąć podciśnienie lub nie. Jak lepiej ? Są jakieś szczególne zalety i wady poszczególnych rozwiązań ?
Kontrolm skąd masz tą wartość graniczną prędkości dla korb i tłoków ? Teoria czy praktyka ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 20:57
Post #131


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



parę silników leży u mnie z dziurami w bloku - pozostałości po kręceniu bez opamiętania - to praktyka. A teoria ma tu dużo wspólnego. Jeżeli producent opracowuje silnik który ma prędkość tłoków przekraczającą 24m/s to to już jest wyczyn na skalę światową i o tym sie mówi i pisze więc coś musi być na rzeczy. Npa taka Honda S2000 ze swoimi 25m/s...A Honda miała dużo lżejsze tłoki niż twój XU10J4RS. Zawsze możesz wytestować wytrzymałość komponentów, ja jakoś nie miałem takich stalowych jaj bo po prostu szkoda mi było mojego czasu, kasy i roboty więc zakładałem ARPy.
Poza tym po co podnosic odcinke jak tam nie ma mocy ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 23:59
Post #132


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Ok, wrócę z pytaniami o to w odpowiednim czasie.
Na wtryskiwaczach motocyklowych samochód jedzie na afr powyżej 15, czego na seryjnych nie robił. Normalnie można mu ustawić jałowe obroty.
Hamownia DET3 pokazała 155 KM/ 175 Nm. W przyszłym tygodniu walczę z barierą 160 KM, a jutro ogień na sprincie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 31 Oct 2011 - 12:36
Post #133


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Temat właściwie uważam za zamknięty. Przyczyną spadku ciśnienia była zła długość rury dolotowej, po zmianie jest zdecydowanie lepiej.
W kwestii charakterystyki silnika do sprintów po czasach wczorajszych w odniesieniu do kilku zawodników względem czasów wcześniejszych (przed cięciem, charakterystyka diesla) widzę zdecydowaną poprawę więc mi taka charakterystyka opowiada. Podobno samochód już nieźle się zbiera, a twierdzą, że "dzwięk ma jak honda".


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 31 Oct 2011 - 13:17
Post #134


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Temat pewnie do zamknięcia choć myślę że to nie koniec.
Co do Hondy to ja jako zatwardziały Pugomaniak uważam ze to obraza ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 31 Oct 2011 - 17:56
Post #135


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





honda, nie honda, im dluzszy skok tloka tym ladniej gada. chyba mozna tak powiedziec...


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 Nov 2011 - 12:39
Post #136


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Na pewno nie koniec modyfikacji silnika i dolotu. Teraz skupiam się na zawieszeniu, muszę złapać więcej trakcji. Do silnika jeszcze wrócę. Ja nie zwracam uwagi na markę tylko $$, KM, Nm, kg oraz sec.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 07 Nov 2011 - 16:38
Post #137


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Wracam do tematu. Kombinuję z tym dolotem na wszystkie sposoby i dochodzę do nowych wniosków oraz pytań.
Jak się ma porównanie długości na drugie i trzecie odbicie? Docierają do mnie nowe informacje, że na trzecie jest lepiej, jeśli chodzi o moc maksymalną i tak też mi zaczyna wychodzić w praktyce.
Oraz pytanie o stosunek mocy maksymalnej do średnicy rury dolotowej/portu w głowicy. Jakie są granice dla poszczególnych średnic?
Jaka jest średnica portu oraz rury przed przepustnicą w BMW e36 M?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 07 Nov 2011 - 16:58
Post #138


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to są stare szkoły projektowania dolotu i wydechu. Nowa szkoła to małej średnicy ale bardzo wydajne porty i kanały w głowicy działające na wysokich prędkościach przepływów. To widac w F1 gdzie średnice portów i gardzieli nie sa takie duże jakby sie mogło wydawać że powinny być przy 300KM/litr. O różnicach pomiedzy drugim a trzecim odbiciem pisałem. Zawsze mneij odbić to silniejszy impuls ale róznica pomiedzy 2 a 3 odbiciem jest pomijalnie mała natomiast fakt większej liczby zakresów obrotów dla których działa rura na 3 odbicie jest nie do przecenienia.

Jako ciekawostkę podam Ci fakt ze Twój silnik zaprojektowany pod 8500 tys obr z teoretyczną mocą 244 KM potrzebuje do tej mocy portu o powierzchni odpowiadającej średnicy 33.6 mm a największej która nie powoduje cofnięcia się mieszanki do dolotu to 40.8. I bynajmniej nie oznacza to ze musisz mieć największą a raczej iść w stronę mniejszej. Rekomendowana średnica to 37.5 mm czyli właśnie tyle ile według fabryki ma srednica kolektora na wejsciu do portu. Natomiast ewidentnie wtedy będziesz potrzebować większej średnicy ITB żeby nie dławiła tak jak Twoja obecna


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 11 Nov 2011 - 00:53
Post #139


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzięki, u mnie średnica kolektora na wejściu wynosi 40 mm.
Podłubałem jeszcze z dolotem i oto co wyszło w temacie spadku ciśnienia:
http://imageshack.us/photo/my-images/580/8...dokocastae.jpg/

Wygląda już chyba ok ? Charakterystyka silnika jak poniżej:
http://imageshack.us/photo/my-images/46/po...tawieniuaf.png/

Pierwszy raz mam mapę paliwa rosnącą do końca obrotów.
Samochód już nie sprawia wrażenia diesla.

Nadszedł czas na puszkę zbiorczą.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 11 Nov 2011 - 04:34
Post #140


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



A co robiłeś dokładnie ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 02:02