![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Błąd pomiaru. Nie jest to możliwe....
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie wiem jak w dieslu. W kilku samochodach beznynowych miałem, w dwóch mam nadal wskaźniki temperatur i zawsze woda łapie szybciej 90 stC. Zwykle to woda ma już 90 stC a olej jeszcze zimny (wskazówka nie drgnęła do góry). Oczywiście wg wskaźników, nie dotykałem palcami to nie wiem jak jest w rzeczywistości. Być może w dieslu jest inaczej, szczególnie jak turbina grzeje olej.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
u mnie w audi 80 b4 2.8 v6 tez woda grzala sie szybciej jak olej.... olej jeszcze nie drgnal, a temp wody juz byla 90 na zegarze...
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Moze zle czujniki pomontowane ze sie olej szybciej grzeje? Albo cos nie halo z motorem?
U kumpla w ibizie ARL woda 90stopni a olej dopiero za chwile zaczyna sie ruszac od 50. U mnie w bmw m54b30 tak samo. Woda 90 a olej ponizej 50. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie tak samo jak u przedmówców woda ponad 80 olej zaczyna ruszać ponad 50. A co z tą temp. wody bo moja dupohamownia wyraźnie wyczuwa, że jak silnik chłodniejszy( powiedzmy 70-80st ) to auto jest wyraźnie żwawsze. Czy te 70 st jest wystarczające dla silnika?
-------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Apropo zimnej wody.
Istnieje cos takiego jak korozja chemiczna, ponizej tych 75-80C temperatura wewnetrznej czesci cylindra jest na tyle niska ze bez problemu skrapla sie na nich woda a wraz z nia kwasy. Kwas robi mniam ![]() Drugi problem to to ze czesc silnikow jest tak zaprojektowana (wiekszosc starszych) gdzie przewiduje sie to ze woda bedzie pod cisnieniem wywieranym przez pompe. Termostat dziala w tym wypadku jak dlawik przeplywu kierujac ciecz w maly obieg. Wieksze cisnienie = wyzsza temp wrzenia, tak ze w w miejscach najwyzszego obciazenia cieplnego nie nastepuje miejscowe wrzenie cieczy, poduszka gazowa i dalsze przegrzanie materialu, dalej stuk albo cos sie krzywi / peka. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
A pompa wody robi w ogóle jakieś ciśnienie?
Nie wynika ono przypadkiem z podnoszenia temperatury w zamkniętym obiegu...? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Silniki na lodziach bedace w rzeczywistosci konstrukcja samochodowa w systemie obiegu otwartego pracuja na niecalych 80C pomimo termostatu.
Pompa wytwarza cisnienie slupa cieczy ale i sama konstrukcja ukladu zamknietego i podgrzewanego wytworzy cisnienie -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
dlatego jak sie wyjmuje termostat to wsadza sie wkladke kierukunkujaca przeplyw cieczy - mozna wykonac ja z termostatu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Temperatura nie wytwarza cisnienia, tzn wytwarza ale w calym obiegu. Zupelnie oddzielnie od tego pompa podwyzsza cisnienie w silniku, nawet jesli nie mozemy tego zmierzyc np. w zbiorniczku.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Mi się obiło o uszy (nie jestem na 100% pewny), że chlodziwo w silnikach używanych w sporcie ma temperaturę ok. 70C.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#32
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
W a4 1.8 turbo znacznie szybciej łapie temp wody niz oleju (przynajmniej na fabrycznych wskzanikach )
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
pewnie dlatego, że olej nagrzewa się głównie przez tarcie, a woda po przez kontakt z nagrzaną tuleją.
jako, że diesel jest sprawniejszym silnikiem, to wydziela mniej ciepła (lepsze spalanie mieszanki). diesel po przejechaniu 15-20 kilometrow jeszcze nie nagrzeje wody, a olej juz lapie temperature. benzyna po przejechaniu 15-20 kilometrow tez nagrzeje oliwe, ale wode juz po 3-4 kilometrach ma na poziomie 90*C -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Teoria o turbodieslach raczej nietrafiona, w seryjnym AFN`ie na seryjnych zegarach zawsze szybciej nagrzewa sie woda, gdy ma 90*C to olej ledwo lapie 60*C.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Czyli jednym słowem nie wyjmować termostatu, lub jeżeli już zablokować go w pozycji otwarty, lub kupić zamiennik o niższej temp otwarcia ?
![]() -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:45 |