Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Wyjecie termostatu - jazda bez niego
Gr00bY
post Thu, 29 Sep 2011 - 10:24
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Błąd pomiaru. Nie jest to możliwe....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 29 Sep 2011 - 10:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 29 Sep 2011 - 11:39
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie wiem jak w dieslu. W kilku samochodach beznynowych miałem, w dwóch mam nadal wskaźniki temperatur i zawsze woda łapie szybciej 90 stC. Zwykle to woda ma już 90 stC a olej jeszcze zimny (wskazówka nie drgnęła do góry). Oczywiście wg wskaźników, nie dotykałem palcami to nie wiem jak jest w rzeczywistości. Być może w dieslu jest inaczej, szczególnie jak turbina grzeje olej.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Thu, 29 Sep 2011 - 12:20
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





u mnie w audi 80 b4 2.8 v6 tez woda grzala sie szybciej jak olej.... olej jeszcze nie drgnal, a temp wody juz byla 90 na zegarze...


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 29 Sep 2011 - 17:49
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Moze zle czujniki pomontowane ze sie olej szybciej grzeje? Albo cos nie halo z motorem?
U kumpla w ibizie ARL woda 90stopni a olej dopiero za chwile zaczyna sie ruszac od 50. U mnie w bmw m54b30 tak samo. Woda 90 a olej ponizej 50.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariuszl
post Thu, 29 Sep 2011 - 18:01
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 February 2007
Skąd: Warszawa





U mnie tak samo jak u przedmówców woda ponad 80 olej zaczyna ruszać ponad 50. A co z tą temp. wody bo moja dupohamownia wyraźnie wyczuwa, że jak silnik chłodniejszy( powiedzmy 70-80st ) to auto jest wyraźnie żwawsze. Czy te 70 st jest wystarczające dla silnika?


--------------------
Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Thu, 29 Sep 2011 - 22:06
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Apropo zimnej wody.

Istnieje cos takiego jak korozja chemiczna, ponizej tych 75-80C temperatura wewnetrznej czesci cylindra jest na tyle niska ze bez problemu skrapla sie na nich woda a wraz z nia kwasy. Kwas robi mniam smile.gif

Drugi problem to to ze czesc silnikow jest tak zaprojektowana (wiekszosc starszych) gdzie przewiduje sie to ze woda bedzie pod cisnieniem wywieranym przez pompe. Termostat dziala w tym wypadku jak dlawik przeplywu kierujac ciecz w maly obieg. Wieksze cisnienie = wyzsza temp wrzenia, tak ze w w miejscach najwyzszego obciazenia cieplnego nie nastepuje miejscowe wrzenie cieczy, poduszka gazowa i dalsze przegrzanie materialu, dalej stuk albo cos sie krzywi / peka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Fri, 30 Sep 2011 - 07:42
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





A pompa wody robi w ogóle jakieś ciśnienie?
Nie wynika ono przypadkiem z podnoszenia temperatury w zamkniętym obiegu...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Fri, 30 Sep 2011 - 08:52
Post #28


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Silniki na lodziach bedace w rzeczywistosci konstrukcja samochodowa w systemie obiegu otwartego pracuja na niecalych 80C pomimo termostatu.
Pompa wytwarza cisnienie slupa cieczy ale i sama konstrukcja ukladu zamknietego i podgrzewanego wytworzy cisnienie


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 30 Sep 2011 - 08:52
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





dlatego jak sie wyjmuje termostat to wsadza sie wkladke kierukunkujaca przeplyw cieczy - mozna wykonac ja z termostatu smile.gif wywala sie waxstata po prostu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 30 Sep 2011 - 10:55
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Temperatura nie wytwarza cisnienia, tzn wytwarza ale w calym obiegu. Zupelnie oddzielnie od tego pompa podwyzsza cisnienie w silniku, nawet jesli nie mozemy tego zmierzyc np. w zbiorniczku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Sat, 01 Oct 2011 - 15:19
Post #31


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Mi się obiło o uszy (nie jestem na 100% pewny), że chlodziwo w silnikach używanych w sporcie ma temperaturę ok. 70C.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 01 Oct 2011 - 15:49
Post #32









CYTAT(Marlon @ Thu, 29 Sep 2011 - 10:18) *
Właśnie specjalnie dziś patrzyłem na wskaźniki w dupowozie, olej szybciej doszedł do 90 stopni niż woda (turbodiesel), nie pałowałem na zimnym smile.gif

u mnie to samo
silnik 3.0 TDI w VW Touareg

mam się martwić ? huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sat, 01 Oct 2011 - 16:36
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





W a4 1.8 turbo znacznie szybciej łapie temp wody niz oleju (przynajmniej na fabrycznych wskzanikach )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Sat, 01 Oct 2011 - 21:09
Post #34


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





pewnie dlatego, że olej nagrzewa się głównie przez tarcie, a woda po przez kontakt z nagrzaną tuleją.
jako, że diesel jest sprawniejszym silnikiem, to wydziela mniej ciepła (lepsze spalanie mieszanki).
diesel po przejechaniu 15-20 kilometrow jeszcze nie nagrzeje wody, a olej juz lapie temperature.
benzyna po przejechaniu 15-20 kilometrow tez nagrzeje oliwe, ale wode juz po 3-4 kilometrach ma na poziomie 90*C


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Sat, 01 Oct 2011 - 22:27
Post #35


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Teoria o turbodieslach raczej nietrafiona, w seryjnym AFN`ie na seryjnych zegarach zawsze szybciej nagrzewa sie woda, gdy ma 90*C to olej ledwo lapie 60*C.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@mill
post Sat, 01 Oct 2011 - 23:58
Post #36


Frequent User
Dołączył: Sat, 28 October 2006
Skąd: Wa-wa





Czyli jednym słowem nie wyjmować termostatu, lub jeżeli już zablokować go w pozycji otwarty, lub kupić zamiennik o niższej temp otwarcia ? cool.gif


--------------------
e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:45