Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> Spadek ciśnienia w dolocie na wysokich obrotach, silnik wolnossący z indywidualnymi przepustnicami
MadeInPoland
post Thu, 27 Oct 2011 - 00:02
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





GrOOby masz sporo racji. Kwestia moich trąbek też będzie przeze mnie przeanalizowana w swoim czasie. Jednak z wiedzy którą zdobyłem wynika, że nie muszą mieć sporo miejsca wokół siebie. Zauważ jak wyglądają zakończenia trąbek w puszkach motocyklowych.
Ja się Wam powiem serio napaliłem, że skumałem o co chodzi, ale jak zrobię i mi wyjdzie to się podzielę.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 27 Oct 2011 - 00:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gr00bY
post Thu, 27 Oct 2011 - 00:12
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





No to dłubać i dzielić się. Powodzenia biggrin.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 04:32
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ja przejrzałem sporo logów od różnych ITB i zazwyczaj jednak ta charakterystyka zazwyczaj opada ale w granicach 2-5kPa. U mnie w jednym silniku na ITB miałem 3kPa a w innym 5kPa ale moc była linearnie do założonych obrotów.

Te podcisnienie brałeś z tych króćców które maja takie malutkie otwory że ledwie igła wejdzie ? Bo możesz mieć spore fluktuacje MAPSensora które w ITB są normą. Dlatego też MAP przy ostrych wałkach i ITB często przekłamuje deliktanie stąd pytanie hz10.
Tu masz cały wątek :
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=4&t=32996

A u Cebie jak widać walka z dieslem przynosi odwrotne rezultaty.rozsuwając sobie charakterytyki dolotu i wylotu pogarszasz osiągi- robisz typowy dupowóz tyle że się wyżej kręci. A jak nasuniesz charakterystyki to znów dostaniesz bardzo pofalowany wykres którego u Ciebie wogóle nie widać chyba że jest to uproszczone działanie tej hamowni w DET.
Nie ma żadnego znaczenia że jak dolot na 2 odbicie to musi być airbox szczególnie że u CIebie ledwie jest miejsce na filtr to gdzie zmiescisz airbox ? a próbując go tam wcisnąc masz wysoką szansę że pogorszysz rozdział powietrza i zniwelujesz tym samym zalety ITB. Chyba że przyblizysz maksymalnie przepustnice do głowicy i zrobisz na 3 odbicie - wtedy dostaniesz wiecej miejsca.
Ja już to przerabiałem w 306 2.0 RC na ITB


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 04:48
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to przykładowe podciśnienie z jednego z moich ITB, łagodnie opada, TPS również ;-) ale na full otwartym jest tak samo. Co ciekawe potem zdjałem AIRBOX i krzywa się wygładziła mniej wiecej dwukrotnie tyle ze w niższych obrotach zrobiła się dziura.Pod koniec widoczne są już flutkuacje MAPa mimo próbkowania 16x na jeden obrót wału.



--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 27 Oct 2011 - 10:02
Post #105


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





I u mnie też pozostanie spadek ciśnienia o ok 2 jednostki.
Co rozumiesz przez stwierdzenie, że moc była linearnie do założonych obrotów ?

Podciśnienie biorę z tych małych właśnie króćców i wydaje mi się, że to wystarczy. Wg mnie wskazania są prawidłowe. Być może z powodu opcji Digital Filter w DET3, być może po to ją tam umieszczono, aby uniknąć tychże fluktuacji.

Faktycznie walka z turbodieslem powoduje, że mam póki co diesla, ale jestem dobrej myśli wg tego co teraz podejrzewam i może uda się w końcu zrobić ścigacza.

Z prostych wyliczeń wynika, że mój airbox powinien mięc około 2 litry pojemności. Na oko fabryczny airbox też ma około 2 litrów, to powinno się zmieścić pod maską bez większych problemów. Nauczony doświadczeniem zaprojektuję tak airbox, aby móc szybko zmieniać jego pojemność celem dostrojenia.




--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 11:28
Post #106


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



bo mi własnie zależało na mocy ok 95-100km/litra i na charakterystyce diesla mimo tego żeby sprzęt dobrze sobie radził w kjsach i innych pojeżdżawkach.
Z jakich wyliczeń Ci wyszło że 2 litry skoro czym wyższe obroty tym większy powinien być airbox - spójrz Suzuki SV650 ma 650 cm pojemności a airbox 9,5 litra. Co ciekawe - są potwierdzone hamownią wykresy gdzie sie okazuje że zamiana na jeden duży filtr powietrza z wywaleniem airboxu powoduje lekki wzrost mocy a strata następuje tylko na samym dole w okolicach 3500 gdzie nikt na takich obrotach takim sprzetem nie jezdzi. Airbox torównież nie tylko pojemność ale i odpowiednia średnica i długość rury.
Ja mam jeszcze jedną propozycję. Zaopatrz się w waku albo inny wskaźnik podciśnienia i zmierz podciśnienie przed motylkiem a nie za - skąd jest teraz brane zeby się upewnić że nie masz straty na przepustnicy.
Podciśnienie brane jest jednak w miejscu gdzie jest fragment motylka więc występuje tu zwężenie i jak dla mnie może tu działać efekt wysysania jak w gaźniku szczególnie że tak właśnie działają proste pompki prózniowe - głównym przewodem puszczasz wodę a z boku pod pewnym kątem dochodzi rurka od powietrza i pędząca woda wysysa powietrze z tej rurki.
Ja np. do 1550 zrobiłem airbox o pojemnosći najpierw ok 3 litry był za mały, dopiero 5litrów i odpowiednie nastrojenie rury dało porządany rezultat. A umiejscowienie tej rury, jej kąt to temat na osobne opracowanie


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 27 Oct 2011 - 11:50
Post #107


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





powiedzmy średnica rury to 40 mm, długość na pierwsze odbicie powiedzmy 70 cm. Robisz na drugie odbicie czyli 35 cm. Pozostałą objętość mnożysz razy 4 i z tego montujesz airbox. Czyli wychodzi Ci objętość rury o średnicy 40mm i długości 35 cm: 439600 mm3 razy 4 czyli 1758400 mm3 czyli 1,76 dm3.

Tak to Grabowski pisał i ja to tak rozumiem nie wiem jak to jest w ścigaczach, ale faktycznie airbox RFS seryjny zajmuje około 2 litrów.
Nie biorę tutaj pod uwagę obrotów, jak sam wiesz airbox to trudna sztuka i bardziej będę to empirycznie dobierał.

Mój sprzęt także dobrze radzi sobie w sprintach, ale jeździłem motocyklami i wiem jak może napędzać silnik zestrojony pod maksymalne przyspieszenia z charakterystyką ścigaczową, nie bez powodu ścigacze się tak kręcą, jak również F1 i nie bez powodu hondy, które kręcą się do 9 kRPM są trudne do objechania.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 11:58
Post #108


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



honda ma VTECa a to jest mega różnica niestety...mozesz powiększyć port pod wysokie obroty a na dole i tak będzie jechać co bez VTECa i zmiennego dolotu nie jest wcale takie oczywiste bo juz robiłem silniki które ożywały przy 5 tys a do 4 tys na ostatnim biegu zwalniał.
Seryjny Box moze i ma 2 litry ale strojony był do silnika kręcącego 6500...
Jak wejdziesz w temat airboxa to zobaczysz ze to nie pojemnośc rury x 4. Ja powoli dochodze do projektowania airboxa przy pomocy CFD bo inaczej wyniki są trudne do przewidzenia.
Z drugiej stronu Peugeot 1.4 XSi ma malutki airbox poniżej 1 litra pojemnośći a jednak 100KM co na silniczek 8V nie jest takie złe a i krecił sie megafajnie. A znów 106 1.3 Rallye ma box prawie 2l przy silniku 1.3 a żeby on kręcił się dużo wyżej to bym nie powiedział. jEszcze ciekawsze jest to że założenie dolotu 1.3 do XSi 1.4 przy seryjnym wałku nic nie daje a nawet jeszcze zabiera.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 27 Oct 2011 - 12:45
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





VTECa nie znam w szczegółach, ale o ile, to w zakresie 6-9 kRPM, który używa się na sprintach jest nieaktywny, w sensie, że chodzi na długim wałku.
Nie do końca rozumiem dlaczego charakterystykę diesla preferujesz w kjsach i sprintach, jak ja mam niską prędkość to redukuje na niższy bieg, a na 1 biegu i tak pojedzie mój samochód z każdych obrotów. Zawsze wydawało mi się, że trzeba cisnąć do odcięcia, co wynika z momentu na kołach na danych biegach, więc im więcej w okolicach 5-8 kRPM tym lepiej, a co poniżej 5 kRPM jest mi nie potrzebne, a nawet lepiej jak jest tam mniej z pewnych względów.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 12:52
Post #110


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



też tak jezdziłem a często okazywało się że na 1 brakło prędkości a na 2 nie chciał jechać. A potem przyjezdzał koleś co mu na 2 z dołu szedł jak burza i bez wrzasku bez ryku tylko techniką robił nas jak chciał ;-)
A coś kiedyś dziwiłeś sie że co ma wydech do dolotu. A no ma bo jak wydech wytworzy odpowiednie podciśnienie w odpowienim momencie to mieszanki wejdzie po prostu więcej. Kiedyś mój kolega spawał wydech do moto po wypadku i sie ebnał i zamiast łączyć 1-4 2-3 to połaczył 1-2 i 3-4 . Efekt taki że moto lediwe dokrecało się do 8 tys co wczesniej kreciło się do 13.

A z VTEC chodzi mi o to że dzięki temu można zastosować wielkości portów i kolektorów takie że auto poniżej tego może kompletnie przestać przyspieszać nie mówiąc o poprawnej pracy na biegu jałowym zeby zwykłe badania przejść.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 27 Oct 2011 - 13:54
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Wiadomo, że na współotwarciu wydech robi robotę w dolocie. Dziwiłem się jaki ma mieć wpływ wydech przy zamkniętym zaworze wydechowym.
Ale ja mało wiem, z każdym dniem może nieco więcej, ale silnik nadal diesel i to jeszcze bez turbiny.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Thu, 27 Oct 2011 - 14:08
Post #112


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





To jak ja bede spawal u siebie jakiegos barana, to jak musze polaczyc cylindry? kolejnosc zaplonow 153624 ?? obecnie mam polaczone 123 i 456.


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 27 Oct 2011 - 16:18
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nie tylko zauważ ze od wydechu zależy czy wszystkie spaliny zostały odessane czy część została w cylindrze i uniemożliwia uzyskanie optymalnego napełnienia wynikającego z działania falowego dolotu.
A przecież u Ciebie na tych wałkach co masz obecnie współotwarcie masz już naprawdę spore.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Thu, 27 Oct 2011 - 17:33
Post #114


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





kontrolm, wyczysc skrzynke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:17
Post #115


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Kontrolm masz rację z tym początkiem wytworzenia fali, na który wielki wpływ ma również moment zamknięcia zaworu wydechowego w funkcji kąta obrotu.

Oto co:
hamownia:
http://imageshack.us/photo/my-images/85/ob...zypozoeniu.png/

log:
http://imageshack.us/photo/my-images/401/spadekdo81kpa.jpg/

Po złożeniu bez strojenia AFR (ok 14 powyżej 5kRPM). Pierwszy raz widzę 153 KM w tym samochodzie. Moment niewiele niższy od uzyskiwanych maksymalnych wcześniej. Gdybym zobaczył taki wykres po pierwszym złożeniu dolotu to pewnie bym nie pisał nic o dieslach i nie przerabiał go. Jednak jeszcze nieco go przerobię, podejrzewam, że mogę dojść do 160 KM być może niewiele tracąc moment, ale niekoniecznie, może on nawet nieco wzrosnąć. Jak widać samochód nadal ciągnie od tych 4 kRPM, więc tutaj niewielka jest strata, ale krzywa momentu po przekroczeniu 6 kRPM nie leci na łeb tak jak poprzednio.

Jeśli chodzi o ciśnienie: 88 jednostek wskazuje po zgaszeniu silnika. Na zapalonym silniku po odpieciu MAP jest 85, więc to należy przyjąć za atmosferę. Teraz w dolnym zakresie jest 86 kPa czyli jakby działało doładowanie (chociaż 1 kPa w sumie na granicy błędu pomiaru). Spada osiągając 81 ale przy 7800 RPM.

Jutro start na takim ustawieniu, dzisiaj jedynie zastanawiam się nad podpięciem motocyklowych wtryskiwaczy, może da mi to kilka KM. Tym bardziej, że i tak AFR jest do poprawy.

P.S. Zauważcie na logu, że samochód potrzebuje niecałych 6 sekund od 26 do 100 km/h na drugim biegu. Już zaczyna się ładnie napędzać.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:24
Post #116


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





P.S. Orientujecie się jak się mają wskazania DET3 do wartości momentu i mocy na silniku ? Ile mogę szacować ? Wybiorę się na hamownie jak złamię 170 KM.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:26
Post #117


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



No to jednak bardzo ładnie ci to się pokrywa z teorią narazie. Jak jeszcze podstroisz AFR to zacznie być naprawdę ciekawie. Chcąc niechcąc stałeś się królikiem doświadczalnym z korzyścią dla nas ;-)
Jeżeli podepniesz i wystroisz te moto wtryski to dostaniesz delikatną porcję mocy na wysokich obrotach. A jak jeszcze zrobisz do niego wydech (a wystarczy przerobić to co masz delikatnie chodzi mi o kolektor) i przesuniesz całą krzywą do góry to będziesz miał moc do upragnionych 8 tys i charakterystyke moto. A nie zmieniając średnicy rur w kolektorze cały czas będziesz miał zachowaną dosyć płaską krzywą momentu


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:34
Post #118


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Kontrolm widzę, że podobnie interpretujemy to co dzieje się w okolicach 4 kRPM.
Tak właśnie myślę, że zmiana długości rur kolektora przesunie mi do góry ten pik momentu.
Jeszcze jest czas na zapłon, którego nie ruszałem.

W kwestii moto: wczoraj zapaliłem i podjechałem do pracy, silnik się zagrzał i przydeptałem mu do końca. Wchodzę na portiernie i słyszę: o tak myślałyśmy, że to pan, ale ja powiedziałam, że chyba nie bo to jakiś motocykl jechał.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:44
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wyliczyłem że przy zachowaniu momentu od 5 do 8 jak uda ci sie zestroic moc dla 8 tys to powinienieś przekroczyć 170 kw w silniku czyli ponad 230KM .
Co ciekawe kolektor przy wejsciu do cylindra ma średnicę 37 mm i to nadal jest wystarczająca średnica dla tych 230 KM i nadal bardzo korzystna dla momentu.
A jakbyś miał jeszcze przełączany dolot i wydech to mógłbyś zachować superkrzywą w długim zakresie obrotów ...jak Ferrari Italia ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 29 Oct 2011 - 10:50
Post #120


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



kwestia zapłonu to rzecz otwarta bo krzywa jednak trochę się zmieni przy takich ruchach momentu. Tam też jakieś pojedyńcze koniki czekają


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 20:47